Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Selvfølgelig finnes det mange måter å feire 17. mai på, og jeg skjønner at ikke alle har behov for å tråkke nede på Karl Johan for å kanskje skimte barnetoget i det fjerne uten å kjenne et eneste barn som går i det toget. Men det finnes nok de som stikker til skogs eller legger seg på sofaen for å spise potetgull, se film og slappe av fordi de har fridag uten å reflektere over eller sette pris på dagen i det hele tatt, og det syns jeg er litt trist. Det er selvfølgelig greit å finne fram skogsbunaden eller velge å være hjemme den 17. mai, men jeg syns det hører med å tenke litt over og verdsette hva den dagen egentlig står for.

Jeg er veldig enig med deg, ingvild! :)

For min del er ikke 17. mai en statisk greie. Hvert år skjer det noe nytt, og måten jeg feirer på er ulik fra år til år. Da jeg selv var liten og gikk i tog og spiste is på skolen var det nettopp det som var stas. Nå er det stas å ha det moro med venner og å ta en fest i godt selskap. Forhåpentlig vis får jeg selv barn en gang, og kanskje jeg feirer mer med familien igjen. Men for meg er det selvsagt at jeg feirer 17. mai på en eller annen måte. Hvordan er ikke så farlig, som du og sier.

Jeg hååååper det ikke regner på fredag i alle fall. Bunad og regn er en bommert altså.

Nå sitter jeg på jobb og skal sitte her til kvart på fire. Så skal jeg rett videre og jobbe på den andre jobben min. Blir en lang dag dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Når du spurte, så begynte jeg å lure på om det var en ku eller en okse. Ingen jur, men øyenvipper som typisk viser at det burde være ku... har kyr horn, eller er det bare okser?

Eller var det noe helt annet du tenkte på? :lol:

For meg er det elementært at kyr ikke bor i staller men i fjøs, men kanskje jeg tar feil? Kua ser også veldig rar ut, men det er mer tilgivelig, alt er mulig på fantasifulle tegninger. Jeg synes liksom man bør bruke riktige ord når man skal lage en barnebok. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at flere var enig, for nå har jeg faktisk klaget til både forlaget og forfatteren! :lol: Jeg googlet forfatteren og fant ut at han har fått kritikk for dårlig begrepsbruk før. Kanskje han ikke er den helt rette personen til å lage enkle barnebøker når han klarer å få til en stor feil på tittelbladet!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere Briardspesial 17. mai?

Som nevnt over - vi har briardspesialen i pinsen, og det er arrangementer både lørdag og søndag, og da reiser man ned fredag som i år tilfeldigvis også er 17. mai :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jo uttrykket til lille My. Tøffere enn toget og egentlig bare ute på nye eventyr hele tiden :wub: Årets valp!

Trykte liker på dette i går, men tenkte jeg måtte svare også. For det er nemlig akkurat sånn hun er :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk helt plutselig lyst til å lage et bilde med decoupage-teknikk. Noe jeg ikke har gjort siden vi hadde det i kunst&håndtverk på barneskolen. Av en eller annen grunn hadde jeg tilfeldigvis kjøpt decoupagelim og en horde leretter rett før jul :icon_confused: (Trooor egentlig det var ment til et oljemaleri jeg skulle lage?)

Så akkurat nå ligger det første decoupagebildet og tørker, venter bare på at jeg kan forsegle det. Skikkelig gøy, jo! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers må dere gjerne bli med oss til skogs - om det ikke regner setter vi kursen mot Vietjern sånn i halv ti tiden - det er ikke en lang tur, men det er stille og fredelig der inne.... :)

Det hadde vært koselig! :) Jeg får se hva jeg gjør, sender deg PM litt senere jeg :)

Er jeg skuffet over meg selv. Tenkte jeg skulle prøve å komme meg til forelesning i dag. Kom halvveis til togstasjonen og måtte bare snu. Er jo ikke kvalm lenger men kroppen streiker helt. Kan jo ha noe å gjøre med at jeg har levd på ritz kjeks og cola i flere dager (og litt kjøttdeig og pasta i går). Men har så dårlig samvittighet for at jeg ikke er på skolen!

God bedring! Men du, du må spise noe mer enn bare det da ;)

Vi har fått hus!! :D

Grattis!

Jeg vil også få hus, noen som har spanderbuksene på seg? :D

Jeg har sånn klut og det fungerer superbra. Har hatt den i mange år, faktisk :).

Jeg føler at jeg har gitt mitt bidrag til 17. mai-feiringen gjennom mange år som korpsmusiker, så nå nyter jeg dagen som en fridag med litt mer høytidspreg og gjør akkurat det jeg har mest lyst til: enten trene hund i skogen, eller gå på lang tur. I år blir det litt annerledes da vi drar ned til Vestby (av alle steder) for å delta på briardspesialen :).

Jeg lurte først som belgerpia, om dere har spesialen på 17.mai, men så leste jeg litt til.

Som nevnt over - vi har briardspesialen i pinsen, og det er arrangementer både lørdag og søndag, og da reiser man ned fredag som i år tilfeldigvis også er 17. mai :D.

Og da skjønner jeg :P

Vi har visst sommertid fra i dag vi! :happy1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i eksamenslokalet, rundt meg sitter folk og repeterer og jeg skjønner ikke bæret av hva de prater om. Og ja, jeg har satt meg i riktig eksamenslokale. Glemt brillene mine har jeg gjort og jeg har bare med meg tre penner (pleier alltid å ha minst fem for sikkerhets skyld). Har aldri vært så dårlig forberedt til en eksamen før tror jeg. Jaja. Har med vann, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe spesielt egentlig, jeg tror det kalles hormoner og lite søvn :lol:

(har bare fått sove 3 timer etter nattevakten)

Ja det kan jo bidra til sånt :P

Sitter i eksamenslokalet, rundt meg sitter folk og repeterer og jeg skjønner ikke bæret av hva de prater om. Og ja, jeg har satt meg i riktig eksamenslokale. Glemt brillene mine har jeg gjort og jeg har bare med meg tre penner (pleier alltid å ha minst fem for sikkerhets skyld). Har aldri vært så dårlig forberedt til en eksamen før tror jeg. Jaja. Har med vann, da.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min skal faktisk feire 17-mai i London. Barnetog i Southwark park, med Marta Louise som hovedtaler! :P

Jeg vurderte å dra til London faktisk, men føler at jeg ikke kan gå glipp av fredagens undervisning. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Er det bare jeg som ser en stor feil på framsida av denne barneboka?:

Kuparingstallen.jpg

Nå ser jeg jo at andre har reagert før meg, men det første jeg tenkte var "Det er da ikke kuer i stallen, og det heter I stallen og ikke PÅ stallen.

Som nevnt over - vi har briardspesialen i pinsen, og det er arrangementer både lørdag og søndag, og da reiser man ned fredag som i år tilfeldigvis også er 17. mai :D.

*ler* Selvsagt gjør man det :)

Akkurat nå er jeg så frustrert - kanskje jeg faktisk bare må dra inn her å jobbe 17. mai - møkkakunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...