Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Jeg er veldig glad i 17 mai jeg, men alene med to små der en er i crazytornado alder og den andre bare sover spiser og driter så dropper jeg stresset rundt det :) hadde mannen min vært hjemme og vi hadde vært to om ting hadde saken stilt seg annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Jeg er veldig glad i 17 mai jeg, men alene med to små der en er i crazytornado alder og den andre bare sover spiser og driter så dropper jeg stresset rundt det :) hadde mannen min vært hjemme og vi hadde vært to om ting hadde saken stilt seg annerledes.

Dere kan jo komme til oss hvis dere vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.mai har vært min favoritthøytid siden jeg var liten :) Liker så godt stemnigen som er ute i gatene den dagen, alle er glade og blide og går i fine klær :D

I år kommer 17.mai midt i eksamenstiden og jeg får ikke mulighet til å reise hjem. Mimmi (altså farmor) ringte meg i går for å spørre om jeg kom, og når jeg måtte si nei sier hun "Da blir det ikke noe Mimmi-lapskaus på deg i år da." Jeg vil hjem :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hadde egentlig tenkt oss til Snøhetta på 17.mai vi, men kjæresten har vakt og må derfor være bynær.. Tror vi tar med oss god lunsj og går i bymarka istedenfor. Det er da like bra som Snøhetta? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang 17.-mai-feiring: Det er slettes ikke alltid det er så lett å finne noen å feire med. En ting er familie, men ikke alle har så godt forhold til familien at de kan feire sammen med dem. Dessuten er det typisk at mange venner har en sånn "fast greie" på 17.-mai, så da er det jo ikke bare å slenge seg med der hvis man vanligvis ikke er med. Jeg har kjent på det mange ganger på både nyttårsaften og 17.-mai. Jeg har mange gode venner, men de er ofte sammen med mer ungdomsskole-venner på slike dager og jeg har ikke noe særlig kontakt med de folkene jeg kjente på den tiden og får da et "problem" på nyttårsaften og 17.-mai.

I år skal jeg reise til søstra mi i Oslo kvelden i forveien, spise 17.-mai frokost der og reise ut i Oslo by på formiddagen. Deretter kjører vi hjem til foreldrene mine i Sande der vi har noen gjester og skal ha 17.-mai-leker (hesteskokasting, stylter osv), middag og 17.-mai sanger. Gleder meg!

Lagde en turfilm idag etter å ha blitt inspirert av alle de fine naturfilmene på youtube osv. Alltid hatt lyst til å lage en slik film til Xavier Rudd`s "Follow the Sun" (den er utrolig fin og passer meg så bra) så idag tok jeg med meg kameraet for å FILME.. Null bilder..! :D

Fiiin film!! Fikk skikkelig lyst til å dra på tur OG kjøpe meg nytt kamera OG lære meg et bedre redigeringsprogram der jeg kan bruke filter.

Jeg er skikkelig stolt av broren min som nå driver og lager noen sånne filmer. Han fikk kamera for under et år siden og er helt selvlært i både foto/video, redigering (og kiting, som i denne filmen):

Han skal hjelpe meg å lage en film med hundene. Gleder meg!!

Nå har jeg krise-møte med søstra mi som ikke liker brudekjolen sin likevel. Hun kjøpte bare en billig på ebay eller noe sånt, så det er ikke krise å kjøpe ny, men er det så farlig hvordan den kjolen er da? Den skal jo bare brukes en dag!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 år med korps. Stod opp før fuglene i mange år. Ble aldri noen tradisjon med resten av dagen for sa var det sent og sliten. Så nå har jeg ingen tradisjon og ingen sterke behov for å feire så mye :-P

.. Skal jeg sove videre da det regner :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid feiret 17.mai.

Da jeg var mindre så var det superstas å gå i tog på skolen, og hvert 6.år gikk vi i Oslo foran slottet. Gikk noen år i korps også, så da ble det ekstra stemning.

Senere var det festing natt til 17. som var greia, og på selveste dagen kom bestemoren vår som vi var så glade i. Og da var alle hjemme til kake og middag. Og så satt vi ute og skravlet og koste oss i finstasen.
Så flyttet man hjemmefra og hadde frokost med venner og dro til byen for å ta seg en knert eller fler, og senere igjen så begynte bestevenninnen min og jeg vår årlige tradisjon med å dra til byen og spise is og se på toget.

Og så møter man alltid kjentfolk, merkelig nok. I den mengden der tråkker man utrolig nok på kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang 17.-mai-feiring: Det er slettes ikke alltid det er så lett å finne noen å feire med. En ting er familie, men ikke alle har så godt forhold til familien at de kan feire sammen med dem. Dessuten er det typisk at mange venner har en sånn "fast greie" på 17.-mai, så da er det jo ikke bare å slenge seg med der hvis man vanligvis ikke er med. Jeg har kjent på det mange ganger på både nyttårsaften og 17.-mai. Jeg har mange gode venner, men de er ofte sammen med mer ungdomsskole-venner på slike dager og jeg har ikke noe særlig kontakt med de folkene jeg kjente på den tiden og får da et "problem" på nyttårsaften og 17.-mai.

