Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

Aussieglis: Det er små oppgaver i den ene boka jeg leser. Om vi er litt frekke så kan jeg jo lage en tråd hvor jeg legger ut oppgavene, så kan vi alle sammen prøve dem og leke sammen? :) Ta f. eks to dager på hver oppgave, de er ganske raske de fleste av dem. Kan ikke legge ut all teksten og sånt da, men kan jo legge ut det grunnleggende uten å på en måte publisere hele boka.

Har ikke begynt å leke med Painter enda, har en tegning jeg må gjøre ferdig (betalt), og vet at om jeg begynner med Painter så blir jeg distrahert :P I løpet av de nærmeste dagene!

Bestilte bare et vanlig sett med 12 blyanter, samt spissere og viskelær + tegnebøker fra amazon.co.uk. Klarte faktisk å bestille en tegnebok jeg vet mamma har, men jeg leste den aldri ordentlig, så det gjør ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Åhh, skal sjekke ut Amazon når jeg får penger på konto igjen. Har brukt Amazon mye i det siste, det er jo så enkelt :)

http://www.ethereality.info/ethereality_website/goodies/goodies.htm her er de painter brushes'ene jeg har lett etter! Gleder meg til å bruke dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som kan anbefale en bra bok (helst) eller nettside for en 12-åring som er (ganske) flink til å tegne, men trenger å lære mer teknikk? Det kan gjerne være nybegynnernivå, og engelsk går greit hvis det ikke er for avansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg selv ikke så mange tegnebøker enda, vil tro at en av de andre her som har ørten bøker kanskje har flere og bedre forslag :)

Den ene av de to jeg bestilte meg kjøpte jeg fordi jeg leste i en av anmeldelsene at boka mener alle har sin egen "håndskrift" når det kommer til tegning, og at man skal finne den. Den gir deg små oppgaver underveis, og begynner med enkle ting som hvordan man bør tenke når man tegner (tenke i former og ikke symboler osv), forskjellige tegnestiler, og så videre. Jeg har den på engelsk, men jeg syns det er vanskelig å gradere hvor "avansert" engelsk det er ettersom jeg bor i England.

Dette bildet er fra boka, du kan jo kikke der og se hva slags engelsk det er og om du tror det er mulig. Evt. se om du finner boka på norsk.

http://www.bokkilden...=1157288&rom=MP

Ellers så vet jeg at Barrington Barber har noen bøker som er bra, som jeg nevnte tidligere i tråden så vet jeg mamma har den samme jeg kjøpte. Den er litt annerledes lagt opp og kanskje litt mer "saklig" om jeg kan si det sånn. Jeg føler den andre jeg holder på med er ikke så streng på en måte, men de er begge gode bøker. Disse bøkene vet jeg hvertfall finnes på norsk.

http://www.capris.no...isbn=8279001557

Edit: Super julegave til en som liker å tegne! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst er det to chili, oppgaven var å først tegne en ut ifra hvordan man husket den i hukommelsen, og deretter bruke en faktisk modell å tegne etter (kan sikkert bruke andre grønnsaker også, jeg tok chili for jeg visste vi hadde det i kjøleskapet uten å se.). Boka foreslår paprika, antakeligvis pga. ujevn overflate som gir litt mer spennende lys!

Ellers var det å tegne sine egne øyne, sett halvveis fra siden. Syns det øyet til venstre på papiret ble dritt, og det andre ok.

Siste var glassflaske eller glassbeholder med farget glass, hvor man skulle fokusere på de forskjellige formene lyset og skyggene skaper på glasset.

imag0145p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst er det to chili, oppgaven var å først tegne en ut ifra hvordan man husket den i hukommelsen, og deretter bruke en faktisk modell å tegne etter (kan sikkert bruke andre grønnsaker også, jeg tok chili for jeg visste vi hadde det i kjøleskapet uten å se.). Boka foreslår paprika, antakeligvis pga. ujevn overflate som gir litt mer spennende lys!

Ellers var det å tegne sine egne øyne, sett halvveis fra siden. Syns det øyet til venstre på papiret ble dritt, og det andre ok.

Siste var glassflaske eller glassbeholder med farget glass, hvor man skulle fokusere på de forskjellige formene lyset og skyggene skaper på glasset.

imag0145p.jpg

Den flasketingen var utrolig bra! Er vanskelig å få det til å se ut som glass (synes ihvertfall jeg :P )Good job!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, den ble mye bedre enn forventet! Prøver å tenke i former nå, finne alle slags mulige former og sette dem sammen, så blir det bra.

Her er en "HUE"-test om dere har lyst til å se dere litt blinde :P

http://www.colormunk...e/huetest_kiosk

Jeg fikk 8 på min, så rom for forbedring finnes.

Edit: Fin link med masse videoer :

ctrl+Paint - Digital Painting Simplified - Home

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk forresten nytt viskelær i posten idag, det er som MAGI! Anbefales.

http://www.amazon.co.uk/STAEDTLER-ARTISTS-KNEADABLE-RUBBER-ERASER/dp/B003JYXWTK/ref=pd_ys_iyr1

Prøver å tegne hest for frihånd nå da, syns den ser ut som en alien for øyeblikket, men det er vel bare å bite tenna sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis, kom over en chopchoptegning jeg tegnet på grunnkurs på videregående for mange år siden. :lol:

Jeg har IKKE skills, kjenner jeg.

212112096_f2ac09819a_z.jpg?zz=1

Noe jeg har malt meeed ... gouache? Tror det.

3187103247_3308dcd369_z.jpg

Trooor jeg skal ha noe mer. *sjekke*

EDIT: Flere jeg fant. :lol:

Denne malte jeg vel pååå ... barneskolen, tror jeg. Eller starten av ungdomsskolen. I kunst- og håndtverkstimen. Med egenlaget ramme (som vi laget på sløyden) og greier!

6432730625_59766a6b30_z.jpg

Trooor ikke denne var ferdig, grunnkurs også, tror jeg.

6432725889_6970ca084d_z.jpg

Fullfarttegning vi skulle tegne.

6432727301_43304c9e2d_z.jpg

Kull.

6432727531_c100a33bb2_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...