Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Takk for lykkeønskninger. Etter et besøk hos fastlegen er jeg nå på vei til sykehuset for innleggelse og operasjon. Jeg håper det går bra med lillemann og. Han blir i første omgang lagt inn sammen meg pga ammingen, så får vi se hva som skjer etterhvert. Kjenner jeg gruer meg, men det går nok helst bra. Heldigvis har jeg både en mann og en familie som hjelper meg.

Lykke til og god bedring! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Lykke til og god bedring @Puttiva!

--------------

Hvilken vognpose har dere? Er så mange å velge i at jeg blir litt forvirret :P

Vil gjerne ha en som det er ull i, og som kan brukes lenge.

Akkurat nå så virker voksi urban å egne seg best, men høree flere klage på at de ikke får den tett nok rundt hodet, så litt i tvil. Men hører jo veldig mange som er vrldig fornøyde med den også, blant annet bror og kona hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til og god bedring @Puttiva!

--------------

Hvilken vognpose har dere? Er så mange å velge i at jeg blir litt forvirret :P

Vil gjerne ha en som det er ull i, og som kan brukes lenge.

Akkurat nå så virker voksi urban å egne seg best, men høree flere klage på at de ikke får den tett nok rundt hodet, så litt i tvil. Men hører jo veldig mange som er vrldig fornøyde med den også, blant annet bror og kona hans.

Voksipose med pingvinhode.. Aner ikke mer, gubben som kjøpte :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til og god bedring @Puttiva!

--------------

Hvilken vognpose har dere? Er så mange å velge i at jeg blir litt forvirret :P

Vil gjerne ha en som det er ull i, og som kan brukes lenge.

Akkurat nå så virker voksi urban å egne seg best, men høree flere klage på at de ikke får den tett nok rundt hodet, så litt i tvil. Men hører jo veldig mange som er vrldig fornøyde med den også, blant annet bror og kona hans.

Vi har voksi city og er veldig fornøyd med den. Den kan man snøre igjen rundt hodet. Den er veldig varm, så trengte ikke ha på ungen så mye tøy når vi gikk tur :) Vi hadde skinnfell mellom vogna og posen i tillegg, men tror ikke det egentlig er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har voksi city og er veldig fornøyd med den. Den kan man snøre igjen rundt hodet. Den er veldig varm, så trengte ikke ha på ungen så mye tøy når vi gikk tur :) Vi hadde skinnfell mellom vogna og posen i tillegg, men tror ikke det egentlig er nødvendig.

Er det forlenger på den? varm og god så vi ikke trenger å kle på så mye er det vi vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle lykkeønskninger og god bedringer! (ingen nevnt, ingen glemt)

Brage og jeg har fått et enmannsrom, og operasjonen blir mest sannsynlig på dagtid i morgen. Det var helt sinnsykt uaktuelt at de skulle ta seg av B, og de kunne ikke gi noe ca klokkeslett for operasjon, så sambo kommer i morgen før kl åtte, og blir her hele dagen for å ta seg av smån. Dette går nok helt sikkert ganske bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til og god bedring @Puttiva!

--------------

Hvilken vognpose har dere? Er så mange å velge i at jeg blir litt forvirret :P

Vil gjerne ha en som det er ull i, og som kan brukes lenge.

Akkurat nå så virker voksi urban å egne seg best, men høree flere klage på at de ikke får den tett nok rundt hodet, så litt i tvil. Men hører jo veldig mange som er vrldig fornøyde med den også, blant annet bror og kona hans.

Vi har classic voksi multietellerannet. God og varm men klønete med den derre knyttinga. Men kan brukes til hun er 3 år da. Så vi er stuck med den. :lol:

Takk for alle lykkeønskninger og god bedringer! (ingen nevnt, ingen glemt)

Brage og jeg har fått et enmannsrom, og operasjonen blir mest sannsynlig på dagtid i morgen. Det var helt sinnsykt uaktuelt at de skulle ta seg av B, og de kunne ikke gi noe ca klokkeslett for operasjon, så sambo kommer i morgen før kl åtte, og blir her hele dagen for å ta seg av smån. Dette går nok helt sikkert ganske bra :)

Såpass :o Men bra det ordner seg! :) Hos oss kranglet damene både på avdelingen og barsel om hvem som skulle passe henne for alle ville, men dette er jo et lite sykehus i østerdalen, ikke midt på travleste østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass :o Men bra det ordner seg! :) Hos oss kranglet damene både på avdelingen og barsel om hvem som skulle passe henne for alle ville, men dette er jo et lite sykehus i østerdalen, ikke midt på travleste østlandet.

Ja det er nok litt forskjell der. Her var det ikke resurser nok til barnepass, så det måtte jeg bare finne en løsning på. Men tenk om jeg ikke hadde hatt noen da? Heldigvis løser det seg, men det er jo ikke en selvfølge. Det er jo ikke alle som har noen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban tenker jeg :P evtden nyeste modellen Frost :)

Den er ca 1 år gammel.. Og jeg vet ikke om jeg liker den, men den er varm da..

