Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet 2013 - Resultater side 36


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 756
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tusen takk for et helt fantastisk stevne, AnetteH, og alle andre som bidro til alt dette Jeg er selvfølgelig superstolt av samboeren og Cita som dro i land førsteplassen i rekrutt! Cita kan ha e

Er ikke så veldig superanonym, men hadde faktisk glemt det, men så fant jeg meg selv gitt :-D

Posted Images

Jeg bor i Tønsberg, men kan sikkert komme meg til Moss...

Denne har faktisk ikke jeg sett! Sojji!!!

Men muligheten er enda tilstede;)

Vi er Cratzy å melder på FixIt i rekrutt! :lol: valp som ikke kan en dritt! Men har jo enda 1 mnd igjen å trene på;) hihi kjør på!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de går sist, og de holdes utenfor frem til de skal gå.

Hvordan blir dette i match-showet da?

Edit: Jeg har ingen mulighet til å ha henne ute inntil jeg skal gå rekrutt med henne eller hun skal delta i match-showet, da jeg ikke har bil. Og OM hun får låne et bur i en bil i all sin løpetidsdeilighet, så er det uansett uaktuelt å tilbringe en hel dag på stevne uten kontakt med bikkja mi altså, fordi hun må holdes borte. Jeg veit at løpetidstisper går sist på ordinære konkurranser, men er det virkelig også sånn at de holdes sperra unna hele dagen inntil de skal i ilden? Ordentlig innholdsrik dag for hunden, gitt... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir dette i match-showet da?

Edit: Jeg har ingen mulighet til å ha henne ute inntil jeg skal gå rekrutt med henne eller hun skal delta i match-showet, da jeg ikke har bil. Og OM hun får låne et bur i en bil i all sin løpetidsdeilighet, så er det uansett uaktuelt å tilbringe en hel dag på stevne uten kontakt med bikkja mi altså, fordi hun må holdes borte. Jeg veit at løpetidstisper går sist på ordinære konkurranser, men er det virkelig også sånn at de holdes sperra unna hele dagen inntil de skal i ilden? Ordentlig innholdsrik dag for hunden, gitt... :blink:

Det er vel sånn det egentlig skal gjøres, hvertfall innenfor LP. Det kalles å ta hensyn til andre. Og det er jo greit hvertfall siden det skal foregå inni en hall, og ikke minst fordi det helt sikkert er med noen urutinerte og uerfarne hunder og førere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn det egentlig skal gjøres, hvertfall innenfor LP. Det kalles å ta hensyn til andre. Og det er jo greit hvertfall siden det skal foregå inni en hall, og ikke minst fordi det helt sikkert er med noen urutinerte og uerfarne hunder og førere.

Jeg har aldri måttet tenke på det før, for Aiko er jo kastrert (og med henne er det ikke akkurat en evt løpetid som gjør at hun er et uromoment for andre hunder :P), mens Imouto aldri har vært inne i en hall annet enn for å stilles ut, og da spiller det jo ingen rolle.

Jeg vurderer uansett å stikke til Larvik den helga, så da dropper vi bare stevnet, av hensyn til både andre deltakere og bikkja mi, som tross alt er min hovedprioritet. :)

Vil du ha en mail på det, Anette, eller holder det å si fra her? (Og får jeg refundert påmeldingsgebyret?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri måttet tenke på det før, for Aiko er jo kastrert (og med henne er det ikke akkurat en evt løpetid som gjør at hun er et uromoment for andre hunder :P), mens Imouto aldri har vært inne i en hall annet enn for å stilles ut, og da spiller det jo ingen rolle.

 

Jeg vurderer uansett å stikke til Larvik den helga, så da dropper vi bare stevnet, av hensyn til både andre deltakere og bikkja mi, som tross alt er min hovedprioritet. :)

Det har med hensyn av andre å gjøre. Om din hund dufter ned hallen og alle Hannhund ene sliter er jo det kjipt for eierne. Ja de må takle slikt men en konkurranse skal helst være lik for alle.

Du likte ikke at noen forstyrret deg og aiko på sonen mesterskapet. Det blir jo det samme.

Når jeg har vært i hall med konkurranser og ja uoffisielle også har tisper med løpetid enten vært i bil eller i et bur i hjørnet rett innenfor . Ikke svinsende rundt.

Det er ikke for å være ekkel eller vrang :-)

Match showet går sist på dagen og ikke et sted lp skal gå. Er forskjell å løpe i en ring og ha hunden sittende rundt hele banen med stumpen i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri måttet tenke på det før, for Aiko er jo kastrert (og med henne er det ikke akkurat en evt løpetid som gjør at hun er et uromoment for andre hunder :P), mens Imouto aldri har vært inne i en hall annet enn for å stilles ut, og da spiller det jo ingen rolle.

Jeg vurderer uansett å stikke til Larvik den helga, så da dropper vi bare stevnet, av hensyn til både andre deltakere og bikkja mi, som tross alt er min hovedprioritet. :)

Vil du ha en mail på det, Anette, eller holder det å si fra her? (Og får jeg refundert påmeldingsgebyret?)

Står i lp-reglementet hvertfall:

"Hund har ikke adgang til stevnet dersom:

- den er syk, den har utøy, den er blind og/eller døv, den er aggressiv, tisper med

løpetid, er mer enn 5 uker drektig og har valper under 8 uker."

