Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens vasketråd

Yodel
 Share

Recommended Posts

På 3.12.2015, 17.34.39, Kokospaniel skrev: Dampvasker [emoji851]

Har du kjøpt? Isåfall vil jeg veldig veldig veldig gjerne prøve den en dag!!!!

/>

Jeg fikk for noen år siden, testa og leverte inn igjen. Den funka ikke i dusjen hos oss.

Hele sonen har jo en dille på dampvasking, jeg er litt mer tvilende etter den testinga mi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se tulip! I Australia har de skjønt det. In case of emergency:

Da har jeg vasket halve kabinettet med zalo, eddik og vann på sprayflaske. Lot det virke 5-10 minutter før jeg gnei det inn med en litt grov klut. Funket veldig bra!

Reposter denne for lesere som ikke gidder å lese hele tråden

Posted Images

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Jeg fikk for noen år siden, testa og leverte inn igjen. Den funka ikke i dusjen hos oss.

Hele sonen har jo en dille på dampvasking, jeg er litt mer tvilende etter den testinga mi

Jeg regner ned de informerte om at det vil være skjoldete og "stygt" inntil du har hatt så mange runder at kjemikaliene er borte? 

Etter 5 runder funket det her på glassdørene, også tørker jeg bare over med en glassklut etterpå for å fjerne fukt etter dempingen. Ser ut som jeg har vasket med salmiak slik det skinner. Min dusj var forøvrig veldig ny, så hadde ikke vært noe særlig kjemikaler på den enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, HeleneFS skrev:

edit: forresten jeg kjøpte den Cilit Bang sprayen, den funker råbra, men jeg tror jeg må ta en del runder før jeg får vekk all kalken i dusjen, merker det blir bedre for hver gang da!

Vaska dusjen med eddik og zalo for noen uker siden, det var altfor lenge siden sist, og trengte bare en runde :thumbs: Så det anbefales! Og mye bedre for lungene til den vaskende enn den derre sprayen :P De verste flekkene måtte gnukkes litt på, men ellers var det bare å smøre utover, vente litt, også spyle av. Dog er det lurt å la det renne varmtvann i dusjen i 5-10 min før du begynner å gni på blandingen, det gjør det mye mer effektivt :) 

10 timer siden, Annik skrev:

Bland edikk og zalo når du vasker dusjen! Trenger bare å smøre det utover, så skylle av! :D 

Ohjess :D:thumbs: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste "kjøpesåpa" jeg bruker er Ajax Pure&Clear, ellers bruker jeg eddik og dampvasker. Pure&Clear er parfymefri og kommer ut som skum ikke spray, så man slipper å puste inn halve flaska. Finner den bare på Coop Mega her jeg bor. Fargeløs flytende innhold, hvit etikett. Den funker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Dampvasker dobbelsjekk spørsmål, relatert til kalk i vannet, brønnvannet vårt har nok en del mineraler for ting blir veldig skjoldete hvis man ikke tørker av vannet. I en dampvasker vil man jo bruke samme kalkholdige vann, men det er bare damp som kommer ut ikke sant? (For ellers vil jo den også lage skjolder..) Og den er fin å bruke på fliser og, ikke minst, fugene mellom flisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
1 time siden, Snoffe skrev:

Noen som har tips til å få bort fettbelegg på laminat gulv?  Tror det er såpe som sitter igjen. Vi har prøvd å vaske noen noen ganger med rent vann, men det går ikke bort.

Mikrofibermopp. Vaske gjentatte ganger med ren moppefille. Såpebelegget kan være gjenstridig, iallefall grønnsåpe.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2016, 19.41.13, Snoffe skrev:

Noen som har tips til å få bort fettbelegg på laminat gulv?  Tror det er såpe som sitter igjen. Vi har prøvd å vaske noen noen ganger med rent vann, men det går ikke bort.

Prøvd med eddik? Jeg vasker nå ofte med eddik og en god duftolje, og det ser faktisk litt rent ut etterpå. Hvis jeg bruker andre såper ser det like skittent ut etter som før vask. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Har ikke lest gjennom tråden, så mulig dette har blitt besvart før.

Ditt beste vetbed-rengjøringstips?

Tips til rengjøring av dusjforheng i frostet plast og dusjmatte som ikke er av gummitypen? Kjøpt for cirka 6mnd siden, har bare sprayet, strøket over med Jif baderom og skylt tidligere. Kjenner at det begynner å bli litt belegg på innersiden av dusjforhenget og dusjmatten er ikke akkurat noe jeg ville spist lunsjen min på heller. Er ikke veldig flinke til å spyle av forheng og henge opp matta etter hver dusj :)

Skrubbing av dusj med slalåmbriller på og buff over ansiktet, varm og ser ikke så smart ut akkurat :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎02‎.‎2016 at 4:34 PM, maysofie skrev:

Har ikke lest gjennom tråden, så mulig dette har blitt besvart før.

Ditt beste vetbed-rengjøringstips?

Tips til rengjøring av dusjforheng i frostet plast og dusjmatte som ikke er av gummitypen? Kjøpt for cirka 6mnd siden, har bare sprayet, strøket over med Jif baderom og skylt tidligere. Kjenner at det begynner å bli litt belegg på innersiden av dusjforhenget og dusjmatten er ikke akkurat noe jeg ville spist lunsjen min på heller. Er ikke veldig flinke til å spyle av forheng og henge opp matta etter hver dusj :)

Skrubbing av dusj med slalåmbriller på og buff over ansiktet, varm og ser ikke så smart ut akkurat :lol: 

Se programmet Forbrukerinsiektørene om vaskesprayer. Invester i en god mikrofiberklut og eddik. Vask ivei og få det rent uten å risikere helsa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Den ene hunden har bæsja på en Biltema "biabed" og jeg får ikke ut lukta! Jeg har vasket den tre ganger nå med grønnsåpe, tøymykner og eddik. Sist jeg vasket lot jeg den ligge en halvtime i ei bøtte eddikvann, luktet helt likt. Hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Er det noen som vet om man kan få bort mugg(?? Svarte flekker på tøy) ?? Har kommet svarte flekker på en skittentøyskurv i stoff, har nok ligget kluter/håndkler over kanten litt for lenge av gangen..

Det finnes noe greier en kan bruke for å ta jordslag. Sjekk med en båtutstyrsbutikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Guest Yellow

Jeg pleier å spraye en del klær som blir lett krøllete søkkvåte etter vask når jeg henger det opp, istedenfor å stryke det i etterkant. Puttet dråper med lavendelolje i sprayflasken for tenkte det ville lukte så godt, men det var ikke det lureste jeg har gjort...

Har nå flere topper jeg har vasket flere ganger i maskin i etterkant, siste gang med MASSE eddik i vasken, men de har enda like tydelige fettflekker. Noen som har noen reddende råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Guest Maries

Kjøpte en olajakke for noen uker siden og det lukter vondt av stoffet. Har vasket den og sprayet den, men det hjelper ikke. Har ikke lyst til å levere den tilbake da jeg likte jakken veldig. 

Har noen gode tips til å bli kvitt lukten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider