Gå til innhold
Hundesonen.no

Dumme ting du lurer på!


ida
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg tar en ullgenser jeg synes klør noe forferdelig, og putter den på hunden, vil da hunden synes at den klør?

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Jeg vil tro at det kan klø på en nakenhund, da det er ull mot naken hud som gjør at det klør. Har hunden pels så tviler jeg på at det klør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 785
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er fordi du tenker for mange skitne tanker når du kjører bil, som manifisterer seg på frontruten på din side, som igjen fører til at vindusviskerne på den siden må jobbe ekstra hardt.

Søtpotetreklamen. Hvis en potet, som ikke er en potet likevel, kan brukes som en vanlig potet - hvorfor er det ikke en potet da?

Er vel en grunn til at Harry Potter har en ugle og ikke en brev due liksom! :-P

Guest Jonna

Når man er hos tannlegen får man jo en greie som suger bort spytt og blod kontinuerlig. Hvorfor får man likevel trang til å svelge? Og hvorfor er den trangen så sterk at det er helt umulig å la vær? (Er hvertfall sånn for meg. Meget upraktisk når tannlegen har både hender og en hel haug med instrumenter nedi der, så klarer jeg ikke la være å svelge.)

Det er vel en ren refleks og noe an grunnen er at du ønsker lukke munnen for å kunne svelge.

For realiteten er at du kan ikke svelge med åpen munn, det er fysisk umulig :)

Det er ikke for morro at slagpasienter som har ene delen av leppene/kjeven berørt eller ved kjevebrudd så sikler de. Det er helt unaturlig for oss å ikke svelge over lengre tid, vi svelger ganske mye spytt iløpet av en dag uten å tenke over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ikke det. Da jeg jeg hadde kort hår klippet jeg det så ofte at det ikke rakk å bli særlig slitt uansett. Først når håret nådde skuldrene begynte jeg å bruke balsam. Nå har jeg hår ca til puppene og både håret mitt og jeg dør hvis det går et par dusjer uten at jeg har brukt balsam. Så håret mitt trenger definitivt balsam, men ikke når det er kort. :)

Jeg har også langt hår, men jeg MÅ ha balsam hver gang jeg.. hvis jeg bare bruker shampoo, så sitter hårstråene fast i hverandre som lim :P Og det e når det er helt vått :P Dusjet en gang uten balsam (ufrivillig), og håret ble skikkelig "hårsår" - alt du gjorde med det gjor vondt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker folk med kort hår balsam?

Jeg gjør ikke det. Nå har jeg håret til Litt under skuldrene, men jeg brukte det ikke da jeg hadde kort-kort hår heller. Synes håret blir skikkelig ekkelt og klengete (sånn i ansiktet).

Jeg brukte ikke balsam da jeg hadde hår til midjen heller, av samme grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å vaske hendene etter å ha tatt på hunden eller katten sin? Etter at den har sleiket litt på hendene dine eller gitt en nuss?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg gjør det ikke. Og blir faktisk litt fornærma om folk gjør det etter å ha tatt på hundene mine :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å vaske hendene etter å ha tatt på hunden eller katten sin? Etter at den har sleiket litt på hendene dine eller gitt en nuss?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Da hadde jeg nok ikke gjort noe annet enn å vaske hendene og kroppen min tror jeg xD

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke. Og blir faktisk litt fornærma om folk gjør det etter å ha tatt på hundene mine :P

Da hadde jeg nok ikke gjort noe annet enn å vaske hendene og kroppen min tror jeg xD

Nei, det jeg også tenker :P Har en bakterienazi søster som ikke lar meg sitte ved matbordet om jeg ikke har vasket hendene, fordi jeg har tatt på eller fått en tunge i ansiket av hunden HENNES.. Er det bare jeg som syntes det er merkelig? Ellers vasker hun ofte hendene etter å ha vært i kontakt med sin egen hund :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det jeg også tenker :P Har en bakterienazi søster som ikke lar meg sitte ved matbordet om jeg ikke har vasket hendene, fordi jeg har tatt på eller fått en tunge i ansiket av hunden HENNES.. Er det bare jeg som syntes det er merkelig? Ellers vasker hun ofte hendene etter å ha vært i kontakt med sin egen hund :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

De eneste gangene jeg har vaska meg etter å ha vært i kontakt med dyr er når jeg holdt på med hest. Men det var mer for bakterier av alt annet enn hesten som fantes i stallen.

