Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøfrost Værkullet, 6 måneder gamle


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 351
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for alle gratulasjoner! Ble ikke rare søvnen. Får ta det igjen nå snart Det går bra med mor og valper. Kvikke og livatte små valper de som har kommet. Jeg har slept mor Denali ut på do 3

Da har værkullet ankommet og jeg er stuptrøtt så jeg skal gjøre som Denali og ta en blund De ble 6stk, 4 svart/hvite og 2 rød/hvite. Kjønn må kontrolleres på nytt når hjernen har fått seg en hvi

Nå har alle flyttet så dette blir vel siste posten her på en stund. Kan jo være fint å oppdatere en gang innimellom Bor nå på Nesodden og heter fortsatt Lune Har flyttet til Sandefjord og h

Valp 4 ser ut som en blanding av grevling og vaskebjørn :lol: Teddysibbenallegrav :wub:

Fremdeles nummer 2 :wub:

De er rå lekre hele gjengen! :D Valp 4 så litt ut som et pinnsvin syntes jeg :P De hvite hårene så ut som pigger!

Hahaha, det sa søstra mi også at nr. 4 ser ut som et pinnsvin. Lille Bolla pinnsvin :wub:

Den er grei. Sender en melding når jeg vet at jeg ahr tid til uka :)

Det må du bare gjøre! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jump: Nå har ENDELIG valpefarens HD resultater ankommet. De ble avlest 23. des men NKK har ikke fått ut fingeren før nå, så hverken jeg eller hannhundeier har visst noe med sikkerhet fordi om bildene så bra ut. Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves sies det. Det ble en A :D

Åhåhåhåhhååå! :wub: Så store de har blitt! Føles ut som om det var i forrige uke de kom til jo... :P Megasøte! Hadde ikke hatt noe imot å kosemose sibbevalper altså :wub:

Det er veldig moro å kose små Sibbe valper. De har jo ikke blitt krokodiller ennå engang :w00t:

Ååååhhh, så søte :heart: Trente sammen med ei SH tispe i går og det er jo bare noe eget med disse huskyene :ahappy:

Helt enig med deg der. Bare ikke forvent en dønn lydig hund :rofl:

Har egentlig bare dette å bidra med: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

:)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

:lol: kan maten stå framme? Her må jeg vokte som en hauk for med en gang valpene forsvinner fra matfatet så kommer mor og bestemor løpende som noen gærninger og spiser opp resten.

Tror valpene mine lærer å innhalere maten *fnis*

De er i en morsom alder nå, prøver løpe og snubler :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: kan maten stå framme? Her må jeg vokte som en hauk for med en gang valpene forsvinner fra matfatet så kommer mor og bestemor løpende som noen gærninger og spiser opp resten.

Tror valpene mine lærer å innhalere maten *fnis*

De er i en morsom alder nå, prøver løpe og snubler :wub:

Jeg fjerner Denali mens valpene spiser av nettopp den årsaken :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Så koslig med alle valpene og skjønner det blir vanskelig å velge hvem som skal bli. forresten så tror jeg at jeg vet hvoor du bor nå :D ja san mer eksakt. Kan forresten komme og kosemose valper hver formiddag denne uka utenom fredag. Kan også i helga. Hvis du vil ha noen på besøk da. Missuner deg hundegarden. Skulle gjerne hatt noe sant men Den siste stormen bøyde faktisk armeringsjerna som hundehuset var satt fast i så huswet egentlig ikke skulle trille avgårde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har valpisene rundet 4 uker. De er 4 uker og 3 dager gamle idag. Forsøkte meg på noen oppstilte bilder og de ble jo så som så.

Klør meg fortsatt i hodet angående hvem av jentene som skal bli værende, og hvem som er favoritten endrer seg ganske ofte. Skal nok si at det er noen som er mer sannsynlige til å bli værende enn andre, men ingen avgjørelse er tatt ennå.

