Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for tegning


Mirai
 Share

Recommended Posts

RTL kjempefin tegning, og huden ble fin til slutt :) Men jeg reagerer på at det ene øyehulet er så mye mye myyyyye mørkere enn det andre, men lurer på om det hadde ordnet seg om man kunne sett enden på øyebrynet på den siden som er under håret? Eller hatt litt mer øyevipper på høyre øyet?

Jeg er ikke en ekspert altså, syntes bilde var veldig fint, men det var noe som plaget meg litt med de øynene, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Denne tråden har jeg ikke sett før! Jeg liker også å tegne!!  Nå er det riktignok en liten stund siden sist, nærmer seg vel snart året for siste tegningen.. Tidsklemma. Men skal snart sette igang igje

Tegnegleden er for meg utrolig givende. Ekstra mye når andre gleder seg over tegnearbeidet mitt. Jeg er så heldig å få tegne mange forskjellige motiv på bestilling, men det jeg liker absolutt best å t

Denne tråden er jo dau! Her er en tegning jeg tegna til broshan, som drømmer om vorsteh Referansebilde fra vom og hundemat:

Posted Images

Mere hårstråååååå! :D

Soppen, denne diskusjonen har vi hatt før :lol: - Hår/enten det er på menneske eller hund, fungerer ikke for meg - jeg er fornøyd med at det som er på toppen av skallen faktisk har samme form som hår :lol:

Ja, nå blir det bra RTL :) Du har fremgangsmetoden i boks ser det ut til, så er bare å bruke tid nå, helt til du føler deg ferdig (som er ca aldri, men! Hehe).

Har ikke fått gjort noe mer med den, men skal se om jeg tar den opp igjen etter helgen. :) Takk for tips!

Herlighet RTL, du har blitt superflink! Tegningen er kjempefin :D

Tusen takk :)

RTL kjempefin tegning, og huden ble fin til slutt :) Men jeg reagerer på at det ene øyehulet er så mye mye myyyyye mørkere enn det andre, men lurer på om det hadde ordnet seg om man kunne sett enden på øyebrynet på den siden som er under håret? Eller hatt litt mer øyevipper på høyre øyet?

Jeg er ikke en ekspert altså, syntes bilde var veldig fint, men det var noe som plaget meg litt med de øynene, hehe

Ja, det irriterer meg og! Jeg skal se på det når jeg tar tegningen opp igjen etter helgen. Har irritert meg grenseløst også - for bildet jeg har tegnet etter, er et bilde hvor han sitter under ett tre, å planen min var å tegne treet også, men det ble for mye dill, så jeg gadd ikke, å da forsvant hele poenget med skyggene på den ene siden. :gaah: - men jeg skal se på det. Takk for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hud er tusen ganger enklere enn pels! Skal tegne tre unger som skal bli en julegave snart, da får jeg et avbrekk fra allllllle hårstråene. :P

Nå er jeg snaaart ferdig med dette portrettet. Bakgrunnen forandrer jeg nok, jeg bare lagde noe kjapt tidlig i tegningen for å gjøre det enklere med "kantene" på pelsen. Ble screenshot, ettersom det er en del småpirk igjen - og da ser en utzoomet versjon bedre ut *plystre* Hater detalj-fetisjen min, klarer bare ikke gi meg, finner alltid noe å pirke på. Har sikkert brukt 1000 timer på denne :P Neida, kanskje ikke fullt så ille.. Men det er mye.

post-2045-0-89986400-1321216332_thumb.jp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Savnet å se tegningene dine Aussieglis :D

Ellers lurer jeg på om noen her bruker mye blending options på layerne deres (tenker på multiply, overlay osv)? Har nettopp sett masse photoshop videoer og også tutorials som forklarer virkelig godt hvorfor det er så himla mye enklere å bruke det :D Men fungerer det godt til portrettbilder av mennesker og hunder, eller fungerer det bedre til litt mer "fantasybilder"? Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savnet å se tegningene dine Aussieglis :D

Ellers lurer jeg på om noen her bruker mye blending options på layerne deres (tenker på multiply, overlay osv)? Har nettopp sett masse photoshop videoer og også tutorials som forklarer virkelig godt hvorfor det er så himla mye enklere å bruke det :D Men fungerer det godt til portrettbilder av mennesker og hunder, eller fungerer det bedre til litt mer "fantasybilder"? Hva synes dere?

