Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Skrevet

Vi har plutselig begynt å lukke pus inne steder. Først var det bare badet, men nå har vi klart å lukke ham ute på balkongen også. :huh: Får håpe vi klarer å unngå å gjøre det når vi ikke er hjemme. :lol:

Igår når jeg skulle legge meg var pus ute på verandaen i 2 etasje :huh: Jeg aner ikke hvordan hun har kommet seg opp der (det er fysisk "umulig" for henne å klatre opp fra utsiden) så jeg får håpe at hun har klart å snike seg opp der innenifra, selv om hun aldri er inne :icon_confused: Håper ikke hun har vært der siden 16 Mai ihvertfall, men så ikke sånn ut :)

Skrevet

Og snart er det helg igjen!

Og snart etter det så er det sommerferie :banana:

Det er sant, deilig med 4 dagers uker :D

Og etter sommerferien kommer jakta :D:D:D

Skrevet

Fire hunder og fire katter er inne, så nå har jeg full kontroll på flokken. Ute høljregner det, så jeg synes de kan bli inne en stund nå.

• Like 2
Skrevet

Herregud, dette er drepen. A kastet opp et par ganger til, men nå er han veldig frisk og masete. Hva finner man på med "syke" barn?

Guest Christine
Skrevet

Er jeg litt irritert.. Var på totimers tur med hundene og ei venninne i marka, og når vi kom ned til sivilisasjonen møtte vi en løs Irsk Setter. Stopper bilen for å hanke inn hunden, men den var sky og trakk seg unna. Etter litt om og men fikk jeg endelig tak i den og spurte rundt meg etter eier. Jo, eieren var på vei oppover gata for å lete etter den. Bikkja hadde pigghalsbånd, så det tok jeg av, også kobla jeg til i et annet halsbånd. Skulle til å kaste(oops :P) pigghalsbåndet i søpla da eieren akkurat kom. Først er hun kjempeglad for at jeg fikk tak i den, også kommenterer en mann at hund ikke skal forlates ved butikk, og jeg poengterer at det ikke er lov. Damen ble så sur på oss at jeg ble paff, og glemte hele regla jeg hadde om pigghalsbånd oppi hodet mitt..

Hunden hadde visst blitt stjelt av en psykisk ustabil mann i pyjamas.. Han bruker visst å henge rundt der å gå nære bikkjene, og jeg trengte da ihvertfall ikke å si at det var ulovlig å sette fra seg hund for det endte da så godt så! Jeg bare gikk jeg.

Skrevet

Og snart er det vinter og jul!! :bananas:

Gærning!

Akkurat nå har jeg kommet inn fra tur i skogen med bikkjedyrene, så nå får jeg vel arbeidsro i et par timer i alle fall. Semesteroppgave i kulturminneoppsyn, hvor det vanskeligste med hele oppgaven er å skulle velge seg ut bare ett kulturminne. Det er jo så mye å velge i!

• Like 2
Skrevet

165418_10152802286180632_1390612326_n.jp

:aww:

.. har jeg tatt stinga og fått plastikk over sårene, spenstig. også ler jeg av en film av en sonis som løper i en bilkø for å skremme vennninnene sine :lol:

Nå er det lunsj, utsatte badeturen med issi litt da det regner og jeg får ikke bli våt enda :P jeg lekker jo! :P

• Like 2
Guest Christine
Skrevet

I dag skal vi forresten til veterinæren igjen, og jeg er litt spent. Droppa agilitytreninger og tatt det litt med ro. Kuren på betennelsesdempende er over, så blir spennende mtp om beina er likens som for to uker siden.. Håper de er bedre!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...