Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegavetips tråden!


Ozzy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Holder fortsatt en knapp på at du pakker deg selv inn i kun en rød sløyfe og setter deg på trappa.

Har kjøpt denne til noen venninner - teknikkene som får han til å miste pusten Gleder meg til de åpner den på julaften foran foreldrene sine *ond på selveste julaften*

Altså, finnes denne i motsatt versjon? Jeg har et par stykker som kunne trengt den...

Fordi at når man nærmer seg 40 år, så er det ikke noe ålreit å gi bort noe som ser ut som ble laget i barnehagen :aww:

Alle klarer å lage fløtekarameller, putte de på fine glass uten at de ser barnehage ut. Eller bailysmarsipankuler eller lage gipsavstøpninger med duft, eller såpe, eller lys eller hekle grytekluter eller strikke leggings.

Seriøst, dere er bare ikke kreative nok ;) Mine hjemmeproduserte gaver ser absolutt ikke ut som noe man kunne ha kjøpt i en butikk, men det er litt av sjarmen syns jeg da, tydeligvis syns mottagerne det også, for de ønsker seg stadig nye hjemmelagde gaver hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle klarer å lage fløtekarameller, putte de på fine glass uten at de ser barnehage ut. Eller bailysmarsipankuler eller lage gipsavstøpninger med duft, eller såpe, eller lys eller hekle grytekluter eller strikke leggings.

Seriøst, dere er bare ikke kreative nok ;) Mine hjemmeproduserte gaver ser absolutt ikke ut som noe man kunne ha kjøpt i en butikk, men det er litt av sjarmen syns jeg da, tydeligvis syns mottagerne det også, for de ønsker seg stadig nye hjemmelagde gaver hvert år.

Støtter litt opp her! Samtidig som jeg kjenner mine egne begrensninger er det også noen fine ting man kan gjøre. I alle fall til folk man kanskje ikke er så "nøye" med. Vi kjøper til tantebarn og sånt, viktig at de får noe kult, men ellers går det an å være kreative. Føler dog litt på problemstillingen som blir nevnt over med studenter som har dårlig råd og lite tid.

I fjor fikk jeg tak i et eller annet gjennomsiktig papir med litt farge, plast av noe slag (muligens sånt de bruker i blomsterbutikker?). Så laget jeg marsipan (det klarer faktisk ALLE), litt grov, sånn at den virkelig smaker hjemmelaget. Tre farger konditorfarge = kuler i alle mulige farger. Det går jo også an å dyppe noen i sjokolade - eller hvis man er ekstra kreativ: dyppe i sjokolade, tørke og pensle på med hvit sjokolade i et stilig mønster. Så blande kulene oppi den lille posen jeg lagde og knytte igjen med litt div fine gavetrådpakker. Det blir faktisk utrolig lekkert! Det er også en glimrende aktivitet for dere med tantebarn. Svigesøster og jeg lager julemarsipan og julekonfekt med tantebarna hvert år før jul - utrolig hyggelig og ikke minst stas for både små og store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle klarer å lage fløtekarameller, putte de på fine glass uten at de ser barnehage ut. Eller bailysmarsipankuler eller lage gipsavstøpninger med duft, eller såpe, eller lys eller hekle grytekluter eller strikke leggings.

Seriøst, dere er bare ikke kreative nok ;) Mine hjemmeproduserte gaver ser absolutt ikke ut som noe man kunne ha kjøpt i en butikk, men det er litt av sjarmen syns jeg da, tydeligvis syns mottagerne det også, for de ønsker seg stadig nye hjemmelagde gaver hvert år.

Jeg lagde hjemmelagde såper et år, men seriøst - selv med former og alt fra hobbybutikk så de helt j*vlige ut. Men bukk, takk og sjalu blikk til de som har slike evner.

