Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

1 time siden, Debbie skrev:

Var det enkelt og greit å bestille? Ca samme pris som Minapina feks?

Ja ingen problem!  Sendte mail fredag ettermiddag med mål og fargeønske, natt til mandag fikk jeg melding om at selen  var ferdig og med betalingsinfo. Torsdag lå den i postkassen her :)Betalte 396 skk inkl frakt. 

1 time siden, Pringlen skrev:

Men hvor bestilte du fra?

MR koppel :)

  

 

...ee vi hjemme fra litt smeller og lp trening. Harly har tatt an helt ut i belønningssituasjoner og ryggen ser så langt helt fin ut. Venter nok halvannen til to uker før vi prøver noe agility, for sikkerhets skyld :ahappy:

 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

@Siri så frustrerende - og virket litt unødvendig...

Ja, skikkelig også. I tillegg fikk vi informasjon fra Miljødirektoratet om endringer mht saksbehandling i slike saker - som også kom litt bardus på Fylkesmannen, for å si det sånn.. som i at de ikke fikk vite om det før i går. Jeg er glad det ikke er jeg som skal sitte med målinger og analyser for å si at DE massene skal til deponi, mens DE massene kan brukes DER... 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

:icon_redface:

Sonens HEKS!!!! :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, *Kat84* said:

Og siden @Kangerlussuaq sikkert dør på seg av spenning: 
Audi er helt OK å kjøre. Ligger godt på veien når det ikke er glatt, akselerer kjapt nok for meg, og er romslige. Enkelte ting er ikke på de plassene jeg mener de skal være (for eksempel spaken for å dra fram setet. Veldig viktig når du selv er 163 høy og bror er nærmere 190 høy :| ), og jeg følte den var veldig tung på en måte. Men jevnt over god komfort og ikke noe stort å sette fingeren på. 

Edit: 
Inntrykket kan være noe farget av at det var DAB i bilen, og jeg har hørt på Radio Rock i over en time og fått stilt mitt lenge utilfredstilte behov for David Bowie, Kiss, Billy Idol, Evanesence, Dire Straits, og sånn. :aww: 

På grunn av plassen kan det være at det blir en Audi neste gang jeg skal ha bil. V70 er jo ikke i produksjon mer, den er det V90 som har erstattet. Og den hadde så rar fasong bak at selv om bagasjerommet er dypt så har jeg ikke sjans til å stappe 2 hunder bak der. :P Så mulig jeg blir A6 eier en gang i tiden. Hvis jeg ikke finner en Mercedes som er velholdt og ikke ruster. :P 

@Raksha

Jeg skulle til å skrive: men disse tingene er jo veldig forskjellig ifht modell :P Hvordan den akselererer er jo veldig forskjellig fra en bensinmotor til en dieselmotor, og fra en 2liter til en 3liter. Men er mer enn enig om at A6'en er fin og tung og ligger solid på vegen. Når jeg kjører den i sportsmodus på autobahn så er jeg fra 100 til 230 uten at jeg merker det, fordi den er så stabil i høy fart samt at den er utrolig stille og godt isolert mot vindstøy. Det samme kan man ikke gjøre i mange andre biler, uten å oppleve ustabilitet og mye støy. En nabo har en Mini Cooper countryman som er en sinnsykt kul bil, men som overhodet ikke kan kjøre fort fordi den er så høy og smal at den begynner å virkelig vingle i høyere hastigheter.

Om de er romslige eller ikke, og hvor ting er, er jo også veldig forskjellig fra A1 til A6 og fra Q3 til Q7 :P  Men som tidligere A4 eier og nå A6 så er jeg veldig fornøyd med A6'en både for mennesker i baksetet og for tetriskapasitet når man fløtter. A4 blir fort trang i baksetet på lengre kjøreturer.

