Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Ååå:) For en fantastisk innspirerende tråd! Får lyst til å tegne masse når jeg ser alt det fine dere lager. Har tegnet litt på vanlig vis, men det er jo slikt tiltak å sette seg ned og starte. Så nå blir det tegnebrett til jul! Så skal det photoshopes! Tusen takk til dere alle for innspirasjonen :heart:

Et par "gammeldagse" tegninger:

tegning.jpg

dportrett_tegn_akv_parson.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt lei av pirkarbeid i dag, så her er to litt grove skisser av de to neste tegningene jeg skal få ferdig. Desember er en travel måned når man er blakk og skal gi bilder til familien istedet. :P

fox.jpg

Maika.jpg

Og så lurer jeg litt på hvordan det går med overlevering av bilder til Carina? :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har driver til tegnebrettet så skal det fungere med alle slags program. Det eneste du trenger er at programmet kan reagerer på trykk, f. eks Paint gjør ikke det og da vil pennen oppføre seg mindre naturlig enn i Photoshop hvor du kan tegne hardere/svakere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med bildene til Carina? :P

Angående bildene til Carina, så er disse ennå ikke levert :( Jeg har prøvd å skrive tekstmelding til henne for avtale (for litt siden), forsøkte her om dagen å skrive mld til henne på facebook uten hell der heller... så da vet jeg ikke hvordan vi skal løse dette...

Bildene har jeg ikke hentet enda, tenkte jeg skulle gjøre det på veien liksom. Så har en som begynner å lure på om jeg i det hele tatt kommer for å hente dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig fine bilder dere har tegnet, fikk tegnebrett til jul i fjor(!)

så har jeg ikke lært meg å bruke det helt før nå, også har jeg selvfølgelig klart å miste pennen :(

6z51xv.jpg

hehe ble ganske lei på slutten her :rolleyes2:

x21kk7.jpg

Men denne ble akkurat sånn som den skulle, det er min avdøde harepus(Belgisk Hare) som en ånd på en måte, men også en patronus/skytsverge, Harry Potter fan jeg :rofl:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, dere er så flinke. Syns det nesten er litt deprimerende å titte innom denne tråden, fordi jeg vet at hvis jeg bare hadde hatt motivasjonen til å tegne MYE oftere, så kunne jeg også vært på samme nivå. Bleh. :P Men jeg får perioder hvor jeg tegner kjempemasse, og så kan det fort gå 1 år til neste gang jeg får lyst til å plukke opp tegnebrettet..

Jeg husker ikke om jeg har postet i denne tråden her før, og det er så mange sider at jeg ikke helt orker å lete i dag... men her er iallefall noe av det jeg klarte å prestere da jeg hadde sist tegnedilla. Tips mottas med stor takk, kanskje det vil vekke litt motivasjon igjen. :P

wtfx.jpg

arab.jpg

MaleLioncolor.jpg

Impala.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veronica, skal du på utstilling/vet du om noen utstillinger i nærheten hvor du kanskje kan overrekke bildene til noen som bor i nærheten (eller nærmere) Carina f. eks?

Har funnet noen gode linker forresten til de som ikke vil kjøpe tegnebøker, de er gamle men sett på som veldig gode og grunnleggende tegnebøker. Andrew Loomis heter forfatteren og kan lastes ned som pdf her:

http://escapefromillustrationisland.com/2010/01/07/free-andrew-loomis-art-intstruction-downloads/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...