Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Flott genser, men jeg skjønner at du ble litt lei av mønsteret etter hvert, hehe!

Ellers så synes jeg at det er mange flotte gensere å finne i gamle strikkehefter (selv om en god porsjon av dem har ganske festlige fargekombinasjoner blant annet :teehe: ), men noen av dem har jo helt håpløs passform. Hva var greien med teltgensere på 90-tallet? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tar tiiiid. Pleddprosjektet mitt altså. Like før jeg når halvveis på mønsteret nå. Når jeg er ferdig så skal det strikkes en kant rundt, og den tar visst fort like lang tid som midtseksjonen. Hurra... :|

Liker ikke at jeg har laget andre blokk med søyer mye bredere enn den første, men jeg måtte nesten gjøre et slik for å få pleddet langt nok. Hadde egentlig ikke tenkt å legge ut nytt bilde før jeg hadde kommet en del lengre, men det går så sakte. :P

photo57_zps2b9a3208.jpg?t=1392938320

Nå måler det 85 cm i høyden, og det er ca. 54 cm i bredden (men strikker jo rundt så det blir jo dobbelt så bredt).

Alt jeg har å si er 101 fulle hesper med håndfarget og fancy. Null oversikt over restegarn og Pickles Extra Fine Merino-kurven.

Garnstashet mitt det er det jeg skammer meg mest over og er stoltest av. Kåt og kvalm på samme tid. :P

Jeg ble nesten litt skuffet nå etter å ha lest dette blogginnlegget. Damen har 135 kg garn. Du er vel ikke der helt enda? :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nesten litt skuffet nå etter å ha lest dette blogginnlegget. Damen har 135 kg garn. Du er vel ikke der helt enda? :P

Å herregud! Det er vilt det! Jeg er absolutt ikke der enda, og mitt garnlager er MYYYYE finere enn hennes. Så jeg tenker win win for meg. :P

Det pleddet ditt er bare så utrolig imponerende! Et fantastisk stykke arbeid rett og slett. Jeg hadde aldri hatt tålmodighet til det der. Kudos! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvem har lyst til å hjelpe meg?

Jeg har fire hesper Becoming Light Cielo Worsted som jeg har lyst til å lage noe til en venninne. det er til sammen 800 yards. Garnet har litt fargespill som dere ser, så det bør ikke være for mye struktur da garnet kommer til å stjele mye av den. Ellers er hun ei kul og rocka dame, så det bør være noe stilig og ikke tantete. Spiller ingen rolle om det er heklet eller strikket. Spiller ingen rolle hva slags plagg det er, bare ikke skjørt eller bukse liksom. Det er for lite garn til en genser liksom, men for mye til hals/skjerf.

Vurderte Abalone, men etter å ha lest endel prosjektsider så virker det som mye arbeid å få den pen.

8325666828_d620d7a50d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fy, den fargen var lekker! Og den første jakka du linket til, djeeeeezez! Nydelig!

Abelone er kjempefin på mønstersiden ja! Men sjekk på prosjektene så ser du at det er litt varierende hell der altså. Mye prøv og feil og jeg vet med meg selv at det sekundet jeg må rekke opp mer enn en rekke så frogger jeg hele prosjektet. :hmm:

Jeg blir bare så potte sur.

http://www.pickles.no/splitta-kjole

Denne synes jeg var nydelig!

Ja, veldig fin! Hadde passet godt til garnet også . Men jeg har dessverre ikke nok garn til å strikke den til henne. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Npen som har tips til mønster på herregenser? Helst raglanfelling, isetting av ermer er ikke min sterkeste side :P Den skal være til min far, som er 62.

Tømmerhoggergenseren til Pickles. :) Har strikket den to ganger til guttungen og den er veldig barsk og fin. Den er også veldig morsom og kjapp å strikke. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvem har lyst til å hjelpe meg?

Jeg har fire hesper Becoming Light Cielo Worsted som jeg har lyst til å lage noe til en venninne. det er til sammen 800 yards. Garnet har litt fargespill som dere ser, så det bør ikke være for mye struktur da garnet kommer til å stjele mye av den. Ellers er hun ei kul og rocka dame, så det bør være noe stilig og ikke tantete. Spiller ingen rolle om det er heklet eller strikket. Spiller ingen rolle hva slags plagg det er, bare ikke skjørt eller bukse liksom. Det er for lite garn til en genser liksom, men for mye til hals/skjerf.

Vurderte Abalone, men etter å ha lest endel prosjektsider så virker det som mye arbeid å få den pen.

8325666828_d620d7a50d.jpg

Å herlighet så lekkert!

Syns den du linka til fra ravelry er kjempefin. Tror det hadde blitt pent med det garnet! :)

Jeg strikker fra hønsestrikkboka, nordnorgegenseren. Steike så mye mønster, og ekstremt lærerikt ifh til lange hopp mellom grunnfarge og mønsterfarge. Spent på sluttresultatet etter damping. Planen er at den skal sendes i 60 årsgave til min far.

2014-02-21-22.13.54-e1393017515211.jpg

Ser litt ujevn ut, og det er den nok og, men jeg tror det blir bedre når den dampes og strekkes litt. De er ikke for stram de trådene bak i alle fall. Nesten 300 masker på pinnene. Det er mange det! Glad jeg nesten ikke har måttet rekke opp noe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan plutselig hekle. :huh: Jeg har alltid bare knotet og gitt opp. I dag så jeg på ca. fem minutter med garnstudio sine instruksjonsvideoer, og plutselig er jeg godt i gang med OL lue i mørkeblått og rødt. Dette er kjemperart, for jeg har aldri fått til noe hekling før i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan plutselig hekle. :huh: Jeg har alltid bare knotet og gitt opp. I dag så jeg på ca. fem minutter med garnstudio sine instruksjonsvideoer, og plutselig er jeg godt i gang med OL lue i mørkeblått og rødt. Dette er kjemperart, for jeg har aldri fått til noe hekling før i det hele tatt.

Det er så deilig når det er som om noe sier "pling!" også går alt opp for en! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er jo så gøy å hekle! Lua blir ikke så pen fordi jeg knotet litt og skjønte ikke helt det med kjedemasker på begynnelsen av en omgang, men samma det,for jeg hekler.

Over til noe helt annet. Jeg ønsker meg veldig en symaskin, og er litt usikker på hva man bør se etter? Noen som har noen tips? @simira? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er jo så gøy å hekle! Lua blir ikke så pen fordi jeg knotet litt og skjønte ikke helt det med kjedemasker på begynnelsen av en omgang, men samma det,for jeg hekler.

Over til noe helt annet. Jeg ønsker meg veldig en symaskin, og er litt usikker på hva man bør se etter? Noen som har noen tips? @simira? :)

Blir penere hvis du dropper kjedemaskene og heller bare fortsetter rundt og rundt med halvstaver/maskene som står oppskriften. Da slipper du de overgangene.

Så kjekt at du synes at det er gøy! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...