Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegavetips tråden!


Ozzy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Holder fortsatt en knapp på at du pakker deg selv inn i kun en rød sløyfe og setter deg på trappa.

Har kjøpt denne til noen venninner - teknikkene som får han til å miste pusten Gleder meg til de åpner den på julaften foran foreldrene sine *ond på selveste julaften*

Altså, finnes denne i motsatt versjon? Jeg har et par stykker som kunne trengt den...

Vinkurs, vinsmaking eller noe med gutta, og så benytter du sjansen til å gjøre noe han aldri ville vært med på. :P

Tror nok det blir noe slikt altså. Jeg tror vi tar ett mat og vin cruise til København! :D Shoppingtur for meg, drekking for han og jaggu får vi ikke litt kvalitetstid sammen. Harru sett! Håper de har flere slike fremover

Kom gjerne med flere forslag :)

Endret av Margrete
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren skal få valp til jul i år, forhåpentligvis :aww:

Men ellers har jeg absolutt ingen ideer til gaver til alle de andre! Har mor, far, søster og datter til søster. Tror ikke jeg gidder kjøpe til så mange fler. Håper samboeren tar seg av å kjøpe til svigersene...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å krysse av julegavelisten. Jeg fikk kjøpt Rosendahl skåler på salg og den ene venninne min sparer på den serien så hun får Rosendahl godteskåler som hun ønsker seg og rar lakris som hun elsker til å ha i skålene. Jeg elsker salg! :) Pappa får nok et abonnement på Aftenposten Innsikt, det er et skikkelig bra magasin synes jeg. Så jeg håper på å få smuglese litt.. :whistle:

Ferdig med tre stykker, nå har jeg bare åtte igjen og tre av de er hunder. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å krysse av julegavelisten. Jeg fikk kjøpt Rosendahl skåler på salg og den ene venninne min sparer på den serien så hun får Rosendahl godteskåler som hun ønsker seg og rar lakris som hun elsker til å ha i skålene. Jeg elsker salg! :) Pappa får nok et abonnement på Aftenposten Innsikt, det er et skikkelig bra magasin synes jeg. Så jeg håper på å få smuglese litt.. :whistle:

Ferdig med tre stykker, nå har jeg bare åtte igjen og tre av de er hunder. :)

Hvor var det salg på Rosendahl? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var det salg på Rosendahl? :)

Jernia hadde salg på Rosendahl og Eva Solo produkter, men jeg synes ofte at Rosendahl og Eva Solo er det salg på hos Kitchen og Tilbords også. Eva Solo har forresten en kjempefin fuglemater og en veldig praktisk og pen urtepotte - så jeg tror nesten jeg må stikke innom dit igjen jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig med samboer-gave, blir vel en vinterjakke og noe til. Er veldig usikker, han har alt og trenger "ingenting".

Ene søsteren min får noe anime/japan-greier, hun er litt vannskelig å kjøpe til men liker slikt.

Hun andre får vente i spenning ettersom at hun er her hu og :D

Broren min tror jeg får litt morsom øl, noen flakslodd, og noe mer jeg ikke har funnet ut enda.

Svigemor skal få en engel av et eller slag. Hun elsker engler, uansett om det er servietter eller statuer. Så en fin engel eller to!

resten aner jeg ikke.. :P

(Og vil gjerne ha tips til mormor og bestefar som har alt, og kjøper seg alt de trenger. Gir alltid vin og lignende, men vil gjerne gi noe annet. Ikke hjemmelaget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg trenger hjelp fra sonen til søster gave.

Hun nevnte ting til sin bilen sin (nettopp kjøpt seg Polo) eller treningsting. Jeg vil gjerne kjøpe noe fysisk, altså ikke et gavekort.

Skal forsøke å få tatt noen fine bilder av henne, og da kan jeg lure henne og si at ingen av bildene ble bra, eller minnekortet gikk i stykker, så overraske med bildet til jul. Men det blir mer tilleggsgave..

Annen info om henne er at hun nettopp begynte på Politihøyskolen, er 21 år og veldig motebevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg har budsjett på julegaver, veldig budsjett - har ikke råd til all verdens.

Mamma - bok

Pappa - tja.... bok antagelig

Onkel - dvd'er med norske komedier og en marsipangris

Søster/svoger - Ett kort med ønske om god jul og en flaske vin

Bror/svigerinne - se over

Nevøer/nieser - Kort med ønske om god jul og 4 flaxlodd hver. ALLTID like poppis, og noen ganger vinner de, andre ganger ikke.

