AnnChristin Skrevet 9. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2014 Etterpå har jeg bestemt meg for å prøve meg på blomstene for å lage den flodhesten, men har bestemt meg for å være skikkelig rebel og heller lage dinosauren 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanna Skrevet 9. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2014 Etterpå har jeg bestemt meg for å prøve meg på blomstene for å lage den flodhesten, men har bestemt meg for å være skikkelig rebel og heller lage dinosauren Ja den er kjempestilig! Neste prosjekt hvis jeg får til flodehesten! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 9. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2014 Gamle lærerinna mi ønsker seg venneteppe, så jeg lager denne firkanten til henne. I gul da, siden man kun fikk bruke restegarn til prosjektet . http://www.ravelry.com/patterns/library/crown-jewels---12-square Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laikamor Skrevet 9. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2014 Mamma blir snart 50 og jeg prøver å finne ut hva som er passende presang på den store dagen! Hun er veldig glad i hjemmelagde ting, så jeg tenker det må være mitt i blinken med noe håndarbeidgreier. Men, strikking er jeg ganske lei. Så da tenker jeg hekling. Kan ikke hekle, men tenker det går an å lære via youtube? Så det jeg lurer på da er hva som er greit å hekle, for en nybegynner? Lurte på et enkelt skjerf, kanskje, det er hvertfall noe hun bruker. Tar gjerne mot tips til oppskrifter (og gjerne bra videoer som viser hekling!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 9. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2014 Ja den er kjempestilig! Neste prosjekt hvis jeg får til flodehesten! Den der er så lekker at man kan sette den på en hylle på stua som dekorasjon! Lurer jaggu på om jeg skal lage den og gjøre akkurat det! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 9. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2014 Jeg skal kjøpe garn til den i morgen! Har bare sort her, og fungerer dårlig det! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 9. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2014 (endret) Tok sin tid, men ble faktisk ferdig til slutt Ble ikke så veldig jevnt og sånn da, men men. Moro å prøve noe nytt Edit: Og nå har jeg bestilt meg garn til oslo anorakken til pickes i disse fargene Gleder meg! Endret 9. Mars 2014 av Puttiva 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 9. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2014 Snaaart mønster angrer på at jeg strikket perlestrikk på bolen da går det an å rekke opp nedenfra?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 9. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2014 Snaaart mønster angrer på at jeg strikket perlestrikk på bolen da går det an å rekke opp nedenfra??ImageUploadedByTapatalk1394404566.047228.jpg Nei det gjør det nok ikke, da må du lirke løs hver enkelt maske og det er et evighetsarbeid. Til nød kan du klippe av den perlestrikkete delen, fange opp maskene og strikke ny vrangbord, men jeg vet ikke om det er så lett å få det pent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Snaaart mønster angrer på at jeg strikket perlestrikk på bolen da går det an å rekke opp nedenfra?? {style_image_url}/attachicon.gif ImageUploadedByTapatalk1394404566.047228.jpg Mamma tok opp vrangborden på både bolen og ermene på Mariusgenseren min fordi hun måtte strikke dem kortere. Det var helt overkommelig altså. Jeg satt og så på da hun rakk opp bolen, og det rakk hun å gjøre på en halvtimes togtur. Hun spratt opp en maske der hun ville begynne å strikke igjen, og rakket opp (aner ikke hvordan man bøyer det verbet!) samtidig som hun tredde maskene inn på en rundpinne. Kan få henne til å forklare mer detaljert hvis du vil? Litt pirk er det jo selvfølgelig, men det er verdt det for å få genseren akkurat slik man vil ha den! Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Ferdig med Marius i str XL. Også er armene for korte. Fml. Da blir det opprekking Jeg var såå ferdig med den genseren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Ferdig med Marius i str XL. Også er armene for korte. Fml. Da blir det opprekking Jeg var såå ferdig med den genseren! Ånei så kjedelig! Hvilke farger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Ånei så kjedelig! Hvilke farger? Blå, hvit og rød - den "vanlige". Han som skal få den hadde bursdag på onsdag som var, skal jeg gi han genseren og si at jeg bare må strikke armene litt lengre eller skal jeg fikse det ogSÅ gi den til han? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Blå, hvit og rød - den "vanlige". Han som skal få den hadde bursdag på onsdag som var, skal jeg gi han genseren og si at jeg bare må strikke armene litt lengre eller skal jeg fikse det ogSÅ gi den til han? Si at gaven er på vei, men lag den ferdig først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Snaaart mønster angrer på at jeg strikket perlestrikk på bolen da går det an å rekke opp nedenfra?? Det går fint å forandre vrangborden. Tre først inn en rundpinne i maskene ovenfor perlestrikken og klipp den av. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Æsj! Stoff og stil ahr såklart ikke garnet jeg trenger til dinosauren, og panduro er jo dyre, så spørs om jeg venter eller bruker mere penger hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Æsj! Stoff og stil ahr såklart ikke garnet jeg trenger til dinosauren, og panduro er jo dyre, så spørs om jeg venter eller bruker mere penger hehe! Ulla da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Ulla da? Hvor er de? Er ikke kjent :-P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Hvor er de? Er ikke kjent :-P ligger i drammen en plass, ikke så lagt fra gågata. Google Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 10. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2014 Nå har jeg bestilt nylonbånd og ringer for å prøve og sy halsbånd til Melvin på symaskinen min Sitter og ser på stoff og det er SÅ mye fint å velge i!! Den dagen jeg får meg tispe kommer jeg til å sy halsbånd for harde livet Men til hannhund finner jeg ikke såå mye fint. Også må jeg lage lappeteppe til senga vår ser jeg, utrolig mange søte stoffpakker. Først garn, så stoff. Hvor skal dette ende?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pbt Skrevet 11. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2014 http://www.buzzfeed.com/allied5/19-nerdy-knits-you-need-to-knit-right-now-gx9f?s=mobile 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2014 Mamma og jeg satt og rotet litt i håndarbeidskroken hennes og så på gamle oppskrifter osv, da kom hun på at hun skulle vise meg en genser hun hadde laget når hun var rundt 20 (altså er genseren 30 år gammel!) Den passet ikke mamma lengre, så jeg fikk den. Se så fin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 11. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2014 Funnet ett mønster jeg likte og som er veldig enkelt og kjapt å strikke. Hetta var ikke med i oppskriften, men ble mye finere med det synes jeg.Litt usikker på om det hadde vært finere med vrangbord nederst på ermer og bol, men siden genseren er strikket fra hals og ned, synes jeg ikke det blir like fint å avslutte med vrangbordfelling Nå skal jeg forsøke å strikke denne i ett annet mer "sommerlig" garn 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 11. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2014 Da var 60-talls kofta ferdig. 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 11. Mars 2014 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2014 Mamma og jeg satt og rotet litt i håndarbeidskroken hennes og så på gamle oppskrifter osv, da kom hun på at hun skulle vise meg en genser hun hadde laget når hun var rundt 20 (altså er genseren 30 år gammel!) Den passet ikke mamma lengre, så jeg fikk den. Se så fin uploadfromtaptalk1394520482915.jpg Den var kjempefin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts