Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Takk for traktormønster :flowers: Upraktisk for meg at du er så flink at du strikket den fra hodet :ahappy: Men jeg finner sikkert en passende "generell" genser, også kan jeg bake inn traktoren!

Jeg er ikke så veldig flink. Jeg gikk inn på Drops og fant litt sånn ca maskeantall på en vilkårlig babygenser med samme pinnetykkelse og en raglanvideo for dummies. Da jeg la ut etter vrangborden, trodde jeg at jeg hadde telt meg fram til en ekstra traktor, men det ble åtte traktorer og et reservehjul. Da jeg kom til halsen, måtte Jane (gammel sonis, nå venninnne) hjelpe meg, for det var ikke så lett. Det ble en koselig lørdagskveld med pizza og strikkesnakk (Ane og Jane kan seriøst sitte og snakke om garn og strikking en hel kveld!) og jeg fikk en hals der jeg bare hadde igjen å strikke vrangborden og felle av. Husket å felle av med litt slækk, sånn at den skal gå smidig over hodet. Dessuten ble det nok en genser til en 1/2 - 1 åring og ingen nyfødt :) Neste genser skal bli med oppskrift. Her brukte jeg Alpakka baby i ull og silke. Den neste blir med Duett baby ull/bomull og ikke fullt så egnet til mønsterstrikk :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler knapper, men det kommer. Den var hvertfall morsom å strikke, og kjapp. Må nok lage flere slike :ahappy:

Fargene ble litt feil på bildet da. Mye mer knall-farger, ikke så blasse, Det lyse er f.eks. skikkelig gult, mens resten er en salig mix av grønn, brun og rødlig.

20140317_122710.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig, Puttiva! :D

 

 

Det er så mange morsomme og/eller rare oppskrifter på ravelry. Har en venninne som elsker marsvin. Dette hadde vært tidenes gave tror jeg:

piggies2_medium.jpg

 

Kanskje jeg kan få tid til å lage et par til henne til bursdagen hennes.

 

 

Ellers så oppdaget jeg akkurat at Nøstebarn ikke sender til Storbritannia. Hmpf. Aner ikke når jeg skal til Norge neste gang.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye spennende å oppdatere om prosjekt pledd om dagen. Det går sakte fremover og jeg har kommet forbi midtdelen av mønsterstrikket, så nå strikker jeg jo bare det samme om igjen, men opp ned. Tenkte dog å legge ved et bilde av midtdelen, der mønsteret endrer retning:

photo86_zps42dc31cf.jpg?t=1395186554

Finner ikke målebåndet, men tipper at det måler ca. 110-115 cm i lengden nå.

(Mønsteret er ikke skjevt, det er bare jeg som er litt dårlig til å ta bilde. :aww: )

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herrefred @, det der blir jo helt ufattelig nydelig! Jeg holdt på å sette fyr på mariusgenseren jeg strikket meg, jeg h a t e r mønsterstrikk. Dette der er jo et kunstverk! :|

Er det noen som vet om det finnes 30 cm rundpinner i tre? 3,5-4 str.. Jeg har lett, men finner ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye spennende å oppdatere om prosjekt pledd om dagen. Det går sakte fremover og jeg har kommet forbi midtdelen av mønsterstrikket, så nå strikker jeg jo bare det samme om igjen, men oppned. Tenkte dog å legge ved et bilde av midtdelen, der mønsteret endrer retning:

photo86_zps42dc31cf.jpg?t=1395186554

Finner ikke målebåndet, men tipper at det måler ca. 110-115 cm i lengden nå.

(Mønsteret er ikke skjevt, det er bare jeg som er litt dårlig til å ta bilde. :aww: )

Fantastisk! Det blir helt nydelig!

Tipper det er litt godt å komme til de omgangene der det ikke skal strikkes mønster! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Det blir helt nydelig!