Venninne - forhåpentligvis noe hun ønsker seg og/eller trenger

Venninne - noe jeg selv ville kjøpt til heimen (som lar seg sende uten å dø)

Venninne - ...litt usikker på om den fortsatt er i den katagorien, men kjøper en liten ting som jeg eventuelt kunne tenke meg selv om så skulle bli *ler*

Budsjett: Famile total kr 1500,-

Venninner - tja.... det det koster egentlig *ler*

Jeg bruker aldri mer enn 2500,- kroner på hele jula totalt - det får holde. Hjemmelagde gaver blir stort sett alltid dyrere enn de man får kjøpt, og så langt har jeg vært veldig heldig med bokvalg osv. så da holder jeg meg lett til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da tror jeg at jeg trenger hjelp fra sonen til søster gave.

Hun nevnte ting til sin bilen sin (nettopp kjøpt seg Polo) eller treningsting. Jeg vil gjerne kjøpe noe fysisk, altså ikke et gavekort.

Skal forsøke å få tatt noen fine bilder av henne, og da kan jeg lure henne og si at ingen av bildene ble bra, eller minnekortet gikk i stykker, så overraske med bildet til jul. Men det blir mer tilleggsgave..

Annen info om henne er at hun nettopp begynte på Politihøyskolen, er 21 år og veldig motebevisst.

Kompressjonstights/sokker/langermet genser fra x2u er hot i treningsmiljøet om dagen. Hadde gått for den tightsen selv hvis jeg hadde hatt penger. Koster flesk! Det skal få ned restutisjonstiden og øke blodomløpet.

http://www.x-life.no/2xu_kompresjonsklar_dame/C_42_98_154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tips på gode thermoser i stål? For en dame som er meget kvalitetsbevisst, så jeg trur ikke hun blir så happy for en rimelig sak fra Clas Ohlsson. :P

Jeg fant ut at "Thermos Work" var best i test, men jeg aner ikke hvem som selger den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt en eneste julegave og aner ikke hva jeg skal gi, heller! Her er noen ideer som datt ned i hodet i dette øyeblikk:

- Mamma: lage en samling av matoppskrifter (printer bare fra matprat el.l.) som jeg setter i en perm. Navnet på rettene skal jeg skrive på små lapper og putte i en stor boks. Hver dag kan hun trekke en lapp og få middagstips, og finne oppskriften i permen. Smart, ey?

- Pappa: Tilby meg å jobbe gratis som avløser en helg/et par dager slik at han får tatt en tur på fjellet el.l.

- Søster (26) og kjæresten hennes: Noe interiør til den nye leiligheten hennes. Evt tips eller materiell til matlaging.

- Bror (24): Han driver med kiting, surfing og twintip, men det er jo bare han som vet hva som er best tilleggsutstyr (dessuten er der ofte veldig dyrt!). Derfor lurer jeg på om jeg skal gi en bilde-collage av alle kjærestene han har hatt i det siste, for det er en del! haha! :lol: Må kanskje finne på noe hyggelig også, siden han bare er hjemme noen dager før han drar tilbake til studiene i San Fransico.

- Bestemor: jah... alltid like vanskelig! Kanskje jeg skal lage noe spiselig. Ifjor ga jeg en rødvins-spekepølse :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja i år gjorde jeg det enkelt posesalg på bokhandel.

Det ble julepresang til

Mor min

Far min

bror min

Tantebarn1

Tantebarn2

sønn fra hundene hihi

Bursdagspresang tantebarn1

Bursdagspresang tantebarn2

og tre bøker som jeg liker selv alt for 200 kroner hihi. Følte meg nesten snytt. Tok ikke lange tiden å finen dem i år. Skal finne litt til til sønnen så driver og mase på han hva han trenger i leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressjonstights/sokker/langermet genser fra x2u er hot i treningsmiljøet om dagen. Hadde gått for den tightsen selv hvis jeg hadde hatt penger. Koster flesk! Det skal få ned restutisjonstiden og øke blodomløpet.

http://www.x-life.no...ame/C_42_98_154

Og hadde hu ikke hatt to fra før så hadde jeg jaggu vurdert det. Men den står på min egen ønskeliste da :) Den er vel også i dyreste laget til søster, tenker vel 200-500kr ca.

