Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Etterpå har jeg bestemt meg for å prøve meg på blomstene for å lage den flodhesten, men har bestemt meg for å være skikkelig rebel og heller lage dinosauren :D

Ja den er kjempestilig! Neste prosjekt hvis jeg får til flodehesten! :raksha:

1798452_721658807867902_962248125_n.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma blir snart 50 og jeg prøver å finne ut hva som er passende presang på den store dagen! Hun er veldig glad i hjemmelagde ting, så jeg tenker det må være mitt i blinken med noe håndarbeidgreier. Men, strikking er jeg ganske lei. Så da tenker jeg hekling. Kan ikke hekle, men tenker det går an å lære via youtube? Så det jeg lurer på da er hva som er greit å hekle, for en nybegynner? Lurte på et enkelt skjerf, kanskje, det er hvertfall noe hun bruker. Tar gjerne mot tips til oppskrifter (og gjerne bra videoer som viser hekling!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok sin tid, men ble faktisk ferdig til slutt :)

Ble ikke så veldig jevnt og sånn da, men men. Moro å prøve noe nytt :)

1978622_10203698144320501_1925923448_n.j

Edit:
Og nå har jeg bestilt meg garn til oslo anorakken til pickes i disse fargene :D Gleder meg!

20748380-origpic-9bebe0.png_0_0_100_100_

anorak.png?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=13

Endret av Puttiva
  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snaaart mønster :) angrer på at jeg strikket perlestrikk på bolen da :( går det an å rekke opp nedenfra??

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1394404566.047228.jpg

Nei det gjør det nok ikke, da må du lirke løs hver enkelt maske og det er et evighetsarbeid. Til nød kan du klippe av den perlestrikkete delen, fange opp maskene og strikke ny vrangbord, men jeg vet ikke om det er så lett å få det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snaaart mønster :) angrer på at jeg strikket perlestrikk på bolen da :( går det an å rekke opp nedenfra??

{style_image_url}/attachicon.gif ImageUploadedByTapatalk1394404566.047228.jpg

Mamma tok opp vrangborden på både bolen og ermene på Mariusgenseren min fordi hun måtte strikke dem kortere. Det var helt overkommelig altså. Jeg satt og så på da hun rakk opp bolen, og det rakk hun å gjøre på en halvtimes togtur. Hun spratt opp en maske der hun ville begynne å strikke igjen, og rakket opp (aner ikke hvordan man bøyer det verbet!) samtidig som hun tredde maskene inn på en rundpinne. Kan få henne til å forklare mer detaljert hvis du vil? :) Litt pirk er det jo selvfølgelig, men det er verdt det for å få genseren akkurat slik man vil ha den!

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei så kjedelig! Hvilke farger?

Blå, hvit og rød - den "vanlige".

Han som skal få den hadde bursdag på onsdag som var, skal jeg gi han genseren og si at jeg bare må strikke armene litt lengre eller skal jeg fikse det ogSÅ gi den til han? :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå, hvit og rød - den "vanlige".

Han som skal få den hadde bursdag på onsdag som var, skal jeg gi han genseren og si at jeg bare må strikke armene litt lengre eller skal jeg fikse det ogSÅ gi den til han? :teehe:

Si at gaven er på vei, men lag den ferdig først :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snaaart mønster :) angrer på at jeg strikket perlestrikk på bolen da :( går det an å rekke opp nedenfra??

Det går fint å forandre vrangborden. Tre først inn en rundpinne i maskene ovenfor perlestrikken og klipp den av.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt nylonbånd og ringer for å prøve og sy halsbånd til Melvin på symaskinen min :D Sitter og ser på stoff og det er SÅ mye fint å velge i!! Den dagen jeg får meg tispe kommer jeg til å sy halsbånd for harde livet :lol: Men til hannhund finner jeg ikke såå mye fint.

Også må jeg lage lappeteppe til senga vår ser jeg, utrolig mange søte stoffpakker. Først garn, så stoff. Hvor skal dette ende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og jeg satt og rotet litt i håndarbeidskroken hennes og så på gamle oppskrifter osv, da kom hun på at hun skulle vise meg en genser hun hadde laget når hun var rundt 20 (altså er genseren 30 år gammel!) Den passet ikke mamma lengre, så jeg fikk den. Se så fin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1902769_10151901863201780_1389953879_n.j

Funnet ett mønster jeg likte og som er veldig enkelt og kjapt å strikke. Hetta var ikke med i oppskriften, men ble mye finere med det synes jeg.Litt usikker på om det hadde vært finere med vrangbord nederst på ermer og bol, men siden genseren er strikket fra hals og ned, synes jeg ikke det blir like fint å avslutte med vrangbordfelling

Nå skal jeg forsøke å strikke denne i ett annet mer "sommerlig" garn :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og jeg satt og rotet litt i håndarbeidskroken hennes og så på gamle oppskrifter osv, da kom hun på at hun skulle vise meg en genser hun hadde laget når hun var rundt 20 (altså er genseren 30 år gammel!) Den passet ikke mamma lengre, så jeg fikk den. Se så fin :D

attachicon.gifuploadfromtaptalk1394520482915.jpg

Den var kjempefin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...