Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegavetips tråden!


Ozzy
 Share

Recommended Posts

ååårrrrhhh jeg kjenner at jeg sliter med der her julegreie jeg!

Jeg må finne noe til mamma, pappa, søster på 12år, bror på 7år som også har bursdag 7desember, mormor, søskenbarn: en på 18år, en på 7år, en på 2år, ei på 6år. Så har jeg ei tante på 25år og samboer.

Søskenbarna trenger ikke få så mye men en liten ting i hvert fall. Han på 18 vil jeg gi litt mer til siden vi har så mye med hverandre og gjøre. Tanten min er som min søster og jeg er utrolig glad i henne og ønsker å gi henne noe hun setter stor pris på, men hun er syk hun også så det å gi henne opplevelsen eller noe sånn kan jeg bare glemme for hun er nesten bare hjemme og må ha med seg noen uansett hvor hun går. Hun klarer ikke store folkemengder el. siden hun er syk. Billetter på kino kanskje? Det er jeg sikker på at hun klarer og de har ikke så mye penger til overs så kanskje det kan være en fin ting.

Jeg har 2 veninner som også skal få og hun ene har virkelig virkelig stilt opp for meg nå som jeg har vært syk og jeg ønsker å finne noe spessielt til henne jeg.

Er det teit med gaver med navn på?

Vurderer å kjøpe dette:

Bror på 7 år: Bursdag: badekåpe med navn på fordi han elsker badekåper. Jul: toalettmappe, håndkle, gymbak og forkle med navn.

Søskenbarn 7år: Toalettmappe og håndkle med navn

Søskenbarn 6år: Ryggsekk med navn.

Søskenbarn 3år: Ryggsekk med navn.

Søster 12år: Skikkelig godt å tykt pledd med navn og stor bag med navn, eller bare badekåpe med initialer?

Mamma og pappa: Hver sin "hotell badekåpe" med initialer og et gavekort på kitchn på tilsammen 1000kr for da har jeg ikke råd til å gi de 2000kr på kitchn.

Da hadde jeg vært ferdig med det meste faktisk. Jeg vet ikke om det er dum og teit med ting med navn på? Jeg føler liksom at ungene i familien har ALT og de har ikke bruk for mer. De minste er jo på skolen, aktiviteter osv. og de glemmer jo ofte både sekker og alt. Jeg hater jul og en materialistisk og vanskelig familie altså. :icon_confused: Ja jeg har tatt helt av på nameon.no ja :blink: Jeg sliter med å gå å handle julegaver i år når helsen er som den er og jeg vil bruke minst mulig penger for jeg har ikke akkurat for mye av de pengene. Synes det er så vanskelig å finne bilige gaver jeg. Nå var det billigste 199kr til 2 av søskenbarna. Noen som har erfaring med produkter fra den siden eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Holder fortsatt en knapp på at du pakker deg selv inn i kun en rød sløyfe og setter deg på trappa.

Har kjøpt denne til noen venninner - teknikkene som får han til å miste pusten Gleder meg til de åpner den på julaften foran foreldrene sine *ond på selveste julaften*

Altså, finnes denne i motsatt versjon? Jeg har et par stykker som kunne trengt den...

stod på den bloggen jeg fant at det ikke funket med vikingmelk, men jeg får vel prøve da

Hvis du skal lage karameller kan det hende de mener at du trenger søtet kondensert melk? Vikingmelk skal visst ikke være søtt nok for enkelte oppskrifter jeg har sett på karameller og fudge. Jeg driver og skal lage selv til julegaver serru :) Jeg har ikke fått prøvd de ut enda, men jeg har hørt om to merker; Carnation og Törslefs, som er søtet kondensert melk, og som skal finnes på de store matbutikkene som ultra, centra, stor meny osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal lage karameller kan det hende de mener at du trenger søtet kondensert melk? Vikingmelk skal visst ikke være søtt nok for enkelte oppskrifter jeg har sett på karameller og fudge. Jeg driver og skal lage selv til julegaver serru :) Jeg har ikke fått prøvd de ut enda, men jeg har hørt om to merker; Carnation og Törslefs, som er søtet kondensert melk, og som skal finnes på de store matbutikkene som ultra, centra, stor meny osv.

har ingen av de butikkene her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Kanskje jeg rekker innnom :) Thanks!

Ellers så har ark.no masse andre gode tilbud på kokebøker. Gleder meg til mamuttsalg jeg, jeg er ferdig med julegavene for alt for lenge siden, og begynner snart å planlegge neste års gaver :) Gleder meg veldig til å gå inn i desember uten å måtte stresse med gaver, kun masse god mat og kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flyttet til Rakkestad for 1 år siden

men drar ikke land og strand rundt for å finne det, så da får jeg heller prøve vikingmelk å se hvordan det er

Ah, det hadde jeg ikke fått med meg. Og Rakkestad er jo ikke verdens kulinariske navle... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Jeg kjøpte tre sett.

Besteforeldrene mine har absolutt alt. Så jeg lurer på om jeg skal gi disse bøkene. Hva tror dere om det? Jeg synes det er vanskelig å handle noe til de.

Spørs hva slags besteforeldre du har tenker jeg da. Hos mine er det kun bestemor som lager mat, og hun har nok ikke sett ei oppskrift på maaaange år, alt sitter i hodet. Ser ikke for meg at hun hadde brukt en sånn bok om hun fikk den. Men jeg har ikke noe bedre forslag heller, da :P

Edit: Kjøpte en sånn type julegave som dette til noen i familien som har alt og egentlig ikke ønsket seg noe, men som man liksom "må" kjøpe til. De ble veldig glade. Så bryr de seg om sånne ting så kan jo det være en fin ting. :)

http://www.plan-norge.no/alternative-gaver/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva slags besteforeldre du har tenker jeg da. Hos mine er det kun bestemor som lager mat, og hun har nok ikke sett ei oppskrift på maaaange år, alt sitter i hodet. Ser ikke for meg at hun hadde brukt en sånn bok om hun fikk den. Men jeg har ikke noe bedre forslag heller, da :P

Edit: Kjøpte en sånn type julegave som dette til noen i familien som har alt og egentlig ikke ønsket seg noe, men som man liksom "må" kjøpe til. De ble veldig glade. Så bryr de seg om sånne ting så kan jo det være en fin ting. :)

http://www.plan-norg...ernative-gaver/

Ja, det er akkurat det! *Tenke*. Samtidig så er det kanskje greit å få noen nye oppskrifter når man har spsit det samme i 70 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...