Gå til innhold
Hundesonen.no

Dumme ting du lurer på!


ida
 Share

Recommended Posts

  • Svar 785
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er fordi du tenker for mange skitne tanker når du kjører bil, som manifisterer seg på frontruten på din side, som igjen fører til at vindusviskerne på den siden må jobbe ekstra hardt.

Søtpotetreklamen. Hvis en potet, som ikke er en potet likevel, kan brukes som en vanlig potet - hvorfor er det ikke en potet da?

Er vel en grunn til at Harry Potter har en ugle og ikke en brev due liksom! :-P

Hvorfor har nesten alle vesker, billige som dyre glidelåsen feil vei, slik at det gjør det lettere for tjuver å stikke hånden nedi og stjele ...

Fordi de skal egentlig henge/holdes på venstre arm :P Jeg har de på høyre og irriterer meg over det samme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de skal egentlig henge/holdes på venstre arm :P Jeg har de på høyre og irriterer meg over det samme.

Men veska jeg har nå har pyntet på utsiden slik at den må/skal hengre på høyre armen (og folk flest er vel høyrehendt? :P ) men glidelåsen er fortsatt feil. Må være meningen at man skal bli frastjålet ting har jeg konkludert med :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke pakke det inn i poser og fryse det ned i mellomtiden?

Jojo, det er allerede fryst, så egentlig kan det ligge der til neste gang søpplebilen kommer ;) Det er bare det at jeg er bortreist når den kommer om 14 dager, så da blir det en hel mnd til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men veska jeg har nå har pyntet på utsiden slik at den må/skal hengre på høyre armen (og folk flest er vel høyrehendt? :P ) men glidelåsen er fortsatt feil. Må være meningen at man skal bli frastjålet ting har jeg konkludert med :blink:

Glidelåsen blir jo riktig vei om du henger den på venstre skulder med pynten ut? :P jeg kan i alle fall bruke alle mine vesker på begge skuldre med riktig side ut :P

Den skal henge på venstre fordi folk flest er høyrehendt og bruker høyre hånd til å hente ut ting mens venstre hånd holder veska (og høyrehånda skal være fri), derfor har jeg min på høyre fordi jeg er venstrehendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har man fetisjer?

Noen av dem kan være ren assosiasjon. Hvis man f.eks så en bestemt gjenstand i det man var svært opphisset, så kan man etterhvert assosisere den gjenstanden med opphisselse.

Litt slik mange reklamer funker - koble cola zero nok ganger opp mot menn i bar overkropp og kule fester på stranda, så vil man ved synet av cola zero få en positiv assosiasjon.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal følge lillebror på svømming et par dager i juni og lurer på igrunn hvilken garderobe vi skal gå i? Skal kun hjelpe han med å skifte til badetøy, se til at han dusjer seg ordentlig og følge han ut til selve bassenget. Etter svømmetimen er ferdig skal jeg håndtere alt det "praktiske" fra han går opp av bassenget til vi er ute av svømmehallen med dusjing, påkledning og lignende. Han er 5 (snart 6) år og det er kun barna som skal i bassenget med unntak av svømmelærere, ingen foreldre eller andre voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dem kan være ren assosiasjon. Hvis man f.eks så en bestemt gjenstand i det man var svært opphisset, så kan man etterhvert assosisere den gjenstanden med opphisselse.

...Og der fikk jeg et godt motargument om det noen gang skulle skje at jeg får en forespørsel om sex i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal følge lillebror på svømming et par dager i juni og lurer på igrunn hvilken garderobe vi skal gå i? Skal kun hjelpe han med å skifte til badetøy, se til at han dusjer seg ordentlig og følge han ut til selve bassenget. Etter svømmetimen er ferdig skal jeg håndtere alt det "praktiske" fra han går opp av bassenget til vi er ute av svømmehallen med dusjing, påkledning og lignende. Han er 5 (snart 6) år og det er kun barna som skal i bassenget med unntak av svømmelærere, ingen foreldre eller andre voksne.

Vanlig norm gjennom mine 5år som barneinstruktør er å følge den voksnes kjønn, altså i damegarderoben i ditt tilfelle. Det går også ann å høre om å låne handicap eller lærergarderobe om enten du eller bror er ukomfortabel :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal følge lillebror på svømming et par dager i juni og lurer på igrunn hvilken garderobe vi skal gå i? Skal kun hjelpe han med å skifte til badetøy, se til at han dusjer seg ordentlig og følge han ut til selve bassenget. Etter svømmetimen er ferdig skal jeg håndtere alt det "praktiske" fra han går opp av bassenget til vi er ute av svømmehallen med dusjing, påkledning og lignende. Han er 5 (snart 6) år og det er kun barna som skal i bassenget med unntak av svømmelærere, ingen foreldre eller andre voksne.

Noen steder har de også egne familieavlukker inne i garderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at ananas inneholder bromelain er helt sant, og at det er et enzym som mørner kjøtt er også helt sant. At tunga di mørner ved at du spiser ananas, det er å dra det litt langt...

Her står det om det, det står om det i wikipedia og noe på norsk.

Jeg innbilte meg at jeg har lært at det var dette stoffet som gjorde at man fikk vondt når man spiste ananas, men litt google-søking gjør meg ikke helt overbevist. Så det kan også være syra i ananasen som gjør det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer Billy alltid til meg med noe når jeg kommer hjem, eller om så bare henter han inn fra hagen?

En bamse, en papirlapp, en stein eller sånt`?

Det gjør Teo også.... Synes det er kjempekoselig jeg. Når jeg kom hjem i dag, måtte han bare med seg kongen rundt og så ut i hagen med den.... :D

Men hvorfor han gjør det vet jeg ikke...... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at ananas inneholder bromelain er helt sant, og at det er et enzym som mørner kjøtt er også helt sant. At tunga di mørner ved at du spiser ananas, det er å dra det litt langt...

Her står det om det, det står om det i wikipedia og noe på norsk.

Jeg innbilte meg at jeg har lært at det var dette stoffet som gjorde at man fikk vondt når man spiste ananas, men litt google-søking gjør meg ikke helt overbevist. Så det kan også være syra i ananasen som gjør det.

Ja det er sant, tror nok det er bromelommelainen som gjør det - http://blogs.unimelb.edu.au/sciencecommunication/2012/10/07/the-flesh-eating-pineapple/ , men hvorfor ananas har det stoffet i seg må gudene vite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig norm gjennom mine 5år som barneinstruktør er å følge den voksnes kjønn, altså i damegarderoben i ditt tilfelle. Det går også ann å høre om å låne handicap eller lærergarderobe om enten du eller bror er ukomfortabel :)

Er jo kun han som skal skifte/dusje, så tenkte mer på at andre foreldre vil reagere om jeg som jente kommer inn i guttegarderoben eller om dette er helt normalt da det kun er barn på 5/6 år som skal i teorien skifte på det tidspunktet. Når han har vært på svømming der vi må være med er han med meg i damegarderoben om jeg har han med, og i guttegarderoben om pappa har han (jeg har da med meg lillesøster i damegarderoben). Men da følger vi den normale normen og tar han med meg i damegarderoben :ahappy:

Noen steder har de også egne familieavlukker inne i garderoben.

Har dessverre kun dame- og herregarderobe i dette tilfellet :hmm:

Hvorfor får man/jeg sår tunge/munn ved å spise ananas?

Lurt på dette lenge.. ELSKER fersk ananas, men blir så ekkel og dårlig i munnen flere timer etterpå så har gitt opp rett og slett. Dog gjelder dette om jeg kun spiser ananasen, ikke om jeg blander med vaniljekesam eller lignende :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...