Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegavetips tråden!


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Julen nærmer seg med stormskritt, og gaver må bli kjøpt. Månedene før julen går fort, og det er mange som liker å være tidlig ute.

Her er tråden for gavetips til søster, bror, kjæreste, foreldre, familie og venner. Og alle andre som får gave i år! :) Har du noen gode gave-tips? Hva får dine kjære i år, og hva ønsker du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Holder fortsatt en knapp på at du pakker deg selv inn i kun en rød sløyfe og setter deg på trappa.

Har kjøpt denne til noen venninner - teknikkene som får han til å miste pusten Gleder meg til de åpner den på julaften foran foreldrene sine *ond på selveste julaften*

Altså, finnes denne i motsatt versjon? Jeg har et par stykker som kunne trengt den...

Julegavekjøpet starter så fort det er tilbud, så gjennom hele året sanker jeg diverse gaver.

Glassmagasinet har/har hatt salg, og da har jeg alt hamstret en rekke Mrs Bridges smørkjeks og diverse marmelader ol som blir utmerkede smågaver til venner. En lekker karaffel som modern skal få, i tillegg til gavekort på klesbutikk.

Elvis-filmer jeg kjøpte på supersalg på Cdon som går til fatter. Skal jeg ha smågaver så ender jeg på TGR-butikker, der er det mye moro til lav pris.

Heldigvis skal jeg ikke kjøpe til så mange, men er noen småbarn i familien. Til disse tenker jeg film og/eller bøker, er alltid gode tilbud på gode filmer og bøker.

Kjæreste har jeg ikke så da sparte jeg de pengene :D

Guttungen får the gift of the year: tur til Manchester for å se Manchester United spille.

Selv ønsker jeg meg i grunnen ikke noe til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede kjøpt endel julegaver og har det meste planlagt, hater å vente til desember med å handle:p Slik ser endel av min liste ut:

Søster - smykke og skjerf

Bror og dame - ting til badekar fra såpebobla

Tantebarn - onepiece og bok

Tante - diverse te og tilbehør

Kusine - jaktutstyr

Barn av kusine - klær

Kjæreste - tur til island (vi gir hverandre)

Står igjen med besteforeldre og foreldre. Her blir det nok en opplevelse av noe slag.

Svigerfamilien holder kjæresten styr på gaveønsker til, iallefall til en viss grad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg har allerede begynt å planlegge årets julegaver. For å slippe å være fullstendig blakk i januar, eller romjula har jeg bestemt meg for å begynne allerede nå.

Tantunger - seks i tallet, hvorav fire er over 18, to under - får alle likt. De får 4 flakslodd hver og det morsomme med det er at de synes det er stas og innimellom så har de også vunnet. Ikke noen stor gave, men jeg unner de en million og jeg håper de forstår det når de får flaksloddene.

Min mor får alltid bok, fordi hun leser og fordi jeg kan finne rimelige men gode bøker nesten hele tiden. Pappa - vel, han får stort sett bok han også - om jeg finner noe billig.

Venner, jeg kjøper kun til tre stykk utenom familien - litt variert hva, men en forsøker jeg å kjøpe noe hun ønsker seg til. En får det jeg synes hun trenger og den tredje - noe jeg selv kunne tenkt meg *ler*. Ofte så blir dette de dyreste gavene jeg kjøper - men det er verdt det.

Busjettet mitt er på 3500,- og jeg klarer stort sett å holde meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så koselig at det ikke bare er jeg som har begynt å se frem til julen :D

Har ikke gått til innkjøp av noen gaver enda, men i år som i de siste par åra får besteforeldre og grand-tanter og -onkler hjemmelagde sjokolade- og fløtekarameller. De blir såå glade hver år (gir de uttrykk for hvertfall:P).

Ellers har jeg ikke planlagt de andre gavene enda, de aller vanskeligste synes jeg er mamma og pappa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også begynne nå for å få råd rett og slett. Jeg sitter endel på ebay og ser. Jeg bor jo i skogen, så ingen butikker her :P Så det er veldig kjekt å kunne kjøpe det meste på nettet. Den gangen jeg drar til byen burde jeg ha planen klar på forhånd, for ellers blir man bare gående i villrede.

