Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

Nei, du har f. eks en skisseblokk på bordet, eller Photoshop åpent over, så skisser du det bildet som kommer opp på den gitte tiden. F. eks om du velger 60 sec så har du 60 sec på å raskt skisse bildet. Det er for å trene på å tegne poseringer, anatomi osv raskt. eller du kan velge mer tid om du vil ha mer tid på hvert bilde :) God trening, jeg prøvde det istad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Nei, du har f. eks en skisseblokk på bordet, eller Photoshop åpent over, så skisser du det bildet som kommer opp på den gitte tiden. F. eks om du velger 60 sec så har du 60 sec på å raskt skisse bildet. Det er for å trene på å tegne poseringer, anatomi osv raskt. eller du kan velge mer tid om du vil ha mer tid på hvert bilde :) God trening, jeg prøvde det istad!

Aha! Da skjønte jeg det! :P Da funker det jo knall. Veldig lurt å lære seg å tegne skisser raskt, istedet fir å henge seg opp i detaljer. Så får man heller ta det etterhvert. Drev med slikt på kunstlinja. Veldig lærerikt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønte ikke helt den linken jeg. Jeg fikk bare opp masse bilder av hunder (når jeg var inne i hundekategorien såklart) ? Skal det være noe mer enn det?

Ellers har jeg lyst på mange anatomibøker, og burde egentlig øve mer på kropper, hender, føtter, hoder osv... Alt for dårlig på det.. Det er jo så MYE å sette seg inn i :P

Nå har jeg hyllemeter med diverse anatomi, fargelære og alt mulig annet, så jeg skal kanskje ikke si noe her, men :P D

u kan få veldig mye ut av http://conceptart.org/ uten å nødvendigvis melde deg på noen av kursene der. Grei måte å spare litt penger på bøker osv. Om ikke annet har de veldig mange detaljerte anmeldelser av de fleste "store" kunstbøkene. :)

(Devart også, såklart, men vet jo du er der :) )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er fristet til å prøve å finne et tegnekurs, f. eks kveldskurs eller noe som går over tid. Er det noen av dere som har gjort noe sånt, eller har dere alle tatt "ordentlige" ting som f. eks skolelinjer, studert det ett år (eller lenger) osv? Jeg bor jo rett utenfor London, så jeg vil tippe at det finnes masse om jeg bare kikker litt rundt.

Kan absolutt INGENTING om farger og sånt f. eks, det kunne jeg tenke meg å vite mer om. I tillegg til alt annet basic :rofl:

Edit: skal registrere meg på den conceptArt-siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er fristet til å prøve å finne et tegnekurs, f. eks kveldskurs eller noe som går over tid. Er det noen av dere som har gjort noe sånt, eller har dere alle tatt "ordentlige" ting som f. eks skolelinjer, studert det ett år (eller lenger) osv? Jeg bor jo rett utenfor London, så jeg vil tippe at det finnes masse om jeg bare kikker litt rundt.

Kan absolutt INGENTING om farger og sånt f. eks, det kunne jeg tenke meg å vite mer om. I tillegg til alt annet basic :rofl:

Edit: skal registrere meg på den conceptArt-siden nå.

Jeg har aldri gått ett eneste kurs, selv, faktisk. Skulle gjerne tatt noe men det er dessverre lite her i tromsø som passer inn i min hverdag. Jeg baserer meg stort sett på å lære meg ting selv via bøker osv. I tillegg er det mange som kjører livestreams når de tegner som man kan lære mye av - fant en del linker til det på conceptart en tid tilbake. :)

(Rett utenfor London BØR jo ha ett litt bedre tilbud enn Tromsø! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å se på livestream, men jeg merker at jeg kjeder meg fort når det bare er folk som jobber med et prosjekt og ikke sier noe. Tror kanskje jeg trives best med å se på videoer som er lagt opp med at folk forklarer teknikker, hvordan de går frem og sånt. Jeg vet jo selv hvor lang tid det tar å lage en tegning, det tar mye tid før man tar ett skritt videre og å se på andres prosess er ålreit, men i små doser!

Han her har mange gode videoer:

http://www.youtube.com/user/Sycra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått 4 år med tegning form og farge, og ett år på kunstlinje.. Ellers er jeg selvlært (for man lærer egentlig ikke spesielt mye på tegning, form og farge. Som regel mye om fargelære, kunstnere, kunstepoker osv. Samt skissering da.)

Du kom etter reform 94 antar jeg? Linja jeg gikk på ble gjort om til høyskolefag midtveis fordi de i klassen under ble underlagt reform 94 og vips så hadde de ingen praktiske fag. Vi hadde vel til sammen 3 timer i uka med kunsthistorie og norsk, resten ble brukt i atelieret. Nå gikk ikke jeg tegning, form og farge, men grunnkurs tegning og visuell kommunikasjon som det het da. T.f.f er vel mer generell? Uansett: snakk om å ødelegge folks skolelyst. 3 årig skolegang ble plutselig minimum 6 hvis du skulle ha håp om å lære noe. Nå gikk jeg 6 år uansett ned det var inkl kulissedesign i England. Nei, teit reform...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser under "Window" så kan du velge mellom å skru av eller på hva du vil vise i Photoshopvinduet. Prøv med f. eks Color, så kanskje det popper opp noe på høyresiden du kan velge mer innstillinger på.

Jaa! Det funka! Takk.

Men.. eh... Plutselig funker ikke penselen min mer. Må ha trykket på noe rart. Den er der, liksom, men det kommer ikke noe farge. :|:frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi meg et kontonr?

For gaven til Carina? Det er: 2670 44 49800 ;)

Hadde håpet på å få tatt turen i løpet av helgen, men så er det jo dogs4 all og alle er der, så da må jeg se til uka.. har fri Fredager, så hvis det passer for Carina, eller om noen vil møte meg på halvveien, så kommer jeg nok da (altså neste Fredag) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aussieglis, de er jo helt nydelige da :) Er bare detaljpirk som er igjen som du selv sier. JEg vet ikke hva du har planlagt, men her er det jeg tenker at jeg ville lagt til:

- mer lys detaljer i øynene. Kanskje mer å legge til en mer saturert farge på motsatt side av der høylyset er, om det gir mening. Da blir det litt mer "pow" i øyet.

- dra litt av pelsen ned på leppa, sånn at man ser små hår og ikke bare helt ren overgang.

- værhår

Kan jo hende du allerede har gjort dette nå, siden du postet tegningen :)

Syns spesielt den korthårete hunden ser veldig bra ut i pelsen i ansiktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha tatt dem med til dogs4all, så kunne sikkert noen andre overrakt dem til Carina :P

Det er selvfølgelig en veldig god idè! :D

Noen som vil møte meg på veien??

Edit: Så det forferdelige som Carina skrev på den andre tråden (alt mulig), noen som vet om hun kommer til dogs4all nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men kanskje noen som bor nærmere eller kjenner henne kunne møtt deg, og så tatt dem med til henne? Kjekt å slippe post!

Jeg har fått tegnebøkene mine, skisseblokk og blyanter idag! :D :D Prøver å ikke åpne dem før jeg er ferdig med et tegneoppdrag jeg holder på med, det er vanskelig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men kanskje noen som bor nærmere eller kjenner henne kunne møtt deg, og så tatt dem med til henne? Kjekt å slippe post!

Ja det er veldig kjekt! ;) Hadde absolutt ikke lyst til å ta det med posten (stoler ikke på at det kommer frem like helt), så vurderte veldig å kjøre helt hjem til henne, og tatt en besøk i samme slengen ;) Men hvis hun skal på dogs4all og noen mellom der og her (Kragerø) skal dit og vil møte meg så er ingenting bedre enn det! ;)

Nå er kortet ferdig printet ut også, ble kjempe fint! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har nå bestemt meg for at jeg skal klare å bli flinkere med blyanttegning og generelt frihåndstegning, så her kommer det!

Her er oppgave 1, tegn dine egne bein. Ikke lov å bruke viskelær, minst fire linjer skal tegnes i "blinde", og prøv å tegne opp igjen tre eller flere linjer om igjen oppå hverandre.

imag0143z.jpg

Nummer to, kopier en av syv tegninger av forskjellige kunstnere. Her var greia at man skulle "føle" hvordan kunstneren hadde tegnet, og prøve å bruke de samme strøkene. Så her er min beste kopi. Viskelær ikke lov.

imag0144tu.jpg

Er etter denne (bildet er fra boka forresten!)

Og her er noen gesture tegninger rett før jeg tok kvelden. 90 sekunder tok jeg på alle bortsett fra de to på toppen til høyre, de var 60 sekunder.

imag0142w.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har nå bestemt meg for at jeg skal klare å bli flinkere med blyanttegning og generelt frihåndstegning, så her kommer det!

Her er oppgave 1, tegn dine egne bein. Ikke lov å bruke viskelær, minst fire linjer skal tegnes i "blinde", og prøv å tegne opp igjen tre eller flere linjer om igjen oppå hverandre.

imag0143z.jpg

Nummer to, kopier en av syv tegninger av forskjellige kunstnere. Her var greia at man skulle "føle" hvordan kunstneren hadde tegnet, og prøve å bruke de samme strøkene. Så her er min beste kopi. Viskelær ikke lov.

imag0144tu.jpg

Er etter denne (bildet er fra boka forresten!)

Og her er noen gesture tegninger rett før jeg tok kvelden. 90 sekunder tok jeg på alle bortsett fra de to på toppen til høyre, de var 60 sekunder.

imag0142w.jpg

Fikk du oppgaver med tegneutstyret? Hvor bestilte du dette? Vil å ha!

Har du tatt i bruk painter enda? Jeg byttet ut painter 12 med 11, og føler det er mye bedre. Prøver forbrilsk å.finne noen custom brushes jeg hadde for et.års tid siden. Kom faktisk på nå.at kanskje det var på conceptart at jeg fant dem.. Må slå på PC'n å sjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt i bruk painter enda? Jeg byttet ut painter 12 med 11, og føler det er mye bedre. Prøver forbrilsk å.finne noen custom brushes jeg hadde for et.års tid siden. Kom faktisk på nå.at kanskje det var på conceptart at jeg fant dem.. Må slå på PC'n å sjekke!

Link her om du finner dem? Nye brushes er alltid godt mottatt her i hus. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...