For Elite:

"Tisper med løpetid må starte til slutt og må holdes borte fra konkurranseområdet til

alle de andre deltagerne har avsluttet sin konkurranse."

Men blir ikke lett å overholde når Lp og utstilling foregår samtidig. Men hvertfall fint om man ikke setter seg rett opptil LP-ringen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med hensyn av andre å gjøre. Om din hund dufter ned hallen og alle Hannhund ene sliter er jo det kjipt for eierne. Ja de må takle slikt men en konkurranse skal helst være lik for alle.

Du likte ikke at noen forstyrret deg og aiko på sonen mesterskapet. Det blir jo det samme.

Når jeg har vært i hall med konkurranser og ja uoffisielle også har tisper med løpetid enten vært i bil eller i et bur i hjørnet rett innenfor . Ikke svinsende rundt.

Ja, selvsagt, jeg har bare aldri trengt å tenke på det før. :) At Aiko blir forstyrra av gøyale jenter i en skråning er akkurat like irriterende som at hannhunder løper ut av ringen eller blir helt borte vekk pga liflige dunster, jeg ser den altså.

Nå er ikke Imouto akkurat en jeg lar svinse rundt, hun passer litt for godt på området "sitt" til at hun får spesielt mye slækk når vi er i nærheten av andre, så det hadde uansett ikke vært noe problem. Jeg liker bare ikke tanken på å ha henne liggende i bur hele dagen, hun er jo ikke akkurat en lp-hund som får masse ut av å gå et program med meg. :lol:

Får se hva jeg gjør.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli med, har ikke helt bestemt om jeg tør... Jeg liker å se an dagsformen til Dixie, da hun enkelte dager kan være super, andre helt fjern.... Går det an å melde på LP1 og kanskje bytte til rekrutt på dagen om jeg ikke tør LP1?

Det er fremdeles åpen påmeldingsfrist, eller har du satt noen dato? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg SKAL melde meg på altså.. Må bare vite at jeg har transport først. Så det kommer, det kommer" Sojjiii! Matchshow altså :P

TimeEkspressen går fra bussterminalen og stopper ikke mange minutters gåtur unna. :) Det er såpass langt på dag at det ikke er noe problem å rekke det.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å komme seg dit egentlig. Men kunne tenke meg å kjøre bil. Så må bare avklare om jeg får låne mamsen sin. Mye som skjer den helgen ellers også med flytting og div. Men siden arrangørene er så snille at sånne vingler som meg kan melde seg på etterhvert benytter jeh muligheten til å tenke litt :)

Håper vi får vært med! :) Er imponert over initiativet og engasjementet her i alle fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha inn med tskje da jeg ikke aner noe som helst om lp.

Hva betyr lineføring? At hunden kan gå fot?

Inkalling fra sitt- Skal man ha hunden i sitt og gå vekk og kalle den inn? I såfall hvor langt unna skal man gå :P

Kan man gi goditer underveis og ikke bare etter øvelsen? feks lure ned en dekk med godbit? :P

Om det skulle være noe tvil så er det rekrutt vi evt satser hardt på ja :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha inn med tskje da jeg ikke aner noe som helst om lp.

Hva betyr lineføring? At hunden kan gå fot?

Inkalling fra sitt- Skal man ha hunden i sitt og gå vekk og kalle den inn? I såfall hvor langt unna skal man gå :P

Kan man gi goditer underveis og ikke bare etter øvelsen? feks lure ned en dekk med godbit? :P

Om det skulle være noe tvil så er det rekrutt vi evt satser hardt på ja :aww:

Lineføring betyr at hunden skal gå på din venstre side, og følge deg i gangartene og når du stopper sette seg.

Innkalling fra sitt betyr du ber hunden sitte, sier bli/vær der whatever og går vekk også kalle den inn på plass. Avstanden i rekrutt er ikke så langt.

Du kan gi belønninge mellom hver øvelse. Men f.ex kan du jo få hunden til å dekke med hjelp av hånda ja ,men du mister kanskje noen poeng. f.ex dekker bare pi på håndtegn :P og ikke på ord.

Jeg er fan av å gå og ha det gøy jeg :) Amiga og jeg tok jo jumbo plassen ifjor :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineføring betyr at hunden skal gå på din venstre side, og følge deg i gangartene og når du stopper sette seg.

Innkalling fra sitt betyr du ber hunden sitte, sier bli/vær der whatever og går vekk også kalle den inn på plass. Avstanden i rekrutt er ikke så langt.

Du kan gi belønninge mellom hver øvelse. Men f.ex kan du jo få hunden til å dekke med hjelp av hånda ja ,men du mister kanskje noen poeng. f.ex dekker bare pi på håndtegn :P og ikke på ord.

Jeg er fan av å gå og ha det gøy jeg :) Amiga og jeg tok jo jumbo plassen ifjor :lol:

Vi hadde sååå vunnet om det hadde vært hjemme alene på stuegulvet! :P:D

Kanskje vi skal melde oss på i rekrutt og satse på at Sansa lærer dekk på 10 dager :banana:

Edit: Så håper jeg at det blir en gjennomgang av "lp rekrutt for dummies" før vi starter :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...