Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Mud skrev:

Liker henne bedre i bøkene altså :lol:

Man forstår henne jo.  

Egentlig er Cersei ganske lik Arya på enkelte områder.  Arya hadde jo en helt annen type far,  som forsto at å bli avlsmerr aldri ville være nok for henne. 

Alt Cersei bryr seg om er barna sine og hun er villig til å gjøre hva som helst for at de skal være trygge.  Det stedet de er tryggest er på tronen, sørgelig nok. Og de er ikke særlig trygge der heller :P

 

Å, ja, jeg synes hun er mye mer sympatisk framstilt i serien :P

Men du har rett i at hun er en tøffing, det skal hun ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Å, ja, jeg synes hun er mye mer sympatisk framstilt i serien :P

Men du har rett i at hun er en tøffing, det skal hun ha!

Jeg tror de har "myket" henne opp litt de siste sesongene fordi hun ( som de fleste andre karakterene ) totalt mistet dybden i serien. Det er jo det som gjør bøkene interessante,  at du får et innblikk i hvorfor de forskjellige karakterene agerer som de gjør og hvor forskjellig de ser verden :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrion er en av mine favoritter både i bok og serie, og jeg DIGGER når han tar knekken på Tywin omsider, så jeg håper han har litt hevnlyst igjen til Cersei og får utløp for den ved en senere anledning :teehe: Selv om jeg ikke har voldsomt mye i mot Cersei så liker jeg Tyrion bedre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2016 at 10:41 AM, Mud skrev:

Jeg tror heller at needle er så uvesentlig for henne at hun ikke har tenkt på kvitte seg med den.  

 

Men hun sto jo å vurderte å kaste needle i sjøen i en tidligere episode, men klarte det ikke og gjemte det istedenfor? Eller husker jeg feil? Jeg tror absolutt ikke at hun ser på needle som noe uvesentlig. Tvert i mot, så representerer needle alt det Arya er, (evt. var, men jeg tror Arya Stark fremdeles er der inne jeg da), og det tror jeg er kjempeviktig for henne. 

Jeg syns det er skikkelig forfriskende å ikke lenger vite hva som skjer siden serien har tatt igjen bøkene, hver episode blir jo mye mer spennende nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Men hun sto jo å vurderte å kaste needle i sjøen i en tidligere episode, men klarte det ikke og gjemte det istedenfor? Eller husker jeg feil? Jeg tror absolutt ikke at hun ser på needle som noe uvesentlig. Tvert i mot, så representerer needle alt det Arya er, (evt. var, men jeg tror Arya Stark fremdeles er der inne jeg da), og det tror jeg er kjempeviktig for henne. 

Jeg syns det er skikkelig forfriskende å ikke lenger vite hva som skjer siden serien har tatt igjen bøkene, hver episode blir jo mye mer spennende nå :D

Men det er jo lenge siden.  Hun har jo utviklet seg siden den gang,  det er jo hele poenget med treningen hennes.  At hun skal utslette Arya.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MarieR skrev:

Men hun sto jo å vurderte å kaste needle i sjøen i en tidligere episode, men klarte det ikke og gjemte det istedenfor? Eller husker jeg feil? Jeg tror absolutt ikke at hun ser på needle som noe uvesentlig. Tvert i mot, så representerer needle alt det Arya er, (evt. var, men jeg tror Arya Stark fremdeles er der inne jeg da), og det tror jeg er kjempeviktig for henne. 

