Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Har strikket en del i det siste og har lovet meg selv å bruke opp restegarn og gjøre ferdig halvferdige prosjekter før jeg kjøper mer garn og begynner på nytt prosjekt. Så nå holder jeg på med noe som egentlig skulle bli et stort trekantskjerf av restegarn, men tror det blir teppe i stedet :P Haha! Også har jeg en selbuvott som mangler tommel liggende, men den ble så stram i mønsteret fordi jeg aldri har strikket mønster uten å bruke rundpinne før.. Så vet ikke om jeg kanskje må rekke den opp og strikke på nytt..

Neste prosjekter på lista er:

Erliksant-bolero fra Pickles. Skal i bryllup i sommer og har funnet en kjole, men trenger en bolero som passer til. Og jeg hater virkelig å gå å lete etter sånne ting som skal passe sammen i fargen osv. Så da blir det en slik en i fargen Østers :)

Også har jeg SÅÅ lyst til å strikke denne genseren fra PT-design. Men jeg synes ikke lysegrønn passer så godt til meg. Så jeg er usikker på hvilke farger jeg skal velge. Enten bare bytte grønnfargen med beigemelert og bruke brunt irisgarn for å få en litt mørkere farge. Eller om jeg skal bytte ut alle fargene og velge noe helt annet. Har mariusgenser i grå fra før, og er veldig glad i den, men vil ha en annen farge på denne. Tenkte kanskje å bruke mørkebrun/brunmelert der den er grønn også bruke beige på det hvite og grå på mønsteret som er brunt.. Vurderer også en lillafarge der det er grønt også. Gaah, vanskelig å bestemme seg :P Skulle vært bilde av genseren i flere ulike farger.

Noen som har forslag til fargesammensetninger? :) Gjerne noe litt nøytralt, men er glad i spreke farger også. På mariusgenseren min brukte jeg sjøgrønn/turkis i mønsteret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ros. :)

Jeg fikk lyst til å ta en liten pause fra pleddet og bestemte meg derfor i går for å begynne på et mindre prosjekt. Begynte på en liten genser, men jeg har aldri strikket genser før så jeg er spent på resultatet, hehe. Må le litt av meg selv, for som pause fra alt mønsterstrikket på pleddet mitt så har jeg begynt på en genser i mønsterstrikk. :teehe:

photo94_zpsabdf6ede.jpg?t=1395785332

Ser ekstra liten ut på bildet, for rundpinnen er altfor liten, så en del av genseren er rynket sammen og skjult på bildet. Men det er en barnegenser så stor er den ikke da.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ros. :)

Jeg fikk lyst til å ta en liten pause fra pleddet og bestemte meg derfor i går for å begynne på et mindre prosjekt. Begynte på en liten genser, men jeg har aldri strikket genser før så jeg er spent på resultatet, hehe. Må le litt av meg selv, for som pause fra alt mønsterstrikket på pleddet mitt så har jeg begynt på en genser i mønsterstrikk. :teehe:

photo94_zpsabdf6ede.jpg?t=1395785332

Ser ekstra liten ut på bildet, for rundpinnen er altfor liten, så en del av genseren er rynket sammen og skjult på bildet. Men det er en barnegenser så stor er den ikke da.

Nydelig! Du er kjempeflink!

Det med å strikke masse mønster mens du tar pause fra all mønsterstrikkingen minner meg om nevøen min som tok pause fra mattestudiene for å fordype seg i algebra. :teehe:

Jeg har en uferdig jakke hjemme, i helga SKAL jeg gjøre den ferdig sånn at jeg kan begynne på noe nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har jeg SÅÅ lyst til å strikke denne genseren fra PT-design. Men jeg synes ikke lysegrønn passer så godt til meg. Så jeg er usikker på hvilke farger jeg skal velge. Enten bare bytte grønnfargen med beigemelert og bruke brunt irisgarn for å få en litt mørkere farge. Eller om jeg skal bytte ut alle fargene og velge noe helt annet. Har mariusgenser i grå fra før, og er veldig glad i den, men vil ha en annen farge på denne. Tenkte kanskje å bruke mørkebrun/brunmelert der den er grønn også bruke beige på det hvite og grå på mønsteret som er brunt.. Vurderer også en lillafarge der det er grønt også. Gaah, vanskelig å bestemme seg :P Skulle vært bilde av genseren i flere ulike farger.

Har ikke fargeforslag, men må bare si at den var fiiiiin! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ros. :)

Jeg fikk lyst til å ta en liten pause fra pleddet og bestemte meg derfor i går for å begynne på et mindre prosjekt. Begynte på en liten genser, men jeg har aldri strikket genser før så jeg er spent på resultatet, hehe. Må le litt av meg selv, for som pause fra alt mønsterstrikket på pleddet mitt så har jeg begynt på en genser i mønsterstrikk. :teehe:

photo94_zpsabdf6ede.jpg?t=1395785332

Ser ekstra liten ut på bildet, for rundpinnen er altfor liten, så en del av genseren er rynket sammen og skjult på bildet. Men det er en barnegenser så stor er den ikke da.