Jeg lurer på hvilke gaver folk kjøper på ebay jeg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde hjemmelagde såper et år, men seriøst - selv med former og alt fra hobbybutikk så de helt j*vlige ut. Men bukk, takk og sjalu blikk til de som har slike evner.

Jeg lurer på hvilke gaver folk kjøper på ebay jeg???

Det blir sminke til lillesøster fra ebay i hvert fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle klarer å lage fløtekarameller, putte de på fine glass uten at de ser barnehage ut. Eller bailysmarsipankuler eller lage gipsavstøpninger med duft, eller såpe, eller lys eller hekle grytekluter eller strikke leggings.

Seriøst, dere er bare ikke kreative nok ;) Mine hjemmeproduserte gaver ser absolutt ikke ut som noe man kunne ha kjøpt i en butikk, men det er litt av sjarmen syns jeg da, tydeligvis syns mottagerne det også, for de ønsker seg stadig nye hjemmelagde gaver hvert år.

Skal det være noe som skal spises, så bør det kanskje smake godt da? Og nei, jeg klarer ikke å strikke 20 masker frem og tilbake uten å få hull og variabel bredde, så ikke alle kan strikke leggings. Hekling har jeg aldri prøvd. Da er jeg vel ikke kreativ nok da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være noe som skal spises, så bør det kanskje smake godt da? Og nei, jeg klarer ikke å strikke 20 masker frem og tilbake uten å få hull og variabel bredde, så ikke alle kan strikke leggings. Hekling har jeg aldri prøvd. Da er jeg vel ikke kreativ nok da :)

Hehe, du får komme hit i november på julegave verksted, så skal vi få ordnet noen fine presanger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma:

Rosa verktøysett og en god vin

Kjæresten til mamma:

Vin?

Pappa:

Et bra knivsett?

Bror 23 år:

Aner ikke!

Bror 25:

Kløv til hunden

Bror 13:

Manchester united-bok

Kjæresten:

Favorittvinen hans, speilrefleks, fjellsko og pulsklokke. Fra hundene får han en joggebukse :P

Cita:

Et bredt, rosa halsbånd

Tia:

Håndkledekken som hun kan ha på seg når hun er klissvåt etter tur :P

Pim:

Vaier og puppiasele

Ikke:

DogMaze

Dog-Maze-Food-Bowl.jpg

Alle hundene skal også få bein.

Svigermor skal også få en god vin, og "svigertante og onkel" skal få en fruktvin de liker veldig godt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal strikke pulsvarmere til et par venninner, ifjor fikk de sett med ørevarmere og hals. Vet ikke helt hva bruttern får enda, men her i UK er det jo mye rart og billig jeg kan ta med hjem som man ikke har i Norge :) Hvis jeg er produktiv nok får mamma også noe strikket, uvisst hva, og pappa aner jeg ikke. Har nok ikke råd til så mye som student, og jeg bruker rimelig mye penger bare på å dra hjem, så egentlig burde det være nok at jeg kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år tror jeg det blir mye hjemmelaget snop og kjeks i julegaver til folk. Jeg syns det er innmari trivelig å lage mat, folk syns det er trivelig å få noe hjemmelaga (og spiselig!), og jeg slipper å leke galedame på Oslo City. Everybody wins, especially me! :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa får skikkelige ørepropper, fordi han alltid stjeler mine.

Ellers er jeg helt blank, har egentlig ganske god råd i år, men jeg gidder ikke lage en tradisjon for dyre gaver til familien da jeg vet at jeg kommer til å bli fattig student etterhvert. Tror jeg skal alliere meg med pappa hva gave til mamma angår, så får han betale og jeg hjelpe han med gave!

Så lenge jeg kjøper en skikkelig gave til lillebroren min, så bryr ingen seg om hva de får. Eller, kanskje storebroren min gjør. Hva gir man sånne ungkarer da, som har råd alt?

