Tommy Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 snip I mine øyne deles det inn i "husstand". Husstand kan defineres som: "Har hatt intimt samvær eller (IKKE OG/ELLER) er i nær familie som f.eks far/sønn, mor/datter." Reglen er åpen for tolkning i situasjoner hvor det intime samværet skjedde i ikke altfor fjern fortid eller en av partene ikke har noe forhold til vedkommende gaven er til. I siste tilfellet er det naturlig å dele husstand for husstand, men det er forventet at den ene parten i husstanden med to i betaler mer enn den andre. Erru singel fårru schwi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Hvorfor vrikker enkelte eldre konstant på rattet når de kjører bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 @Ingvild jeg mener det bør deles pr person i et sånt tilfelle.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 @Ingvild Da deler man på tre! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Jeg synes også det blir mest riktig å dele på tre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 14. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2014 Vet ikke om jeg ville delt på tre, men ser det som naturlig at de som er to betaler mer enn en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingridhw Skrevet 15. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 15. Mars 2014 Hvis man er tre personer som går sammen om å kjøpe en gave, og to av disse personene tilfeldigvis er et par, hva er da egentlig rettferdig fordeling av beløpet? Vi hadde delt på tre. Hilsen student som har samboer med jobb. :-P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperDachs Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 Har høns det moro, leker høns med hverandre liksom? 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are Skrevet 16. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 16. Mars 2014 He He. Beste spm jeg har sett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 18. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2014 Hva heter egentlig den hvite greia som er i bunnen på endel kyllingfiletpakker og sånn? Absorbsjonsmatte ellernoe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 18. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2014 Går det an å bli hørselsskadet av sitt eget skrik? Har en unge som synes det er gøy å skrike så høyt han kan, men vi rundt får vondt i ørene. Får han ikke vondt i ørene selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 18. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2014 Normalt å dele per husstand for meg, så får man bare være ærlig om man skal spleise på gave med hva man hadde tenkt å bruke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 18. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2014 Jeg føler dette er et smådumt spørsmål fordi jeg burde vite det... Men. Hvis man som norsk statsborger vil søke om utveksling til et universitet i Storbritannia, regnes man da som EU citizen eller non-EU citizen? Jeg mener, EØS gjør jo at EU-regler gjelder for oss i mange sammenhenger, men ikke alle... @ vet du? Edit: Fant ut. Var jo kanskje ikke så dumt å sjekke ANSA sine sider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bernertryne Skrevet 19. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2014 Hvorfor selger de ikke tannkrem i store tuber? Har tannkrem utløpsdato? Hvordan uttales CACIB? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 19. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2014 Hvorfor selger de ikke tannkrem i store tuber? Har tannkrem utløpsdato? Hvordan uttales CACIB? Vet ikke, ja og "sasib" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 19. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2014 Jeg trodde det uttaltes kakib jeg? @Aslan absoberingspapir kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 19. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2014 Jeg trodde det uttaltes kakib jeg? @Aslan absoberingspapir kanskje? Alle sier sasib Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malinka Skrevet 19. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2014 Alle sier sasib Det har jeg hørt og fått med meg, men ikke blitt helt vant til der. I mitt hode uttales det nemlig kasib. så det så jaja, blir vel vant til det en eller annen gang Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 19. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2014 Jeg trodde det uttaltes kakib jeg? C foran e og i blir "s", som i Cecilie mens C foran u, a og o blir "k", som i Carl & Co og Cucumber 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 19. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2014 C foran e og i blir "s", som i Cecilie mens C foran u, a og o blir "k", som i Carl & Co og Cucumber Da lærte jeg noe nytt i dag og 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 19. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2014 Jeg føler dette er et smådumt spørsmål fordi jeg burde vite det... Men. Hvis man som norsk statsborger vil søke om utveksling til et universitet i Storbritannia, regnes man da som EU citizen eller non-EU citizen? Jeg mener, EØS gjør jo at EU-regler gjelder for oss i mange sammenhenger, men ikke alle... @ vet du? Edit: Fant ut. Var jo kanskje ikke så dumt å sjekke ANSA sine sider. Hva fant du ut? C foran e og i blir "s", som i Cecilie mens C foran u, a og o blir "k", som i Carl & Co og Cucumber Men ettersom det er forkortelse, så uttales det kanskje annerledes? Jeg vet ikke altså, for jeg vet ikke hvordan det uttales (bare hørt alle sier sasib) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 19. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2014 Hva fant du ut? "Studenter fra land utenfor EU, deriblant Norge, må betale høye skolepenger i Storbritannia (overseas/international fees)." "Tror du at du kan være berettiget til å betale home/EU-fee? Lærestedene vurderer selv hvem som får betale home fee/EU-fee, men ta en titt på nettsidene til UKCISA for nærmere informajson og definisjoner av de ulike kategoriene. " http://www.ansa.no/Fag_og_Land/Europa/Hovedsiden_om_utdanning_i_Storbritannia/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 19. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2014 Trodde CACIB ble uttalr kasib jeg 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristinB Skrevet 19. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2014 C først i cacib står fort certificate, og uttales som s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plutte Skrevet 19. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2014 Trodde CACIB ble uttalr kasib jeg Trudde eg og, er meir logisk i følge c-regelen nemnd over. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts