Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

Fy søren for en episode! :D Holdt pusten helt fram til Littlefinger og Sansa dukka opp, og da skjønte jeg at det gikk veien! Rickon skjønte jeg at kom til å dø, og det hadde jo Sansa også skjønt. Ramsay hadde ikke planer om å gi ham fra seg i live, uansett om han vant eller tapte, så det var en lost cause.

Jeg må medgi at jeg synes sånne blodige scener er ganske fæle, men akkurat da Ramsay ble spist av sine egne hunder så satt jeg og smilte for meg selv. :D En "bedre" død kunne han ikke fått.

Og go Sansa, Dany og Yara! :D Får håpe Arya dukker opp i neste episode, klar til litt mer girl power!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var saker! Den beste episoden så langt i sesongen! Jeg satt meg hjertet litt oppi halsen gjennom hele kampsekvensen. Fantastisk regi! Det var sånn epic film følelse når man ser store slag, litt som i LOTR. 

Jeg vet ikke hva det er, men Sansa blir liksom aldri en favoritt hos meg. Etter som hun har gått i skole hos en av de sleipeste i hele Westeros, så klarer jeg liksom ikke slå fra meg tanken på at hun ikke er bra for Jon. Jeg unnet hun dog den scenen med Ramsey. Det var fortjent! 

Det var gøy at de tok med Dany i denne epiosden også, og spesielt det med at nå alle tre dragene er i frihet igjen er deilig :) Fyttakatta, så diger Drogon er i forhold til de to andre. Og når han kom ned, før Dany satte seg på ryggen så hadde han et sånn "du kødder ikke med mora mi" attitude, herlig :D 

Synes dog at storyen til Dany er litt rushet, og føler at Tyrion kommer litt i skyggen(liker ikke) i denne sesongen. Nå tror jeg jaggu at dama setter seil mot Westeros i neste episode, noe som jo ikke hadde gjort noe tross alt. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåsehud i nærmere en time, vet ikke om jeg tåler dette. Slutten var....... RÅ!

Jeg er litt i en sorgprosess akkurat nå, da det kun er én - 1! - episode igjen...... :( 

 

Mulig det er diskutert før, men hva slags hunder har - ehm, hadde - Ramsey? Syns jeg har sett hunder tidligere som lignet mer på canario, men nå syns jeg de minnet mer om cane corso? Og canario er kanskje ikke så vanlig i USA.....? (dette er jo ingen hundetråd, men tross alt på et hundeforum, såh, jeg tør spørre.... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Minutt skrev:

Gåsehud i nærmere en time, vet ikke om jeg tåler dette. Slutten var....... RÅ!

Jeg er litt i en sorgprosess akkurat nå, da det kun er én - 1! - episode igjen...... :( 

 

Mulig det er diskutert før, men hva slags hunder har - ehm, hadde - Ramsey? Syns jeg har sett hunder tidligere som lignet mer på canario, men nå syns jeg de minnet mer om cane corso? Og canario er kanskje ikke så vanlig i USA.....? (dette er jo ingen hundetråd, men tross alt på et hundeforum, såh, jeg tør spørre.... :) )

Så ut som Cane Corso. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi :D En gøy episode igjen :D Elsket den! Jeg og er fan av girl power! Liker at Sansa er blitt så sterk. Elsket virkelig dragescenen med Dany :D

Trodde nesten John skulle dø av å bli kvelt i den trange klumpen med mennesker. Det var en kompis som tullet med meg om at John kom til å dø i denne episoden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også trodde et sekund at Jon kom til å dø da han lå på bakken under alle menneskene. Kjente jeg fikk skikkelig klaus da han gapte etter luft! :shocked:

En annen ting som jeg _elsket_ i denne episoden var da Daenerys red på dragen sin over byen og de to andre dragene kom seg ut fra under pyramiden. Det var høy gåsehudfaktor! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minutt skrev:

Gåsehud i nærmere en time, vet ikke om jeg tåler dette. Slutten var....... RÅ!

