Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Guest Ulla-Britt

Jeg elsker internettet. Islandsk har alltid fascinert meg, og jaggu har ikke universitet på Island gratis språkkurs. Ég heiti Anette. Hvað heitir þú? Nå kan jeg språknerde, nå. :ike:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - stakkars Tufen :hug: Vi krysser alt som er for at vaksina funker. Jeg må bare spørre, har dere prøvd allergimedisiner som begynner på A? husker ikke hva de heter - men ved det er endel som har god effekt av dem.

Nei, har ikke prøvd noe annet enn Prednisolon. Men jeg kan jo høre med veterinæren om det :) Hun hadde sikkert foreslått det selv om hun syntes det var lurt da. Tuf er jo et litt spesielt tilfelle, med stoffskiftet og alt :) Men det er jo ikke så lenge siden han begynte å klø, så alt har skjedd så fort, synes jeg. Mye å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke prøvd noe annet enn Prednisolon. Men jeg kan jo høre med veterinæren om det :) Hun hadde sikkert foreslått det selv om hun syntes det var lurt da. Tuf er jo et litt spesielt tilfelle, med stoffskiftet og alt :) Men det er jo ikke så lenge siden han begynte å klø, så alt har skjedd så fort, synes jeg. Mye å tenke på!

Ja, er ikke sikkert det kan brukes på han, men verdt å spørre vet. Bare irriterende at jeg ikke husker hva det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke sikkert det kan brukes på han, men verdt å spørre vet. Bare irriterende at jeg ikke husker hva det heter.

Veterinæren holder til så langt unna oss :lol: Men jeg er i "hennes" by hver onsdag. Så jeg skal stikke innom nå på onsdag og spørre henne ut litt mer. Det gjør jeg nesten hver onsdag :lol: Hun er sikkert dritt lei. Men må jo ha oversikt...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**** i *******! Har båndhund, jeg. Gikk en drøy mil på brøytet jordvei i dag, der pleier jeg å slippe Calle, for jeg møter aldri andre enn en og annen travhest annenhver måned. Skiløypene krysser to-tre steder... og da skjønner dere vel hva som kommer. Det ene stedet hvor det krysser, kom det en på ski. Calle står i ro, lar skigåeren passere, men i det han setter fart nedover bakken er Calle i full fart etter. Boff boff, hører jeg inne i skauen. Kom tilbake etter rimelig kort tid, vet ikke hvor langt han fulgte, men skikkelig ræv altså. Og skiløperen kommer garantert til å huske bergenseren med mynden (for jeg ropte jo på drittbikkjen, og da hører man jo hvor man er fra). Ble spent fast i magebeltet igjen etter det, ja - og der tror jeg han blir 9 av 10 tilfeller fremover. Synd for han. Bah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**** i *******! Har båndhund, jeg. Gikk en drøy mil på brøytet jordvei i dag, der pleier jeg å slippe Calle, for jeg møter aldri andre enn en og annen travhest annenhver måned. Skiløypene krysser to-tre steder... og da skjønner dere vel hva som kommer. Det ene stedet hvor det krysser, kom det en på ski. Calle står i ro, lar skigåeren passere, men i det han setter fart nedover bakken er Calle i full fart etter. Boff boff, hører jeg inne i skauen. Kom tilbake etter rimelig kort tid, vet ikke hvor langt han fulgte, men skikkelig ræv altså. Og skiløperen kommer garantert til å huske bergenseren med mynden (for jeg ropte jo på drittbikkjen, og da hører man jo hvor man er fra). Ble spent fast i magebeltet igjen etter det, ja - og der tror jeg han blir 9 av 10 tilfeller fremover. Synd for han. Bah!

Sånt skjer! :) Hadde vært mer bekymra for om han hadde satt etter en travhest! :o Det har mine gjort, og fulgte den nesten helt hjem til stallen :lol: Heldigvis var det en meget stødig hest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, joda. Travhestene stopper normalt når de ser oss, og jeg huker tak i Calle (er i hvert fall et par som trener hest opp bakkene der hvor jeg går). Hadde skiløperen også stoppet, så hadde det nok gått greit, men jeg kan jo ikke forlange at alle skiløpere som treffer på oss skal stopper for oss :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da også en gruppe som heter tatere, som er noe annet enn sigøynere. De er/var reisende av skandinavisk opprinnelse og er stolt av å kalle seg tatere. Min sønns svigermor er tater, datteren er halvt tater og barnebarnet mitt er kvart tater. :) Jeg ble behørlig informert første gang jeg var på besøk og det verste de vet er å bli kalt sigøynere for det er de ikke.

