Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Altså.. Når vil du låne for å teste..? :P MINE er veldig ukompliserte, faktisk. :D

Veldig fin og rolig den jeg traff i hvert fall :D gikk fint i bånd også... er ikke vant til sånt jeg :aww: og sånn en nydelig farge. En veldig fin hund :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å kaste en teit treningsøkt i dass, men ga det en sjanse til. Jøsse navn, kassemetoden begynner faktisk å ligne på en utgangstilling.

Om jeg nå bare utnytter intensiteten hun har feks når jeg kommer hjem fra jobb, så begynner dette å se lovende ut :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin og rolig den jeg traff i hvert fall :D gikk fint i bånd også... er ikke vant til sånt jeg :aww: og sånn en nydelig farge. En veldig fin hund :wub:

Så hyggelig med skryt! Hun kan ikke gå i bånd altså, akkurat som hun ikke kan noe annet heller. :lol: Men hun er veldig, veldig snill. :wub:

På alle andre måter enn å gå på do. :lol:

Pff.. Jeg har ikke hatt noe problem i det hele tatt etter jeg fikk henne igjen. Nå skal vi ut på en kort tisserunde, og gjør de ingenting så får de vente til i morgen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....er jeg sur for at neste boken til SOISF antagelivis ikke kommer før 2014. Og jeg som nå leser siste boken på nytt :no:

Tonje: Boken om Shy er den "ferdig"? Har ikke begynnt på den enda, men vil lese noe som er avsluttet kjenner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare dele med dere - jeg har fått meg drømmejobben! Det er slitsomt i jobben jeg har nå, og det er mange før som har sluttet. Mange føler de forlater det synkende skip. Jeg har søkt ny jobb en liten stund nå, og i dag fikk jeg klaff! Akkurat den type jobb jeg ønsker nå! Får lære masse innenfor der jeg ønsker å bygge karrieren min. Og den ligger bare ti minutter med bil unna der jeg bor! :hyper:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk - i morra på denne tiden har jeg nøklene til leiligheten og den er offisielt min :ahappy:

Når flytter du inn? Skal du gjøre noe der først? Lykke er første natten i sin egen bolig! Håper du er heldig med naboene da, det har jo litt å si.

Fænsi. Fått noko svar i dag då?

Nope. Når kan jeg begynne å mase tro?

Nei for all del ikke avhold styremøter til hundeklubben på Skype. Det er en dårlig idè det :|

Noe så upersonlig og rotete..

Sparer tid, flere i distriktene kan være med på møter OG letter å få alle til å kunne være med sa du? - Nei for noe tøv :aww:

Kjøre her meg der, noen lengere enn andre, mens andre igjen har familie og ting og tang det skal gå opp med. Men nei da, "sånn har vi alltid gjort det!"

Fornye seg og henge med i tiden driver vi ikke med :gaah:

Skype er genialt til styremøter! Vi har hyppige men kjappe møter og får gjort masse! Sånne personer må bare se til å henge med, latsabbene.

*Ler*. De ER jo fascinerende, men jeg ser bare sikkel og vond lukt, jeg :lol:.

Har jeg bestilt flybillett t/r Trøndelag neste fredag. Min inngiftede tante (som i min mammas begravelse presterte å si at voksne damer med langt hår var så patetisk - jeg hadde langt hår da, btw, og satt ved siden av henne under minnesamværet...) døde her om dagen, og man må vel strengt tatt gå i begravelsen til sin tante...

Jeg har en nabo på over sytti med lang, tjukk, stålgrå flette. Hun er det tøffeste jeg vet.

I morgen skal jeg kjøpe meg en sports-bh, jeg er så lei av spenner som klør midt på ryggen. Så vet dere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med skryt! Hun kan ikke gå i bånd altså, akkurat som hun ikke kan noe annet heller. :lol: Men hun er veldig, veldig snill. :wub:

Pff.. Jeg har ikke hatt noe problem i det hele tatt etter jeg fikk henne igjen. Nå skal vi ut på en kort tisserunde, og gjør de ingenting så får de vente til i morgen. :lol:

Jeg er da vant med ei som trekker som en gal. Helt til hun får på seg en trekksele :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flytter du inn? Skal du gjøre noe der først? Lykke er første natten i sin egen bolig! Håper du er heldig med naboene da, det har jo litt å si.