Ja det er nok litt forskjell der. Her var det ikke resurser nok til barnepass, så det måtte jeg bare finne en løsning på. Men tenk om jeg ikke hadde hatt noen da? Heldigvis løser det seg, men det er jo ikke en selvfølge. Det er jo ikke alle som har noen :/

Jeg lover deg at de stiller opp hvis man plutselig er alene.. Folk har en egen porsjon med forbarmelse over deg hvis de oppdager at man er alene, har jeg erfart..

Unntatt ei gammel dame i byn da, som kom bort til meg på butikken en kveld og fortalte meg at da hun hadde småbarn, holdt hun seg hjemme så sent på kvelden. Da fikk heller mannen gå ut og ordne.. Og da var det noen som bjeffet at det var ikke alle som hadde en mann hjemme :P

Men utover det, så er de fleste greie og hjelper hvis man ikke har noen :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ca 1 år gammel.. Og jeg vet ikke om jeg liker den, men den er varm da..

Jeg lover deg at de stiller opp hvis man plutselig er alene.. Folk har en egen porsjon med forbarmelse over deg hvis de oppdager at man er alene, har jeg erfart..

Unntatt ei gammel dame i byn da, som kom bort til meg på butikken en kveld og fortalte meg at da hun hadde småbarn, holdt hun seg hjemme så sent på kvelden. Da fikk heller mannen gå ut og ordne.. Og da var det noen som bjeffet at det var ikke alle som hadde en mann hjemme :P

Men utover det, så er de fleste greie og hjelper hvis man ikke har noen :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er nok Urban da, Frost kom i år. Hva er det du ikke liker med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør her jeg om hva folk tenker om dette. Siden jeg står ute på torgallmenningen hele dagen i jobben nå, ser jeg mange småbarnsforeldre ute sammen med barna. Men synes mange av foreldrene har det så travelt! Barna stabber avsted; noen ser ut som de nettopp har lært å gå, andre er gjerne litt eldre, men de har jo likevel små korte bein. Det jeg ser er at foreldrene leier barna, men ikke tar hensyn til deres tempo. De bare løper avsted, og barna henger som slips etter. Ser ikke behagelig ut! Er det helt normalt, eller noe man kanskje ikke tenker over? Noen av barna henger med, men beina går som trommestikker, blir jo som et lite maraton for dem!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle lykkeønskninger og god bedringer! (ingen nevnt, ingen glemt)

Brage og jeg har fått et enmannsrom, og operasjonen blir mest sannsynlig på dagtid i morgen. Det var helt sinnsykt uaktuelt at de skulle ta seg av B, og de kunne ikke gi noe ca klokkeslett for operasjon, så sambo kommer i morgen før kl åtte, og blir her hele dagen for å ta seg av smån. Dette går nok helt sikkert ganske bra :)

Der jeg jobber blir alltid pårørende lagt inn sammen med pasienten om pasienten ammer. De blir lagt inn nettopp for å ta seg av barnet. Personalet ar virkelig ikke kapasitet til å ta av seg barn.

Dersom man ikke har pårørende kontaktets barnevernet og de skaffer beredskapshjem eller lignende som tar seg av barnet til mor blir kan reise hjem.

Er det forlenger på den? varm og god så vi ikke trenger å kle på så mye er det vi vil ha :)

Ja det er forlenger på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber blir alltid pårørende lagt inn sammen med pasienten om pasienten ammer. De blir lagt inn nettopp for å ta seg av barnet. Personalet ar virkelig ikke kapasitet til å ta av seg barn.

 

Dersom man ikke har pårørende kontaktets barnevernet og de skaffer beredskapshjem eller lignende som tar seg av barnet til mor blir kan reise hjem.

 

 

 

Ja det er forlenger på den :)

Problemet med innleggelse er jo når jeg skal legges i narkose og andre undersøkelser. Situasjoner hvor jeg ikke kan ta meg av han. Heldigvis er pappaen her og kan hjelpe meg :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten og jentefarger lever i beste velgående, damen i butikken tok ikke frem regnvotter til meg engang, for de hadde bare blå igjen. Det ble blå votter på lillemor :aww:

:lol: Emilie sitt regntøy er både blått og rosa. Jakken og buksen er 50% rosa, og 50 % blått. Greit at det finnes sånne blandinger også!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten og jentefarger lever i beste velgående, damen i butikken tok ikke frem regnvotter til meg engang, for de hadde bare blå igjen. Det ble blå votter på lillemor :aww:

Haha, det er så teit. Synes det er vanskelig å finne ullklær i fine farger også, alt er rosa eller blått. Isa har blå vinterdress. Hun har rosa lue og sko. Det er så kjedelig at nesten alle barneklær er så lite spennede i fargevalg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...