Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Det frister å stå opp og ture hundene, så lage seg god frokost og ha nrk på i bakgrunnen for stemningens skyld. Og senere flytte seg ut i hagen og bare kose seg. Toget går forbi huset vårt så det får vi med oss uansett. I fjor ramlet Dany av pinnen da hun så hvor mange folk OG kul musikk det kan samles på en gang marsjerende forbi huset vårt :lol: Marvin syntes også det var stas.

Så lurer jeg på om jeg kanskje skal lese litt på verandaen og bare nyte fridagen i varmere vær (som det er meldt) og lage meg kake og en god middag. Med vin til :)

Når dagen går mot kveld kan vi ta oss en tur til. Og da har hundene faktisk fått vært ute hele dagen.

Jeg tror kanskje jeg heller mot det, selv om det også er koselig å bli bedt til en kompis av SEC :)
Får tygge litt på det. Jeg synes det er litt koselig å se livet i byen hvis jeg først skal dra innover egentlig. Grilling på kvelden hadde vært en fin tradisjon. Hundefolk som samles til grilling i skogen! Det var igrunn innmari lurt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Her ble det noe rot med quotene, for den jeg fikk var ikke den jeg trykket på. Så da slettet jeg...

Men Ingvild, det finnes noen kluter man pusser lett med. Aner ikke hva de heter eller noe slikt, men gullsmeden vet helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sølvpuss dyrt, og hvor får man kjøpt det egentlig? Jeg pusser sølv én gang i året, og da er det bare for å pusse fem knapper på bunaden min. Finnes det enkle alternativer som funker?

Det enkleste er å legge dem i saltvann, men det er vel litt upraktisk når det er knapper på en bunad :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det noe rot med quotene, for den jeg fikk var ikke den jeg trykket på. Så da slettet jeg...

Men Ingvild, det finnes noen kluter man pusser lett med. Aner ikke hva de heter eller noe slikt, men gullsmeden vet helt sikkert.

Ok, får stikke innom gullsmeden i morgen og høre da kanskje.

Det enkleste er å legge dem i saltvann, men det er vel litt upraktisk når det er knapper på en bunad :lol:

Haha, litt upraktisk ja! Kunne ha sprettet dem av og sydd på igjen etterpå, men det gidder jeg ikke. :aww:

Nå har jeg prøvd bunaden (jeg burde egentlig ha sydd inn et par knapper, men det gidder jeg ikke, så da kan jeg heller spise et par is ekstra på fredag), atter en gang blitt litt fascinert over hvor mye ekstra stoff det er lagt inn til å eventuelt sy ut i lengden (jeg fikk drakten da jeg var konfirmant, men har ikke vokst en eneste centimeter siden da), pusset bunadsskoene og sporet opp resten av sølvet som jeg i et litt smådesperat øyeblikk fryktet at lå i Trøndelag. Lest til eksamenen som jeg har om mindre enn fire timer? Nei, det har jeg ikke gjort.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det frister å stå opp og ture hundene, så lage seg god frokost og ha nrk på i bakgrunnen for stemningens skyld. Og senere flytte seg ut i hagen og bare kose seg. Toget går forbi huset vårt så det får vi med oss uansett. I fjor ramlet Dany av pinnen da hun så hvor mange folk OG kul musikk det kan samles på en gang marsjerende forbi huset vårt :lol: Marvin syntes også det var stas.

Så lurer jeg på om jeg kanskje skal lese litt på verandaen og bare nyte fridagen i varmere vær (som det er meldt) og lage meg kake og en god middag. Med vin til :)

Når dagen går mot kveld kan vi ta oss en tur til. Og da har hundene faktisk fått vært ute hele dagen.

Jeg tror kanskje jeg heller mot det, selv om det også er koselig å bli bedt til en kompis av SEC :)

Får tygge litt på det. Jeg synes det er litt koselig å se livet i byen hvis jeg først skal dra innover egentlig. Grilling på kvelden hadde vært en fin tradisjon. Hundefolk som samles til grilling i skogen! Det var igrunn innmari lurt :ahappy:

Ellers må dere gjerne bli med oss til skogs - om det ikke regner setter vi kursen mot Vietjern sånn i halv ti tiden - det er ikke en lang tur, men det er stille og fredelig der inne.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker 17. mai jeg, men i år blir den "feiret" med forelesninger. De feirer visst ikke 17. mai her i England, merkelig nok. :P:cry:

Søsteren min skal faktisk feire 17-mai i London. Barnetog i Southwark park, med Marta Louise som hovedtaler! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg det er rart at så mange her inne ikke feirer eller liker 17. Mai...

Nå fikk du så mange kloke svar at jeg ikke har noe mer å si :)

Fordi 17. mai er en feiring av vårt eget demokrati, vår frihet, vårt fine, mangfoldige land, en feiring av rettsstaten Norge, en feiring av et land vi alle burde være stolte av å bo i. En skikkelig festdag!

Selvfølgelig er det det, men som på julaften er den best å feires sammen med noen man liker å være sammen med :)

Jeg hadde egentlig avskrevet mine barn i år, jeg. Veldig rart. Jeg har vært mamma siden 1984 og kan ikke noe annet enn å banne over krøllete bunadskjorter som skal strykes i ALLE foldene. Det er skikkelig irriterende å se flotte bunader med skrukkete skjorter, søljene plassert feil (de SKAL stikke deg oppunder haka og puste kan du gjøre den 18) og feil sko, forkle eller annet tilbehør. (Herregud, når ble jeg sånn :cry: ). Inngåtte, gode sko er lov på barna som går i tog. Gnagsår er teit og det er ikke mulig å stoppe i toget. Vel, det vil si at i ca 19 år har min 17 mai vært slik:

16 mai: Stryke flagg og bunadskjorter (Vasket og prøvd og bunader lagt opp, ned, ut inn, for lenge siden), korpsskjorter, sy på stjerner på skulderklaffer, pusse instrument, pusse sko, handle inn til en hel bataljon og vite at vi har 17. mai mat i en uke etterpå.

