Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Fikk ikke målt feberen, fordi batteriet var dødt. Tror ikke den var så veldig høy, men de var så grinete og følte seg ikke bra, tror jeg, så de fikk paracet likevel. De er jo aldri syke, disse her, så er ikke akkurat noe overforbruk av meds her uansett. Dessuten MÅÅ de sove skikkelig i natt, siden forrige natt var helt katastrofe :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Fikk ikke målt feberen, fordi batteriet var dødt. Tror ikke den var så veldig høy, men de var så grinete og følte seg ikke bra, tror jeg, så de fikk paracet likevel. De er jo aldri syke, disse her, så er ikke akkurat noe overforbruk av meds her uansett. Dessuten MÅÅ de sove skikkelig i natt, siden forrige natt var helt katastrofe :P

Hvordan gikk natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble M 1 måned gammel. Må si den første tiden har gått fort! Hun er jo bare så god :wub: I den anledning prøvde jeg å få tatt noen fine 1-månedersbilder. Synes det er fryktelig vanskelig å ta bilder inne for tiden. Lampene inne her gir absolutt ikke noe godt lys og ikke er det mye dagslys som slipper inn om dagen heller, når det er så mørkt og grått ute som det er. Men disse ble jeg fornøyd med selv om hun bare ville sove under hele fotoshooten :ahappy: :

10734269_10154931119715145_4825757707850

10686866_10154931120020145_6582495459423

10346598_10154931120025145_6427390122389

10425450_10154931120115145_2729616211628

1962772_10154931120780145_31062024638798

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sitter i bil på vei hjem fra hytta og må tisse... Da er det deilig med ei aktiv frøken i magen som bruker blæra som trampoline eller noe :P:wub:

Var på 3d på fredag med samboer, helt sprøtt at hun nå er helt ferdig og bare skal vokse. Og at vi faktisk alt ser at hun ligner på oss :heart:

Og mine mål og hennes mål ligger akkurat på strekene de helst skal ligge på. Det var deilig å høre siden man blir litt stresset av alle som kommenterer den lille magen min og at jeg ikke har gått noe særlig opp i vekt :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sitter i bil på vei hjem fra hytta og må tisse... Da er det deilig med ei aktiv frøken i magen som bruker blæra som trampoline eller noe :P:wub:

Var på 3d på fredag med samboer, helt sprøtt at hun nå er helt ferdig og bare skal vokse. Og at vi faktisk alt ser at hun ligner på oss :heart:

Og mine mål og hennes mål ligger akkurat på strekene de helst skal ligge på. Det var deilig å høre siden man blir litt stresset av alle som kommenterer den lille magen min og at jeg ikke har gått noe særlig opp i vekt :)

Jeg hadde også liten mage da jeg var gravid. Det er jo ikke alltid den blir så stor, det kommer jo an på hvordan babyen ligger :) Kurven til E begynte jo å flate ut på slutten og var dårlig, men jeg hadde liten mage hele tiden. I uke 25 var jeg på legevakten pga ekstrem hodepine, og legene der så ikke at jeg var gravid. Jeg ble innlagt i uke 32 eller noe, og da mente legen at jeg så så bra ut at jeg ikke kunne ha gjort annet enn å føde hele livet. Med to mnd igjen til termin :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også liten mage da jeg var gravid. Det er jo ikke alltid den blir så stor, det kommer jo an på hvordan babyen ligger :) Kurven til E begynte jo å flate ut på slutten og var dårlig, men jeg hadde liten mage hele tiden. I uke 25 var jeg på legevakten pga ekstrem hodepine, og legene der så ikke at jeg var gravid. Jeg ble innlagt i uke 32 eller noe, og da mente legen at jeg så så bra ut at jeg ikke kunne ha gjort annet enn å føde hele livet. Med to mnd igjen til termin :lol:

Vet jo det, men virker ikke som om hvermansen vet det :P (skjønner ikke helt hvorfor fremmede folk kommenterer andres mager når de er gravide heller jeg :P )

nå er ikke jeg noe høy og har aldri lagt lett på meg uansett hva og hvor mye jeg har spist så både legen min og jordmor lo litt av meg når jeg fortalte bekymringen min, de mente jeg ikke kunne forvente å få giga mage :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida! Iiida! Halloooo! Iiida!  Komme her litt daaa. Iiiiiidaa! Ida! Hallo! Ida! Komme og sitte litt her, Ida!

 

Døh - det er et en 1åring med mye å gjøre, ikke en hund, slutt å mas så ******! :gaah:

:lol: veldig kjent! Spesielt på telefonen.. Jeg vet om noen som tror det at hvis de bare roper høyere i røret, så vil M svare dem.. Mhm.. Særlig..

Takk for volumknappen liksom :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: veldig kjent! Spesielt på telefonen.. Jeg vet om noen som tror det at hvis de bare roper høyere i røret, så vil M svare dem.. Mhm.. Særlig..

