Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøfrost Værkullet, 6 måneder gamle


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 351
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for alle gratulasjoner! Ble ikke rare søvnen. Får ta det igjen nå snart Det går bra med mor og valper. Kvikke og livatte små valper de som har kommet. Jeg har slept mor Denali ut på do 3

Da har værkullet ankommet og jeg er stuptrøtt så jeg skal gjøre som Denali og ta en blund De ble 6stk, 4 svart/hvite og 2 rød/hvite. Kjønn må kontrolleres på nytt når hjernen har fått seg en hvi

Nå har alle flyttet så dette blir vel siste posten her på en stund. Kan jo være fint å oppdatere en gang innimellom Bor nå på Nesodden og heter fortsatt Lune Har flyttet til Sandefjord og h

Guest Jonna

De er jo veldig mørke nå, hvor mye av fargen forsvinner som voksene? Har du noe eksempel bilde?

Jeg er veldig-veldig svar for denne rasen, men desverre passer den veldig ikke i mitt hundehold :P

Blir morro å følge de jevngamle tassene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo veldig mørke nå, hvor mye av fargen forsvinner som voksene? Har du noe eksempel bilde?

Jeg er veldig-veldig svar for denne rasen, men desverre passer den veldig ikke i mitt hundehold :P

Blir morro å følge de jevngamle tassene :D

De blir ikke spesielt mye lysere, hverken de svarte eller de røde. Med annet du bleiker dem i sola da. De røde blir VELDIG lett bleike i sola. De er "moonshine dogs" (ute om natta, inne om dagen for å ikke bleike pelsen) LOL

Så ille er det selvsagt ikke, men de blir bleike.

Ikke bleket rød SH med kraftig farge som disse har ser slik ut:

i23114787._szw440h440_.jpg

De svarte blir som Denali

Denali_8mars11b.jpg

maskene blir vel ca. slik:

i23116441._szw440h440_.jpg

Dette er farfaren deres ;)

Men tror ikke alle får like bredt bliss som Sweet Talk, men det må være han de har fått alt det hvite fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du er i ferd med å bli sånn hundesamler, du! :lol:

Akkurat det sa mamma før i dag og, når jeg fortalte at Benedicte snart får seg Basenji :lol: Mamma som mener folk som får seg to hunder er helt skrullete, klarer ikke helt å forstå seg på Benedicte som nå snart får sin fjerde! :lol: Alltid like gøy å prate om Benedicte her hjemme *fniis*

Den røde der var jo også veldig fin i fargen :wub: Spent på maskene til de røde!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

De blir ikke spesielt mye lysere, hverken de svarte eller de røde. Med annet du bleiker dem i sola da. De røde blir VELDIG lett bleike i sola. De er "moonshine dogs" (ute om natta, inne om dagen for å ikke bleike pelsen) LOL

Så ille er det selvsagt ikke, men de blir bleike.

Ikke bleket rød SH med kraftig farge som disse har ser slik ut:

Åh liker de røde jeg da :wub: Men jeg er vel preget av mine egene :lol:

I Australia er det helt normalt at de som er show hunder er under tak i hundegården på dagen og ute på natten for å ikke bli bleket. AK blir også bleiket i Norge, men jeg har heldigvis funnet ett produkt som jeg bruker 2 sek på å ta på hundene for å hindre bleiking. Andre har lurt fælt på hvordan jeg har klart det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh liker de røde jeg da :wub: Men jeg er vel preget av mine egene :lol:

I Australia er det helt normalt at de som er show hunder er under tak i hundegården på dagen og ute på natten for å ikke bli bleket. AK blir også bleiket i Norge, men jeg har heldigvis funnet ett produkt som jeg bruker 2 sek på å ta på hundene for å hindre bleiking. Andre har lurt fælt på hvordan jeg har klart det :P

Hvilket produkt bruker du?

Jeg vet det finnes flere ulike, men siden du har god erfaring med et så kanskje jeg skal teste det først.

Denali ble stilt med brunt innslag (bleket) men gjør jo ikke noe å prøve å unngå det på hvem det nå blir av disse som ikke flytter ;)

og det finnes flere i Norge også som har "skyggehundegårder" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hvilket produkt bruker du?

Jeg vet det finnes flere ulike, men siden du har god erfaring med et så kanskje jeg skal teste det først.

Denali ble stilt med brunt innslag (bleket) men gjør jo ikke noe å prøve å unngå det på hvem det nå blir av disse som ikke flytter ;)

og det finnes flere i Norge også som har "skyggehundegårder" også.

Jeg fikk faktisk anbefalt PP sine produkter fra Australske oppdrettere (og det er jo ett Australsk produkt) Jeg bruker PP Protein Coat Balmpå mine, den setter seg ikke i pelsen på samme måte som andre produkter. Og den lukter veldig godt :P

Det fins også PP solfaktor, men jeg har så langt ikke klart å få tak i den i Norge. Den skal vist ikke har så mye mykgjørende effekt på pelsen.