Vi bor med 4 katter nå, så da hadde det blitt vanskelig å få vaska seg etter hver gang jeg er med kattene, samme når vi får hund nå eller de hundene vi har passa ;p alle dyrene som kommer inn i dette huset sover også i senga med oss, alt blir delt på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom jeg på en dum ting jeg lurer på :P Er det helt uvanlig å vaske hendene før man setter seg ved matbordet? Uavhengig av hva man har tatt på eller ikke :P

Jeg er visst rar fordi jeg har med meg våtservietter på f.eks kurs. Men jeg liker å vaske meg på henda etter å tatt i baller full av sikkel og andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst rar fordi jeg har med meg våtservietter på f.eks kurs. Men jeg liker å vaske meg på henda etter å tatt i baller full av sikkel og andre ting.

:lol: Det har jeg stort sett ikke tenkt over egentlig, men hvis man spiser på kurs etter å ha håndtert de ballene fulle av sikkel og andre ting, så får man jo i seg sikkel og andre ting, så jeg syns ikke du er rar jeg :)

Jeg er oppdratt til å vaske hendene før jeg tar i mat, enten det er for å tilberede eller spise. Men må innrømme at det har sklidd ut hos meg.

Det ble jeg oppdratt til også, og jeg har oppdratt mine barn til å vaske hendene før man lager eller spiser mat, derfor overrasker det meg litt at det nesten fremstilles som litt bakteriehysterisk å vaske hendene før man driver med mat. Trodde det var vanlig jeg :)

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det har jeg stort sett ikke tenkt over egentlig, men hvis man spiser på kurs etter å ha håndtert de ballene fulle av sikkel og andre ting, så får man jo i seg sikkel og andre ting, så jeg syns ikke du er rar jeg :)

:lol: Ja, det er i tilfeller hvor jeg skal spise på kurset :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er hos tannlegen får man jo en greie som suger bort spytt og blod kontinuerlig. Hvorfor får man likevel trang til å svelge? Og hvorfor er den trangen så sterk at det er helt umulig å la vær? (Er hvertfall sånn for meg. Meget upraktisk når tannlegen har både hender og en hel haug med instrumenter nedi der, så klarer jeg ikke la være å svelge.)

For min del så klarer de sjeldent plassere den sugegreia helt riktig, så det samler seg vann og spytt (de har jo ofte en vannslange inni der samtidig) i store mengder nederst i svelget. Som jeg MÅ svelge. Æsj!! Tannlegevann er det værste... Det er sikkert tannbiter oppi det også... Om man borrer liksom. ÆSJ!

Er det vanlig å vaske hendene etter å ha tatt på hunden eller katten sin? Etter at den har sleiket litt på hendene dine eller gitt en nuss?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg gjør det om jeg tar i (andres) skitne hunder. Mine er jo ikke skitne *fnis* Men andres hunder er ofte fettete og ekle i pelsen syns jeg... Og andres hunder har mye eklere sikkel enn mine egne hunder. :sweat: Jo større og mer "slaskete" hunden er jo mer vil jeg vaske hendene. Og hunden igrunn, men ja. :lol:

Jeg får skikkelig trang til å vaske hunder som er ekle i pelsen jeg... Det er jo ikke værre enn å bruke 20-30min i dusjen så er de fine å ta på de også! Liksom.

Det ble jeg oppdratt til også, og jeg har oppdratt mine barn til å vaske hendene før man lager eller spiser mat, derfor overrasker det meg litt at det nesten fremstilles som litt bakteriehysterisk å vaske hendene før man driver med mat. Trodde det var vanlig jeg :)

Samme her, og vi lærte det på ungdomsskolen når vi hadde heimkunnskap som det kaltes. Det var alfa omega med håndvask og hårstrekk i håret! Og aller helst forkled på.

Så skal man vel også alltid vaske hender etter å ha rørt f.eks rå kylling eller annet rått kjøtt og skal jobbe med grønnsaker etterpå, f.eks

... (jeg har noia for fugleinfluensa og slikt :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så er det jo helt normalt å vaske hendene før man spiser og håndterer mat, det prøver vi å være flink til da, men ikke sånn ellers liksom. Og jeg må ærlig inrømme at jeg ikke tenker så mye på det når jeg bare lager mat til meg selv. Bakteriene fra dyrene får vi jo uansett, om vi tar på dyrene og kommer borti leppa, eller hva det nå skulle være.

Men ved middag hvor vi er flere som skal ha mat, da prøver jeg å huske det så godt jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor forandrer ting seg (uten å egentlig forandre seg) når man blir vant med ting?