Takk for volumknappen liksom :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol: Godt det er flere... Kan ikke si noe heller, er jo ikke slemt ment. Men guri så slitsomt når ungen er tydelig opptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Irenen Gratulerer med månedsdagen. Du tar noen helt nydelige bilder av henne og jeg syntes du er utrolig flink!
Hun er så nydelig, og jeg håper dere koser dere like mye fortsatt. :heart:

Edit: MonicaT! Gratulerer! :D Håper resten av den hektiske helgen dere skulle ha også gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt ble 3 måneder på torsdag :ahappy: Kan vel nesten ikke kalle han lillegutt mer, gud hjelpe meg som han vokser :lol: Bruker str 74 i klær nå, og veier mer enn Ganzie. (selvsagt helt normalt å sammenligne med hundene, sant? :innocent::P )

10665223_753477921374027_922221707428431

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt ble 3 måneder på torsdag :ahappy: Kan vel nesten ikke kalle han lillegutt mer, gud hjelpe meg som han vokser :lol: Bruker str 74 i klær nå, og veier mer enn Ganzie. (selvsagt helt normalt å sammenligne med hundene, sant? :innocent::P )

10665223_753477921374027_922221707428431

Fin da :wub:

To størrelser til han har tatt igjen Johanne :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt ble 3 måneder på torsdag :ahappy:  Kan vel nesten ikke kalle han lillegutt mer, gud hjelpe meg som han vokser :lol: Bruker str 74 i klær nå, og veier mer enn Ganzie. (selvsagt helt normalt å sammenligne med hundene, sant? :innocent:  :P )

 

Postet bilde

Oj, stor gutt da! Tuppa mi bruker 80 og er 10 mnd :P

Det minte meg om en hendelse da jeg var på helsestasjonen da tuppa var 2 uker, og vi møtte en gutt som var veldig stor for alderen og ca 3 mnd.. Og jeg husker at jeg tenkte at herregård som babyer vokser hvis tuppa mi skal bli like stor når hun blir 3 mnd :lol:

Hun ble nok ikke sp stor :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt ble 3 måneder på torsdag :ahappy: Kan vel nesten ikke kalle han lillegutt mer, gud hjelpe meg som han vokser :lol: Bruker str 74 i klær nå, og veier mer enn Ganzie. (selvsagt helt normalt å sammenligne med hundene, sant? :innocent::P )

10665223_753477921374027_922221707428431

Så fin han er! :wub: E brukte str 74 til hun var nærmere 1 år! :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt ble 3 måneder på torsdag :ahappy: Kan vel nesten ikke kalle han lillegutt mer, gud hjelpe meg som han vokser :lol: Bruker str 74 i klær nå, og veier mer enn Ganzie. (selvsagt helt normalt å sammenligne med hundene, sant? :innocent::P )

10665223_753477921374027_922221707428431

Fiiin liten mann!

Men tatt igjen lillemor her omtrent da. :o Ida bruker 74/80 i strømpebukser og bukser og 62/68/74 i overdeler. :lol: Hun er 15 mnd

Er vanvittig stor forskjell på barn og størrelser da. Ei her som er født noen få dager før Ida veide mer ved fødsel enn det ida gjorde da hun var 4 mnd. Der var visst alle barna rundt 5 kg (!) når de ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fascinerende det med størrelse. B er bitteliten sammenlignet med alle i barselsgruppa. Både eldre og yngre. Men de er alle over gjennomsnitt store. B er normal lang, men litt under gjennomsnitt i vekt, men følger sin egen kurve. Han bruker 68-74 nå, og er straks 8 mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krilo : Jeg fikk også kommentarer på at magen min var liten og at ungen sikkert ikke var så stor osv. Jeg la på meg 14kg (10 forsvant omtrent ved fødselen) og ut kom en baby på tre og en halv kilo, altså midt på gjennomsnittet. Men virker som folk synes det passer seg helt fint å kommentere fremmede gravide damer sin magestørrelse samt spørre om vektoppgang, strekkmerker osv.. :P

@Marie : Tusen takk! :D Jaa, vi koser oss masse. Nyter spedbarnstiden nå, men gleder meg også veldig til hun oppdager hendene sine og blir opptatt av å leke og utforske :)

@Ganzie : Gratulerer med 3-mnd dagen! Nydelig gutt og bilde <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd å teipe senga fast i veggen med gaffa... Han hopper rundt i rommet med senga og plager broren. Vel, det hjalp ikke, han hopper rundt fortsatt. Blir en festlig legging i kveld igjen.

Jeg vet det er slemt å le, men jeg klarer ikke å la være :lol:

Her synges det og plutselig setter hun seg opp og klapper og ler og synes nok jeg er skrekkelig teit som ikke blir med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...