Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Sitter i sofakroken med ullteppe på, og her skal jeg visst sitte i fire uker. Det er i alle fall vanlig sykemeldingstid, men jeg tror jeg skal tilbake på jobb før det jeg. Klarer til og med å gå litt uten krykker, flinke meg! Fint å ha Symra og Selma som sofaselskap, og Sara som personlig assistent. Det er rart hvor fort man blir lei av strikking, lesing og tv-glaning når man ikke kan gjøre stort annet. Nesten smertefri, men blir litt småkvalm av de små tofargete sylinderne av noen tabletter som gjør meg smertefri, husker ikke hva de heter.

Jaujau, gleder meg veldig til å få tilbake den vanlige hverdagen min!

Velkommen hjem!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal følge sonens regler om skal, siden det ikke inneholder voldtekt av meitemarker. :aww:

Skjønner ikke hvorfor jeg er så sliten denne uka, men det har gått utover husarbeidet, og det vises på Noomi med at hun klør litt mer, så jeg føler meg som verdens verste hundeeier nå. :cry: Godt det er helg og snart over for denne jobbuka... For nå er jeg rett og slett bare lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som Røkke: " Je e forbanna!"

Drittdag, rett og slett. Så nå skal jeg trene all dritten av meg, til jeg kjenner blodsmaken renne ut av kjeften og jeg ikke kan røre kroppen mer.

Så blir det en fin dag i morgen istedet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**** i *******! Har båndhund, jeg. Gikk en drøy mil på brøytet jordvei i dag, der pleier jeg å slippe Calle, for jeg møter aldri andre enn en og annen travhest annenhver måned. Skiløypene krysser to-tre steder... og da skjønner dere vel hva som kommer. Det ene stedet hvor det krysser, kom det en på ski. Calle står i ro, lar skigåeren passere, men i det han setter fart nedover bakken er Calle i full fart etter. Boff boff, hører jeg inne i skauen. Kom tilbake etter rimelig kort tid, vet ikke hvor langt han fulgte, men skikkelig ræv altså. Og skiløperen kommer garantert til å huske bergenseren med mynden (for jeg ropte jo på drittbikkjen, og da hører man jo hvor man er fra). Ble spent fast i magebeltet igjen etter det, ja - og der tror jeg han blir 9 av 10 tilfeller fremover. Synd for han. Bah!

Er det en sånn brun søskenting kanskje? Vi møtte også en skiløper her om dagen og Mocca kom som et olja lyn da jeg ropte, sto pent stille til han hadde passert, men da jeg slapp henne, etter at skiløper'n var ute av syne, bare måtte hun løpe etter. Riktignok uten boff da, men allikevel. Heldigvis hadde vår skiløper smilt og sagt hei og virket riktig så glad så jeg tror ikke han ble sint eller skremt eller noe, men f... så irri allikevel. Er noe med disse skrangleverkene at de liksom MÅ løpe etter det som beveger seg, men heldigvis bruker de stoppe og komme tilbake ganske kjapt. Uansett, du er iaf veldig flink med Calle og når han skjønner hva du vil tror jeg han vil bestrebe seg veldig på å oppfylle det :)

Nå er kåken shina og jeg er klar for invadering av 7 jenter med ost, kjeks og vin om ca 20 min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal følge sonens regler om skal, siden det ikke inneholder voldtekt av meitemarker. :aww:

Skjønner ikke hvorfor jeg er så sliten denne uka, men det har gått utover husarbeidet, og det vises på Noomi med at hun klør litt mer, så jeg føler meg som verdens verste hundeeier nå. :cry: Godt det er helg og snart over for denne jobbuka... For nå er jeg rett og slett bare lei...