Endret av Gjest
Klarte å skrive stabilitet i stedet for ustabilitet...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert sagt det før - men jeg digger sjefen min! Hun er en løsningsorientert dame som får gjort ting. Og hun har nå gått med på ideen om at sønnen min, som er ufør hjerneskadet autist med reduserte evner, men evne til å jobbe med enkle ting, skal få komme og jobbe hos oss. Med enkle "vaktmester"-oppgaver. Mot trygd selvfølgelig. Og da får han kommet seg ut og jobbet, noe han trenger for å få struktur på livet. 
Så er det rart jeg er glad i sjefen min?  :wub:
I morra tar jeg over hytta. Så nå er varebilen fyllt opp av møbler og stæsj. Jeg tror 2018 blir et veldig bra år  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, i dag har jeg bestilt time hos min faste veterinær! Sa fra at jeg ønsket at det ble satt av tid til alt, og det syntes de var selvsagt virket det som :) Så tirsdag it is.

Ør i hodet, hørt på foredrag i hele dag. Mildt interresant, ikke noe nytt for meg (men oppfriskning er alltid greit), men varte for lenge altså...
Nå skal jeg spise slurvepizza (ferdigsaus på tacolefser), håpe på at paraceten hjelper og glo på the crown. Sprek fredagskveld [emoji14]

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sliten i beina... Vi har vært turister og labbet London rundt - i alle fall kjennes det slik ut: Marble Arch, Buckingham Palace, Westminister Abbey, over elven og tilbake, via Trafalgar Square til Tottenham hvor hotellet ligger. Nå hvile bittelitt før vi igjen skal ut og GÅ for å finne oss litt middag... 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Siri skrev:

 

:lol: Jeg tror det må være en helt spesiell type mennesker som liker å ha det der som jobb :D Apropos utsettelse av EU-kontroll... min bobil skal EU-kontrolleres mellom 1. desember (i fjor) og 1. april i år (mener jeg det var). Det er jo umulig å komme seg til eu-kontroll på sommerdekk i den perioden der :o Lurer litt på hvordan jeg skal fikse det... 

 

De som jobber med det til vanlig bytta litt mellom ulike oppgaver, og hadde mer oppgaver utenom å svare på telefoner også - tror det gjør at de trives greit nok med jobben (noen liker og å jobbe sånn da). Verre med oss Adeccovikarer som hadde veldig snevert arbeidsfelt. :P 

Vanlig problem med bobiler og veteranbiler og kontrollmnd i "feil" årstid. Da kan man søke SVV i sitt distrikt om å få permanent flyttet kontrollmåned til en mer passende tid på året. Det kommer an på når siste frist er om du rekker å søke og få endret fra og med denne perioden, for det er jo litt saksbehandlingstid på det.

Men altså, om det er april som er kontrollmåned så har du til og med siste dag i mnd på å få utført kontrollen da, det kan jo gå med sommerdekk da, sånn akkurat? Og så har man jo 2 mnd etter kontrollmåneden også på seg, da får du jo bare et sånt hyggelig brev fra SVV med "har du glemt eu-kontrollen" før brevet blir mindre hyggelig og de sier de vil ha skilta dine. :P Men du kan altså søke om permanent utsettelse av kontrollmåned. :) Så med de 4 månedene før (kan tas fra 1.1 4 måneder før), ut hele kontrollmåneden OG 2 måneder ekstra, så hadde jeg ikke så mye medfølelse med de som ikke "rakk" å få bilen godkjent altså. :whistle: Men jeg skjønner problemet til veteranbiler som ikke brukes på vinteren, og bobiler. 

 

 

Akkurat nå har jeg våknet fra en ørliten lur på sofaen. Det var godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Nå er jeg sliten i beina... Vi har vært turister og labbet London rundt - i alle fall kjennes det slik ut: Marble Arch, Buckingham Palace, Westminister Abbey, over elven og tilbake, via Trafalgar Square til Tottenham hvor hotellet ligger. Nå hvile bittelitt før vi igjen skal ut og GÅ for å finne oss litt middag... 

Og det var grunnen til at jeg ikke ble med på venninnetur til Paris for en stund siden. Jeg har ikke bein til kilometervis med asfaltlabbing!

Jeg har spist taco. Noen vil vel si at det er litt snålt å lage taco med fullt tilbehør for bare en person, men jeg løser det med å spise for to. Stønn. Og så har jeg glemt å kjøpe telys. Helg uten telys! :|

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Og det var grunnen til at jeg ikke ble med på venninnetur til Paris for en stund siden. Jeg har ikke bein til kilometervis med asfaltlabbing!

