Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Æsj, denne så ikke jeg før nå :( Er det for sent å sette inn penger? Trenger ikke stå på kortet altså, men vil gjerne bidra. Cane var litt sånn Lokeaktig for meg selv om jeg aldri møtte han :(

Apropos : om noen vil tegne Loke så hyl ut, jeg er ikke rik man kan gjerne betale en slant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sikkert bare å få kontonummeret, selv om bildene er nesten ferdige så vil jeg tippe at det blir godt mottatt fra Veronica alt som kan hjelpe til å dekke kostnadene (så får hun heller si ifra når hun begynner å gå i PLUSS :lol: )

:)

Carina: har du fått dem enda? Er så spent på hva du syns! Også vil jeg legge ut tegningen her snart!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... dere?

Jeg kom over disse i dag, og syntes de var så søte at jeg ville prøve meg på noe sånt. Jeg har aldri prøvd meg noe særlig på sånn skikkelig tegning. Da jeg fikk meg photoshop prøvde jeg en gang, før jeg begynte å surre med Layers og slikt og ga opp.

Så jeg tenkte at sånne helt enkle tegneseriesaker måtte jo være midt i blinken. Jeg er veldig glad i å pusle med tegninger en gang i blant, så når jeg manglet evnene får jeg bare gjøre det beste ut av det.

Så jeg begynte slik:

trinn1.jpg

Helt pinlig enkelt, egentlig. Tinka var ikke der for å sitte modell, så jeg laget bare noe på et forsøk.

Fortsatte med å fargelegge litt. Helt feil farge, riktignok, men fortsatt veldig enkelt.

trinn2.jpg

Da jeg så hvor gal fargen var, og innså at hun ikke har noen flekk der, begynte jeg bare å pusle litt. Også ble jeg kanskje litt revet med :icon_redface:

trinn3.jpg

Og nå sitter jeg her med dette, og aner ikke hva jeg har gjort eller hva jeg skal gjøre videre!

trinn4.jpg

DET VAR JO IKKE SÅNN DET SKULLE BLI :frantics:

Hva skal jeg gjøre nå, da? Det her er jo bare helt på jordet...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var jo bra! Fra strektegning til å plutselig begynne å ligne ordentlig pels! Bra vil nå jeg si :D

Nå kan du jo finpusse litt her og der, kanskje litt mer fargevariasjon (farger som ikke står FOR mye ut fra den mørke fargen) i ansiktet slik at øret kommer frem litt tydligere. Og så kanskje si deg fornøyd med din første tegning! :) Det er litt viktig å ikke pirke FOR mye når man er i begynnerfasen, for da går man fort lei. Så kan du kanskje prøve en annen rase, med samme teknikk og så utvikle deg videre, med å prøve litt nye ting hver gang. Det der er velig bra altså! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding :)

Hm, var vanskelig å blande inn andre farger. Følge liksom at jeg ødela noe. Hvordan ser dette ut?:

trinn5.jpg

Ikke store forskjellen, men føler øret kommer litt bedre frem nå? :)

Åååå digger det! Man ser jo skikkelig at det er henne, og du har fått frem fargen skikkelig :):wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding :)

Hm, var vanskelig å blande inn andre farger. Følge liksom at jeg ødela noe. Hvordan ser dette ut?:

trinn5.jpg

Ikke store forskjellen, men føler øret kommer litt bedre frem nå? :)

Så fint :D Helt du du du du, jo :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og bruker den siden jeg linket til tidligere, for å lære meg å skisse raskt. Bruker gammeldags blyant og papir ;) Har også bestilt meg skisseblokk, viskelær, et sett med blyanter, samt to tegnebøker! Så det ligger nok og venter på meg når jeg kommer tilbake til England. Vil gjerne forbedre meg generelt med tegning, ikke kun digitalt med hund. Det er MASSE å lære! Gleder meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og bruker den siden jeg linket til tidligere, for å lære meg å skisse raskt. Bruker gammeldags blyant og papir ;) Har også bestilt meg skisseblokk, viskelær, et sett med blyanter, samt to tegnebøker! Så det ligger nok og venter på meg når jeg kommer tilbake til England. Vil gjerne forbedre meg generelt med tegning, ikke kun digitalt med hund. Det er MASSE å lære! Gleder meg.

Men jeg skjønte ikke helt den linken jeg. Jeg fikk bare opp masse bilder av hunder (når jeg var inne i hundekategorien såklart) ? Skal det være noe mer enn det?

Ellers har jeg lyst på mange anatomibøker, og burde egentlig øve mer på kropper, hender, føtter, hoder osv... Alt for dårlig på det.. Det er jo så MYE å sette seg inn i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...