Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Blir penere hvis du dropper kjedemaskene og heller bare fortsetter rundt og rundt med halvstaver/maskene som står oppskriften. Da slipper du de overgangene.

Så kjekt at du synes at det er gøy! :)

Å, kan man gjøre det? For jeg gjorde det i begynnelsen og synes det gikk så greit. Men så leste jeg i oppskriften masse rart så ble litt forvirret. Men da tror jeg kanskje jeg bare hekler rundt og rundt i halvstaver! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkedamer! Jeg er ukjent i denne verdenen, så har dere tips på fine strikkeoppskrifter/nettsider med fine strikkeoppskrifter til barn 0-6 mnd (gutt/unisex)? Jeg kan ikke strikke selv (eller svært dårlig), men jeg er heldig som har en mor som klør i strikkefingrene :ahappy: Tar også gjerne imot tips om hva slags strikkede plagg som er praktisk til høst/vinterbarn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk på den @mention-knappen under nicket, eller bare skriv en alfakrøll rett før nick. :)

Ravelry.com er en kilde til evig inspirasjon. Evig. :lol: Mange liker garnstudio.no også. Men jeg synes oppskriftene suger, og hverken strikker eller hekler derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt @Hanna. Man skriver rett og slett en alfakrøll foran brukernavnet man ønsker å nevne. Er ikke alle nick det fungerer med såvidt jeg vet. Tror ikke det fungerer med nick med norske bokstaver i.

:)

Edit:

Har laget noen oppskrifter fra garnstudio og har synes at det har fungert fint, men har bare laget småting. Er altor mye fint på ravelry. Har arbeid nok for mange år fremover i køen min der. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tømmerhoggergenseren til Pickles. :) Har strikket den to ganger til guttungen og den er veldig barsk og fin. Den er også veldig morsom og kjapp å strikke. :)

Går ikke høyt nok opp i størrelse den der. Fikk mamma til å måle en genser han har, og overvidden er ca 130cm... Lurer litt på flettekjekkasgenseren i stedet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke høyt nok opp i størrelse den der. Fikk mamma til å måle en genser han har, og overvidden er ca 130cm... Lurer litt på flettekjekkasgenseren i stedet for.

XXXL Har overvidde liggende flatt på 63cm, det må vel tlsvare rundt på ca 130cm? Flettekjekkas er også kjempefin! Klassisk og pen. :)

Sånn vil jeg også ha :icon_redface::ustol:

En sånn ville du vært søt i! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage babysett. Det blir en vårbaby, så tenkte å lage i str 6-9 mnd. MEN. Er det veldig stor forskjell på genser / jakke til disse små? Er det veldig upraktisk med genser, eller går det fint?

Jeg tenker på denne til en jente

15-1.jpg

Med denne til

36-1.jpg

Alternativet er dette

21b-1.jpg

Hva tenker dere?

1932208_10153835223910532_29533377_n.jpgDette ble mye bedre enn jeg trodde! :D

Stilig! Har du laget selv? Av shibaull??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXXL Har overvidde liggende flatt på 63cm, det må vel tlsvare rundt på ca 130cm? Flettekjekkas er også kjempefin! Klassisk og pen. :)

En sånn ville du vært søt i! :D

:lol: Jeg ELSKER jo Minions, og kjæresten deler 4-5 ganger i uken en minionsfilm på facebooken min :wub::lol::icon_redface::P Hadde passet fint med andre ord *flirer*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne på Strikkesida på facebook :lol:

18 gode grunner til å kjøpe garn

1. Det isolerer skapet
2. Det er billigere og morsommere enn psykologtimer
3. Fordi det er på salg
4. Det holder seg uten å ligge i kjøleskap, du trenger ikke å koke det for å nyte det, du trenger ikke å mate det eller gå tur med det og det har ingen kalorier.
5. Jeg trenger ballast i bilen når veiene blir glatte – og du vet aldri når været snur…
6. Fordi jeg fortjener det
7. Det beskytter nakne overflater som strykebrett, kleskurv, spisebord etc.
8. Det kan komme et stort jordskjelv som sluker alle garnbutikkene.
9. Det er ikke umoralsk, ulovlig eller fetende, det roer nervene, varmer sjelen og får meg til å føle meg vel.
10. Kjøp det nå før mannen din går av med pensjon og vil være med på alle handleturer!
11. Det er jo jeg som er sjefen – jeg trenger ingen grunner!
12. OK så var det ikke på salg da, men før det kom så langt ville det vært utsolgt.
13. Jeg har fått nye hyller, og hvis de ikke fylles vil det se rart ut.
14. De blir så sinte hvis du stjeler det.
15. “Oh, what a feeling”!
16. Det var helt forferdelig – jeg var fanget I garnbutikken og den eneste måten å komme seg ut på var å kjøpe seg ut!
17. Hvis jeg ikke har en imponerende garnsamling, vil folk tro at familien har lite penger og ungene kan bli ertet.
18. En stor garnsamling er tegnet på et kreativ sinn

Nr 14 er min favoritt :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært syk hele uka, så fått strikket en masse :P kan legge ut bilder etterhvert, men spesielt fornøyd med uglegenseren min! Første gang jeg har strikket genser til meg selv, og pre-blokking virket alt bra :)

Nå leter jeg etter et prosjekt som fortjener det nydelige garnet jeg fikk av Mari i bursdagsgave, to hesper Malabrigo rios i Marte (rød) og ett hespe Madelinetosh Vintage (grønn)

20140227_150906_zpsfdbsalzd.jpg

Men hva skal man strikke? Jeg blir så superkritisk fordi jeg vil velge et prosjekt som er like flott som garnet :P Jeg vurderer dette http://www.ravelry.com/patterns/library/his-golden-lair men er usikker på om mønsteret kommer til å komme fram like bra som i et ensfarget garn, og jeg vil jo ikke få brukt den grønne på dette prosjektet, men det er jo peeeeent daaa :P

Jeg trooor jeg kan strikke dette med det garnet http://www.ravelry.com/patterns/library/distinction , skjønt, oppskriften egentlig vil ha bulky, ikke worsted. Rødt, med grønn kant? Kanskje? Åh, first world problems asså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marte er så fin! Den er så deg at jeg gispet da jeg så det. :lol: Bilder klarer aldri å fange magien som er pent farget garn altså...

Golden Lair var veldig pent. Tror det kunne funket bra med Marte. Her ser du det i mer sjattert garn. Strukturen forsvinner ikke. :)

@Garmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...