Tipper det er litt godt å komme til de omgangene der det ikke skal strikkes mønster! :P

Takk! Jeg håper at det blir pent når det er ferdig, for det skal være en gave. :)

Hehe, ja jeg ser frem til hver gang jeg kan strikke en omgang uten mønster. Bare synd det er så sjeldent. :P

Å herrefred], det der blir jo helt ufattelig nydelig! Jeg holdt på å sette fyr på mariusgenseren jeg strikket meg, jeg h a t e r mønsterstrikk. Dette der er jo et kunstverk! :|

Er det noen som vet om det finnes 30 cm rundpinner i tre? 3,5-4 str.. Jeg har lett, men finner ikke..

Tusen takk. :) Jeg har ikke strikket noe særlig mønsterstrikk før (en lue og et par selbuvotter), men har kommet frem til at jeg liker godt å strikke mønster faktisk (heldigvis :P ). Nå har jeg jo blitt godt kjent med mønsteret i løpet av den siste meteren :teehe: , så jeg trenger ikke å sjekke oppskriften lengre, og jeg gjør langt færre feil enn i begynnelsen.

Da jeg forsøkte meg på mønsterstrikk første gang synes jeg også at det var knotete med flere tråder som tvinnet seg, men nå har jeg lært meg å strikke med en tråd i hver hånd så det går mye fortere enn tidligere.

Her har de forresten rundpinner i 25 cm, men har ikke sett noen i 30 cm dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes bilder var vanskelig å skjønne noe ut av, men her er noen hvertfall: http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/lessons_crochet.php

Hjeeeeeelp! Happyhippohekleforvirret...

I oppskriften står det double crochet, med symbol T med en strek, men i følge linken over er det symbolet for "treble crochet" = stavmaske ?? :huh: Til nå har jeg trodd det var stavmaske, men i følge linken over er double crochet = fastmaske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeeeeeelp! Happyhippohekleforvirret...

I oppskriften står det double crochet, med symbol T med en strek, men i følge linken over er det symbolet for "treble crochet" = stavmaske ?? :huh: Til nå har jeg trodd det var stavmaske, men i følge linken over er double crochet = fastmaske...

Til nå har jeg trodd det var stavmaske

UK treble crochet = US double crochet = norsk stavmaske

Hippooppskriften omtaler de amerikanske maskene. Aner ikke hva diagrammet mener, men bare fortsett med stavmasker så går det bra. Fastmaske omtales som single crochet (sc) i oppskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UK treble crochet = US double crochet = norsk stavmaske

Hippooppskriften omtaler de amerikanske maskene. Aner ikke hva diagrammet mener, men bare fortsett med stavmasker så går det bra. Fastmaske omtales som single crochet (sc) i oppskriften.

Aha! Takk!

Ellers syns jeg det er vanskelig å finne riktig grad av fasthet.. For fast, så ser jeg ikke hvor jeg skal loope inn stavmaskene, men for løst virker det så hullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye farger til babyteppe blir bringebærrosa, lilla og hvit

Rosa og lilla er knæsjere enn det ser ut på bildet.

Snart ferdig med lue som en venninne skal få i bursdagspresang, i farger hun har valgt selv

Så er jeg ferdig med armer og bol på genseren min så nå skal jeg prøve å sette alt på en pinne :D blir spennende.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har linker til syoppskrifter på hundedekken? :) Tenkte å lage noe á la Hurtta sine vinterdekken, med spenne på ryggen så det kan justeres ettersom Yang vokser. Og krage. Jeg må ha krage :P Hjelp? :innocent:

http://home.gethome.no/elin_sofie.lundby/Hundedekken/dekken.htm

Lurer på om det faktisk er en sonis som har laget den oppskriften? Husker ikke hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Må beklage dårlig bildekvalitet og tilstedeværelsen av pailabbene mine her, men var ikke lett å ta bilde av pleddet i det smale speilet på badet:

hobbitfoetter_zpse20f3508.jpg?t=13956139

Hadde egentlig tenkt å vente til jeg er ferdig med denne delen før jeg la ut nytt bilde, men det tar jo sin tid, så... :P Begynner å se at jeg faktisk kommer til å bli ferdig en gang, hehe. Men etter jeg er ferdig med denne delen så skal jeg klippe opp og strikke kant rundt, så det er mye igjen fremdeles...

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...