Jeg bruker det, men det er som regel helt til sist. Jeg kan også ta et layer, og sette ned "opiacityen" på det. Men som regel bruker jeg bare burn/overlay/screen etc. på layere med hårstrå på helt til sist, for å få mer varierte farger.

Jeg bruker faktisk dette mye mer når jeg redigerer bilder enn når jeg tegner. Da bruker jeg ofte å kopiere bildet over på et nytt layer slik at jeg har to layere med samme bildet på. Så tar jeg det øverste og setter på "overlay", og setter ned opiacityen. Kan også blurre dette layeret litt. Blir ofte veldig pent på portretter, og hundebilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Spennende. Jeg har jo nå sett at disse funksjonene helt klart har sine fordeler i digital tegning som jeg nå lærer meg mer om, så jeg synes det er morsomt å se hva andre bruker det til og også hva de synes om det. Så kan man kanskje plukke opp litt tips på veien også :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savnet å se tegningene dine Aussieglis :D

Ellers lurer jeg på om noen her bruker mye blending options på layerne deres (tenker på multiply, overlay osv)? Har nettopp sett masse photoshop videoer og også tutorials som forklarer virkelig godt hvorfor det er så himla mye enklere å bruke det :D Men fungerer det godt til portrettbilder av mennesker og hunder, eller fungerer det bedre til litt mer "fantasybilder"? Hva synes dere?

Jeg bruker det sjeldent i portretter o.l men jeg jobber bare på ett layer da. Synes det er enklere å få beholde helheten i bildet på den måten. Når jeg derimot jobber med litt mer cartoony bilder så leker jeg meg mye med både opacity på layers, multiplay/overlay/etc, masks, osv.

http://dl.dropbox.com/u/3815863/WoW/Paycemayce.jpg - der er det hovedsaklig bare opacity på "skygge"-layeret som blir brukt. (Og så ble jeg lei og gjorde den aldri ferdig, ho ho :P )

http://dl.dropbox.com/u/3815863/WoW/Worgenfinal.jpg - Meg som begynte å eksperimentere med clipping masks. Fantastisk morsom måte å jobbe på.

(Om du vil vite hvordan det gjøres, stikk over til http://redmoonrising.org/images/colouring_tutorial_01.jpg )

Linkorama, wooo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke noe layer masks på de vanlige tegningene, prøver å gjøre alt "selv". Når hele er ferdig så justerer jeg litt med curves, levels, og sharpen, men det er som regel det :)

Min fremgangsmåte når jeg jobber er at jeg tegner først alt sammen veldig grovt på ett lag. Deretter legger jeg nytt lag oppå, tegner videre en stund. Så merger jeg det nye laget med det første laget. Lager nytt lag oppå og tegner på den en stund. Osv. Sånn fortsetter jeg som regel helt til slutt. Mest fordi at om jeg blir misfornøyd med noe, så kan jeg viske det vekk istedet for å begynne å klusse oppå :P

Julekortet jeg holder på med har jeg delt inn i "mapper", en mappe for hvert av barna, en for hunden og en for nissen. Så har hver av mappene ca 2 lag :) Liker ikke alt for mange lag, føler det blir rotete for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tegner alt på ett lag jeg, uten å justere noe som helst etterpå. Aldri tenkt på det faktisk. Og så synes jeg man lærer mye av å prøve og feile, så jeg gjør det på den måten :P

Så lager ett lag med omrisset, og resten på et lag over det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra vi er fler :P

Hvordan går det med printinga? Jeg er fortsatt like nysgjerrig jeg :D

Han er nå ferdig med 2 rammer og bilde! :D Han har avventet "autograf" på det siste, men skal vi bare blåse i det? Han lurte også på om dette bilde også skal printes i A3, da det egentlig er mye mer kvadratisk. Han sende meg en mail med hvordan bilde ble i A3, og jeg syntes det så bra ut jeg. Jeg kunne ikke se at det hadde blitt strekt eller noe slikt ;) Hva syntes dere? Blir det ikke penest med alle 3 bildene i samme format?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nå ferdig med 2 rammer og bilde! :D Han har avventet "autograf" på det siste, men skal vi bare blåse i det? Han lurte også på om dette bilde også skal printes i A3, da det egentlig er mye mer kvadratisk. Han sende meg en mail med hvordan bilde ble i A3, og jeg syntes det så bra ut jeg. Jeg kunne ikke se at det hadde blitt strekt eller noe slikt ;) Hva syntes dere? Blir det ikke penest med alle 3 bildene i samme format?

Sendte deg email, Veronica!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...