Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Selvfølgelig injeksjon! Tlf prøvde å skrive infeksjon igjen, men det vil vi IKKE ha! Ring lege igjen? Hun må jo få i seg noe medisin, ellers vil det jo ikke bli bedre..

Legen ringte nå. Han syntes hun hadde vel høy feber og sånn, så vi skal dit klokka ett. Og hvis CRP slo ut mer blir hun lagt inn. Han syntes heller ikke hun skulle ha miksturen for UVI bare. Så da blir vi i alle fall tatt seriøst. Det er rart å være mamma med sånt, for jeg har mest lyst til å felle en liten tåre fordi de gidder ta det seriøst i motsetning til forrige gang (ironisk nok samme lege). Og morsinstinkt ruler, hun hadde jo egentlig bare feber i går og div, men legevakt føltes ut som det eneste rette :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

@solevd God bedring til Tuva! Jeg ville også prøvd den filmen som ble linket til over her. Den gjør tablettene glatte med sitrussmak. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke lager alle medisiner som stikkpiller :aww:

Vi har slitt mye med søvn vi også. Nå kjennes det ut som om det er et fjernt minne som nesten er glemt :P Det er kjempe deilig å kunne legge henne ned, gå ut og så sovner hun av seg selv. Vi sluttet med sang for det ble hun mer våken og urolig av. Vi har heller kosestund i stua før hun skal legge seg i senga.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferber er aldri greit. Den metoden forutsetter at man skal gå ut av rommet og la barnet ligge og skrike alene, og det ville jeg verken gjort med en baby eller et skolebarn. Gråter man så har man krav på at en voksen er til stede og trøster. Men resten er jeg enig i :)

Det som var ganske frustrerende med vår yngste var at hun ofte nektet trøst eller selskap, eller å være på rommet i det hele tatt. Hun ble sint når vi gikk ut og sint når vi ikke gikk ut :( Da endte vi opp med henne i stua som regel :P

Jeg er heller ikke enig i Ferbers grunnideologi, men det finnes varianter av den som innebærer å gå inn og være til stede også, mildere varianter. Tok det mest med fordi det er litt viktig for meg å ikke skape kjipe følelser hos foreldre som på en eller annen måte har måttet kjøre søvntrening eller en mild versjon av "Ferber" hjemme. Jeg er forøvrig helt enig med deg - dette er en av mine kjernesaker - men jeg synes det er viktig å ikke påføre foreldre mer dårlig samvittighet enn de får fra alle kanter. Hvert barn er forskjellig, og de aller fleste foreldre gjør det de tror er best for barna sine.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dager etter DPO eller IKM testet sonens (kommende) mødre positivt?  :)

Heh.. Aner ikke.. Fordi jeg var i eksamensmodus jeg og jeg oppdaget ikke at mensen var forsinket før 3 uker etter mensen skulle komme..

Ironisk var jeg kjempe dårlig i de tidene med alle symptomene i boka - kvalme, trøtthet, vondt i puppa osv.. Men hjernen min hadde naturlige forklaringer på alt - unntatt graviditet da..

Så når jeg endelig testa, ble den VELDIG positiv :lol:

---------

Akkurat nå har jeg kommet hjem fra legen og er "sykmeldt".. Så nå venter jeg på telefon ifra gubben for å høre om han kjem seg hjem eller ikke.. :P

Et hett tips: ikke få barn med en sjømann :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tusen takk for alle ønsker om god bedring :) 40.1 i feber nå så da blir det spennende å se hva legen sier..

Godt å høre det blir tatt seriøst! Masse masse god bedring :wub::hug:

Hvor mange dager etter DPO eller IKM testet sonens (kommende) mødre positivt? :)

Omtrent den dagen mensen skulle kommet, sånn sett i ettertid. Der og da ante jeg ikke, hadde ikke gjevn syklus, var magefølelsen som sa "test!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRP-en hadde steget. Og legen var vanvittig grundig, vi var der en evighet, gikk gjennom alt helt fra august. Så ringte de barneavdelingen på sykehuset i Haugesund og de ville legge henne inn. Så da blir hun i alle fall sjekket skikkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRP-en hadde steget. Og legen var vanvittig grundig, vi var der en evighet, gikk gjennom alt helt fra august. Så ringte de barneavdelingen på sykehuset i Haugesund og de ville legge henne inn. Så da blir hun i alle fall sjekket skikkelig :)

Huff kjedelig med enda mer crp, men krysser fingre for at de finner fort utav det og hun er seg selv igjen på null komma nix! :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRP-en hadde steget. Og legen var vanvittig grundig, vi var der en evighet, gikk gjennom alt helt fra august. Så ringte de barneavdelingen på sykehuset i Haugesund og de ville legge henne inn. Så da blir hun i alle fall sjekket skikkelig :)

Så bra! Da blir hun sjekket ordentlig og kan få medisinen hun trenger på enklest mulig måte :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt barn med mer eller mindre alvorlige infeksjoner (ikke uvi) innimellom. Husker at Bactrim mikstur var takknemlig å gi, den må tydeligvis ha smakt godt. Vet om en annen unge som reagerte likt Soelvd sin på tabletter mot nyrebekkenbetennelse. Fikk hun svelgt den ble det oppkast neste. Så de smaker visst forferdelig.

Det har hendt flere ganger at mine har måttet hatt antibiotika annen vei enn inn i munnen, og da har intravenøs infusjon vært det som har vært aktuelt. Veldig grei ordning, det har gått knirkefritt selv med 1 år gammel unge.

God bedring til lillemor. Synes det er leit at hun skal ha begynt med den typen sykdom så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt barn med mer eller mindre alvorlige infeksjoner (ikke uvi) innimellom. Husker at Bactrim mikstur var takknemlig å gi, den må tydeligvis ha smakt godt. Vet om en annen unge som reagerte likt Soelvd sin på tabletter mot nyrebekkenbetennelse. Fikk hun svelgt den ble det oppkast neste. Så de smaker visst forferdelig.

Det har hendt flere ganger at mine har måttet hatt antibiotika annen vei enn inn i munnen, og da har intravenøs infusjon vært det som har vært aktuelt. Veldig grei ordning, det har gått knirkefritt selv med 1 år gammel unge.

God bedring til lillemor. Synes det er leit at hun skal ha begynt med den typen sykdom så tidlig.

Ja, det smaker virkelig skrekkelig. Blandet det ut i et svæææært glass med saft. En halv tablett. Og det smakte helt grusomt. Fikk bskjed om at Bactrim ville de ikke gi til så små barn. KJenner det er helt fint at de undersøker skikkelig i alle fall, med tanke på at hun hadde samme kjøret for halvannen mnd siden. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRP-en hadde steget. Og legen var vanvittig grundig, vi var der en evighet, gikk gjennom alt helt fra august. Så ringte de barneavdelingen på sykehuset i Haugesund og de ville legge henne inn. Så da blir hun i alle fall sjekket skikkelig :)

Så godt at det blir sjekket ut så håper vi de finner en god løsning som fungerer. Det er ikke greit med vonde medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles innlagt, men i dag gjorde de inngrepet, og formen er stigende. Yay. Men Brage har vært sammen morfaren sin siden kl elve. Nå skal pappaen være alene med han til i morgen. Det blir over et døgn uten mammaen sin, det. Det er første gang. Men jeg tror nok det er verst for meg. Litt godt er det å få slappet helt av uten noe ansvar. Og i morgen skal jeg forhåpentligvis skrives ut. Det blir veldig godt. Fem dager på sykehus er mer enn nok. Det er en grusom følelse å være så dårlig at man kan ta seg av ungen sin på en forsvarlig måte.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er idag 5-7 IKM, men negativ test igår. Kroppen føles merkelig, akkurat slik som sist (endte i SA uke 6), men fortsatt negativ test. Testet forøvrig aldri positivt før SA, men hadde symptomene - svimmel, kvalm, følelsen av å ha en 'stein' nederst i magen, vond rygg nederst, humørsvingninger.. Og samme greien denne gangen.

Kan være stress, er veldig stresset for tiden.. Sluttet på cerazette midten av september og hatt en normal menstruasjon etter det og tegn på EL for cirka 3 uker siden. Tok angrepillen noen uker før det igjen, så kan være den som tuller (eller gav meg 'omgangssyke' 1 uke i midten av oktober) :(

Vil være gravid jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kommer hjem i morgen for å avlaste litt slik at jeg får sove.. Et hardt svangerskap etterfulgt med 10mnd med baby og flink-pike-syndrom har nok gjort at jeg har møtt på veggen litt.. Eller ganske hardt litt sånn egentlig :P

Men det var et hardt slag for flink-pike-syndromet å dra til legen i dag for å få de papirene jeg trengte for å få gubben hjem..

Konklusjonen er vel at jeg er ingen superkvinne :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kommer hjem i morgen for å avlaste litt slik at jeg får sove.. Et hardt svangerskap etterfulgt med 10mnd med baby og flink-pike-syndrom har nok gjort at jeg har møtt på veggen litt.. Eller ganske hardt litt sånn egentlig :P

Men det var et hardt slag for flink-pike-syndromet å dra til legen i dag for å få de papirene jeg trengte for å få gubben hjem..

Konklusjonen er vel at jeg er ingen superkvinne :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Liker IKKE at du har møtt veggen, men at du får mannen hjem. Man skal be om hjelp når man trenger det!
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
    • Takk for svar. Da tenker jeg hvertfall riktig med å hjelpe den «voksne» hunden med å gå imellom den og valpen. Så jeg fortsetter uansett med det, og gir dem også pauser fra hverandre. 
    • Personlig så synes jeg ikke at det skal være den eldste sin jobb å sette valpen på plass, selv om det er veldig fint innimellom at en tydelig og rettferdig voksen hund kan gå inn og korrigere valper/ungjunder. Det er gjerne mer effektivt enn om vi som mennesker gjør det. Den eldste skal allikevel være trygg på at du setter grenser for valpen og skjermer den ved behov. Husk at en 2 år gammel hund er ikke nødvendigvis voksen i hode.  Så mitt eneste tips er å ta den voksne på alvor når den ber om hjelp! 
    • Hei Jeg har en hund på snart 2 år og en valp på 10 uker. Valpen er selvfølgelig veldig leken og er som valper flest. Valpen synes det er veldig gøy å leke med den eldre hunden ved å gå etter bein og hale, også normalt, men hunden min på snart 2 år sier aldri ifra når hun har fått nok. Ser på hele kroppsspråket hennes at hun synes det er slitsomt, men hun sier aldri noe, bare prøver å løpe unna. Da blir det jeg som må steppe inn å «redde» henne og få valpen unna. Når den 2 år gamle hunden var valp og var voldsom mot eldre hunder ble hun satt på plass på en fin måte og dette skapte fine læringsøyeblikk. Har dere noen tips?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...