Så til syvende og sist kan det være at du fornærmer de uansett, fordi du spør om de tilhører 'feil' gruppe :D Men sender du meg navnet så kan jeg sjekke om de er venn med de taterne jeg kjenner. :)

Jeg vet det er forskjell på tatere og sigøynere, jeg er som sagt sigøyner selv :P

Mulig mange synes det er ok å bli kalt tater, men jeg har fått høre av flere at de foretrekker romfolk eller reisende. Men dette er av folk som fortsatt har den livsstilen , og kanskje det er grupperinger?

Edit: sjekket Wiki nå og å kalle hverandre tater innad i gruppen er ok , hvis utenforstående gjør det er det ofte ikke ok.

Igjen blir det som med "neger". Jeg ville aldri spurt noen om de var tater, men spurt om de var ar romfolk. Da kan du ikke bomme på folkegruppe, siden sigøynere også er romfolk;-)

Jeg er syk :-(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er forskjell på tatere og sigøynere, jeg er som sagt sigøyner selv :P

Mulig mange synes det er ok å bli kalt tater, men jeg har fått høre av flere at de foretrekker romfolk eller reisende. Men dette er av folk som fortsatt har den livsstilen , og kanskje det er grupperinger?

Jeg er syk :-(

Og jeg fikk beskjed om at de var tatere, ikke romfolk for det var noe annet :P Skal ikke være lett :D Det er sikkert med det som med mye annet, like mange innstillinger til saken som det er folk. :)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**** i *******! Har båndhund, jeg. Gikk en drøy mil på brøytet jordvei i dag, der pleier jeg å slippe Calle, for jeg møter aldri andre enn en og annen travhest annenhver måned. Skiløypene krysser to-tre steder... og da skjønner dere vel hva som kommer. Det ene stedet hvor det krysser, kom det en på ski. Calle står i ro, lar skigåeren passere, men i det han setter fart nedover bakken er Calle i full fart etter. Boff boff, hører jeg inne i skauen. Kom tilbake etter rimelig kort tid, vet ikke hvor langt han fulgte, men skikkelig ræv altså. Og skiløperen kommer garantert til å huske bergenseren med mynden (for jeg ropte jo på drittbikkjen, og da hører man jo hvor man er fra). Ble spent fast i magebeltet igjen etter det, ja - og der tror jeg han blir 9 av 10 tilfeller fremover. Synd for han. Bah!

Jøss - sensuren forsvant når jeg quotet! :lol:

Men æsj :( Sånt er så kjipt! Og flaut og alt som er... Regner med langline ikke hjelper? han er vel for langt unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror Blondie får overleve med litt trening innendørs i dag. Jeg føler meg ikke klar for noe tur i dag. Jeg tror hun er enig, med sin barberte mage :P

Nå skal jeg prøve å få unnagjort litt oppvask, også skal jeg lage meg middag :) Nettopp bestilt kinobilletter til i kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - sensuren forsvant når jeg quotet! :lol:

Men æsj :( Sånt er så kjipt! Og flaut og alt som er... Regner med langline ikke hjelper? han er vel for langt unna?

Kan vurdere langline på sikt, han er ikke langt unna når han ikke løper. Skal også trene inn en avledning/kontakt på han, samt en bedre stopp/stå-kommande (som jeg har på Hermes, og som normalt funker veldig bra).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - sensuren forsvant når jeg quotet! :lol:

Men æsj :( Sånt er så kjipt! Og flaut og alt som er... Regner med langline ikke hjelper? han er vel for langt unna?