Men den første fungerer fint på mine og pelsen blir ikke klissete selv om jeg tar "ett strøk" hverdag på overlinjen og hode. På Talli er det ingen forsjell på kvaliteten på pelsen.

Den første er bare ett UV filter i, den andre er med faktor.

Jeg går ikke så langt som å holde de inne, men det koster meg veldig lite å ta en liten "klapp" med dette på morgenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Men... skyggehundegårder og moonshine hunder... ! :huh:

I land hvor min rase er rene "show" hunder så er ikke det uvanlig at man holder de røde inne når solen er på det sterkeste pga de blir veldig solbleket. Men så er det i land hvor det faktisk også er sinnsykt varmt når solen er oppe :P

Men så vidt jeg har skjønnt så er det faktisk ikke så uvanlig som man skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I land hvor min rase er rene "show" hunder så er ikke det uvanlig at man holder de røde inne når solen er på det sterkeste pga de blir veldig solbleket. Men så er det i land hvor det faktisk også er sinnsykt varmt når solen er oppe :P

For å si det sånn: Jeg har ikke en rase som er i nærheten av å være en showhund, men også jeg kommer til å lage tak på hundegården, rett og slett fordi de har mye pels og blir varme. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn: Jeg har ikke en rase som er i nærheten av å være en showhund, men også jeg kommer til å lage tak på hundegården, rett og slett fordi de har mye pels og blir varme. :P

Mine må klare seg med trær og busker i hundegården. Men nå har ca. 1/3 hundegården store furutrær og i et annet hjørne er det en relativt stor einerbusk. Så har de et par hundehus i tillegg.

Men tak over 160kvm? tror ikke det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine må klare seg med trær og busker i hundegården. Men nå har ca. 1/3 hundegården store furutrær og i et annet hjørne er det en relativt stor einerbusk. Så har de et par hundehus i tillegg.

Men tak over 160kvm? tror ikke det :P

Nei, det kommer jo helt an på størrelsen, hehe. Men jeg føler det litt tryggere mtp tyveri også om de har tak, litt paranoid der, ja.

Men nå som du fikk så mange jenter kan du jo beholde så mange du vil, sant? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo noe helt annet å sørge for at de har muligheter for å oppholde seg i skyggen av hensyn til dem selv, enn å bygge tak eller holde dem inne ene og alene fordi man ikke ønsker bleket pels :=) jeg har også skyggefull hundegård, der det ikke er sol hele dagen (sola flytter seg etterhvert), men morgen sol og ettermiddag-kveldsso, og flekkvis sol hele dagen. I den ene må jeg henge opp presenninger eller legge plater for å skape skygge. Det er IKKE av hensyn til fargen på pelsen da... :) Hundene liker å ligge i sola, men går i skyggen når de er for varme. Sånt regulerer dem selv, bare de har muligheten til det.

Og Snøfrost hun skal beholde mange selv hun- for hun skal jo nemlig ha eget hundespann ! :D SÅNN er det med den saken :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror ikke alle får like bredt bliss som Sweet Talk, men det må være han de har fått alt det hvite fra :)

My sine hvite tegninger er faktisk så å si 100% lik bestefaren hennes! :) Ble litt paff når jeg så det, hun er veldig lik han bare at han er rød/hvit og My er sort/hvit. Moro hvordan farger også arves!

Gratulerer med valpene, gleder meg til de blir litt gamlere og det kommer mer bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget et blogginnlegg om fødselen og valpene her: http://kimburu.blogs...let-er-fdt.html

men her er en summering (mesteparten) for sonenfolket:

  • kl 11:01 kom den første valpen til verden med nesa først. En svart/hvit tispe med en svart flekk mellom frembeina. 432g
  • kl 11:18 valp nr 2 ble født. Dette var en rød/hvit tispe som kom med bakbeina først. 486g
  • kl 11:50 valp nr 3. svart/hvit tispe som har en hvit stripe på nakken. 403g
  • kl 12:38 valp nr 4 også en svart/hvit tispe. Hun har svart markering litt lengre ned på høyre frembein enn venstre. 443g
  • kl 13:19 valp nr 5 en rød/hvit tispe som kom med bakbeina først til verden. Hun er den av valpene med mest hvitt på og en tydelig hvit flekk på nakken. 462g
  • kl 14:50 kom valp nr 6 med snuta først. Dette er en svart/hvit tispe med en avlang svart flekk på magen. 466g

valpene 1 dag gamle

Kunne ikke dy meg. Bare MÅTTE ta noen bilder idag også...

Benyttet sjansen mens Denali gomla på noe god mat :)

valpene-1dag_a.jpg

valpene-1dag_b.jpg

valpene-1dag_c.jpg

valpene-1dag_d.jpg

Mamma er tilbake. Til melkebaren!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...