Jeg skal i alle fall spise en solid middag :lol: 

Just now, Symra&Pippin said:

Jeg har spist taco. Noen vil vel si at det er litt snålt å lage taco med fullt tilbehør for bare en person, men jeg løser det med å spise for to. Stønn. Og så har jeg glemt å kjøpe telys. Helg uten telys! :|

Lager tacosalat til en jeg, lettvint!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Og det var grunnen til at jeg ikke ble med på venninnetur til Paris for en stund siden. Jeg har ikke bein til kilometervis med asfaltlabbing!

Jeg har spist taco. Noen vil vel si at det er litt snålt å lage taco med fullt tilbehør for bare en person, men jeg løser det med å spise for to. Stønn. Og så har jeg glemt å kjøpe telys. Helg uten telys! :|

Jeg synes det er superfint jeg, at man koser seg og spiser god mat selv om en er alene. Man nyter jo uansett ikke maten den andre spiser om man er to heller. Har jo bare nytte av den maten man spiser selv :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Teserere skrev:

Snøen har rast av taket og dratt med seg takstiger, takrenner og vindski :( jeg vet ikke hvor stor skaden er enda. Jeg har såpass bratt tak at jeg ble frarådet å fjerne snø alene, fordi det rett og slett er uforsvarlig. Gruer meg til å finne ut hvor dyrt dette blir :(

Æsj, så kjipt! Kan det være en forsikringssak? Det er jo det når det er mye regn og vind som skaper ødeleggelser.

1 time siden, Line skrev:

Nå er jeg sliten i beina... Vi har vært turister og labbet London rundt - i alle fall kjennes det slik ut: Marble Arch, Buckingham Palace, Westminister Abbey, over elven og tilbake, via Trafalgar Square til Tottenham hvor hotellet ligger. Nå hvile bittelitt før vi igjen skal ut og GÅ for å finne oss litt middag... 

Jeg er klar over at jeg var i London i desember, men jeg er likevel vilt sjalu, London er magisk og bare fantastisk, og jeg blir aldri lei av byen. Jeg skulle ønske jeg kunne bodd der et halvt år. Kos deg masse i siste innspurten!

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har spist taco. Noen vil vel si at det er litt snålt å lage taco med fullt tilbehør for bare en person, men jeg løser det med å spise for to. Stønn. Og så har jeg glemt å kjøpe telys. Helg uten telys! :|

Jeg lager også taco av og til, og en må jo da ha alt tilbehør - en kan jo ikke spise taco med bare en grønnsak, for eksempel. Men ja, det hender at jeg også spiser for to, selv om jeg sier til meg selv at jeg kan heller spise det i to dager :P Taco er DIGG!

Hjemme fra jobb og litt shopping - fikk endelig byttet en julegave, så det var nesten bare "gratis" shopping. Det ble to nye ullpledd til meg, det jeg har var en gave fra eksen jula 2001, så jeg fant ut at det er lov til å bytte dem ut hvert syttende år uten å bidra til klimaproblematikk. Det er liksom ikke like mykt og tykt og sånt lenger. Kid hadde salg på ullpledd, så da fikk jeg to for den gaven jeg returnerte - og jeg var så shallow at jeg valgte pledd ut fra farge nå, så de matcher døra jeg malte i sommer... Så kan det gamle bli hundepledd i stedet, kanskje.

Også har jeg kjøpt meg leketøy - overvåkingskamera, så jeg kan følge med i valpekassa når jeg er på jobb. Jeg må få testet hvordan det fungerer, kanskje teste med hundene som er hjemme alene på mandag? Greit å kunne sjekke at ting er som de skal i valpekassa. Jeg syntes kamera var teit før, for en får jo ikke gjort noe om det skjer noe akutt - men det kan strengt talt skje noe akutt mens jeg står i dusjen også, og jeg kan ikke la være å dusje i åtte uker. Den første uka er jeg hjemme og ved valpekassa, så får vi improvisere etter hvert - men greit å kunne se i kamera at mor og valper er rolige, så gjør jeg en bedre jobb på jobben også, kom jeg fram til. 

Nå skal jeg mekke meg noe mat, også skal vel kvelden fylles med hund og hundeting. Det står 20 kg vom og tiner, som må deles opp. Også må jeg få lest regelverket i RL før vi starter i morgen, i fall det er noen endringer i år jeg har oversett. Foenix skal debutere i klasse 2, og jeg håper ikke vi får hinder, for hun tullet så innmari med hinderet på trening om onsdag. Tosken fôr under hinderet gang på gang! Hun hopper 70 cm i LP, men på 50 cm i RL så valgte hun å gå under. Det klarte hun også på 40, og hun klarte det nesten på 30, men det ble riv. Jeg lurte jo på om jeg måtte melde henne på i et limbomesterskap. Så jeg satte hinderet helt nede på 10 cm og jobbet oss oppover, så vi fikk avsluttet med at hun hoppet. Men JEG kommer til å være nervøs i morgen for at hun skal begynne å krype igjen. Så jeg må finlese regelverket, for å finne ut om en skal ta hinderet på nytt når hunden strengt talt ikke har vært over det - river hun, så skal jeg jo bare gå videre. Men er å krype under en vegring (altså noe du repeterer) eller er det et forsert hinder? @mokken - har du innspill?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SFX skrev:

Æsj, så kjipt! Kan det være en forsikringssak? Det er jo det når det er mye regn og vind som skaper ødeleggelser.

Jeg er klar over at jeg var i London i desember, men jeg er likevel vilt sjalu, London er magisk og bare fantastisk, og jeg blir aldri lei av byen. Jeg skulle ønske jeg kunne bodd der et halvt år. Kos deg masse i siste innspurten!

Jeg lager også taco av og til, og en må jo da ha alt tilbehør - en kan jo ikke spise taco med bare en grønnsak, for eksempel. Men ja, det hender at jeg også spiser for to, selv om jeg sier til meg selv at jeg kan heller spise det i to dager :P Taco er DIGG!

Hjemme fra jobb og litt shopping - fikk endelig byttet en julegave, så det var nesten bare "gratis" shopping. Det ble to nye ullpledd til meg, det jeg har var en gave fra eksen jula 2001, så jeg fant ut at det er lov til å bytte dem ut hvert syttende år uten å bidra til klimaproblematikk. Det er liksom ikke like mykt og tykt og sånt lenger. Kid hadde salg på ullpledd, så da fikk jeg to for den gaven jeg returnerte - og jeg var så shallow at jeg valgte pledd ut fra farge nå, så de matcher døra jeg malte i sommer... Så kan det gamle bli hundepledd i stedet, kanskje.

Også har jeg kjøpt meg leketøy - overvåkingskamera, så jeg kan følge med i valpekassa når jeg er på jobb. Jeg må få testet hvordan det fungerer, kanskje teste med hundene som er hjemme alene på mandag? Greit å kunne sjekke at ting er som de skal i valpekassa. Jeg syntes kamera var teit før, for en får jo ikke gjort noe om det skjer noe akutt - men det kan strengt talt skje noe akutt mens jeg står i dusjen også, og jeg kan ikke la være å dusje i åtte uker. Den første uka er jeg hjemme og ved valpekassa, så får vi improvisere etter hvert - men greit å kunne se i kamera at mor og valper er rolige, så gjør jeg en bedre jobb på jobben også, kom jeg fram til. 

Nå skal jeg mekke meg noe mat, også skal vel kvelden fylles med hund og hundeting. Det står 20 kg vom og tiner, som må deles opp. Også må jeg få lest regelverket i RL før vi starter i morgen, i fall det er noen endringer i år jeg har oversett. Foenix skal debutere i klasse 2, og jeg håper ikke vi får hinder, for hun tullet så innmari med hinderet på trening om onsdag. Tosken fôr under hinderet gang på gang! Hun hopper 70 cm i LP, men på 50 cm i RL så valgte hun å gå under. Det klarte hun også på 40, og hun klarte det nesten på 30, men det ble riv. Jeg lurte jo på om jeg måtte melde henne på i et kongamesterskap. Så jeg satte hinderet helt nede på 10 cm og jobbet oss oppover, så vi fikk avsluttet med at hun hoppet. Men JEG kommer til å være nervøs i morgen for at hun skal begynne å krype igjen. Så jeg må finlese regelverket, for å finne ut om en skal ta hinderet på nytt når hunden strengt talt ikke har vært over det - river hun, så skal jeg jo bare gå videre. Men er å krype under en vegring (altså noe du repeterer) eller er det et forsert hinder? @mokken - har du innspill?