Flyttebil er bestilt til neste fredag :) Det blir litt småflikking bare, kan flytte rett inn om jeg vil. Men jeg har tenkt å tapetsere en vegg i tillegg. Håper jeg også at jeg ikke får grinete naboer som blir hysteriske bare jentene sier boff. Det er så slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pff.. Jeg har ikke hatt noe problem i det hele tatt etter jeg fikk henne igjen. Nå skal vi ut på en kort tisserunde, og gjør de ingenting så får de vente til i morgen. :lol:

jeg har aldri møtt en hund som gjør fra seg 1 gang hver 24 timer :P hun var jo tross alt her fra fredag til søndag :P men ellers syntes jeg hun var helt herlig, lekte med issi og koset seg her hun :ahappy:

.. er t hos crazy naboen og fikser tven :P jeg måtte overtale han med whisky :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at setter er en jakthund sant? :lol:

Og til det andre:

432370_10151209631731985_979264054_n.jpg

Need I say more? :wub:

C driver å sier hvert år at han skal ta jegerprøven, så da må han vel det om vi skal ha Setter :lol: Naboen har 2 mini snusere, herlige hunder (eller ikke dems da, men så får ikke dem tur heller :P ) men det blir litt for mye "Terrier" for meg :lol:

Altså.. Når vil du låne for å teste..? :P MINE er veldig ukompliserte, faktisk. :D

Du er veldig flink til å overbevise! :lol: Men da må du lage en b&t til meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nabo på over sytti med lang, tjukk, stålgrå flette. Hun er det tøffeste jeg vet.

Ja, sant det er tøft? Jeg er så misunnelig på damer med langt, tjukt hår. Mitt hår blir liksom aldri sånn, det... :aww:.

Lurer jeg på om jeg rett og slett bare skal gå og legge meg og lese i den spennende boka mi. Den er både ekkel og spennende :D. Også skal jeg ekstra tidlig opp i morgen, så det er jo greit å få skjønnhetssøvnen sin :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant det er tøft? Jeg er så misunnelig på damer med langt, tjukt hår. Mitt hår blir liksom aldri sånn, det... :aww:.

Lurer jeg på om jeg rett og slett bare skal gå og legge meg og lese i den spennende boka mi. Den er både ekkel og spennende :D. Også skal jeg ekstra tidlig opp i morgen, så det er jo greit å få skjønnhetssøvnen sin :aww:.

Tjukt hår er et slit, endog :P

Hvilken bok? Men fy, kangie, du har oppgave å skrive. Men åååå jeg vil gjøre alt annet. NEI. Joooo. Kan jo skrive den opp på skal-lese-engang-lista? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C driver å sier hvert år at han skal ta jegerprøven, så da må han vel det om vi skal ha Setter :lol: Naboen har 2 mini snusere, herlige hunder (eller ikke dems da, men så får ikke dem tur heller :P ) men det blir litt for mye "Terrier" for meg :lol:

Du, en minisnuser som får brukt seg nok er ikke så veldig terrier altså. Jeg fikk spørsmål på Drammen i fjor jeg om jeg hadde dopet jentene mine - for den rasen brukte da ikke å være så rolige :lol: Men alle de jeg kjenner som har det tilsvarende som mine er det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, en minisnuser som får brukt seg nok er ikke så veldig terrier altså. Jeg fikk spørsmål på Drammen i fjor jeg om jeg hadde dopet jentene mine - for den rasen brukte da ikke å være så rolige :lol: Men alle de jeg kjenner som har det tilsvarende som mine er det samme

Da har sikkert jeg bare møtt på sånne som holder hund som naboen gjør, minimalt med tur og trening :P Men da skal jeg faktisk ta meg tid til å prøve å møte noen som bruker miniene, for de er jo veldig vakre da :wub: Deilig med så god tid til at man kan gjøre sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til Line og RTL :hug:

Raptus og Rio klarer virkelig ikke å være i ro, jeg er veldig glad Raptus ikke kom hjem før jeg hadde sovet et par timer. Det er slitsomt å jobbe i BHG, jeg håper det blir en vanesak etterhvert, per nå sover jeg ca en til to timer på sofaen etter jobb før jeg orker noe som helst :P
Egentlig skulle jeg og Rio jogge, men de utgår, det har snødd og sludda og det er surt ute.

har derimot rydda stua og driver med kjøkkenet nå, jeg fikk en sånn kul ide om å begyne å rydde ut av pappesker, noe som resulterte i bomba stue og kjøkken, sukk. Huset ser ikke ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har sikkert jeg bare møtt på sånne som holder hund som naboen gjør, minimalt med tur og trening :P Men da skal jeg faktisk ta meg tid til å prøve å møte noen som bruker miniene, for de er jo veldig vakre da :wub: Deilig med så god tid til at man kan gjøre sånt :)

Nå ble jeg nysgjerrig på hvem naboene dine er da :lol:

Men passer det sånn så får du veldig gjerne hilse på mine, og jeg kjenner vel "noen" til som jeg kan sette deg i kontakt med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra viser en del preløpetidstendenser, snuser og markerer over alt! Det er to måneder siden siste løpetid, altså tid for innbilt, kan det være det tror dere? Hun har aldri vist tegn på innbilt drektighet før, og har ingen andre tegn nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne tilsendt på mail i dag. *flir*

Historisk språkstrid: En korrespondanse fra høsten 1940 ble lagt ut på nettet i fjor en gang av historikere ved Universitet i Oslo.

Brev fra Noregs Telegrafmållag til Forsyningsdepartementet:

NOREGS TELEGRAFMÅLLAG
Norsk mål vil me i
Noreg hava.

Til Forsyningsdepartementet,
Grubbegata 3
O s l o.

Etter føresegnene om målbruk i statstenesta er hovudregelen at meldingane frå sentraladministrasjonen til ålmenta skal vera prenta i båe mål eller det skal vera ei høveleg mengd på kvart at dei to riksmåla våre (om lag helvta på ny norsk [sic] og den andre helvta på bokmål etter målstode i dag). Departementssjefen eller ekspedisjonssjefen bør nå reøkja etter kor mykje det er synda mot denne hovudregelen om målbrjuket i statstenesta og syta for dei brigde som trengst.
Når det gjelder rettskrivinga bør tenestmennene i Forsyningsdepartementet halda seg for auga at formålet med rettskrivinga frå 1938 er å nærma bokmålet og nynorsk til kvarandre. Av dette fhylgjer at ein bør velja dei ord og former som etter den off. rettskrivinga er sams i båe mål. (Mellom målfolk og bokmålsfolk er det skilde meininger [sic] om dette, men det avgjerande må her vera kva statsmaktene har meint med rettskrivingsreforma).
I det einaste rasjoneringskortet som har komi på nynorsk er det nytta ord og former som ikkje er lovlege i nynorsk, t.d. forma fett og ordet spisefett. I nynorsk kan ein berre velja mellom feit og feitt. Spisefett er ikkje ein gong godt bokmål. På nynorsk heiter det matfeit (-tt). (Jamvel kunnige bokmålsfolk har kritisert ordet spisevogn som ei ring omsetjing av tysk Speisewagen – matvogn).
Etter rasjoneringskorta og lysingane i blada er det serleg direktorata for proviantering og rasjonering og for industriforsyning som kan minst av den off. rettskrivinga for bokmålet eller som mest vantar viljen til å bruka dei ord og former som ligg nærast folkemålet i bygd og by. Nedafor nemner vi døme på ord og former som tenestmennene i departementet må nytta, dersom dei skal vera i samsvar med ånd og bokstav i det samlingsverket som rettskrivinga frå 1938 er: Føresegna, gata, golv, handklæ, høg, lause merke (-r), mjuk, mjølk, sjøl, samband, samsvar, sia sida (bak, fram-), snø (-sokker), stempla, tida, veka (uka).
Alle tenkjande, ansvarsmedvitne nasjonale nordmenn er nå klåre over at det er samarbeid og samling som lyt til også på det språklige [sic] området. Dette er eit av hovudvilkåra for at nordmennene skal bli eitt folk. At vegen heim til mor Noreg og det norske folkemålet samstundes fører nærare det vakre svenske språket er ein føremon og dessutan ein naturleg ting for så nærskylde folk som nordmenn og svenskar.

Noregs Telegrafmållag,
9. september 1940

Vyrdsamt
Knut Knutson Fiane (sign.)
Formann.

Svaret (med rettskrivning av 1917) kommer fra departementet, men visstnok nærmest privat fra en av de ansatte; departementer svarer nå engang ikke slik, selv ikke under så unormale forhold som i Administrasjonsrådets tid (15.4. – 23.9. 1940). Rådets spesielt rettskrivningskyndige medlem, professor Didrik Arup Seip, kan ikke ha sett svaret, men Telegrafmållagets brev var kanskje beregnet på ham? Skjønt særlig begeistret for 1938-rettskrivningen var Seip ikke, enten det nå var fordi han virkelig var imot å gå så langt på den radikale vei, eller fordi han ikke ble oppnevnt i rettskrivningskomiteen.

Oslo, den 12. september 1940

Til Noregs Telegrafmållag
Nordahl Brunsgt. 22,
O s l o.

