Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Mirai skrev:

Tenker at det sikkert har konsekvenser hvis/når hun møter sine familiemedlemmer igjen..

Jeg tror at hvis/når hun gjør det spiller det liten rolle.  Hun er virkelig Ingen, hadde det vært mer igjen av Arya hadde hun jo dødd av vannet.  

Har vi forresten sett mer til Cathrine Stark i serien? Jeg klarer ikke helt skille bøkene og serien alltid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

Akkurat nå, Mud skrev:

Jeg tror at hvis/når hun gjør det spiller det liten rolle.  Hun er virkelig Ingen, hadde det vært mer igjen av Arya hadde hun jo dødd av vannet.  

Har vi forresten sett mer til Cathrine Stark i serien? Jeg klarer ikke helt skille bøkene og serien alltid :(

Hm, interessant. Jeg har tenkt at hun er veldig god til å lyve, ikke at hun faktisk selv mener hun er Ingen. Men hun gjør kanskje det? Hadde ikke tenkt på det med vannet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Poter skrev:

Hm, interessant. Jeg har tenkt at hun er veldig god til å lyve, ikke at hun faktisk selv mener hun er Ingen. Men hun gjør kanskje det? Hadde ikke tenkt på det med vannet. 

Hvis du er noen så dør du jo hvis du drikker det..vannet var den siste ultimate testen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun beholder Needle og så lenge hun fortsatt har lista si, så er hun ikke Ingen, da er det litt Arya Stark inni der. Jeg tror ikke hun kommer til å bli Ingen noen gang, til det tror jeg hevnlysta og sinnet er for stort. 

At hun kan se og ikke døde av vannet betyr nok bare at hun har blitt en racer til å late som at hun er Ingen, tror jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Så lenge hun beholder Needle og så lenge hun fortsatt har lista si, så er hun ikke Ingen, da er det litt Arya Stark inni der. Jeg tror ikke hun kommer til å bli Ingen noen gang, til det tror jeg hevnlysta og sinnet er for stort. 

At hun kan se og ikke døde av vannet betyr nok bare at hun har blitt en racer til å late som at hun er Ingen, tror jeg :) 

Det er det jeg også tenker. Blir interessant å se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Så lenge hun beholder Needle og så lenge hun fortsatt har lista si, så er hun ikke Ingen, da er det litt Arya Stark inni der. Jeg tror ikke hun kommer til å bli Ingen noen gang, til det tror jeg hevnlysta og sinnet er for stort. 

At hun kan se og ikke døde av vannet betyr nok bare at hun har blitt en racer til å late som at hun er Ingen, tror jeg :) 

Jeg tror heller at needle er så uvesentlig for henne at hun ikke har tenkt på kvitte seg med den.  

Hun kan sikkert lyve for andre , men ikke for vannet. Frøkna har jo rimelig grei selvoppholdelsesdrift også , jeg kan ikke skjønne hvorfor hun skulle drikke vannet frivillig fult vitende om at hvis hun fortsatt var bittelitt Arya Stark så ville hun dø. 

Hun har jo sett det selv utallige ganger,  liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

Jeg tror heller at needle er så uvesentlig for henne at hun ikke har tenkt på kvitte seg med den.  

Hun kan sikkert lyve for andre , men ikke for vannet. Frøkna har jo rimelig grei selvoppholdelsesdrift også , jeg kan ikke skjønne hvorfor hun skulle drikke vannet frivillig fult vitende om at hvis hun fortsatt var bittelitt Arya Stark så ville hun dø. 

Hun har jo sett det selv utallige ganger,  liksom.

Men det er ikke sikkert hun er fullt vitende om at hun fortsatt er bittelitt Arya Stark, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt på Jon, episoden het oathbreaker, og den var vel rettet mot han. Men hvis han egentlig døde, er han da en oathbreaker? :P Hans vakt endte jo når han døde :lol: Syns hans karakter har tatt seg opp nå, blir spennende å se hva han kommer til å gjøre fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Men det er ikke sikkert hun er fullt vitende om at hun fortsatt er bittelitt Arya Stark, ikke sant? 

Jeg kjenner jeg er veldig i tvil. Hun overlevde og fikk synet tilbake "If the girl is TRULY no one " osv... 

Akkurat nå, Teserere skrev:

Jeg tenker litt på Jon, episoden het oathbreaker, og den var vel rettet mot han. Men hvis han egentlig døde, er han da en oathbreaker? :P Hans vakt endte jo når han døde :lol: 

Den skjønte ikke jeg heller.  Hans vakt er jo over :P

Men det kan også linkes sammen med samtalen The High sparrow og Jamie hadde? 

Og ikke minst at Jon Snow faktisk HAR brutt eden ved å åpne portene for wildlings.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mud skrev:

Jeg kjenner jeg er veldig i tvil. Hun overlevde og fikk synet tilbake "If the girl is TRULY no one " osv... 

Men jeg tror det er essensielt at hun fortsetter å være bittelitt Arya Stark, så hun kan warge med Nymeria etterhvert, f.eks. Jeg tror også at hun, når hun har lært det hun kan, reiser tilbake til Westeros og hjelper til i kampen mot the white walkers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående episoden tittelen så er det mange Oathbreaker`s, ikke bare Jon Snow. Jeg har egentlig bare ventet på at han skulle gi seg som leder, og rette fokus mot familien igjen. Jeg tror at Sansa vil dukke opp, og at de to sammen +Davos og Brienne vil rekrutere menn til kampen mot Ramsey om Winterfell. 

