Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Sist jeg var i skogen og trente, traff vi på politiet. Og eneste de lurte på var hvor de kunne rundere og legge spor uten å gå i våre. :P

Tror heldigvis de fleste i Politiet har litt sunt vett. Greit at en lov er en lov, men det er litt forskjell på å la fuglehunden løpe opp fugler for seg sjøl og det å trene en hund under kontroll.

Da er det en halvtime før jeg skal hjem... men så må jeg jo egentlig innom en bokhandel for å få kjøpt kart. Jaja bare å få det gjort, kjipt og stå midt i skauen i helgen og lure på hvor jeg er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Da er det en halvtime før jeg skal hjem... men så må jeg jo egentlig innom en bokhandel for å få kjøpt kart. Jaja bare å få det gjort, kjipt og stå midt i skauen i helgen og lure på hvor jeg er :P

Jeg hadde ikke visst hvor jeg var med kart heller jeg :P

Hva/hvor skal du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw, hvis noen lurer på hva jeg skriver om... allow me to illustrate with these frikkin' awesome pictures!

http://www.nrk.no/nordnytt/her-er-havbunnen-i-barentshavet-1.11026989

8740540787_c17cd6fd0a_b.jpg

Alle de små hullene er pockmarks som tyder på gass eller fluid-flows. De store "sporene" er pløyemerker etter isfjell som har surra rundt avhengig av havstrømmene :) Alt dette ser jeg i lagpakkene nedover også, og tolker og skriver :P

(Og herregud så dårlig jeg er å ordlegge meg faglig på norsk... takk gud for engelsk :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror har fått seg en bachelor i kunst (grafikk) og stiller ut kunsten sin:

*snipp*

Ok, det var skikkelig kult, men jeg må bare være slem og spørre: Hva bruker man det til? :P

Jeg skriver jo nå en bachelor i journalistikk som jeg egentlig ikke tror jeg vil få jobb som liksom, å få fast jobb som kunstner må være ennå verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok tenkt til å bli... *trommevirvel* kunstner. Er ikke verre. Folk som lever av det også.

Det må være helt fantastisk da, å kunne leve av kunsten sin.

Kanger: jeg er enig med deg altså, det bildet var virkelig vakkert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det har blitt kommentert, jeg har ikke kommet så langt i AN siden sist enda, men: Hva er vel mer nasjonalromantisk enn å pakke sekken og gå tur i den norske fjellheimen og nyte den norske naturen og ha ro i sjela? HMMMMMMM? Om jeg gjør det på 17. mai, så betyr vel ikke det at jeg feirer noe mindre, eller setter mindre pris på landet vårt, enn andre?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om folk tok det ille opp eller hva, men kommentaren min om 17. Mai var ikke ment frekt?

Jeg er bare oppvokst og vandt med at alle feirer med å kle seg fint, spiser god 17. Mai-mat(rømmegrøt, spekemat, pølser, is osv), drar til "byen", ser på tog og drar på tivoli :) og når halvparten sier de skal sove og se film(overdriver litt nå :D), så ble jeg litt paff :) Skjønner man kan feire på forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanger: I et par år nå så har en båt kjørt på kryss og tvers i Trondheimsfjorden med noe langt på slep, driver de å kartlegger bunnen tror du? De bildene du viser er veldig spennende! Er også spent på hva de finner ut om Trondheimsfjorden, hvis det er det de driver med, samtidig som jeg er litt skeptisk til at alt skal undersøkes og kartlegges. Jeg liker å se utover fjorden og tenke at nedi der kan det finnes svimlende dybder fulle av uoppdagete kjempedyr, eller eldgamle skuter som verden har glemt. :P

Soppen: Jeg fikk ikke til å quote, men på den måten feirer du jo også den friheten vi har i Norge til å velge selv, det er ekte feiring av grunnloven det!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En miniopprydning i venner på facebook. Morsomt å se hvilke jeg beholder og hvilke jeg ikke orker å ha lengre :lol: Jeg er blant annet venn med masse hundefolk jeg aldri har møtt, men de poster jo ting som det er moro å følge med på. Mens folk jeg en gang var russ med eller gikk på skole i lag med, nei, det gidder jeg ikke, for de poster ikke noe interessant :lol:

Nå skal jeg ta en miniblund også, før Gunhild gir en lyd om når vi skal gå tur :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være helt fantastisk da, å kunne leve av kunsten sin.

Det er i hvert fall målet hans. Kjæresten er også kunstner, men hun utdanner seg nå også som pedagog. Det er mange måter å bruke en utdannelse på, det trenger ikke å være en fast ting som er bestemt på forhånd.

I vår familie er vi utdannet til mye rart. Vi er fire brødre, en filosof, en kunstner, en brønnteknikker, og en bilmekaniker. Jeg kommer nok ikke til å leve som filosof, men jeg vil alltid bruke den i en eller annen forstand, hvor enn det nå er jeg ender opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servietter tror jeg aldri jeg har hatt i huset. Tørkerullen er litt hard, men fant våtservietter i utstillingsbaggen min :lol:

Jeg var på en fest sånn en gang i forrige århundre, og der hang det en bunke Pepes Pizza-servietter på dorullholderen, så kanskje du kan bestille deg en pizza :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver jo nå en bachelor i journalistikk som jeg egentlig ikke tror jeg vil få jobb som liksom, å få fast jobb som kunstner må være ennå verre.

Jeg har jobbet som journalist uten utdannelsen, det burde da være mulig å få jobb, så sant du ikke sikter rett inn i en av de store avisene eller tv-kanalene? Vet det er stor konkurranse, men det er også mange muligheter innenfor retningen, alt fra små lokalaviser, til magasiner (av alle mulige fasonger), til større mediakonsern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som journalist uten utdannelsen, det burde da være mulig å få jobb, så sant du ikke sikter rett inn i en av de store avisene eller tv-kanalene? Vet det er stor konkurranse, men det er også mange muligheter innenfor retningen, alt fra små lokalaviser, til magasiner (av alle mulige fasonger), til større mediakonsern.

Du får rope ut om du skulle snuble over noe. :P

Jeg har aller mest lyst til å jobbe i radio, men har også interesse for magasiner altså - men der trengs det såpass få arbeidere at det går lang tid mellom hver ledige stilling. Jeg følger ganske aktivt med på arbeidsmarkedet da, jeg vil jo veldig gjerne ha en relevant jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanger: I et par år nå så har en båt kjørt på kryss og tvers i Trondheimsfjorden med noe langt på slep, driver de å kartlegger bunnen tror du? De bildene du viser er veldig spennende! Er også spent på hva de finner ut om Trondheimsfjorden, hvis det er det de driver med, samtidig som jeg er litt skeptisk til at alt skal undersøkes og kartlegges. Jeg liker å se utover fjorden og tenke at nedi der kan det finnes svimlende dybder fulle av uoppdagete kjempedyr, eller eldgamle skuter som verden har glemt. :P

Soppen: Jeg fikk ikke til å quote, men på den måten feirer du jo også den friheten vi har i Norge til å velge selv, det er ekte feiring av grunnloven det!

Kan tenkes at det er kartlegging av havbunnen ja, men om den drar noe etter seg er ikke nødvendig for at den skal kartlegge havbunnen. Noen kartlegger vha sonar, og den sitter bare festa under båten :) Det er mange måter å kartlegge på; man kan kartlegge kun havbunnen "visuelt", man kan kartlegge den øverste meteren med havbunn, man kan kartlegge den øverste kilometeren med havbunn, eller flere kilometer... :frantics: Hav :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...