Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Så fin gave! Så utrolig hyggelig gjort :) Tror jeg skal stjele noen ideer til mitt lille tantebarn kommer ;)

Hehe :) Takk! :) Gjorde sånn til ei annen venninne også, synes det er såå stas å gjøre sånn. Det koster litt da, men man kan jo handle inn litt over tid. Mamma kom over et salg der klærne koster 29 kr, så hun fikk handlet mye fint til en liten penge. Pleddet har vært klart i ett år, og vottene satt jeg og festet tråder i under bilturen :P Vi har passet på å kjøpe ting i forskjellige str, så noe passer nå, og noe passer om ett år. Vi tenkte at alle gir jo klær, så da kan vi heller prøve å gi noe som er praktisk og det går mye av, og klær som passer om en stund. Feks klutene ble høyt elsket både hos hun som fikk forrige gang og hun som fikk nå.

Veldig gøy å gi bort sånne ting :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

I går var vi på besøk hos venninna mi som har fått sitt første barn, ei lita jente som har blitt to uker gammel. Mamma og jeg har kost oss med å ordne denne gaven til henne. Babyteppe, ett par sokker og to par votter er laget av meg, og mamma har laget en Skappelgenser til henne. Så gøy å gi bort i tillegg til en del praktiske ting som sokker, kluter osv og selvfølgelig ulike typer bodybutter til den nybakte mammaen, må jo ikke glemme henne heller ;) Pappaen skulle fått noe han også, men vi tenkte dette holdt ;)

Under alt dette ligger det også en del klær :P

Så flinke og ikke minst snille dere er! :ahappy: Tenker nok at hun ble glad! Det var jo en kjempegod idé forøvrig. :)

Er så mye fint man kan lage til barn, men jeg kjenner faktisk ingen som har/venter barn. Kjedelig når det er så mye fint jeg har lyst til å lage, hehe!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke og ikke minst snille dere er! :ahappy: Tenker nok at hun ble glad! Det var jo en kjempegod idé forøvrig. :)

Er så mye fint man kan lage til barn, men jeg kjenner faktisk ingen som har/venter barn. Kjedelig når det er så mye fint jeg har lyst til å lage, hehe!

Takk :) Ja, hun ble kjempeglad! Hun elsket teppet, hun hadde håpet jeg skulle lage det, hehe :)

Da får du lage og ha på lager, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter fast - hjelp! Har kommet til felling av ben på hundegenser. Det står:

Fell som diagrammet viser, strikk 3r, strikk inn en tråd i en annen farge over de neste 9m (det er her hullet skal komme), sett m tilbake på venstre p (og strikk rundt til neste hull hvor det gjøres det samme). Strikk videre med ink (hva søren er ink??)

Jeg skjønner ikke hvordan det skal bli et hull? Hva gjøres da over de maskene på neste runde? Og hva er ink?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ink er fargen du allerede strikker med :) Når du strikker inn en tråd av annen farge (altså f.eks grønn) så vil det åpne seg et hull når du trekker ut den grønne etterpå. Du strikker bare 9 grønne masker, fortsetter som vanlig med grunnfargen. Da vil det bli 9 grønne masker som blir et hull når du trekker det ut :)

Jeg suger til å forklare.

Regner med det er Marius du strikker? Ink er den blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ink er fargen du allerede strikker med :) Når du strikker inn en tråd av annen farge (altså f.eks grønn) så vil det åpne seg et hull når du trekker ut den grønne etterpå. Du strikker bare 9 grønne masker, fortsetter som vanlig med grunnfargen. Da vil det bli 9 grønne masker som blir et hull når du trekker det ut :)

Jeg suger til å forklare.

Regner med det er Marius du strikker? Ink er den blå.

Men hva gjør jeg på neste runde over de m da? Må jeg ikke legge opp 9m igjen? Eller skal jeg da strikke med blå i de grønne ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva gjør jeg på neste runde over de m da? Må jeg ikke legge opp 9m igjen? Eller skal jeg da strikke med blå i de grønne ??

Bare strikk i de grønne :) Høres helt merkelig ut men du ser det når du trekker ut den tråden og plukker opp masker når du skal lage beina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forresten rapportere om at lua ble tova til slutt, litt vel mye. :lol: Havna på 60 den gitt, enda jeg skulle gi 40 grader en sjanse til, bare på et annet program. Jaja, da vet jeg at garnet er tovbart i det minste. :P Blir å strikke noen testlapper til å finne ut av tovinga og maskinen min, i stedet for å ødelegge prosjekter. Godt den lua var veldig enkel og kjapp å strikke.

har du forsøkt å skylle lua i litt balsam og strekke den ut til rett str?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt pledd har hatt lite fremgang i det siste ettersom jeg har konsentrert meg om andre prosjekt, men nå er jeg i gang igjen. Har ikke vokst så mye siden jeg viste dere sist, men legger ut nytt bilde likevel. Jeg synes alltid at det ser så lite ut på bilder i forhold til i virkeligheten, så forsøkte å legge en bilnøkkel ved som størrelsesreferanse (man tager hvad man haver :P ), men synes fremdeles at det ser lite ut da. Måler nå ca. 60 cm i lengde, så jeg er dessverre ikke halvveis enda. Må improvisere litt med mønsteret underveis for å få det til ønsket lengde.

photo40_zps497c712f.jpg?t=1391987791

Skulle ønske jeg kunne strikke (dvs orket å lære meg det) :wub:

Aldri for sent! :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt pledd har hatt lite fremgang i det siste ettersom jeg har konsentrert meg om andre prosjekt, men nå er jeg i gang igjen. Har ikke vokst så mye siden jeg viste dere sist, men legger ut nytt bilde likevel. Jeg synes alltid at det ser så lite ut på bilder i forhold til i virkeligheten, så forsøkte å legge en bilnøkkel ved som størrelsesreferanse (man tager hvad man haver :P ), men synes fremdeles at det ser lite ut da. Måler nå ca. 60 cm i lengde, så jeg er dessverre ikke halvveis enda. Må improvisere litt med mønsteret underveis for å få det til ønsket lengde.

photo40_zps497c712f.jpg?t=1391987791

Aldri for sent! :)

Men så var det det veldig viktige ordet "orket" da :P haha..

Skjønner ikke at du har så god tålmod som med teppet jrg. Råflink er du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...