Lord Umber brøt sin ed mot familien Stark når han kom med Rickon til Ramsey. De var jo bannermen til fam.Stark, men har nå altså vendt dem ryggen til fordel for Boltons. Jeg kjenner jeg er veldig spent på hva som vil skje med Rickon denne sesongen. Jeg tror kanskje at vi vil se Ramsey bruke ham som pressmiddel for å prøve å få tilbake Sansa, eventuelt for å tirre opp Jon Snow til å komme å kjempe. 

Dany har jo brutt sin ed for lenge siden da hun dro ut i verden istedet for å dra til Dosh Khaleen, og må nå ta konsekvensene av det. 

Ned var jo også litt oathbreaker da han har tatt på seg æren over Ser Arthur Dayne`s død, mens det i virkeligheten var Howard Reed som reddet ham fra en sikker død. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Jeg tror at hvis/når hun gjør det spiller det liten rolle.  Hun er virkelig Ingen, hadde det vært mer igjen av Arya hadde hun jo dødd av vannet.  

Har vi forresten sett mer til Cathrine Stark i serien? Jeg klarer ikke helt skille bøkene og serien alltid :(

Catelyn Stark du tenker på? Nei, hun har ikke vært sett siden the Red Wedding i serien :) 

1 time siden, 2ne skrev:

Så lenge hun beholder Needle og så lenge hun fortsatt har lista si, så er hun ikke Ingen, da er det litt Arya Stark inni der. Jeg tror ikke hun kommer til å bli Ingen noen gang, til det tror jeg hevnlysta og sinnet er for stort. 

At hun kan se og ikke døde av vannet betyr nok bare at hun har blitt en racer til å late som at hun er Ingen, tror jeg :) 

Enig, jeg tror Arya kommer til å være superbadass som lærer det hun kan fra the faceless men, også kommer tilbake til Westeros og saves the day. Helt sikker :aww: Eller så synker skipet på vei tilbake og hun drukner, i ekte SOIF-stil :lol: 

9 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

...Og Arya er også en oathbreaker når hun klarer å overliste både Jaqen og vannet, har spart på Needle og benytter alle muligheter for å tilegne seg den kunnskapen hun trenger for å hevne seg. :aww: Hakke tenkt å bli i Braavos hun der, nei.

Jaaaa :D Heia heia :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

@Aslan catelyn ja, autocorrect :P  

Jeg tror ikke Arya er så viktig for Westeros som man kan få inntrykk av i serien faktisk :) 

Hvis Jon virkelig er en Targaryan så har alle 3 dragene hver sin rytter,  DET tror jeg blir mer avgjørende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Jeg tror ikke Arya er så viktig for Westeros som man kan få inntrykk av i serien faktisk :) 

Det tror jeg. Jeg tror det er en grunn til at Nymeria har fått denne superpacken sin :) 

Akkurat nå, Mud skrev:

Hvis Jon virkelig er en Targaryan så har alle 3 dragene hver sin rytter,  DET tror jeg blir mer avgjørende :)

Hvem er den tredje du tenker på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mud skrev:

 

 

@Aslan catelyn ja, autocorrect :P  

Jeg måtte skrive Catelyn tre ganger, safari insisterte på at det var Caitlin jeg prøvde å skrive :lol: 

1 minutt siden, Mud skrev:

Jeg tror ikke Arya er så viktig for Westeros som man kan få inntrykk av i serien faktisk :) 

Joda :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin vet vel hvordan det ender? I store trekk iallefall. Bøkene er vel for intrikate og med så mange sådde frø at det er rart om han ikke vet hvor det skal ende. Han har vel fortalt det til serieskapere og, i tilfelle han dør før han blir ferdig.

Jeg har brukt morgenen på "a wiki of ice and fire" og fikk nesten lyst til å lese bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne øhm.. Jeg tror jeg blander serie og bøker litt igjen... 

*tusle ut av tråden før jeg driver for mye bokspoiling * 

 

Burde nesten hatt en egen tråd for de som har lest bøkene, dette er jo håpløst :P

 

@Lola Pagola : etter hva jeg har lest har han faktisk ikke helt oversikt. I store trekk ja,  men han har overasket seg selv tidligere :P

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Jeg tror at hvis/når hun gjør det spiller det liten rolle.  Hun er virkelig Ingen, hadde det vært mer igjen av Arya hadde hun jo dødd av vannet.  

Tenker mer på reaksjonen fra de andre, enn at hun skal gjøre dem noe. Håper de møtes!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne øhm.. Jeg tror jeg blander serie og bøker litt igjen... 

*tusle ut av tråden før jeg driver for mye bokspoiling * 

 

Burde nesten hatt en egen tråd for de som har lest bøkene, dette er jo håpløst [emoji14]

 

@Lola Pagola : etter hva jeg har lest har han faktisk ikke helt oversikt. I store trekk ja,  men han har overasket seg selv tidligere [emoji14]

 

 

Det med caitlyn som skjer i bøkene skjer ikke i serien har de sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Det med caitlyn som skjer i bøkene skjer ikke i serien har de sagt...

Nei, det er egentlig en ganske uvesentlig historie sånn i det store og hele uansett.  Bortsett fra at det gjør Jon Snow sin recovery veldig vellykket i forhold :P

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev: Det med caitlyn som skjer i bøkene skjer ikke i serien har de sagt...

Døde hun ikke likevel?

Jeg googla bare etter red wedding episode (fordi jeg syntes hun var kul, og ville vite om hun virkelig var død) og fikk med meg at hun i bøkene kommer tilbake som en slags zombie for en stund. Eller iallefall ikke slik hun var før. Så jo, hun døde. Men de ville ikke ta med den gjenopplivnings-biten i serien fordi det ville ødelegge noe av effekten av The red wedding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...