Jeg sliter alltid med Pappa og onkel. Jeg trenger tips til gaver til menn i 50-70 års alderen! Veninner er alltid greit. Mamma litt værre. Jeg har en samboer og søsteren min som har bursdag i Desember. blææh så det blir dobbelt opp! :P

Jeg er medlem i bokklubben, og jeg fikk et gavekort der på 300 hvis jeg bandt meg til 1 år til. Så da fikset jeg 3 bok gaver "gratis". Kjekt :)

Blad abonemanger er jo fine gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med julegavetråd! :)

Jeg har smertelig erfart viktigheten av å starte tidlig med julegaveinnkjøp og å ha en liste, glemmer ikke vinteren jeg kun hadde råd til knekkebrød :P Liste lager jeg i exel for å holde oversikten noe som er viktig siden julegavene blir kjøpt inne når jeg finner de. Eksempelvis får tantungen Duplo dyrehage fra broren min og meg, kjøpt på salg i august. Jeg er veldig distré så alle innkjøp må skrives ned ellers hender det jeg kjøper dobbelt opp - det er jo så gøy å kjøpe gaver! :)

De jeg trenger tips til er svoger og søsteren min, de er priviligerte og har "alt". Jeg funderer på en symbolsk julegave, men vet ikke helt, kanskje lager jeg til en kurv som jeg fyller med all slags økologiske/fairtrade/ikke testet på dyr varer. De er ikke så opptatt av slikt, men jeg tror de kunne fått noen aha opplevelser og jeg vet de elsker økologisk kaffe og sjokolade hvertfall :)

Ellers blir den nok bøker til pappa, bror og mamma - vi er en kjedelig bokelskende familie. ;) Vennene mine får stæsj fra Iherb tror jeg og hundevennen til Sølve får nok snacks som vanlig. Hvis jeg ikke finner noe fantastisk på salg før den tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager for det meste julegavene, så her er det litt på gang hele året. Foreldrene mine får en vevd juleløper, de venninnene som får skal strikkes selbuvotter til. Er fortsatt i tenkeboksen når det gjelder bestemor og bror. Veldig greit med en så kort liste i grunnen :)

Om noen har tips til gave til en 30 år gammel mann med interesse for foto og biler er det bare å komme med de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stadig en lettelse å ha sluttet med julegaver. :) Siden det bare er voksne, etablerte mennesker både i familie og vennekrets (hvorav de fleste har mer enn nok ting) så går det en slump penger til veldedighet i stedet. I år blir det i tillegg en julegave til vårt eneste barn i familien, nevøen på to. Der blir det nok DUPLO eller Brio.

Bøker av ulike typer funker jo for de fleste, ellers har www.enklereliv.no en del smarte ting som folk ikke vet at de trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner kanskje enda mer på julegavepresset enn mange andre. Med termin i februar, eksamen i hele januar og masse babyting som må kjøpes har jeg allerede kjøpt noen gaver og har liste på veldig mange. Spesielt julegaver på salg og litt billigere gave-tips mottas med stor takknemlighet her!

Og vi skal ha gaver til alt fra babyer på 1 mnd til barn på 11 og voksne fra 20-60 år. Puuh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen lure tips til barnegaver..?

- gutt 1 år

- gutt 1,5 år

- gutt 2 år

- tvillinger 3 år (også gutter)

Tvillingene ødelegger det meste på sin ferd, så det må være litt robuste saker!

Gjerne bokforslag, da jeg er en bokelsker - og helst vil føre det videre til disse små, søte guttene :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år som ifjor skal bestemor få en tur på julekonsert med meg, og det er kombinert bursdagsgave. Det var noe jeg gjorde første gang ifjor, og det blir ganske dyrt men det er verdt det for jeg vet ikke hvor mange år til jeg kan gjøre det.

Ellers er vel listen følgende:

Kjæreste/samboer

Mor og far

Søster

Av venner så har det ikke blitt avtalt noe spesifikt, så jeg får høre litt rundt og se hva de tenker. Mulig vi bare tar et julebord sammen.

Ellers tenker jeg muligens å få tatt noen fine bilder av hundene til tanten og onkelen min, for så å få det fremkalt og rammet pent inn.

Til mamma har jeg faktisk tenkt å spørre om en av våre flinke tegnesoniser kan lage noe flott ut av Iver i stand, som også blir litt gave til pappa, men så blir det vel kanskje noe drink relatert. I fjor fikk han en flaske med Jack Daniel's som var stor suksess siden han aldri hadde smakt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å tenke litt på det, men ikke handlet inn noe enda. Vi er veldig mange og pengene går fort :(

mamma og pappa holder på å bygge nytt hus. Det er leilighet i det nye huset og der skal mormor bo så jeg tenke at det kanskje var en ide å kjøpe gavekort på Kitch'n til de. Vet mamma ønsker seg en kitch'n aid kjøkkenmaskin. De har alle sammen alt de trenger av kjøkkenutstyr/bakeutstyr men det er vell kanskje kjekt med noe nytt når en skal flytte inn i nytt hus? Tror jeg skal gå for et gavekort til mamma og pappa, og et til mormor. Prøve å få med meg noen andre i familien til å gjøre det samme.

Så har vi en del barn i familien så det er litt som skal handles inn, men mamma, pappa og mormor er de viktigste for min del. Ingenting er bedre enn å glede de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede tenkt ut de fleste julegavene i år, til en forandring!

Pappa: Pondus Kalender (akkuratt som de siste 7 åra)

Mamma: Bilde av Brutus på lerret (for å matche bildet av hamsteren min, som hun allerede har .__. )

Bestemor: Kurv med matvarer og blader og en kjøleskapsmagnet med bilde av min lille familie

Venninne: Hjemmestrikka votter og lue

Da gjenstår bare den vanskeligste og mest kresne, kjæresten min (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen lure tips til barnegaver..?

- gutt 1 år

- gutt 1,5 år

- gutt 2 år

- tvillinger 3 år (også gutter)

Tvillingene ødelegger det meste på sin ferd, så det må være litt robuste saker!

Gjerne bokforslag, da jeg er en bokelsker - og helst vil føre det videre til disse små, søte guttene :angel:

Jeg har en niese på 2 år og hun simpelthen elsker bøkene om Kokos verdens minste elefant. Bøkene er skrevet av Tor Åge Bringsvær og har fine norske referanser (f.eks grevling i taket, trollemor med 11 små troll), det er mange klaffer i bøkene og akkurat passe historie. Kokos bøkene er tema i barnehagen denne høsten for hennes aldersgruppe og det er innmari populært altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig tilhenger av å gi opplevelser. Særlig til folk som ikke har konkrete ønsker, og som starter å dra litt på årene. Et julekort med en personlig hilsen og eksempel invitasjon på kino, teater, middag, hoppe i strikk, rafting i Sjoa eller hva det måtte være. Et minne for livet, i stede for et minne innerst i et skap. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en niese på 2 år og hun simpelthen elsker bøkene om Kokos verdens minste elefant. Bøkene er skrevet av Tor Åge Bringsvær og har fine norske referanser (f.eks grevling i taket, trollemor med 11 små troll), det er mange klaffer i bøkene og akkurat passe historie. Kokos bøkene er tema i barnehagen denne høsten for hennes aldersgruppe og det er innmari populært altså :)

De virker supre, takk for tipset :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg ikke er den eneste som tenker på julegaver! Litt tips her ja, godt er det. Aldri vært så blank på gaver før :lol:

Her er det samboeren som er vanskeligst. Alt han trenger kjøper han selv, også ønsker han seg "en snill samboer og snø på julaften".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tenkte faktisk på å oppdrette denne tråden, men tok meg i at det kanskje bare var jeg som begynner litt tidlig med julegaver. Jeg er så og si ferdig, det som ikke er kjøpt er planlagt. Listen ser cirka sånn ut etter at jeg gikk amok på salg i frankrike. Trenger bare tips til lillebrosjan på 16, som elsker trening mer enn noe annet, men som jeg syns har nok treningstøy.

Mamma: house of gods tskjorte som er favorittmerket hennes

Pappa: abecrombie shorts om jeg greier å finne den i stor nok størrelse

Mormor, tante og kusine: le petit bateu tskjorte

Kusine: franske magneter til kjøleskapet

Venninner: hjemmelagde knekkebrød tenkte jeg

Mormor skal også få verdens beste mormor magneter tenkte jeg

Au-pair "foreldrene" i frankrike: vaffeljern

frankrike barn på 9: kakebaketing fra ebay

frankrikebarn på 8: smykker av noe slag, evt noe fint tøy

frankriketvillinger: mariuslue

Jeg troor jeg begynner å komme i mål, men fortsatt noen ting så må ordnes :) Vafler er ikke vanlig i frankrike ikke sant ? haha, så jeg ikke kjøper noe som man like gjerne kunne fått i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er redd for å blakke dere på julegaver, hvorfor lager dere ikke noe selv? Jeg lager julegaver selv hvert år, de er alltid like populære, både balndt barn og voksne. Forøvrig er mitt beste gavetips til de som har "alt", frukt eller grønnsakskurv. I jula blir det mye snop og fet mat, da er det deilig med frisk frukt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er redd for å blakke dere på julegaver, hvorfor lager dere ikke noe selv?

Fordi det finnes de med dårlig tid også. Særlig for studenter, som jeg har vært i mange år, er jul en vanskelig tid økonomisk med eksamener helt opp til 22. og dermed lite tid til både å tjene penger og å lage alternative gaver.

Jeg har 8+2 tantebarn, pluss deres foreldre, mine foreldre og sambo, tilsammen ca 20. Til tantebarna har jeg stort sett kjøpt klær, det trenger jo voksende barn kontinuerleg og jeg får brukt min rolle som Tante Kul ;) Men jeg skal innrømme at det bli stadig vanskeligere nå som de etterhvert blir tenåringer. Ellers er vi heldigvis flinke i familien til å samarbeide om gaver, så jeg kommer ofte "unna" med å spleise.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...