Jeg kjenner til det problemet.. Eller, det vil si - jeg er fortsatt god venn med ungdomsskolegjengen, men problemet er at de bor i en annen by. Når jeg ikke jobber er jeg alltid sammen med dem, enten det er nyttårs, 17. mai, 1. juledag eller hvilken som helst annen hver- eller høytidsdag. Men når man er den eneste som bor vekk blir det litt rart, for som du sier så feirer "alle" sammen med sine gode, gamle og da er det ikke plass til sånne nye som oss..

Egentlig er jeg veldig glad i 17. mai, liker stemninga når mange folk treffes (er ikke akkurat vant med storbyen Oslo) - så å feire alene for første gang blir stusselig. Men jeg har kjøpt inn til å lage brownie, så den blir sikkert helt ok likevel :ahappy:

..nei, sove var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ei mamma kjenner la ut bilde fra hagen sin i Selbu.. Der står det et dyr som ligner på en ulv! Er noe ved dyret som får meg til å stusse på om det virkelig er ulv, men skjønner virkelig ikke hvilken hund/blanding det kan være heller. Tar sikkert ikke lang tid før bildet blir spredd i media, og før det plutselig blir jakt oppi der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt oss til Snøhetta på 17.mai vi, men kjæresten har vakt og må derfor være bynær.. Tror vi tar med oss god lunsj og går i bymarka istedenfor. Det er da like bra som Snøhetta? :P

Bymarka på 17.mai er herlig. Tulip og jeg har hatt 17.mai-tur i bymarka i flere år nå, og det er helt fantastisk - for det er nesten ingen andre der!! Blir ikke noe av den turen vår i år fordi jeg får besøk, men vi skal nok ta det igjen tenker jeg.

Nå har jeg dytta i meg en yogurt og skal gå til time

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Bymarka på 17.mai er herlig. Tulip og jeg har hatt 17.mai-tur i bymarka i flere år nå, og det er helt fantastisk - for det er nesten ingen andre der! Blir ikke noe av den turen vår i år fordi jeg får besøk, men vi skal nok ta det igjen tenker jeg.

Nå har jeg dytta i meg en yogurt og skal gå til time

Hørtes digg ut! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

17. mai ja.........

0700 - opp, ordne seg litt

0755 - ut å gå tur, svinge bortom gamlehjemmet ca. ti over åtte - da heises flagget (som siste flagg på Kråkstad) og de spiller "Ja vi elsker" - så går vi hjem

* Koke kaffe

* Smøre mat /pakke kake (alt ettersom hva planen er)

Så går vi til skogs eller kjører til alternativ 17. mai feiring med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai ja...

0700 - opp, ordne seg litt

0755 - ut å gå tur, svinge bortom gamlehjemmet ca. ti over åtte - da heises flagget (som siste flagg på Kråkstad) og de spiller "Ja vi elsker" - så går vi hjem

* Koke kaffe

* Smøre mat /pakke kake (alt ettersom hva planen er)

Så går vi til skogs eller kjører til alternativ 17. mai feiring med venner.

Synes det hørtes koselig ut jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tbane er mye bedre med lydbok på øret. "Hodejegeren".

Og 17 mai får man feire som man vil. Om det er med tog, i skogen eller med en film. Ikke alle har noen å feire med, noen jobber natt til 17 mai, noen har store negative følelser til høytider. Har man ikke barn, er det nok ikke alle som har gleden av å se på masse ukjente barn gå i tog, eller stå i uhorvelig lang kø for å betale dyre dommer for en kaffe.

Her blir det vel skogen på en eller annen måte. Siden jeg har fri i år.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg det er rart at så mange her inne ikke feirer eller liker 17. Mai...

jeg feirer vell ikke dagen, men jeg setter pris på hva den står for. Men 17. Mai tog, kø og kaos er det bare en ting som kan få meg med på og det er den dagen jeg har barn og dra med. Jeg var med i tog og på skolen for gøy og aktiviteter og full pakke da jeg var sammen med eksen iom at han hadde ei datter,men det var ene og alene for hennes skyld.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri synes det har vært stas å feire 17. mai. Jeg synes korpsmusikk rett og slett er forferdelig, og liker ikke folkemengder. Likte det ikke da jeg var liten heller. Men om barna mine liker 17. mai vil jeg jo feire for deres skyld. Men da holder jeg meg hjemme på 17. mai i år, bare fordi jeg kan :aww: Og ikke har jeg noe klær som passer heller så. Og trafikken ned til byen.... Blæ.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...