Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Lille Bella Vita har reist til de evige jaktmarker. Nå jakter hun kaniner, rotter og fugler, å spiser masse masse godis (og vom) :heart:

Lille fisken min :heart:

Ånei :hug::hug:

Jeg er sånn som blir så paff når folk er så frekke/ufine at jeg beklager og går, og går med vond klump inni meg resten av den uka. *sart sjel* Kommer alltid på mye lurt å svare etterpå, selvsagt. Og gjenopplever episoden gang etter gang etter gang inni hodet mitt. Yep, fullstendig teit og unødvendig.

Da er vi to, hater den kverninga oppi hodet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Ånei :hug::hug:

Da er vi to, hater den kverninga oppi hodet :lol:

Avknapp på hjernen hadde vært skrekkelig fint. :aww:

Det er nok den kvaliteten jeg setter mest pris på hos meg sjøl, evnen til å alltid formidle det jeg tenker inni hodet mitt, umiddelbart og uten filter, idet noe bør adresseres. Det er selvsagt fordeler og ulemper med dette, men hysj, nå var fokuset det positive. :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut til å være tidlig høst, og dette er første gang jeg ser ett bilde av Timo hvor han ser litt gammel og sliten ut. Tøfft å se, og vite hvor syk han egentlig var uten å vise så mye av det i hverdagen.......... Og ja, det er trist å tenke på alle de som har blitt borte de siste årene.

:hug: Var ikke meningen å dra av gamle skorper.

Hvilken reaksjon? Så vidt jeg vet så var ikke trusler noen reaksjon ettersom jeg pressiserte at det er noe man kunne tenkt seg og gjort, ikke faktisk gjøre..

Og den første reaksjonen er hva da? At man ønsker å skremme en fyr som allerede er så hunderedd at han blir både usaklig og usmakelig mer. Sympatisk og medfølende, og slettes ikke idiotisk og usmakelig. Neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok den kvaliteten jeg setter mest pris på hos meg sjøl, evnen til å alltid formidle det jeg tenker inni hodet mitt, umiddelbart og uten filter, idet noe bør adresseres. Det er selvsagt fordeler og ulemper med dette, men hysj, nå var fokuset det positive. :D

Misunnelig! Eller jeg kan godt svare for meg jeg og, men sjelden i slike situasjoner, og jeg blir uansett gående og kverne på det i evigheter etterpå. Blir liksom "aldri ferdig" med det. :gaah: Kunne jeg bare beklaget og "glemt" så hadde det vært helt i orden det altså.

Jeg tror noen har skrudd på av-knappen min, og nå finner jeg jo ikke på-knappen igjen siden den er av... :icon_confused:

:lol: ! Den kommer når ammetåka er borte - sånn når ungen er rundt 3 tenker jeg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Bella Vita har reist til de evige jaktmarker. Nå jakter hun kaniner, rotter og fugler, å spiser masse masse godis (og vom) :heart:

Lille fisken min :heart:

547594_10151590477550586_1147403492_n.jp

Å nei :(:hug:

Alle disse hundene som blir borte og som vi deler og deler bilder av på FB. Jeg lurer litt på hvordan det går med dem, jeg. Blir de funnet? Det hadde vært hyggelig å få vite, kjenner jeg :)

Mange blir funnet. Blir som regel oppdatert i gruppa bildet er delt på eller noen ganger får jeg høre det av folk jeg kjenner som har fått med seg hvordan det gikk. :)

XXL :wub:

De hadde springer til 449,- kroner, og ettersom de har prisløfte og jeg fant en springer til 199,- kroner hos Gmax, så sendte jeg de en mail. Nå har de satt ned prisen på springer til 179,-, og jeg har bedt de om å slenge en slik på bestillingen min :P

Ooh :flowers: Kanskje det blir springer på oss også da :)

Sånn da har jeg krøpet til korset og henta ved. Kaldt her - blåser rett på ene langveggen og da er det stiv kuling i stua her (føles det som :aww: Eneste som hjelper da er fyr i ovnen og tepper :aww:

Også lurer jeg på om jeg er den eneste som ikke føler behovet for å ha telefonen tilgjengelig 25 timer i døgnet? :lol: Kompis sendte melding kl 10 som han ikke har fått svar på - jeg har lest, bare ikke surret meg til å svare - så da maser han på fb om hvor jeg har rota bort fonen hen. Jeg har ikke rota den bort, jeg vet nøyaktig hvor den er. :lol:

Nope, min er ikke i nærheten 24/7, den kan ligge i bilen, eller i gangen eller på soverommet og jeg savner den ikke.

:hug: Var ikke meningen å dra av gamle skorper.

Og den første reaksjonen er hva da? At man ønsker å skremme en fyr som allerede er så hunderedd at han blir både usaklig og usmakelig mer. Sympatisk og medfølende, og slettes ikke idiotisk og usmakelig. Neida.

Det var ingen reaksjon var det vell. Og og tenke en tanke er vell ikke spesiellt mer usympatisk enn og åpne kjeften og slenge dritt tilbake er det vell? Dessuten så vet man jo ikke om vedkommende er så redd heller, eller bare en dust, for det finnes jaggu mange av dem også.. Du løper vell bort og gir dem en klem når du får slikt fra folk sikkert (ironi)...

Kiropraktorn har virkelig gitt meg juling i dag altså, rota nedi skuldrene med nål, og fy fader det er vondt nå altså.. Spenningene er vekke da, så det hjelper nok, bare vente til sårheten etter nålene gir seg. Jaggu glad jeg heiv på meg rulleskøytene i mårest slik at varga fikk løpe og trekke en liten runde for det er fare for at det blir lite aktivitet resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
:hug: Var ikke meningen å dra av gamle skorper.

Og den første reaksjonen er hva da? At man ønsker å skremme en fyr som allerede er så hunderedd at han blir både usaklig og usmakelig mer. Sympatisk og medfølende, og slettes ikke idiotisk og usmakelig. Neida.

Det går bra, og uansett så får bilder av verdens beste Timo meg nå alltid til å tenke på alle de gode minnene. Det er godt å hente de frem. Og så er det vel egentlig første gang at jeg SER at han var en gammel mann som kanskje ikke var så frisk......... Det har tatt litt tid kjenner jeg.... Og alltid gøy å se bilder jeg ikke har sett før :)

Nå ser det ut til at det skal rekke å bli snøstorm før jeg kjører hjem, og det gleder vi oss jo til - eller ikke..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, min er ikke i nærheten 24/7, den kan ligge i bilen, eller i gangen eller på soverommet og jeg savner den ikke.

Godt det ikke bare er meg. Bonden er heller ikke avhengig av å ha den konstant med seg, men enkelte virker det som den er kirurgisk festa i hånda. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod opp med riktig bein i dag og følte meg så glad, men så ble jeg medlem av en allergi side på FB og ble trist igjen, så mange Staffer med allergi :( De er vel faktisk på topp 3 hos Agria Sverige, men tar folk det alvorlig? Neida, folk avler jo søren meg på atopiske hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen reaksjon var det vell. Og og tenke en tanke er vell ikke spesiellt mer usympatisk enn og åpne kjeften og slenge dritt tilbake er det vell? Dessuten så vet man jo ikke om vedkommende er så redd heller, eller bare en dust, for det finnes jaggu mange av dem også.. Du løper vell bort og gir dem en klem når du får slikt fra folk sikkert (ironi)...

Okay, bytt første reaksjon med første impuls - ble det mer forståelig hva jeg mente da? Og nei, jeg klemmer ikke folk. Det er knapt så folk jeg kjenner får en klem. Men jeg tåler å få litt kjeft jeg, det ødelegger ikke dagen min, og jeg går ikke rundt og tror at folk sier ting som dette:

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Unnskyld?"

Han: "***** hunder!"

Jeg: "Hva er problemet ditt?"

Han: "Jeg er redd hunder..."

Jeg: "Beklager, men jeg får ikke gjort noe annet enn å be de sitte på motsatt side av der du passerer"

Han: "Ditt forbanna kvinnfolk"

Bare fordi han vil være ekkel og ødelegge dagen min. Det er han som har et problem, ikke jeg. Eller Marthe, for den saks skyld.

Jeg ville forøvrig svart som Marthe, kanskje med et lite "ha en fin dag du også" i det jeg gikk videre. Fordi ingenting av det du sier, vil hjelpe mot en sånn en, og det er fint lite du får gjort som hjelper mot en sånn en, så hvorfor gidde å fyre seg opp og bli irritert?