Jeg har mottatt Deres brev til Forsyningsdepartementet datert 9. ds.
I dette brev beklager De Dem – og sikkert ikke uten grunn – over at Forsyningsdepartementet, og særlig Direktoratet for Industriforsyning, viser liten interesse for forskjellige av de nyere former for norsk ordbruk og rettskrivning.
For om mulig å gjøre det forståelig for Dem hvad dette beklagelige forhold henger sammen med, tror jeg det vil være nødvendig å gi Dem en kort orientering over utviklingen av verdenshistorien i sin almindelighet og spesielt Norgeshistorien i den senere tid.
Omtrent for et år siden inntrådte der på grunn av forhold som historieforskerne ennu ikke har full klarhet over, krigstilstand i Europa.
Noen mennesker her i landet kom da inn på den tanke at Norge med hensyn til tilførsler utenfra muligens vilde kunne komme til å bli berørt av denne i og for sig oss helt uvedkommende begivenhet, og dette gav støtet til at det såkalte «Forsyningsdepartement» blev oprettet.
Forsyningsdepartementets opgave var, så rart det enn kan høres, ikke den å sysle med norsk rettskrivning, men efter beste evne å sørge for landets forsyninger.
På et senere tidspunkt, visstnok i begynnelsen av april 1940, blev Norge, til alle gode menns forbauselse, innviklet i den pågående krig og blev besatt av tyskerne.
At dette fant sted, skyldes blant annet at det her i landet har været brukt for meget tid til politisk kjekl om hvordan bynavn og ord skal staves, og for lite tid til å forberede landet for et slikt tilfelle som det vi kom op i.
Den situasjon som foreligger nu, er at Norge er besatt av tyskerne og blant annet er helt avskåret fra de vanlige oversjøiske tilførsler.
Jeg har funnet det nødvendig å gi dem denne lille historiske oversikt, om hvis riktighet De kan overbevise Dem ved å studere avisene for det siste år.
Denne historiske oversikt turde nemlig gi Dem forklaring på at en i Forsyningsdepartementet og herunder også i Direktoratet for Industriforsyning ikke i første rekke har lagt vekt på om de folk som arbeider der, behersker alle nyanser av den senere tids mange norske rettskrivninger til fullkommenhet.
En har f.eks. i Forsyningsdepartementet ansett for viktigere å dra omsorg for at det finnes fett i landet enn å tenke på hvorvidt der på rasjoneringskortene skulde stå «feitt».
I Direktoratet for Industriforsyning har det av grunner som De muligens vil ha vanskelig for å forstå, været ansett som viktigere å besette stillingene med dyktige tekniske fagfolk på de forskjellige områder enn å skaffe folk som best mulig kan tilfredsstille kravene om å kunne skrive alle brever og avfatte alle kunngjøringer på 3 eller 4 varianter av det norske sprog.
Jeg kan forstå at det fra Deres synspunkt kan være beklagelig at vi er kommet opp i forhold som gjør det vanskelig å anvende så meget tid som før på sproglige finesser, men sånn er det nå dessverre, og selv om De gir uttrykk for en skjønn tanke når De snakker om at man ved en reformering av rettskrivningen skal kunne skape et enig og fritt norsk folk, så er det allikevel viktigere å sørge for at de folk som bor i landet, kan leve i det hele tatt.
Stort annet er det dessverre ikke tid til nu.
Det er mulig at det en gang kommer en tid hvor vi som arbeider i Forsyningsdepartementet, med god samvittighet kan legge alt viktig arbeide til side og søke å fullkommengjøre oss i norsk rettskrivning, men det ser dessverre ut til at dette tidspunkt foreløbig er nokså fjerne, og det kan jo til og med tenkes at såvel sprog som rettskrivning da er blitt helt annerledes enn nu.

Alf B. Bryn (sign.)

Jeeez! :rolleyes::lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flir*

Jeg må le litt av alle kommentarene under bildet.

"Sorry I didn't comment sooner...I got lost in his eyes."

"Bellatrix has good taste in men."

"VoIdemort! did you do something with your nose?"

"I'd let him into my chamber of secrets, repeatedly."

Ralph Fiennes er en velkjent skuespiller da. Men det bildet er nok tatt for ganske lenge siden.

Kommentarene er det beste med den siden der, herregud :lol: Så mye bra! :P

Skulle akkurat til å kaste en teit treningsøkt i dass, men ga det en sjanse til. Jøsse navn, kassemetoden begynner faktisk å ligne på en utgangstilling.

Om jeg nå bare utnytter intensiteten hun har feks når jeg kommer hjem fra jobb, så begynner dette å se lovende ut :)

Haha trodde du først snakka om deg selv, men så skjønte jeg at det var bikkja du prata om når du nevnte kassemetoden :P Tipper dere kommer til å gjøre det bra jeg :D Så førerorientert og fin hun er!

Akkurat vært på joggetur og nå gleder jeg meg skikkelig til den første turen med kickbiken :D Mana er i slaget!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...