F.eks når jeg flyttet hit, den første mnd kanskje, så syntes jeg det var såååå høyt under taket her. Og jeg syntes hele leiligheten virket mye mindre. Nå føler jeg ikke det er sååå høyt under taket lengre, leiligheten virker større OG den blir aldri heeelt ryddig... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det har jeg stort sett ikke tenkt over egentlig, men hvis man spiser på kurs etter å ha håndtert de ballene fulle av sikkel og andre ting, så får man jo i seg sikkel og andre ting, så jeg syns ikke du er rar jeg :)

 

Det ble jeg oppdratt til også, og jeg har oppdratt mine barn til å vaske hendene før man lager eller spiser mat, derfor overrasker det meg litt at det nesten fremstilles som litt bakteriehysterisk å vaske hendene før man driver med mat. Trodde det var vanlig jeg :)

Jeg må bare beklage hvis jeg fornærmet deg eller noen andre. Jeg mener ikke at det å ville ha en god håndhygiene er å være hysterisk. Jeg vasker selv hendene mine ofte i sammenheng med mat (og alltid når jeg har tatt i kjøtt) og har en generell god hygiene, men jeg tåler samtidig å bruke en agurkbit som ikke ble vasket eller å spise med rent bestikk uten å ha vasket hendene mine. Det er søstra mi som er plagsomt hysterisk :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare beklage hvis jeg fornærmet deg eller noen andre. Jeg mener ikke at det å ville ha en god håndhygiene er å være hysterisk. Jeg vasker selv hendene mine ofte i sammenheng med mat (og alltid når jeg har tatt i kjøtt) og har en generell god hygiene, men jeg tåler samtidig å bruke en agurkbit som ikke ble vasket eller å spise med rent bestikk uten å ha vasket hendene mine. Det er søstra mi som er plagsomt hysterisk :)

Jeg ble ikke fornærma, jeg er ikke hysterisk flink til å vaske hendene selv ;) Men det virket som at det var rart at noen syns man skulle vaske hendene sine før man spiste middag, og jeg syns ikke at det er rart eller hysterisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er vel en ren refleks og noe an grunnen er at du ønsker lukke munnen for å kunne svelge.

For realiteten er at du kan ikke svelge med åpen munn, det er fysisk umulig :)

Det er ikke for morro at slagpasienter som har ene delen av leppene/kjeven berørt eller ved kjevebrudd så sikler de. Det er helt unaturlig for oss å ikke svelge over lengre tid, vi svelger ganske mye spytt iløpet av en dag uten å tenke over det.

Både jeg og broren min svelget akkurat med vid åpen munn... :P

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke vaske henda hvis jeg bare har vært hjemme og klappet dyret hvis bestikk skal brukes, hvis håndmat vasker jeg. Min hund vet heldigvis at slikking kan hun ha seg frabedt så det er ikke et problem. Jeg vasker også alltid når jeg har vært ute og tatt i ekle dørhåndtak og offentlig transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper neglene på hendene vokser raskere fordi du bruker fingrene mer enn tærene.. Neglene vokser dessuten raskest på de fingrene du bruker mest vistnok..

Det jeg lurer på er hva er egentlig forskjellen mellom prim og brunost? Spesielt etter det kom flytende brunost på tube..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Neglene mine på pekefingrene mine er de som vokser absolutt saktest, og det er jo fingre jeg bruker mest. Samtidig så er det de neglene som blir bitt eller revet først også, så tenkt at det kanskje har ødelagt veksten i dem litt? Og i perioder der jeg ikke biter i det hele tatt, blir alle neglene lange, untatt pekefingerneglen, som bare blir litt lengre.

Ang brunost, prim og brunost på tube; dét har jeg lurt på og, for i min verden har prim alltid vært smørbar brunost..?

Det er vel en ren refleks og noe an grunnen er at du ønsker lukke munnen for å kunne svelge.

For realiteten er at du kan ikke svelge med åpen munn, det er fysisk umulig :)

.

Det går fint å svelge med åpen munn, men man må bruke tunga litt mer aktivt.

De eneste gangene jeg har vaska meg etter å ha vært i kontakt med dyr er når jeg holdt på med hest. Men det var mer for bakterier av alt annet enn hesten som fantes i stallen.

Samme her. Etter stallen *må* jeg vaske hendene (selv om jeg godt kan spise i stallen med møkkete hender - blir ikke rein, føler jeg, om jeg må vaske meg med stallvannet :P ), men det er mest fordi man blir så utrolig møkkete av alt i stallen og av å pusse hest, enn tanken på bakterier.

Føler samme trang til å vaske hendene etter å ha tatt på hunder med skikkelig feit pels som lukter, for da blir man feit på hendene og lukter hund med en gang. Det var ett av punktene mine når jeg så etter egnet hund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...