 

I regelverket står det at vegring er om hunden løper ved siden av eller stopper foran hinderet. Så ut ifra det vil jeg tro at kryping er disk om du ikke gjentar øvelsen. Det er feil utført, eventuelt IT. Så da tjener du poeng på å repetere om det er det hun velger å gjøre. Lykke til i morgen :) Gleder meg til å begynne å trene rally igjen med det nye regelverket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Jeg skulle til å skrive: men disse tingene er jo veldig forskjellig ifht modell :P Hvordan den akselererer er jo veldig forskjellig fra en bensinmotor til en dieselmotor, og fra en 2liter til en 3liter. Men er mer enn enig om at A6'en er fin og tung og ligger solid på vegen. Når jeg kjører den i sportsmodus på autobahn så er jeg fra 100 til 230 uten at jeg merker det, fordi den er så stabil i høy fart samt at den er utrolig stille og godt isolert mot vindstøy. Det samme kan man ikke gjøre i mange andre biler, uten å oppleve ustabilitet og mye støy. En nabo har en Mini Cooper countryman som er en sinnsykt kul bil, men som overhodet ikke kan kjøre fort fordi den er så høy og smal at den begynner å virkelig vingle i høyere hastigheter.

Om de er romslige eller ikke, og hvor ting er, er jo også veldig forskjellig fra A1 til A6 og fra Q3 til Q7 :P  Men som tidligere A4 eier og nå A6 så er jeg veldig fornøyd med A6'en både for mennesker i baksetet og for tetriskapasitet når man fløtter. A4 blir fort trang i baksetet på lengre kjøreturer.

Ja, så klart er det forskjell mellom modellene, og type motor. Det vet jeg jo :P 
Det var en A6 med noe over 200HK dieselmotor. Og når du nevner det var det faktisk veldig godt lydisolert. Hvis ikke bare jeg koste meg med DAB'en og overdøvet eventuell støy da :aww: 
 

Vi var og hentet bilen som har vært på verksted i ettermiddag. Siden den skulle EU godkjennes innen slutten av april så fant vi ut at det kunne vi jo ta samtidig. Det ble med kontrollen og mangellappen. 
Først av alt har vi betalt rett under 7700 kroner for dynamoen med arbeid. Og reparasjoner som må til for å få den godkjent koster nye 7500 kroner. 
Etter å ha trøstet meg med å sitte i V90 fant jeg rett og slett ut at fasongen bak er så elendig at jeg kan ikke ha den. Så når V70 ikke produseres mer så må jeg nok overta gubben sin bil om et par år (den er bare 3 år gammel nå), og etter det har jeg et sabla stort problem! :o  Enda godt jeg har noen år på meg. :P 

Vi er også alt for mette på taco i dag. Det er jo så godt at det er vanskelig å stoppe. Ikke en eneste tallerken har rester på seg, spesielt ikke når det er hjemmelaget guacamole. :D 
Nå skal vi bare kose oss og slappe av. Jeg oppdaget plutselig hvilken dato det er også. I dag har faktisk jeg og gubben vært sammen i 10 år! :o Skal si tiden har gått fort! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lett går fremmedlegmer gjennom systemet til hundene? :icon_redface:

Skulle kaste en ostebit til Keo, landet på strikkinga mi og han dro med seg en 30cm lang bomullstråd i samme slengen... Burde han få noe ekstra mat nå, 12t siden sist måltid? :lol: 

Vi har jo hatt hunder som har spist sokker og tauknuter tidligere uten problemer, men hønemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...