Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Da var 60-talls kofta ferdig.

attachicon.gifIMG_2120.JPG

Oi, så lekker!

Jeg har litt lyst til å prøve meg på en kofte eller genser til meg selv, selv om det kommer til å bli et evighetsprosjekt ettersom jeg har litt varierende tålmodighet når det kommer til slikt. Men aner ikke hva jeg skal velge! Kunne tenkt meg noe med litt tradisjonelt mønster på en måte, men samtidig vil jeg gjerne ha noe som ikke er så alt for kraftig og varmt. Vil ha noe som er lett og tynt nok til at jeg kan bruke det innendørs også, ikke bare under en ytterjakke når jeg er ute.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Ta en kikk på Koftegruppa eller Strikkesida på FB, utrolig mye fint og inspirerende! (Og si fra hvis du ser noe lekkert på Strikkesida, jeg er kastet ut derfra. Jeg er en usmakelig strikkerabulist!)

Hva har du gjort for å bli kastet ut? Liker koftegruppa bedre enn strikkesida, det er så utrolig mange fine, gamle oppskrifter som deles på koftegruppa. Jeg har en hel side i strikkeboka mi (en kladdebok med hva jeg har strikket, i hvilket garn, til hvem og hva jeg har lyst til å strikke) bare med gamle herlige kofter jeg ønsker meg, med inspirasjon fra koftegruppa. Det er bare så leit at jeg er "allergisk" mot å montere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut bilde av denne i Koftegruppa i går, og er foreløpig oppe i 171 (!) likes i tillegg til mange kommentarer. Tenkte jeg kunne dele bildet her også, selv om jeg ikke akkurat har strikket den selv... Kjøpte den brukt for tjuefem euro i Berlin. :) Har ikke funnet ut hva mønsteret heter ennå.

1798027_10152244839061348_881653729_n.jp

Elsker fargene! Blir så glad av å ha den på meg. :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Herregud, jeg er så j*vlig bortskjemt :icon_redface:

9799630-origpic-d14717.jpg

Tulip Bambus Luksus Rundpinnesett - Original

13534647-origpic-c5abe7.png

Pickles Merino Tweed - Røsslyng

20275218-origpic-9b6adf.jpg

Pickles Big Fuzz - Rumba

Nok garn til å lage sidelengs-bums genseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg skal hvis alt går bra bli mor til høsten. Hurra, da kan jo jeg hekle eller strikke noe!

Skal lage en flodhest eller tilsvarende, men har blant annet også lyst til å lage et babyteppe.

Et alternativ er dette(har nevnt det tidligere i denne tråden):

2314014054_4be8cc3a5d_z.jpg

Et annet alternativ er dette:

IMG_0497_square_medium2.jpg

...men hvilket skal jeg lage og i hvilket garn? Andre forslag mottas med takk. Er jo veldig tidlig enda så vet ikke kjønn og uansett så tenkte jeg at det sikkert er greit å lage noe kjønnsnøytralt.

Burde vel kanskje heller spørre i barnetråden, men er det noe plagg eller annet som er kjekt å få til slike små? Strikket eller heklet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiramisuteppet er nydelig, jeg vil veldig gjerne lage det en gang. Det er så peeeeeent! Sikkert båndet som gjør det, men det ser bare så deilig ut :D .

Ugleteppet er jo fantastisk morsomt da, fungerer både til gutt og jente spør du meg :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (ehm, vi..) hadde blitt veldig glad for det ugleteppet :ahappy:

H fikk et hjemmehekla pledd i barselgave fra søskenbarnet til pappaen. Det var sånn klassisk mønster (bestemorruter?) i duse farger, rosa, grønt og kremvaniljenatur-isj. Det ble satt veldig stor pris på!

Ellers fikk hun veldig mye av små jakker og slikt, og det er kanskje ikke det aller mest praktiske, selv om det er fint på. De vokser jo også ekstremt fort i begynnelsen, og det er litt leit med alt arbeidet som går i slike plagg man knapt får brukt før de er for små.

Ett av plaggene vi brukte aller mest var en helt enkel omslagsjakke fra Nøstebarn:

1936_1.jpg

Den var veldig myk og god, enkel å kle av og på for sommerbabyen vår, og vokste litt med ungen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Kjøpt inn garn til mariusteppe, beige med hvitt mønster og rosa kant.

Men snakket med vordene mor idag som sa at hun har kjøpt petroleumsfarget vogn, og liker knæsje farger.. Tenker å bytte garnet, hva passer til petroleum? Blir jente. Tenkte kanskje bringebærrosa, men med hva? Jeg er skikkelig dårlig på farger!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes bilder var vanskelig å skjønne noe ut av, men her er noen hvertfall: http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/lessons_crochet.php

Ahh! Takk! Har sett på videoene dems, men mitt arbeid ser anderleded ut, og jeg blir frustrert og må spole igjen og igjen mens jeg holder på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiramisuteppet er nydelig, jeg vil veldig gjerne lage det en gang. Det er så peeeeeent! Sikkert båndet som gjør det, men det ser bare så deilig ut :D .

Ugleteppet er jo fantastisk morsomt da, fungerer både til gutt og jente spør du meg :) .

Kanskje jeg får håpe at hun får tvillinger slik at jeg kan lage begge to. :lol:

Jeg (ehm, vi..) hadde blitt veldig glad for det ugleteppet :ahappy:

H fikk et hjemmehekla pledd i barselgave fra søskenbarnet til pappaen. Det var sånn klassisk mønster (bestemorruter?) i duse farger, rosa, grønt og kremvaniljenatur-isj. Det ble satt veldig stor pris på!

Ellers fikk hun veldig mye av små jakker og slikt, og det er kanskje ikke det aller mest praktiske, selv om det er fint på. De vokser jo også ekstremt fort i begynnelsen, og det er litt leit med alt arbeidet som går i slike plagg man knapt får brukt før de er for små.

Ett av plaggene vi brukte aller mest var en helt enkel omslagsjakke fra Nøstebarn:

Den var veldig myk og god, enkel å kle av og på for sommerbabyen vår, og vokste litt med ungen.

Takk for tips. :) Tenker jeg begynner med et kosedyr og et pledd, så får vi se hva jeg får tid til etter det. Som du nevner så er det masse fine oppskrifter på jakker/gensere og slikt, men jeg tenkte kanskje at det i så fall ville være en bedre idé å lage de i en større størrelse så kanskje de varer litt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Kjøpt inn garn til mariusteppe, beige med hvitt mønster og rosa kant.

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1394982747.117283.jpg

Men snakket med vordene mor idag som sa at hun har kjøpt petroleumsfarget vogn, og liker knæsje farger.. Tenker å bytte garnet, hva passer til petroleum? Blir jente. Tenkte kanskje bringebærrosa, men med hva? Jeg er skikkelig dårlig på farger!

Oransje og/eller gult. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...