Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Dette er så sinnsykt bra og kult! Uttalen hans er så sinnsykt spot on :D Inspirerende til tusan!! Tenk å kunne arabisk, pashto OG kinesisk!! Som jeg har lyst å lære meg de arabiske og persiske språkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: du fant annonsen ja :aww:

Joda, det er nok garantert i en særklasse.. Men jeg og selger tenker sikkert på forskjellige særklasser :lol:

Jeg nei? :whistle: Men særklasse er særklasse, selv om det er forskjellige særklasser :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stappmett.

Hvitløksmarinerte scampi, krydret, saftig kyllingfillet, aioli, salatblanding, foccacia med sjokoladekake til dessert,

ble veldig mye for meg i dag. Supergod lunsj og nå tyter det ut av ørne her føles det ut som :P

Gleder meg til etterpå, da skal Lille Mus og jeg trene :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nei? :whistle: Men særklasse er særklasse, selv om det er forskjellige særklasser :lol:

haha ja, men jeg burde kanskje lære noe.. Hvis jeg også importerer og får en hund som har alt latent fra fødselen av.. Så må jo det bety at jeg slipper å trene hunden like mye, sant? :icon_confused: Tenk så mye ekstraarbeid jeg skaffet meg bare fordi jeg kjøpte meg en norsk hund :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så sinnsykt bra og kult! Uttalen hans er så sinnsykt spot on :D Inspirerende til tusan!! Tenk å kunne arabisk, pashto OG kinesisk!! Som jeg har lyst å lære meg de arabiske og persiske språkene...

Jeg har lest litt egyptisk arabisk samtidig med at jeg har vært der veldig mye og praktisert. Og jeg fant ut at det faktisk ikke er så vanskelig å lære seg som man tror når man ser på håndskriften og hører dem prate. Det var utrolig moro, spesielt da det gikk opp ulike lys nå og da sånn at du kom deg videre i grammatikken og skriftsrpåket.

Fordelen med den egyptiske varianten, er at mange andre arabiske dialekter forstår den. Men ikke omvendt :P (Pga stor film- og musikkindustri i Egypt)

Kan ikke si noe om bla kinesisk altså, men go for it! Bare å starte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha ja, men jeg burde kanskje lære noe.. Hvis jeg også importerer og får en hund som har alt latent fra fødselen av.. Så må jo det bety at jeg slipper å trene hunden like mye, sant? :icon_confused: Tenk så mye ekstraarbeid jeg skaffet meg bare fordi jeg kjøpte meg en norsk hund :|

Du er jo litt treg i oppfattelsen om du ikke har fått med deg det enda at importer alltid er bedre enn norske hunder? Hallo, liksom :aww: Det er jo derfor vi kjøpte puddelen i Sverige, import er import - og hun er jo selvsagt i særklasse hun og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så sinnsykt bra og kult! Uttalen hans er så sinnsykt spot on :D Inspirerende til tusan!! Tenk å kunne arabisk, pashto OG kinesisk!! Som jeg har lyst å lære meg de arabiske og persiske språkene...

Så han igår jeg og. Meget imponerende og så kult da.. Hadde vært noe å kunne så mange språk! Og så er han helt selvlært i tillegg. Gives me hope :P

Nå har jeg vært flink husmor og ryddet kåken... Nå sitter jeg her og stapper i meg fiskekaker igjen. Det er jo så godt! Ane gjorde meg hekta på de i Alta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo litt treg i oppfattelsen om du ikke har fått med deg det enda at importer alltid er bedre enn norske hunder? Hallo, liksom :aww: Det er jo derfor vi kjøpte puddelen i Sverige, import er import - og hun er jo selvsagt i særklasse hun og :P

Gjelder dette om bare en av foreldrene er import?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo litt treg i oppfattelsen om du ikke har fått med deg det enda at importer alltid er bedre enn norske hunder? Hallo, liksom :aww: Det er jo derfor vi kjøpte puddelen i Sverige, import er import - og hun er jo selvsagt i særklasse hun og :P

Jeg burde jo egentlig begynne å lære.. Men staheten har vondt for å gi etter :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lovtekst som sier at hun skal ha 100% på kort frist?

Sent from my GT-I9100

Dersom ikke annet fremgår av tariffavtale, skal arbeidsplanen drøftes med arbeidstakernes tillitsvalgte så tidlig som mulig og senest to uker før iverksettelsen. Arbeidsplanen skal være lett tilgjengelig for arbeidstakerne.

http://lovdata.no/all/tl-20050617-062-010.html#10-2

Hmm, nei jeg finner ingenting om akkurat hva som kan kreves ved brudd på varslingsplikten, men vi har iallefall 100% tillegg ved beskjed om endring kortere enn 2 uker i forveien, men det kan jo selvfølgelig være noe vi har i tariffavtalen vår. Hvilken fagorganisasjon er hun under? Spør tillitsvalgte på jobb, de vet helt sikkert. Men de har uansett ikke lov og trekke henne i lønn, hun har fulgt planen som de har satt opp og de gir beskjed for sent. Det er deres feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg har oksygenmangel i dag, glemmer litt å puste, og klarer ikke å puste så dypt. Det er ekkelt, for føler meg nesten litt svimmel. Sikkert fordi kroppen er rar etter en forstyrret døgnrytme, endte opp med å sove i nesten hele går.

Nå snør det ute, eller akkurat nå regner det da. Litt deilig at det er hvitt på bakken igjen, da blir gulvet og Casper i det minste ikke så skitten. Tror jeg skal benytte sjansen til å gi ham en dusj faktisk, han har aldri vært så inngrodd skitten i hele sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette om bare en av foreldrene er import?

Da er de selvsagt bare halvgode :aww:

Jeg burde jo egentlig begynne å lære.. Men staheten har vondt for å gi etter :aww::lol:

Ja nei, stahet kommer du ikke langt med i hundeverden. Å være ydmyk og ha respekt for folk som veit bedre enn deg bare fordi de har gjort det samme i 30 år derimot, det er alltid lurt :aww:

Selvsagt er jeg helt seriøs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ikke annet fremgår av tariffavtale, skal arbeidsplanen drøftes med arbeidstakernes tillitsvalgte så tidlig som mulig og senest to uker før iverksettelsen. Arbeidsplanen skal være lett tilgjengelig for arbeidstakerne.

http://lovdata.no/all/tl-20050617-062-010.html#10-2

Hmm, nei jeg finner ingenting om akkurat hva som kan kreves ved brudd på varslingsplikten, men vi har iallefall 100% tillegg ved beskjed om endring kortere enn 2 uker i forveien, men det kan jo selvfølgelig være noe vi har i tariffavtalen vår. Hvilken fagorganisasjon er hun under? Spør tillitsvalgte på jobb, de vet helt sikkert. Men de har uansett ikke lov og trekke henne i lønn, hun har fulgt planen som de har satt opp og de gir beskjed for sent. Det er deres feil.

Nå har jeg fyret under skikkelig min venninne, så nå skulle hun ringe tillittsvalgte på rappen :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjera?

Før jeg bestilte flybillett med Pim så snakket jeg med SAS ang hva jeg skulle gjøre om det ikke var plass til hund i bagasjerommet. Jeg skrev også til dem at jeg kom til å bestille via Expedia. Og neida, det var ikke noe problem, for jeg kom til å få refundert hele beløpet.

Snakker med ny konsulent i dag som sier at det får jeg IKKE, for det er expedia som setter reglene for refusjon. Men jeg sendte mail til expedia i går, jeg, og fikk dette svaret fra dem:

Hei Benedicte,


Takk for din henvendelse til Expedia.no 
Jeg beklager men vi kan dessverre ikke svara på hvis du får noen refundering hvis du gjør noen avbestilling.
Dette kan vi se først når reisen er bestillt siden det er da vi får inn regler for billetten fra flyselskapet.
I de fleste fall så tillater ikke flyselskapet refundering ved kansellering. 
Har du ytterligere spørsmål, er du velkommen til at kontakte Expedia igjen.

Da svarer SAS at de ikke kan refundere noe de ikke har tatt betalt for. Jeg skjønner ingenting. Jeg er bare sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
Jeg har to hovedargumenter for ikke å gjøre en kombinasjon jeg egentlig har drømt om å gjøre siden 2002. (vel, nesten - linjene).

To hovedargumenter - 1. Jeg bor alene og det vil være ugreit om valpene ikke er solgt når de er 8 uker. 2. OM valpene blir crappy eller folk av andre grunner ikke kan beholde hundene så har jeg ikke kapasitet til å ta de tilbake og det synes jeg ikke noe om.

Disse to grunnene er årsaken til at summen av negatives gjør at jeg avstår fra å lage meg en ny valp...........

Så leser jeg nå på facebook at en oppdretter - av min rase - omtrent er i samme setting, hun har flere usolgte valper og begynner å bli desprat - valpene er vel 11-12 uker nå - men det er jo ikke det værste, det værste er at brødhuet har enda ett kull samtidig.......

Hva i h........ tenker du med da?

Om man bor alene så må man faktisk planlegge det der med kull litt ekstra, og man går i alle fall ikke på to kull samtidig eller?

Jeg er ganske sikker på jeg veit hvilken oppdretter du snakker om, og nettopp dette hae jeg lurt lenge på selv..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de selvsagt bare halvgode :aww:

Ja nei, stahet kommer du ikke langt med i hundeverden. Å være ydmyk og ha respekt for folk som veit bedre enn deg bare fordi de har gjort det samme i 30 år derimot, det er alltid lurt :aww:

Selvsagt er jeg helt seriøs :P

HÆH??!! Kommer man ikke langt vet å late som man vet best? For no tull :aww:

Selvsagt er du seriøs.. Jeg er vel omtrent like seriøs :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg bestilte flybillett med Pim så snakket jeg med SAS ang hva jeg skulle gjøre om det ikke var plass til hund i bagasjerommet. Jeg skrev også til dem at jeg kom til å bestille via Expedia. Og neida, det var ikke noe problem, for jeg kom til å få refundert hele beløpet.

Snakker med ny konsulent i dag som sier at det får jeg IKKE, for det er expedia som setter reglene for refusjon. Men jeg sendte mail til expedia i går, jeg, og fikk dette svaret fra dem:

Hei Benedicte,


Takk for din henvendelse til Expedia.no 
Jeg beklager men vi kan dessverre ikke svara på hvis du får noen refundering hvis du gjør noen avbestilling.
Dette kan vi se først når reisen er bestillt siden det er da vi får inn regler for billetten fra flyselskapet.
I de fleste fall så tillater ikke flyselskapet refundering ved kansellering. 
Har du ytterligere spørsmål, er du velkommen til at kontakte Expedia igjen.

Da svarer SAS at de ikke kan refundere noe de ikke har tatt betalt for. Jeg skjønner ingenting. Jeg er bare sur.

men hvorfor bestiller du ikke bare fly med sas da? for det er vel det sikreste som jeg har forstått iforhold til å få det refundert om det ikke passer i. Helst skal man ringe.. er helt utrolig hvor vanskelig system de lager. Men du? kontakt kanga? hun sjekket om det avr ledig i lasterom for meg før jeg bestilte :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor bestiller du ikke bare fly med sas da? for det er vel det sikreste som jeg har forstått iforhold til å få det refundert om det ikke passer i. Helst skal man ringe.. er helt utrolig hvor vanskelig system de lager. Men du? kontakt kanga? hun sjekket om det avr ledig i lasterom for meg før jeg bestilte :P

Fordi jeg syns expedia er lettest :P Men tydeligvis ikke.

Jeg ringte inn til SAS på forhånd og de kunne ikke sjekke om det var ledig plass i lasterommet før de hadde SØKT sa de? Får svar i kveld da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...