Resten av slekten får noe hjemmelagd. :sorcerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tror ikke jeg får råd til å kjøpe noe saerlig med presanger før desember kommer med halv skatt, men har begynt å tenke litt på hva jeg skal kjøpe. Har heldigvis ikke så mange å kjøpe til; mor, far og lillebror :P Ingen tantebarn eller kjaereste. I vennekretsen har vi tradisjon for å ikke kjøpe til hverandre, dam ange har vaert studenter i mange år, men hender jeg bytter gaver med de naermeste om vi skal treffes tett oppunder jul. Nå går bestevenninnen min gravid for første gang, så i år har jeg veldig lyst til å kjøpe noe til henne.

Til mamma har jeg kjøpt to bøker (pocket), vi har et prosjekt om å lese minst en bok av hver nobelprisvinner, så har kjøpt av to forfattere jeg tror hun ikke har lest (og som jeg selvfølgelig kan tenke meg å lese selv :P). Pocketbøker er jo ikke så dyre, så vil kjøpe noe mer, men aner ikke hva... Hun blir alltid glad for ting fra f.eks Body Shop eller L'Occitane, men synes det er litt kjedelig å kjøpe, så det er bare en reserveplan.

Lillebror venter jeg på ønskeliste fra... Han er 25 og bor i en annen by, har ikke oversikt over hva han ønsker seg eller trenger, så håper på en ønskeliste med litt valgmuligheter i min prisklasse.. Han fikk seg kattunge i våres, så tenker å kjøpe en katteleke til pusen, og kanskje et årsmedlemskap i Dyrebeskyttelsen e.l. i tillegg til noe fra listen

Pappa er alltid vanskelig å kjøpe til, han har "alt" og ønsker seg liksom aldri noe, utenom kanskje noe dyrt, som mamma da kjøper til han (f.eks i år ønsker han seg ytterjakke). Han er interessert i vin og musikk, men har såpass mye peiling på begge deler (og bruker såpass mye penger på begge deler) at det ikke er noe poeng for meg å kjøpe noe vin- eller musikkrelatert. Tar gjerne i mot forslag til gave til 60-årig mann som har alt!

Til mine foreldre kommer jeg også til å kjøpe Dyrebeskyttelsen Bergen sin årskalender :)

Og så tar jeg gjerne i mot forslag til gave til min venninne :) Hun kommer til å vaere rimelig høygravid i julen. Kunne tenke meg å bruke et par hundre på hun, og har ikke bestemt meg for om jeg vil kjøpe noe til henne eller til babyen. Hadde vaert kos å kjøpe noe til henne, men som samtidig var gravid-/babyrelatert. Jeg har ikke peil på babyer eller gravidiet, så forslag er veldig velkomne!

Fjotten får forhåpentligvis kløv som jeg ønsker meg fra mine foreldre, og så blir det vel et stort tyggebein eller noe sånt på han. Pusene får vel en boks med noe godt å spsie :)

Ellers får vi besøk av en venninne av familien, kommer til å kjøpe en liten ting til henne, a la et par gode øl fra polet eller noe sånt :)

Vurderer også å kjøpe en liten ting til lillebrors samboer, selv om hun ikke feirer jul med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstre, mamma og stemor får alle sammen heklet hals i to farger. Skal nok slenge med noe mer billig også, men jeg tror de blir fornøyde med det! Halsene er fine, og jeg bruker prøvehalsen som jeg har heklet til meg selv hver dag - og får masse skryt av den :) Billig er det også, under 100lappen pr gave. Aaaner ikke hva jeg skal kjøpe til kjæresten, men det må bli noe bra - han gir alltid meg så fine gaver.

Tips til dere som har menn som synes sånt er gøy - i fjor bestilte jeg lommelerke med personlig gravert bilde og tekst på toppen trearbeid.no. Han ble superglad, og viser frem denne til kompiser stadig vekk (han er ivrig jeger, og på hans er det bilde av en hjort og teksten "til feiring eller trøst - Per Persen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har kommet godt i gang med julegavene - men jeg holder meg unna julestemningen til høsten er over.