Så fine farger og fint mønster! Jeg er veldig glad i mønsterstrikk fordi det ser så fint ut, men jeg er ikke like flink til å strikke mønster :P Må alltid konsentrere meg om å ikke stramme trådene for mye...

Har ikke fargeforslag, men må bare si at den var fiiiiin! :D

Ikke sant? :D Dødsfin syns jeg! Og helt perfekt til skogstur, hundetrening og byvandring - en alt mulig genser! :D

Var å kikka litt på garnfarger i byen her om dagen, synes det er enklere å bestemme seg når jeg kan se fargene i virkeligheten. Og jeg tror det blir en lillafarge, type lyng. Og med hvitt og brunt slik som på originalen. Men jeg bare føler meg så kjedelig når jeg velger lilla :P Nesten alle gensere jeg har er enten grå, lilla eller svart. Noe innslag av andre farger innimellom, men jeg burde virkelig bli flinkere på å bruke andre farger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på med en hals som siste prosjekt. Morsomt "drop stitch"-mønster! :ahappy: Nå har jeg begynt på en ølvott, ettersom jeg ikke har noen bestillinger inne og gjerne vil bli kvitt litt restegarn!

Her er halsen:

szhhsx.jpg
epehow.jpg
(Beklager forferdelig dårlige bilder, jeg har ikke blitt helt venn med kameraet mitt igjen etter 1 år++ tørketid.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å hekle et teppe, men finner ikke garnet oppgitt i oppskriften og jeg ønsker å bruke nettopp det pga. de fine fargene. Jeg finner dog et garn fra samme produsent som er av samme ullblanding og samme farge, men spunnet tynnere (396 yards per 100 gram vs. 198 yards per 100 gram). Dvs. at originalgarnet er dobbelt så tykt som det jeg har funnet.

Tror dere det går greit å bruke dette garnet og hekle med dobbel tråd? Har ikke noe erfaring med å hekle eller strikke med dobbel tråd, så jeg vet ikke om det er håpløst å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla er alltid bra det ;) jeg har litt sansen for turkis, brunt og oransje- ja i tillegg til lilla da, men ikke nødvendigvis sammen. hihi får man kjøpt mønsteret til genseren på nett?
Jeg og liker de fargene, turkis er min yndlingsfarge. Men det brukte jeg akkurat i mønsteret på mariusgenseren jeg strikket, så tenkte jeg måtte prøve noe nytt :) Tror det blir lilla, eller kanskje blåmelert :) Jeg er usikker på om man får kjøpt den på nett.. Isåfall regner jeg med at du må kjøpe garn samtidig slik som man må i garnbutikken. @ Jeg har heklet med dobbel tråd før, det gikk greit det :) bare pass på å få med deg begge trådene hele tiden. Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å hekle et teppe, men finner ikke garnet oppgitt i oppskriften og jeg ønsker å bruke nettopp det pga. de fine fargene. Jeg finner dog et garn fra samme produsent som er av samme ullblanding og samme farge, men spunnet tynnere (396 yards per 100 gram vs. 198 yards per 100 gram). Dvs. at originalgarnet er dobbelt så tykt som det jeg har funnet.

Tror dere det går greit å bruke dette garnet og hekle med dobbel tråd? Har ikke noe erfaring med å hekle eller strikke med dobbel tråd, så jeg vet ikke om det er håpløst å jobbe med.

Jeg heklet bestemorteppe med dobbel tråd, det gikk helt fint :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. Da skal jeg bestille garn. :) Det er forresten så mye fint garn at jeg virkelig har problemer med å begrense garnshoppingen min. Er jo ikke noe poeng i å kjøpe mer garn enn hva jeg har tid til å strikke, men det er jo så fristende! Garn til babyteppe til en vordende mor skal jeg dog gi meg selv tillatelse til å kjøpe. :)

Ellers så nærmer jeg meg faktisk slutten på mønsterstrikket på pleddet mitt. Tro det eller ei! Det var en fornøyelse å oppdage at målebåndet mitt (150 cm) nå er kortere enn pleddet. :D Når jeg er ferdig med mønsteret så blir det lagt på vent til jeg får kommet meg hjem på besøk til mine foreldre (som har symaskin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å utvide snøfnuggteppet mitt, eller "teppet". Det er så lite at det bare ligger nedi en plastpose til ingen nytte. Lima er jo ikke så dyrt garn heller + jeg kan mønsteret i hodet, så da har jeg litt å fikle med innimellom eksamenslesing.

Jeg lager i hvitt og grått da :) .

Snowflake%20pic.JPG

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål. Jeg syns halsåpningen til mariusgenser med rundfelling er litt for vid, så jeg tenkte å legge på litt hals. Men nå har jeg kommet dit, og har jo ikke tenkt på hvordan jeg skal løse det :icon_confused: Hva blir finest mon tro? Rund dobbel glattstrikk-kant, enkel vrangbord, eller ekstra lang vrangbord som kan brettes ned? Og hvordan skal jeg gjøre det ift msk-antall? Hmmm :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...