Syntes ikke du skal ha dårlig samvittighet jeg, du gjør mye mer av hva en typisk hundeeier gjør for hunden sin (ihvertfall det jeg har inntrykk av da). Du gjør så godt som alt for vofsene dine, og det er forståelig å være sliten :):hug:

Da var man hjemme, og kjenner på meg at folk bør komme snart :) Jeg vil pynte meg, men vil ikke vekke samboer før det faktisk nærmer seg at folk kommer :P Han er dødssliten og fortjener noen timers hvile. Tja, får sette på litt Life Unexpected, for den serien likte jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten smertefri, men blir litt småkvalm av de små tofargete sylinderne av noen tabletter som gjør meg smertefri, husker ikke hva de heter.

Godt å høre at du er vel hjemme igjen... De små pillene er kanskje noe morfinsaker kanskje? Jeg tåler ingenting med sånt i, da får jeg den store skjelven og blir kvalm og uvel etter ei stund...

Jeg har vært ute og tatt skikkelig hallingkast i dag, og det var ikke smart. Det har resultert i en blå og vond albue, men det verste er at jeg fikk vondt i beinet og blodutredelser der hvor skinna er i leggen. *liker ikke*

Kanskje det er deg vi må slenge fisk på og hytte med finger mot framover? Viktig å være forsiktig, vettu, så hold deg litt mer i ro, ikke gå på usikkert underlag etc etc :P

Også synes jeg oppriktig synd på "studenten" som knakka på døra her i ettermiddag. Jeg lurer virkelig på hvem som fant ut at det var smart å sende en utlending som knapt snakket engelsk ut i ødemarken for å selge trefigurer liksom.... Stakkaren fikk jo spader da Willy stakk det store, hårete hodet sitt ut bak meg - og jeg fikk en lang tirade om at han var allergisk og at han var livredd hunder etter å ha blitt bitt som liten. Jeg sendte ham videre til naboen, jeg... hun har også hund *ler*.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater katter!! Og jeg hater glatta og jeg er ordentlig redd og bekymra for Sølve som sklidd på glatta etter en av naboens hundretusen kattejævler. Nå vil han ikke trå på det venstre bakbenet og har ordentlig vondt og veterinæren vår tar ikke tlf. :cry:

Jeg har metacam og rimadyl, men jeg vet ikke om jeg kan gi det? Burde ikke en vet ser på beinet før jeg gir ha noe? Jeg mistenker at kneskålen hoppet ut og inn igjen, evnt at det har skjedd noe med korsbåndet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var på facebook i forigårs iallefall, ikke noe som tilsa at noe av galt. Men vet ikke jeg.

Uff da, stakkar! :(

Så koslig at noen tenker på oss :)

Vi var hos dyrlegen,og det var en himla sjau rett og slett. Zebra var pissredd, og hylte og ulte. Vi var tre personer som holdt henne for å tatt en blodprøve. Den ene foten glapp, så da var visst ikke blodprøven brukanes, den andre var de i tvil om- men skulle forsøke. Kulen på halsen ble helt glemt bort. Akupunktur damen var syk så det utgikk.

Fikk resultatene i går- og de sa det var grums på prøvene, og alle verdier var skyhøye. Men de trodde visst ikke på de pga grums el. De vil hvertfall ha oss inn igjen- og det skulle vi idag.

Ble oppringt dødlig tidlig(hvertfall viss man satt og leste til 0.4.30 inatt) om akutt vikar- så da var det å avlyse dyrlegen. Men skal til mandag, så får vi se.

Som Mari her inne sier- så er vel magefølelsen min så fucka opp at den trolig ikke funker- for jeg er sedvanlig rolig ang dette kjennerjeg :huh:

Så nå sover hun søtt, jeg skal snart spise kalkunfilet med stekte grønnsaker til middag.

Og sånn siden magefølelsen er trolig fucka opp har jeg sendt mail til tre oppdrettere :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sånt er tøft - jeg gruer meg til vi må begynne med sånne diskusjoner. *klem*

...du er enda ung...... (hens andres lemfeldige omgang med prevansjon med de resultater det har medført he he he)

Alvorlig talt, hvor stor bolle med godterier har du?