Jeg syns det er skikkelig forfriskende å ikke lenger vite hva som skjer siden serien har tatt igjen bøkene, hver episode blir jo mye mer spennende nå :D

Hun gjemte Needle ja, i en haug med steiner nede ved vannet. Jeg ser liksom for meg at akkurat nå, i nuet er hun i ferd med å gå vekk fra å være Arya, og på vei til å bli ingen - eller en skygge som ingen legger merke til i samfunnet. MEN jeg tror at Arya raskt vil komme til overflaten den dagen hun møter noen fra sin fortid, familie eller noen fra listen sin - jeg tviler sterkt på at hun forblir en skygge uten navn. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chako skrev:

Hun gjemte Needle ja, i en haug med steiner nede ved vannet. Jeg ser liksom for meg at akkurat nå, i nuet er hun i ferd med å gå vekk fra å være Arya, og på vei til å bli ingen - eller en skygge som ingen legger merke til i samfunnet. MEN jeg tror at Arya raskt vil komme til overflaten den dagen hun møter noen fra sin fortid, familie eller noen fra listen sin - jeg tviler sterkt på at hun forblir en skygge uten navn. 

Det er nok heller slik at hun vil lære det hun kan, så hun legger Arya til sides sammen med Needle. Hun blir aldri helt ingen, men flinkere til å skjule det. Arya glemmer aldri hvem hun er eller hva hun vil oppnå, alt hun gjør gjør hun for å bli bedre i stand til å ta hevn.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Poter skrev:

JA! Jeg håper hun har noen lure ting på gang! Har sansen for henne. Tror hun kan gjøre mye spennende! 

Jepp, hun er en av mine favoritter også, og håper håper håper hun opp med noe luuuurt. Aner ikke i hvilken retning, men noe action blir det forhåpentligvis :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Jepp, hun er en av mine favoritter også, og håper håper håper hun opp med noe luuuurt. Aner ikke i hvilken retning, men noe action blir det forhåpentligvis :D 

Ja :D *gni seg spent og litt skadefryd i hendene*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt på filmpolitiets sine podcasts om episodene som har kommet til nå, og de vedder alltid om hvem som dør i den kommende episoden, og da begynte jeg å tenke på om det finnes episoder i serien uten noen som dør? Googlet litt, men uten noen konklusjon. Noen som vet? :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode var epic! Første gang siden Ygritte døde at jeg har vært på gråten av en episode..
Slutten hadde jeg absolutt ikke forventet meg! Hvorfor må vi vente så lenge mellom hver epiosde?? Etter en slik episode vil bare ha mer! :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2016 at 3:39 PM, Aslan skrev:

Har hørt på filmpolitiets sine podcasts om episodene som har kommet til nå, og de vedder alltid om hvem som dør i den kommende episoden, og da begynte jeg å tenke på om det finnes episoder i serien uten noen som dør? Googlet litt, men uten noen konklusjon. Noen som vet? :teehe: 

Tror noen dør hver gang, men vet jo ikke, så kan jo melde meg frivillig til å se alle episodene igjen med det formålet....? ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chako skrev:

Dagens episode var epic! Første gang siden Ygritte døde at jeg har vært på gråten av en episode..
Slutten hadde jeg absolutt ikke forventet meg! Hvorfor må vi vente så lenge mellom hver epiosde?? Etter en slik episode vil bare ha mer! :D 

I denne sesongen har det skjedd sinnsykt mye mer i løpet av noen episoder enn hva det gjorde i forrige sesong da.... Men enig, jeg fatter ikke hvordan jeg har klart meg i 10 mnd før sesongpremiere, og jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare meg disse 6 dagene som går imellom hver episode nå..... :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chako skrev:

Dagens episode var epic! Første gang siden Ygritte døde at jeg har vært på gråten av en episode..
Slutten hadde jeg absolutt ikke forventet meg! Hvorfor må vi vente så lenge mellom hver epiosde?? Etter en slik episode vil bare ha mer! :D 

Daenerys er badass. Voldelig, hun også, men ganske badass. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Poter skrev:

Så fint å se styrken til Sansa ta form!

Ja, helt enig, hun er ikke redd, hun er forbanna, og det er utrolig flott å se hvor resolutt hun er! Og når de kommer ridende inn i borggården og Jon og Sansa kaster seg rundt halsen på hverandre, da begynte jeg nesten å grine. Endelig skjedde det noe fint med henne. :heart: 

Og så er jeg spent på hvordan det vil arte seg når alle disse hærene begynner å røre på seg...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...