Jeg vil gjerne høre deres meninger om valpene slik de ser ut per idag. Jeg VET at et noe uheldig bilde kan gi dere feil inntrykk osv. Men jeg vil gjerne høre alikevel. Jeg synes det er vanskelig å ikke bli farget av deres personligheter i vurderingen selv.

Valp 1

4uker_valp1b.jpg

4uker_valp1_stack1.jpg

Valp 2

4uker_valp2d.jpg

4uker_valp2_stack1.jpg

Valp 3

4uker_valp3d.jpg

4uker_valp3_stack1.jpg

Valp 4

4uker_valp4c.jpg

4uker_valp4_stack1.jpg

Valp 5

4uker_valp5_stack1.jpg

4uker_valp5_stack2.jpg

Valp 6

4uker_valp6e.jpg

4uker_valp6_stack1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Valp 2, 5 og 6 har mange av de kvalitetene jeg ser etter på mine. Nå er det lenge siden jeg leste SH standaren, men mener huske at det er ganske mye likt med moderate vinkler, ikke for grov-men kraft, kryss og overlinjer.

Syns de 3 viser veldig fine overlinjer og kryss, nr 2 "dårligst" av de tre. Nr 5 og 6 ser ut til å stå bedre på bena. Nr 6 kanskje en aaaaning lengre haser/svak i hasene?

Vet akkurat hvor lett det er å ta bilder, en av de jeg syns er best hos meg så ut som ett dass på 4 ukers bildet. Fins ikke sammarbeidsvillig når hun havner oppå ett bord :lol:

Men jeg hadde hatt problemer med å velge mellom de 3 utifra bildene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valp 2, 5 og 6 har mange av de kvalitetene jeg ser etter på mine. Nå er det lenge siden jeg leste SH standaren, men mener huske at det er ganske mye likt med moderate vinkler, ikke for grov-men kraft, kryss og overlinjer.

Syns de 3 viser veldig fine overlinjer og kryss, nr 2 "dårligst" av de tre. Nr 5 og 6 ser ut til å stå bedre på bena. Nr 6 kanskje en aaaaning lengre haser/svak i hasene?

Vet akkurat hvor lett det er å ta bilder, en av de jeg syns er best hos meg så ut som ett dass på 4 ukers bildet. Fins ikke sammarbeidsvillig når hun havner oppå ett bord :lol:

Men jeg hadde hatt problemer med å velge mellom de 3 utifra bildene :P

Takk takk :)

Standarden til Siberian Husky kan kort oppsummeres som "moderat" :lol: så du har nok ganske rett med tankene dine. Nå har ikke jeg lest AK standaren, men høres ut som det er en del felles der.

Du liker ca. de samme valpene som jeg gjør også, bare at jeg tar med 4 i "det gode selskap". Hun er noe kraftigere og blir antagelig mer "showy", men er ikke sikker på om det er det jeg vil beholde. 6 overrasket meg idag over HVOR bra hun stod på beina sine. Dette er en valp jeg satte på hellene og der stod hun fint som bare det!

veeeeldig fristende med en sånn hund på utstillinger.

Denali (moren) er også slik, mens Freke er en "tulling" selv om han uten tvil er en bedre utstillingshund enn Denali totalt sett. Men jeg kan jo ikke velge valp bare på bakgrunn av hvem som står penest :ahappy:

Jammen bra jeg kan ha de noen få uker til, før jeg MÅ bestemme meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

Nr 3 og nr 6 :wub: Bare fordi jeg syns de hadde så fint uttrykk i fjeset og fin farge. (ingen peiling på AK standard ellers)

Edit: Fikset litt på teksten

Endret av Lilli22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valp 4 ser ut som en blanding av grevling og vaskebjørn :lol: Teddysibbenallegrav :wub:

Ja, akkurat det gjør hun. Lurer på hvordan de genene er kommet til? Valpene var aller søteste, alle sammen!

4 og 5 er mine favoritter.

Stilige navn! Men vil du ikke ha beskrivende del i samme form? Lunende Fønvind, Svalende Fjellbris, Dansende Dis? Bare en liten nattetanke :twitch: (Ser for meg godværsdis som danser over myrene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...