Hva er egentlg greia med å få noja hver gang hundene har fått i seg ett mikrogram av noe som "er farlig" for dem?

Utrolig hvor mye dritt bikkjene mine har spist opp gjennom uten at jeg har taua til vetten i vill panikk av den grunn.

Hauger av sjokolade - golden retrieveren min satte til livs fire konfektesker i løpet av en natt - det var FØR det ble hylt om hvor farlig sjokolade var så vi stod ut med diareen som fulgte og ellers var hunden pigg.

Nåværende hunder har aldri fått sjokolade så de liker det ikke - men jeg hadde ikke fått hetta om de satte til livs litt uansett. Man ser jo om bikkja blir dårlig liksom.

LØK - ikke dævva av det.

SOKKER - og da snakker vi nittitallets USA sokker som var av tjukk bomull og laaaange - kom ut den også uten vet.besøk.

Steiner

Forspist seg på for - det er forøvrig den eneste gangen jeg har vært bekymret og vurdert å dra til veterinær. Bikkja så ut som ei sprengt tromme og hadde tydelig ubehag - men det gikk over det også, den var jo ikke døden nær.

....mitt poeng, sålenge bikkja ikke er sjuk så er det jo ingen grunn til å dra til vetten å bruke fleretusen på brekkmiddel. Det går som regel bra. Og det er ikke sånn at de blir bråsjuke og dævver heller - og at hunden er litt uggen etter å ha gaflet inn på ulovligheter er jo normalt, man ser jo fort om det er alvorlig.

Mulig jeg har en litt lemfeldig holdning til ting som kan være farlig - men det va'kke farlig når jeg fikk mine første hunder og det gikk alltid bra da så jeg ser ikke noen grunn til at det skal gå til h..... nå plutselig fordi man har lest at det er farlig.

Det er ikke så veldig lenge siden jeg kom hjem til en Fibi som var brun på hele snyteskaftet og luktet jul. På gulvet lå en tom kakaoboks. Den hadde vært full. Hun dreit ikke rart etterpå, engang.

....har jeg våknet og ligger fortsatt i sengen. Litt lei av å ikke få sove på natten og kommer meg ikke opp på morgenen heller :gaah:

Sove fra 04 00 til 05 30 for så å dra på jobb full dag, er visst en god rutine syns kroppen min :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg og kunne tatt med frøken langbein på jobb.. Hadde vært koooselig med et lite kontor og plass til hund!

Pauserom som man kan ta hund på er utrolig greit! Action er ofte med på jobb :ahappy: Eneste er at jeg passer på at hun er ikke er inne når sjefen skal ta store bestillinger på pcen. Det er litt slitsomt å ha en overosial malle på fanget da :lol:

Store ører? Ja litt kanskje, men definitivt IKKE myke *ler*

582312_10151428219420833_844634252_n.jpg

Jeg skal aldri noen sinne si noe om store ører til andre igjen *ler*

:lol:

Mallene mine trenger ikke å bli mobbet for store ører lengre :lol:

Hun er søt da :wub:

Lurer på om jeg skal følge sonens regler om skal, siden det ikke inneholder voldtekt av meitemarker. :aww:

Skjønner ikke hvorfor jeg er så sliten denne uka, men det har gått utover husarbeidet, og det vises på Noomi med at hun klør litt mer, så jeg føler meg som verdens verste hundeeier nå. :cry: Godt det er helg og snart over for denne jobbuka... For nå er jeg rett og slett bare lei...

Kanskje du kan vurdere vaskehjelp den uka du jobber?

