Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Nå har jeg spist to knekkebrød med egg på. Interessant, jeg vet :P

Skal dra på jobb straks og klokka fire har jeg endelig helg! :D Da skal jeg og gutta på tur i finværet før vi skal være barnevakt for lillebror hele helga. Det blir fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks jobbintervju! Jeg trodde jeg var nervøs, men så sluttet jeg å være nervøs,og kom på at alt jeg skal gjøre er å reise dit, smile, og snakke om meg selv. Og det er da i grunnen ikke så farlig, er det vel? Jeg mener, det er jo det jeg er best på. Smile, og snakke varmt om meg selv. Lol, denne jobben er min. Mye heller jobbintervju enn LP-debut! (Og det er seriøst!).

Ok, nå ble jeg litt nervøs igjen. Tenk om jeg må ligge i fellesdekk med de andre søkerne?


Janka, skjerp deg.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi juss-seminar med favorittforeleseren min, gleder meg jeg! Også skal jeg til sentrum og hente iPhone-casen min på Posten, og handle litt mat, og siden alle vennene mine skal ut i kveld mens jeg ikke gidder, skal jeg lage noe godt til middag og kanskje bake noe? Så hvis noen bare kunne fortelle værgudene at det er vår nå, så hadde dette blitt en fin dag, det.

Nå kom jeg på at pappa har bursdag i dag. Åh, teit. Jeg har jo helt glemt å finne på noe koselig i den anledning. Å bake en kake, ta bilde av den og sende det på MMS blir liksom ikke helt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på teit elektrikermann som skal fikse fryseren, så blir det jakttrening kl 12, og masse mer skriving :(
(Åja, også pakke livet mitt ned i en koffert, bade hunder, blåse hunder, klippe hunder og pakke til utstilling da)

Kanskje komme i gang med tanke på dagens innhold? Nåja, stort glass iskaffe først :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks jobbintervju! Jeg trodde jeg var nervøs, men så sluttet jeg å være nervøs,og kom på at alt jeg skal gjøre er å reise dit, smile, og snakke om meg selv. Og det er da i grunnen ikke så farlig, er det vel? Jeg mener, det er jo det jeg er best på. Smile, og snakke varmt om meg selv. Lol, denne jobben er min. Mye heller jobbintervju enn LP-debut! (Og det er seriøst!).

Ok, nå ble jeg litt nervøs igjen. Tenk om jeg må ligge i fellesdekk med de andre søkerne?

Janka, skjerp deg.

Ja eller tannvisning! :shocked:

Eller kanskje den som er flinkest til fvf med sjefen uten å klenge for mye, trekker det lengste strået..

Lykke til, dette klarer du! Go and get them! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et uts. spørsmål til jeg - om noen soniser kan svare?

Når en dommer takker ja til invitasjonen - holder det da å sende en mail tilbake hvor du takker for positivt svar, vedlegger bekreftelsesskjemaet og si at vi tar kontakt noen mnd før uts for å sjekke at alt er i orden med reise og overnatting? Eller burde det være med noe mer i den mailen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et uts. spørsmål til jeg - om noen soniser kan svare?

Når en dommer takker ja til invitasjonen - holder det da å sende en mail tilbake hvor du takker for positivt svar, vedlegger bekreftelsesskjemaet og si at vi tar kontakt noen mnd før uts for å sjekke at alt er i orden med reise og overnatting? Eller burde det være med noe mer i den mailen?

Det har vi gjort i begge klubbene "mine" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Har et uts. spørsmål til jeg - om noen soniser kan svare?

Når en dommer takker ja til invitasjonen - holder det da å sende en mail tilbake hvor du takker for positivt svar, vedlegger bekreftelsesskjemaet og si at vi tar kontakt noen mnd før uts for å sjekke at alt er i orden med reise og overnatting? Eller burde det være med noe mer i den mailen?

Skal dere bare ha valpeshow?

Den blekka jeg linka til i går kan være fint å printe ut - helt bakerst der så står det huskeliste over HVA man må huske på forhold til utstilling - og den kan være nyttig å ha selv for valpeshow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere bare ha valpeshow?

Den blekka jeg linka til i går kan være fint å printe ut - helt bakerst der så står det huskeliste over HVA man må huske på forhold til utstilling - og den kan være nyttig å ha selv for valpeshow.

Ja, har sett på veiledningen, men den har dessverre ikke maler for alle mailer som må sendes :lol:

Nei, dette er en dommer til vår nasjonale uts. i 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sett på veiledningen, men den har dessverre ikke maler for alle mailer som må sendes :lol:

Nei, dette er en dommer til vår nasjonale uts. i 2014.

Så langt har ikke vi kommet ennå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei vennine av meg jobber skift. Hun sjekket arbeidsplanen sin (elektronisk) ei helg og hadde fri flere dager fremover. På tirsdagsmorgen ringer de ifra jobb og etterlyser henne. Hun drar på jobb den dagen, og får vite at hun skulle også jobbe den mandagen. Kan arbeidsgiver trekke hun i lønn når det er de som har rotet med vaktplanen?

Njei. Hun skal jo ha vaktliste for minimum to uker i slengen, så fri er fri, og man kan ikke trekkes i lønn for fridager? De kan heller ikke trekke henne i lønn for å betale lønn til den som jobbet for henne mandagen, iom at de har tabba seg ut. Så i realiteten har hun ikke tapt lønn i det hele tatt, hun har jo fått en ekstra dag på tirsdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg også! Leste hele serien på nytt jeg! Men det er fremdeles lenge til 2014.. får håpe på oppfølgeren til Name of the wind serien!