Jeg er litt i en sorgprosess akkurat nå, da det kun er én - 1! - episode igjen...... :( 

 

Mulig det er diskutert før, men hva slags hunder har - ehm, hadde - Ramsey? Syns jeg har sett hunder tidligere som lignet mer på canario, men nå syns jeg de minnet mer om cane corso? Og canario er kanskje ikke så vanlig i USA.....? (dette er jo ingen hundetråd, men tross alt på et hundeforum, såh, jeg tør spørre.... :) )

Mener det er "presaer" fra De la Arena i Tyskland. (Skriver presa i parantes, for han kaller hundene sine presa/dogo/alano og jeg tror han har litt mye rart i linjene :P Har faktisk hørt rykter om at han har cane corso i linjene)  Canario har blitt ganske vanlig i statene. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jma skrev:

Mener det er "presaer" fra De la Arena i Tyskland. (Skriver presa i parantes, for han kaller hundene sine presa/dogo/alano og jeg tror han har litt mye rart i linjene :P Har faktisk hørt rykter om at han har cane corso i linjene)  Canario har blitt ganske vanlig i statene. 

Det forklarer vel saken. Der er det vel litt av hvert, ja... Men steintøffe bikkjer, da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uutholdelig episode! Rakk ikke å få med meg spoilere eller kommentarer idag så måtte se episoden uforberedt! Og hu og hu -dragene - simpelthen fantastiske! Og så håper jeg virkelig ikke noen hester kom til skade under innspillingen..er vel en av de mest brutale kampscenene ever det der. Bare en episode igjen :icon_cry: Men jeg er litt spent på the Onion Knight nå.. han skjønte idag hva som hadde hendt med hans kjære lille prinsesse.. som tydeligvis hadde tatt med seg gaven hans på bålet.. det må jo få hjertet hans til å briste, men kan han hamle opp mot Melisandre tro?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om at en annen hovedkarakter dør i siste episode da? Kanskje de gjør en vri mtp. at alle nå "forventer" at det skal skje i episode 8 eller 9 :D

Digget episoden, følte jeg fikk litt fra alle sider av historien. Fremdeles litt lite på white walker-fronten, men det kommer kanskje på slutten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Jon var teit som ikke hørte på søstera si, men endelig fikk de tatt Ramsay! Yes! Veldig trist med kjempen, syns jeg. Og jeg lurer på om slaget egentlig var verdt det, om de oppnådde det de egentlig ville... Har også kommet fram til at hvis noen truer med å skyte meg i ryggen med pil og bue skal jeg løpe i sikksakk, da blir jeg vanskeligere å treffe. Jadda, jeg sitter på alle løsningene :P

Spennende episode! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, rosinbolle skrev:

Jeg synes Jon var teit som ikke hørte på søstera si, men endelig fikk de tatt Ramsay! Yes! Veldig trist med kjempen, syns jeg. Og jeg lurer på om slaget egentlig var verdt det, om de oppnådde det de egentlig ville... Har også kommet fram til at hvis noen truer med å skyte meg i ryggen med pil og bue skal jeg løpe i sikksakk, da blir jeg vanskeligere å treffe. Jadda, jeg sitter på alle løsningene :P

Spennende episode! 

Mente det jeg også.  "Herregud for en idiot, han må jo løpe sikksakk!" 

Samme med at de ikke hadde laga et megaspyd til kjempen. Er jo bare å ta tømmerstokk og spikke den litt så kunne han drept mange fler! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Hjernen min kjeder seg og går et annet sted under slossscener og krigsscener på film,  så for meg var dette en kjedelig episode :P 

Jeg måtte faktisk ta meg sammen for å følge med. 

Akkurat under krigen hang jeg opp noen klær :P blir ikke kjempe imponert av sånt jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom vel ikke Sansa med noen eksakte råd til Jon, annet enn å ikke la Ramsey gjete han til å gjøre som han ville? Hvilket er lettere sagt enn gjort når man må se gærningen skyte ned lillebroren din med kaldt blod. 

Det jeg satt og tenkte når Sansa var på skjermen, var om Sophie Turner kommer til å klare å spille en rolle som ikke er Sansa Stark noen gang. Er ikke mye forandring i hverken tonefall eller ansiktsmimikk på den der altså :yawn: 

Krigsscenene syns jeg var helt fantastiske, det er mye koreografi og filmtriks på gang. De brukte visst bare 80 hester i den scenen, eller om det var 80 hester på hver side av kampen, det kom ikke helt klart frem i videoen jeg så (som jeg hadde tenkt å linke til for @TonjeMs skyld, men nå finner jeg den ikke igjen :P Youtube har masse gøy om GoT!). Det er uansett veldig få i forhold til hva det ser ut som at det er. Og selv om jeg visste at Jon Snow kom til å overleve, så holdt jeg pusten med ham da han lå på bunn av den menneskehaugen. Come on, Jon! You can do it! :lol: 

Dany bør komme seg til Westeros snart :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...