Jeg skal seriøst vurdere det. Greit nok at jeg har liten leilighet osv. men jeg tror det er verdt at noen andre gjør det av og til :)

Ei venninne betaler 160 kr timen, det skal jeg klare å stå i :)

... hjemme fra en nydelig dag i skogen :ahappy: Først runderingstrening med begge jentene, før vi gikk en god tur. Jeg elsker dette vinterværet :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken film skal du se? Vi skal se Django i dag! :D

Skal se Gangster Squad :D Django kjenner jeg flere som skal se. Hørte en anmeldelse av den på radioen i dag :) Høres bra ut den og, men jeg vil se Ryan Gosling :aww: Kos deg :D

Ååhr, det umulige håret mitt.. Se om jeg finner noen måter å style det på i hårklipp tråden min.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig dårlig på å være sur. Nå har det gått over :P
Skal lage god middag og så skal pelsene og jeg ut å mosjonere. Så blir det eplekake med is til dessert.

Dessuten, hvem kan være sur lengere enn 5 minutter når man har Tipp og Topp i hus :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart bake eplekake til i morgen kveld (da har vi jubileum i TF). To stykker faktisk! Egentlig er det ganske teit å ta på seg å bake kake til en forsamling, for nå kommer det til å lukte fantastisk i leiligheten min i hele kveld uten at jeg får smake.

Men før jeg baker kake, skal jeg stryke noen av regaliene våre. Jeg er skikkelig dårlig på å stryke (det er liksom ikke noe jeg har hatt behov for å gjøre, og nå hørtes jeg veldig fjortis og bortskjemt ut) og foreslo derfor for Materialforvalteren at han kanskje skulle finne noen andre, men da fikk jeg beskjed om at "det e da for faan itj så viktig koss resultatet bli, bare prøv å få ut skrukkan du." Greit å dempe forventningene litt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut - har ikke stoppkommando på lupin, men snu! :lol: "LU!!" i litt morsk stemme, da bråsnur han - dvs hender han trenger noen meter på svingen, men han snur, konsekvent. Kjempefint når de starter feil vei på tunet og ut mot veien istede for oppover mot fjøset.

Når jeg går i skauen, og hundene går inn på feil sti, sier jeg "denne vei". Det er veldig godt innarbeidet på Hermes, han snur kjapt, men Calle har ikke lært den helt enda.

Er noe med det å få inn disse kommandoene, særlig når innkalling ikke er 100%. Jeg jobber med høyre/venstre på Hermes nå, i skiløypen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kopiere og skrive ut bildet, så har du bevis på at det finnes større ører *ler*

Store ører er søtt :wub: Ingenting er som å ha en sliten malleballe inntil seg og kose med ørene. Du skal være glad for hver en cm :aww: Her det størrelsen som (igjen :P ) teller :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"det e da for faan itj så viktig koss resultatet bli, bare prøv å få ut skrukkan du."

:lol: :lol:

Har jeg trykket en sjokoladekakesak i trynet... Lurer på om jeg burde bestille noen flere forstørrelser av Willybilder? Jeg har jo plass på veggene liksom (jepp - det er fortsatt sørgelig tomt på veggene her - og det er gjenklang her når jeg snakker i telefonen *ler*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som Røkke: " Je e forbanna!"

Drittdag, rett og slett. Så nå skal jeg trene all dritten av meg, til jeg kjenner blodsmaken renne ut av kjeften og jeg ikke kan røre kroppen mer.

Så blir det en fin dag i morgen istedet.

:)

Røkke sier vel "I e forbanna..." :P

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røkke sier vel "I e forbanna..." :P

Sent from my GT-I9100

Husker du ikke den saken med Brustad og Røkke da. Det ble litt "Je e forbanna"-oppslag en stund etterpå . Det er det folk husker, og derfor skulle jeg bruke det, for det har så utrolig lite trykk i seg :P

Men det skulle vel stått: Som Røkke sa, og ikke sier hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget pizza surret sammen i en fei og står i ovenen. Men nå skulle jeg allerede vært på fest og har hverken spist, dusjet, sminket meg eller skiftet (eller funnet ut hva jeg skal ha på!) :frantics:

Hvis du skal på casa murilo er jeg kjempemisunnelig!