Ja boken om Shy er "ferdig". Det er den samme verden som før, noen av de tidligere personene dukker også opp - men storyen er avsluttende ja.

Da blir boken til Shy neste, uten naboen håper jeg :P (ikke nabo-naboen, men naboen som skrev siste boken i den andre serien).

:gaah: og der minnet du meg på Name of the wind også *google*

Ugh...

528496_630766546938397_1593745107_n.jpg

Fin overlinje, sterk! *vipper skjermen*

Jeg vil ha denne:

acuba_zpsfaa7a201.jpg

Eller denne:

Likte best nr.1. Syns selv det er utrolig slitsomt å sitte i sofaer med lave rygger.

Ellers har jeg drømt veldig mye i natt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har ikke vi kommet ennå :P

Dette er vel første året vi har vært så på forskudd :lol:

Nå er i hvert fall forespørsel til raseklubber ang valpeshowet sendt ut. Rasespesial burde være eneste grunn til å gi nei - vi har jo supertrivelig dommer, stor hall og kunstgress som underlag (det har de neppe i Leto samme helg :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei vennine av meg jobber skift. Hun sjekket arbeidsplanen sin (elektronisk) ei helg og hadde fri flere dager fremover. På tirsdagsmorgen ringer de ifra jobb og etterlyser henne. Hun drar på jobb den dagen, og får vite at hun skulle også jobbe den mandagen. Kan arbeidsgiver trekke hun i lønn når det er de som har rotet med vaktplanen?

Ikke viss hun har varierende arbeidstid. Jeg kunne ikke kommet unna med noe slikt for jeg har aldrig fri på mandag eller tirsdag. Det skal være fjorten dagers varsel, så og varsle samme dag eller en dag etterpå er uansett for kort og det får de ta på sin kappe..

Ida: Den nederste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig på hvem naboene dine er da :lol:

Men passer det sånn så får du veldig gjerne hilse på mine, og jeg kjenner vel "noen" til som jeg kan sette deg i kontakt med :P

De har bare hund for å ha hund, så sikkert ikke kjentfolk :lol: De har en hvit hannhund på snart 4 år og en svart tispe på under året i hvert fall, tror begge er fra ei dame på Gjøvik, hannhunden er i hvert fall det :)

Det kan jeg vel klare! Du hadde det ikke travelt, håper jeg? Blir nok bare rødt i høst. ;)

10 + år :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir boken til Shy neste, uten naboen håper jeg :P (ikke nabo-naboen, men naboen som skrev siste boken i den andre serien).

:gaah: og der minnet du meg på Name of the wind også *google*

Nå lurte jeg nesten på om jeg hadde planer jeg hadde glemt - eller om du hadde planer om å bli kvitt meg :icon_cry:

Akkurat nå løper jeg rundt meg selv for å finne konvolutt til stemmeseddelen, også har jeg for første gang slengt på meg en topp mamma kjøpte til meg på kvart pris av halv pris av hel pris-salg for påskeegget, og vanligvis kan det gi litt interessante funn, men med en liten modifisering liker jeg faktisk denne. Den er helt sort - det burde være et godt tegn og en enkel leveregel. SFX foretrekker helt sorte klær. Gå forbi pastellstativet. Og gå forbi klær i skarpe farger med fæncy skrift over pupper og mager som sier noe filosofisk om hvor godt livet kan være. Det er ikke meg. Sort er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvorfor Blondie har fått så dårlig tid på morgenen. Ikke bare skal hun ha mat, som jeg regner med har en sammenheng med kastreringen, men hun skal også ut! Før kunne hun ligge å sove i flere timer uten å bry seg om å gå ut, nå hopper hun ut av sengen med en gang, og løper bort til døren og maser om mat og om å få gå ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg har to hovedargumenter for ikke å gjøre en kombinasjon jeg egentlig har drømt om å gjøre siden 2002. (vel, nesten - linjene).

To hovedargumenter - 1. Jeg bor alene og det vil være ugreit om valpene ikke er solgt når de er 8 uker. 2. OM valpene blir crappy eller folk av andre grunner ikke kan beholde hundene så har jeg ikke kapasitet til å ta de tilbake og det synes jeg ikke noe om.

Disse to grunnene er årsaken til at summen av negatives gjør at jeg avstår fra å lage meg en ny valp...........

Så leser jeg nå på facebook at en oppdretter - av min rase - omtrent er i samme setting, hun har flere usolgte valper og begynner å bli desprat - valpene er vel 11-12 uker nå - men det er jo ikke det værste, det værste er at brødhuet har enda ett kull samtidig.......

Hva i h........ tenker du med da?

Om man bor alene så må man faktisk planlegge det der med kull litt ekstra, og man går i alle fall ikke på to kull samtidig eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et uts. spørsmål til jeg - om noen soniser kan svare?

Når en dommer takker ja til invitasjonen - holder det da å sende en mail tilbake hvor du takker for positivt svar, vedlegger bekreftelsesskjemaet og si at vi tar kontakt noen mnd før uts for å sjekke at alt er i orden med reise og overnatting? Eller burde det være med noe mer i den mailen?

Jeg pleier ikke skrive noe mer i mailen. Men som regel så booker jeg fly og hotell for dommer, så da sender jeg bekreftelse på det når de tingene er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia sitter fast under trappen IGJEN! Hun har gjort det hver dag den siste uken, fordi det ofte ramler godbiter ned dit, og da kravler hun inn, men kommer hun ut igjen? Nei. Så nå ligger hun og klager høylytt og venter på at jeg skal hjelpe henne. Det skjer ikke med det første hvert fall :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...