Det går bra, og uansett så får bilder av verdens beste Timo meg nå alltid til å tenke på alle de gode minnene. Det er godt å hente de frem. Og så er det vel egentlig første gang at jeg SER at han var en gammel mann som kanskje ikke var så frisk......... Det har tatt litt tid kjenner jeg.... Og alltid gøy å se bilder jeg ikke har sett før :)

Selvsagt har du sett de bildene før, de har vært publisert i bloggen min, jeg tror de har vært publisert i Veronikas blogg også, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, bytt første reaksjon med første impuls - ble det mer forståelig hva jeg mente da? Og nei, jeg klemmer ikke folk. Det er knapt så folk jeg kjenner får en klem. Men jeg tåler å få litt kjeft jeg, det ødelegger ikke dagen min, og jeg går ikke rundt og tror at folk sier ting som dette:

Bare fordi han vil være ekkel og ødelegge dagen min. Det er han som har et problem, ikke jeg. Eller Marthe, for den saks skyld.

Jeg ville forøvrig svart som Marthe, kanskje med et lite "ha en fin dag du også" i det jeg gikk videre. Fordi ingenting av det du sier, vil hjelpe mot en sånn en, og det er fint lite du får gjort som hjelper mot en sånn en, så hvorfor gidde å fyre seg opp og bli irritert?

Selvsagt har du sett de bildene før, de har vært publisert i bloggen min, jeg tror de har vært publisert i Veronikas blogg også, jeg.

Jeg vet det sto at han var redd, men hvor redd da? Viss jeg ser noe jeg virkelig er redd for så stopper jeg ikke og tar en samtale i nerheten, men det er jo bare meg da. Men jeg tror kanskje du legger mer i innlegget mitt enn jeg gjør, for det første så sa jeg ikke at det var første impuls, jeg sa at noen ganger får man lyst hvorpå jeg pressiserte etterpå at det ikke er noe vits da det neppe hjelper på noe.

Ikke ødelegger det dagen min heller og personlig gidder jeg vertfall ikke og ta det.

Nå har jeg opplevd lite på dette nivået, men stort sett ellers om jeg møter hundehatende folk på tur så er jeg rimelig ydmyk evt gidder ikke og reagere over hode, og tar de helt av så går jeg som regel bare videre uten og si noe.. Det må gå an og si noe og evt tenke noe uten at det er helt bokstavelig altid..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg. Bonden er heller ikke avhengig av å ha den konstant med seg, men enkelte virker det som den er kirurgisk festa i hånda. :lol:
Jeg har omtrent det :lol: men på ferier bryr jeg meg lite om jeg ikke har den på meg, og kan fint legge den igjen i bilen/på hotellet og liknende.

Men går jeg ut her hjemme så er den med. Om jeg bare skal på butikken og glemmer tlf så er det noe som "mangler". Tenk om f.eks noen ville at jeg skulle kjøpe med noe.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå fikk jeg en skikkelig oppløftende mail. Jeg har arvet en ukjent millionærslektning i USA. HAH, da driter jeg i alt som heter eksamener, jobbsøking og slikt. Jeg er riiiiiiiik! :drool::bananas:

Hadde det enda bare vært sant, og ikke et svindeforsøk. *sukk*

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at jeg våknet tidlig idag, for jeg hadde glemt at jeg har en dinnerdate. :icon_redface: Og så bare later jeg som om jeg egentlig husker den, og ikke hadde planer om å sove til fem idag. :whistle:
Date uten meg? Uhørt :aww: .. Er issi alene hjemme og jeg på fysioterapi. Må begynne gradvis, for meg altså.... :-P issi bryr seg ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RTL; så trist! :hug:

Føler meg som en dritt i dag. Føler jeg er dårlig annenhver dag. I går hadde jeg det tipp topp, i dag våkner jeg tett i nesen, det renner fra øynene og jeg føler meg helt utslitt! Hodepinen er også tilbake, den var nesten ikke tilstede i går. Sov forbi alarmen min både i går og i dag, noe jeg vanligvis ALDRI gjør. Flaks at noen tekstet meg begge dager, ellers hadde jeg nok sovet bort hele dagen. Godt det snart er helg :D

Jeg er helt ødelagt om dagen og, sover glatt 9-10 timer mot vanelig 6.5-7.5, dessverre en vanelig reaksjon jeg har på allergimedisinene hvert år de første ukene etter oppstart.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...