Meeen noe av det andre derifra kan jo være veldig interessant! Får snoke litt mer på hva hun har derfra, hvis ikke var x-life et genialt tips :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å tenke litt på julegaver jeg, også. :) Uten å ha funnet ut noe lurt i det hele tatt. I år tenker jeg å gi til de jeg feirer sammen med (mamma, pappa, onkel, søster og svoger), også "må" jeg gi noe til mormor og morfar, i tillegg til at jeg har ei venninne som jeg vil finne på noe til. Til sistnevnte vurderer jeg å gi en dag på Ås-fylla til. Det er faktisk en av de bedre gavene man kan få! :lol: Hun bor i Oslo, men vi møtes ikke så ofte som jeg skulle ønske. Men hvis jeg spanderer konsertbillett og alkohol har hun ingen unnskyldning for ikke å ta turen til Ås en gang i løpet av neste semester. Men jeg burde jo helst hatt en liten ting hun kan få også. Hm.

Svogeren og søsteren min kunne jeg i grunnen gitt en felles gave til, men da er det så fort at det blir ting til leiligheten, og det vet jeg egentlig ikke om de trenger. I alle fall ikke i min prisklasse.

Mormor og morfar er helt håpløse å kjøpe gave til, og det samme gjelder i grunnen onkel, mamma og pappa også.

I år er jeg så grusomt lite kreativ kjenner jeg, og det hjelper heller ikke at jeg har lavere budsjett enn hva jeg har hatt på flere år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å tenke litt på julegaver jeg, også. :) Uten å ha funnet ut noe lurt i det hele tatt. I år tenker jeg å gi til de jeg feirer sammen med (mamma, pappa, onkel, søster og svoger), også "må" jeg gi noe til mormor og morfar, i tillegg til at jeg har ei venninne som jeg vil finne på noe til. Til sistnevnte vurderer jeg å gi en dag på Ås-fylla til. Det er faktisk en av de bedre gavene man kan få! :lol: Hun bor i Oslo, men vi møtes ikke så ofte som jeg skulle ønske. Men hvis jeg spanderer konsertbillett og alkohol har hun ingen unnskyldning for ikke å ta turen til Ås en gang i løpet av neste semester. Men jeg burde jo helst hatt en liten ting hun kan få også. Hm.

Svogeren og søsteren min kunne jeg i grunnen gitt en felles gave til, men da er det så fort at det blir ting til leiligheten, og det vet jeg egentlig ikke om de trenger. I alle fall ikke i min prisklasse.

Mormor og morfar er helt håpløse å kjøpe gave til, og det samme gjelder i grunnen onkel, mamma og pappa også.

I år er jeg så grusomt lite kreativ kjenner jeg, og det hjelper heller ikke at jeg har lavere budsjett enn hva jeg har hatt på flere år...

Småskalamat er gjerne en slager til mine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småskalamat er gjerne en slager til mine foreldre.

Småskalamat var et ord jeg aldri har hørt før! :P Men jeg skjønner hva du mener. Syns bare ikke det er så lett å få tak i nødvendigvis. Og siden jeg vil kjøpe flest mulig julegaver i Trøndelag (får alltids nok å dra med meg på toget nordover) har pappa (pga yrke og interesse) allerede prøvd det meste som finnes av slikt der oppe. Æsj, jeg finner vel alltids på noe. De blir alltid glade for å få musikk og filmer de aldri ville tenkt på å kjøpe selv, rett og slett fordi de ikke vet av det.

Men kanskje jeg kunne dratt på Mathallen i Oslo (har uansett lyst til å få tatt turen dit snart) og finne noe til mormor og morfar der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d

Småskalamat var et ord jeg aldri har hørt før! :P Men jeg skjønner hva du mener. Syns bare ikke det er så lett å få tak i nødvendigvis. Og siden jeg vil kjøpe flest mulig julegaver i Trøndelag (får alltids nok å dra med meg på toget nordover) har pappa (pga yrke og interesse) allerede prøvd det meste som finnes av slikt der oppe. Æsj, jeg finner vel alltids på noe. De blir alltid glade for å få musikk og filmer de aldri ville tenkt på å kjøpe selv, rett og slett fordi de ikke vet av det.

Men kanskje jeg kunne dratt på Mathallen i Oslo (har uansett lyst til å få tatt turen dit snart) og finne noe til mormor og morfar der. :)

Den blinde Ku mender jeg hoder til i Drøbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...