Nå har jeg laget 2 liter med grønnsaksmos. Hvem sin ide var det å lage 2 liter? Og etter den jobben fant jeg ut at jeg ville ha noe indisk til, så nå har jeg straks laget noe som på fint heter beef pasanda. Om man bytter ut biff-delen med strimlet svinekjøtt (heia studentversjon!). Jaja, nå har jeg mat for en god stund fremover. Også har jeg kjøpt potetgull med ost og løk. Nam! Da mangler jeg bare en øl, og nå har jeg faktisk bare en flaske igjen i øl-skapet. Det vil si at det blir en porter fra haandbryggeriet til middag. Dette blir litt av et smakssirkus! :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater katter!! Og jeg hater glatta og jeg er ordentlig redd og bekymra for Sølve som sklidd på glatta etter en av naboens hundretusen kattejævler. Nå vil han ikke trå på det venstre bakbenet og har ordentlig vondt og veterinæren vår tar ikke tlf. :cry:

Jeg har metacam og rimadyl, men jeg vet ikke om jeg kan gi det? Burde ikke en vet ser på beinet før jeg gir ha noe? Jeg mistenker at kneskålen hoppet ut og inn igjen, evnt at det har skjedd noe med korsbåndet..

Åååh selv om jeg ikke deler ditt syn på katter, så håper jeg virkelig det går bra med Sølve :hug: Og du kan gi han rimadyl eller metacam om det drøyer med vet. Metacam - dobbel dose - er vel det som virker raskest, om jeg husker riktig.

Så koslig at noen tenker på oss :)

Vi var hos dyrlegen,og det var en himla sjau rett og slett. Zebra var pissredd, og hylte og ulte. Vi var tre personer som holdt henne for å tatt en blodprøve. Den ene foten glapp, så da var visst ikke blodprøven brukanes, den andre var de i tvil om- men skulle forsøke. Kulen på halsen ble helt glemt bort. Akupunktur damen var syk så det utgikk.

Fikk resultatene i går- og de sa det var grums på prøvene, og alle verdier var skyhøye. Men de trodde visst ikke på de pga grums el. De vil hvertfall ha oss inn igjen- og det skulle vi idag.

Ble oppringt dødlig tidlig(hvertfall viss man satt og leste til 0.4.30 inatt) om akutt vikar- så da var det å avlyse dyrlegen. Men skal til mandag, så får vi se.

Som Mari her inne sier- så er vel magefølelsen min så fucka opp at den trolig ikke funker- for jeg er sedvanlig rolig ang dette kjennerjeg :huh:

Så nå sover hun søtt, jeg skal snart spise kalkunfilet med stekte grønnsaker til middag.

Og sånn siden magefølelsen er trolig fucka opp har jeg sendt mail til tre oppdrettere :innocent:

Åh - glad Z er med oss enda, men det der høres ikke noe artig ut i det heletatt.

Når jeg går i skauen, og hundene går inn på feil sti, sier jeg "denne vei". Det er veldig godt innarbeidet på Hermes, han snur kjapt, men Calle har ikke lært den helt enda.

Er noe med det å få inn disse kommandoene, særlig når innkalling ikke er 100%. Jeg jobber med høyre/venstre på Hermes nå, i skiløypen.

Syns du er kjempeflink med han, og det ER ikke den enkleste rasen å få inn sånt på. Lupin løsnet det ikke på før nå i sommer liksom og jeg har holdt på siden han var 11 uker. Og inkallingen er langt i fra skuddsikker, men akkurat snukommandoen har ikke failet på leenge - så da stikker han stikkert til pokkerivold i morgen, siden jeg skryter av han nå. :aww::lol: Nå kjenner ikke jeg whippeten godt nok men har alltid hatt intrykk av at de er litt mer læringsinteressert enn det salukiene er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...