17.mai: Opp klokka fem, morgentur med dyra, vekke, ordne, fikse dusje meg selv og korpsbarn. Oppmøte på skolen klokka seks til flaggheising og innlemming av aspirantene. Frokost på skolen klokka sju. Første toget halv åtte, eller åtte alt ettersom plasseringen.

Buss til byen, tog opp Karl Johan etc (hvert år, ja). Is og ballong og hjem og spise stor lunsj. Tog klokka fire. Leker og feiring på skolen, så ferdig. Ferdig :) Når jeg sto der ved midnattstider natt til 17 mai og bannet over bretten på skjorta som ikke lot seg stryke bort, gledet jeg meg veldig til å ikke skulle noe av dette maset, sånn om noen år. Bare tusle i skogen med hundene sto for meg som en smak av himmelen. Vel.

Første året i Enebakk, var vi bare der ute. Kjempedeilig. Ia og tollerdamene badet og vi pyntet med flagg og hvitveis og grillet og koste oss. I fjor var det tog i byen med skolen og lunsj hos Ane.

I år skulle jeg bare gå i tog med skolen og ellers ingenting, trodde jeg :cry: Så vil russebarnet ha med med på "Kjære Landsmenn" og jammen fikk vi bord på Løven og plutselig var dagen fyllt av hyggelige ting. Tur i skogen blir det, også :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å høre på Friluftsmagasinet på NRK P1 nesten daglig (mange gamle episoder jeg har gått glipp av, skjønner dere). Har jeg blitt voksen da?

Jeg ler også av vitser av typen: "Jeg vasker slukene mine." (svar på om du får noe fisk)

P2 var liksom min greie, men nå sklir jeg mer og mer mot P1.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sitter på jobb, med et hovent og vondt kne, vet virkelig ikke hvorfor men sårt er det, skal i stallen etterpå og ri prikkehesten, da blir sikkert ikke kneet noe bedre men det får så være :P

I går var jeg i begravelse, og derfor også flydde jeg opp og ned til Ålesund, hundene var derfor også borte en natt, fælest for meg tror jeg.. Only var hos en venninne og de trivdes visstnok veldig godt sammen, og Oscar har vært på kennelen til en venninne og hatt playdate med datteren sin på 1,5 år blant annet :) Når jeg hentet han var jeg også og hilste på de 9 andre barna hans som er 1,5 uke gamle, tjukke var de blitt siden jeg tok de imot og det er godt å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17. mai skal jeg sove lenge etter nattevakt, og så blir det en lang skogtur før kvelden tilbringes helt alene - det skal bli godt. All familie, og de fleste av vennene, er i en annen by så da blir det bare Foxy og meg! :)

Når går flyet da? Jeg bor ikke så altfor langt unna Lambertseter, og kunne kaaanskje hjulpet - men det kommer an på når det er. For det er midt mellom to nattevakter, i tillegg til at det er dugnad i borettslaget og at jeg har en prøve i morgen..

Edit: det var kanskje ikke snakk om i morgen engang (eller i dag, kall det hva du vil, hehe)??

Imorgen 16 mai går flyet, kl 20. Han skulle blitt plukket opp ca kl 18:30 på "korttidsstopp" plassen på Gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg var i London med familien en 17.mai, og det skal aldri gjenta seg. Har en oversosial far som skal snakke med alt og alle, og denne dagen var intet unntak. Han løp bort for å snakke med alle som gikk med bunad/norskeflagget han.. Burde vel hatt han i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er dette igjen da? Det er jo en del av oss soniser her i området, noen burde vel klare å få han fra Lambertseter til Gardermoen?

Dobbelposter via mobil :)

16 mai kl 20 går flyet, så han skulle vært på Gardermoen ca 18:30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg har egentlig "alltid" feiret 17.mai i skogen jeg med flagg og alt, og nytt vårt land og faktisk muligheten til å gjøre akkurat det :)

I og med det er jobb i år så ender jeg, som alle år, med å nyte en lang frokost der jeg skal ha laks og eggerøre, og ikke noe organisert i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg skuffet over meg selv. Tenkte jeg skulle prøve å komme meg til forelesning i dag. Kom halvveis til togstasjonen og måtte bare snu. Er jo ikke kvalm lenger men kroppen streiker helt. Kan jo ha noe å gjøre med at jeg har levd på ritz kjeks og cola i flere dager (og litt kjøttdeig og pasta i går). Men har så dårlig samvittighet for at jeg ikke er på skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Ingvild, det finnes noen kluter man pusser lett med. Aner ikke hva de heter eller noe slikt, men gullsmeden vet helt sikkert.

Jeg har sånn klut og det fungerer superbra. Har hatt den i mange år, faktisk :).

Jeg føler at jeg har gitt mitt bidrag til 17. mai-feiringen gjennom mange år som korpsmusiker, så nå nyter jeg dagen som en fridag med litt mer høytidspreg og gjør akkurat det jeg har mest lyst til: enten trene hund i skogen, eller gå på lang tur. I år blir det litt annerledes da vi drar ned til Vestby (av alle steder) for å delta på briardspesialen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...