Kuult! Nå kan man jo finne ut av sensurer jo! Og ja, jeg måtte bare åpne en quote fra Hermes for å se selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi hun er verden søsteste:

DSC_2843.jpg

Tatt for snart to år siden rundt Sognsvann, her i kjent "jeg ligger her og smyger, for da ser ingen meg før jeg går all ninja on them!!!"-stil. :heart:

Vært inne og hilst på 4-åringen til en kollega av meg. Imouto blei litt paff sist de traff hverandre for ca 6 mnd siden, da jenta snubla inn på kontoret mitt og kasta seg rundt halsen på Imouto, som trakk seg unna med et lite, forvirra knurr. Derfor var det ekstra stas at hun var utter glede, kontakt og lek nå, spiste ost fra leppene på jenta så forsiktig, så forsiktig og sussa på henne når hun la seg på sofaen, og prøvde å stjele sokkene av føttene hennes! :lol:

Når jeg ser bilder av jentene dine, angrer jeg litt på at samboer syntes det ble for små når vi skulle få oss hund altså :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vurdere langline på sikt, han er ikke langt unna når han ikke løper. Skal også trene inn en avledning/kontakt på han, samt en bedre stopp/stå-kommande (som jeg har på Hermes, og som normalt funker veldig bra).

Høres lurt ut - har ikke stoppkommando på lupin, men snu! :lol: "LU!!" i litt morsk stemme, da bråsnur han - dvs hender han trenger noen meter på svingen, men han snur, konsekvent. Kjempefint når de starter feil vei på tunet og ut mot veien istede for oppover mot fjøset.

Kuult! Nå kan man jo finne ut av sensurer jo! Og ja, jeg måtte bare åpne en quote fra Hermes for å se selv :P

:lol: Små gleder og sånt..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg fikk beskjed om at de var tatere, ikke romfolk for det var noe annet :P Skal ikke være lett :D Det er sikkert med det som med mye annet, like mange innstillinger til saken som det er folk. :)

God bedring!

Det hele er veldig forvirrende :lol:

Reisende må vel kanskje være det riktigste??

Nå venter både A og jeg på å legge oss. Like pjuske begge to .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i sofakroken med ullteppe på, og her skal jeg visst sitte i fire uker. Det er i alle fall vanlig sykemeldingstid, men jeg tror jeg skal tilbake på jobb før det jeg. Klarer til og med å gå litt uten krykker, flinke meg! Fint å ha Symra og Selma som sofaselskap, og Sara som personlig assistent. Det er rart hvor fort man blir lei av strikking, lesing og tv-glaning når man ikke kan gjøre stort annet. Nesten smertefri, men blir litt småkvalm av de små tofargete sylinderne av noen tabletter som gjør meg smertefri, husker ikke hva de heter.

Jaujau, gleder meg veldig til å få tilbake den vanlige hverdagen min!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også tror jeg netcom er kjemperedd for at jeg skal bytte leverandør - fikk 1 årsgave av dem i jula, en rull loveharts, og gavekort på 300kr, og i dag lå det jammen meg en til sånn pakke i posten, denne gangen fordi vi gleder oss til sommern. :lol: Så om noen trenger gavekort på netcom så er det bare å hyle ut, jeg tror ikke jeg trenger dem. Regner med man kun kan bruket ett om gangen, og jeg vet ikke hvor det første er da. :lol:

Forskjell på folk skjønner jeg! Jeg har hatt Netcom i mange år men ikke fått noe :P:lol:

Heidi, godt å se deg tilbake igjen. Tenkte på deg i går. Håper alt går fint fremover :)

Gått tur med jentene og spist middag. Fyr i ovnen og har egentlig skikkelig lite lyst til å være handywoman i dag. Men siden jeg skal ta helt fri og reise bort neste helg så må jeg leke litt lell :aww: Vilikkevilikkevilikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i sofakroken med ullteppe på, og her skal jeg visst sitte i fire uker. Det er i alle fall vanlig sykemeldingstid, men jeg tror jeg skal tilbake på jobb før det jeg. Klarer til og med å gå litt uten krykker, flinke meg! Fint å ha Symra og Selma som sofaselskap, og Sara som personlig assistent. Det er rart hvor fort man blir lei av strikking, lesing og tv-glaning når man ikke kan gjøre stort annet. Nesten smertefri, men blir litt småkvalm av de små tofargete sylinderne av noen tabletter som gjør meg smertefri, husker ikke hva de heter.

Jaujau, gleder meg veldig til å få tilbake den vanlige hverdagen min!

Prøv med stillesitting og ro i tre måneder - da skal jeg love deg at du blir rastløs :P

Høres ut som operasjonen har gått bra. Fortsatt god bedring med beinet :)

Jeg har vært ute og tatt skikkelig hallingkast i dag, og det var ikke smart. Det har resultert i en blå og vond albue, men det verste er at jeg fikk vondt i beinet og blodutredelser der hvor skinna er i leggen. *liker ikke*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...