Halvparten av gavene skal til familie på Vestlandet, så vi pleier å utveksle gaver i forbindelse med når vi treffes, framfor å sende i posten. Da sparer vi dyr porto og kan stå friere til å kjøpe ting som ikke tåler forsendelse. Min tante er like utstillingsgal som meg, så vi samkjører terminlister og ser når vi skal på samme sted, og om noen har bursdag eller det nærmer seg jul rundt da. Så det meste av gaver for i år til den delen av familien er ferdig. Det gjenstår to, som trolig blir overlevert til Lillestrøm, men det er litt usikkert om hun kommer dit enda. Så da avventer jeg å handle til jeg vet om det må sendes eller ei.

Søster og samboer fikk et svinaktig dyrt maleri i fjor, med beskjed om at det er gave for de neste fem årene, så der skal jeg bare finne en liten symbolsk ting. Søster får 15 muffinsformer i silikon kjøpt til en femtilapp på eBay, og samboeren kan jeg gruble på et par måneder til.

Mamma og samboer ønsker seg et bilde av meg, da det bildet de har av meg er med meg og eksen, og det er litt kleint, så da skal jeg få tatt kopi av dette, etter mammas request:

392636_10151011647995136_1337162154_n.jpg

Jeg er ikke superhappy med det selv, det må gå an å finne mer flatterende bilder av meg, men jeg kan være enig i at eksen ikke behøver henge på stueveggen hennes lenger heller. Foenix og Hudson ser passe søte ut på bildet, i det minste.

Hun har bursdag i romjula, så mulig dette blir bursdagsgave, og jeg tenker at søster og jeg gå sammen om en kurv med all verdens koseluksusting til mamma og samboer for julegave. De liker å kose seg med god vin og mat, så da går det an å gi sånt.

Pappa... Det er to måneder til jul, og han pleier å ha ønskeliste om han blir pushet litt, for det holder jo med snille barn, ikke sant?

Så er det to tantebarn. Den på da fire måneder skal sikkert få klær i størrelse 6-8 måneder, så hun har noe å gro inn i. Og 11-åringen har superdilla på lego og bøker, så der er det bare budsjettet som setter grenser.

Jeg selv har en pinlig lang ønskeliste, for selv om jeg har bikket noen tiår har jeg slettes ikke alt jeg trenger. Så jeg ønsker meg ting som malingsspann, gardinstenger, vitrineskap fra IKEA, skoskap, gjerde, putekasse, gavekort i egnede oppussingsforretninger, forbruksting som toalettsaker og lys, og koseting som bøker, CD'er og DVD'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger gavetips til søskenbarnet mitt, som er 14 år og har hest som hovedinteresse.

Tror det er dressur hun holder på med.

Noen tips?

Gavekort fra hôôks.no?

Nå må jeg snart begynne å handle inn noe men jeg er så utrolig usikker på hva jeg skal gå for til de nærmeste. Tenke litt til tror jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til sær mann som har alt? Han liker ikke noe særlig, har ingen hobbyer, går på pub med gutta for å se fotball. Kompis fikser alltid tribuneplasser på store kamper så det er ikke noe vits i å foreslå. Han er glad i fine viner, så vinsmake-kveld er nok en fin ting, men da må noen andre gå med han for jeg drikker ikke og takler ikke folk som har drukket.

Han er også glad i duppeditter, men har det meste fra før av tror jeg.

Gaven skal ikke koste mer enn 2000,- maks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benedicte: Hva med proteinpulver eller gavekort på treningsklær av bra kvalitet?

Margrete: Han liker ikke noe særlig? :P Hva med noe spennende som f. eks fallskjermhopp som kan sette igang blodpumpa!

hahaha Han er livredd høyder og kommer aldri i hele verden til å gjennomføre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...