Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Akkurat nå, Piglet skrev:

Om det er ok er nå en ting, men det er vel lov å selge i Norge. 

Trodde det var ulovlig i Norge med strømhalsbånd jeg? Er det ikke bare godkjente aktører som får strømme hunder ifm sau? Ellers er det ulovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Midas skrev:

Trodde det var ulovlig i Norge med strømhalsbånd jeg? Er det ikke bare godkjente aktører som får strømme hunder ifm sau? Ellers er det ulovlig?

Som sagt, det er lov å selge, men ikke bruke for privatpersoner. Men ja, unntaket er godkjente aktører som bruker det for strømming på beitedyr. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, SFX skrev:

Også må jeg få lest regelverket i RL før vi starter i morgen, i fall det er noen endringer i år jeg har oversett. Foenix skal debutere i klasse 2, og jeg håper ikke vi får hinder, for hun tullet så innmari med hinderet på trening om onsdag. Tosken fôr under hinderet gang på gang! Hun hopper 70 cm i LP, men på 50 cm i RL så valgte hun å gå under. Det klarte hun også på 40, og hun klarte det nesten på 30, men det ble riv. Jeg lurte jo på om jeg måtte melde henne på i et kongamesterskap. Så jeg satte hinderet helt nede på 10 cm og jobbet oss oppover, så vi fikk avsluttet med at hun hoppet. Men JEG kommer til å være nervøs i morgen for at hun skal begynne å krype igjen. Så jeg må finlese regelverket, for å finne ut om en skal ta hinderet på nytt når hunden strengt talt ikke har vært over det - river hun, så skal jeg jo bare gå videre. Men er å krype under en vegring (altså noe du repeterer) eller er det et forsert hinder? @mokken - har du innspill?

Jeg er litt usikker på om det dømmes IT eller om man skal repetere for å få godkjent øvelsen. Jeg hadde nok spurt dommeren på briefing, så er du helt sikker på at du får rett svar :) Lykke til i morgen, husk å puste!  :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Riv er ikke vegring, bare trekk. Så lenge hunden kommer seg mellom vangene så bør det være godkjent. Ikke noe vits i å repetere når bommen allerede er revet ned, den blir ikke bygget opp igjen.

Det var ikke snakk om riv men at hunden går under pinnen, hvis jeg forsto @SFX rett :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Midas skrev:

I regelverket står det at vegring er om hunden løper ved siden av eller stopper foran hinderet. Så ut ifra det vil jeg tro at kryping er disk om du ikke gjentar øvelsen. Det er feil utført, eventuelt IT. Så da tjener du poeng på å repetere om det er det hun velger å gjøre. Lykke til i morgen :) Gleder meg til å begynne å trene rally igjen med det nye regelverket!

Ja, det er det jeg regner med også - uansett bedre å repetere om en er usikker, men det er jo en idiotisk problemstilling når hunden vanligvis hopper 70 cm uten problem, og utfordringen i LP er et hindersug som gjør at hun tjuvstarter :D 

Og tusen takk - jeg tar morgendagen som en statussjekk, så vet jeg hva vi skal trene mer på, hun har ikke konkurrert i rally siden november 2016. Det eneste hun gjorde i fjor var en ferdselsprøve, også har hun gått to uoffisielle rallystevner hvor det var lov med belønning underveis. Så det er på en måte comeback etter at hun var sykemeldt i fjor. Håper vi kan få gjort mye moro i år, hun er en herlig hund å jobbe med :wub: 

1 minutt siden, mokken skrev:

Jeg er litt usikker på om det dømmes IT eller om man skal repetere for å få godkjent øvelsen. Jeg hadde nok spurt dommeren på briefing, så er du helt sikker på at du får rett svar :) Lykke til i morgen, husk å puste!  :D

Jeg tror ikke jeg har vært borti denne problemstillingen før, typisk Foenix å finne på noe eget. Men en skulle jo tro at hunden må over et hinder for at en hoppøvelse skal være godkjent. Men så lenge en ikke disker på riv så synes jeg det er vanskelig å vite helt hva som er logisk rød tråd i rally, for å være ærlig. Du trenger egentlig ikke å ha en hund som kan hoppe, hvis den kan brøyte :P 

Akkurat nå, simira skrev:

Riv er ikke vegring, bare trekk. Så lenge hunden kommer seg mellom vangene så bør det være godkjent. Ikke noe vits i å repetere når bommen allerede er revet ned, den blir ikke bygget opp igjen.

Hun er jo mellom vangene om hun går under - og hun rev først på 30 cm om onsdag, hun får jo eventuelt høyere hinder enn det i morgen. Så hva da?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Også har jeg kjøpt meg leketøy - overvåkingskamera, så jeg kan følge med i valpekassa når jeg er på jobb. Jeg må få testet hvordan det fungerer, kanskje teste med hundene som er hjemme alene på mandag? Greit å kunne sjekke at ting er som de skal i valpekassa. Jeg syntes kamera var teit før, for en får jo ikke gjort noe om det skjer noe akutt - men det kan strengt talt skje noe akutt mens jeg står i dusjen også, og jeg kan ikke la være å dusje i åtte uker. Den første uka er jeg hjemme og ved valpekassa, så får vi improvisere etter hvert - men greit å kunne se i kamera at mor og valper er rolige, så gjør jeg en bedre jobb på jobben også, kom jeg fram til. 

Og om det skulle være noe galt, så er det jo bedre å dra hjem selv om det tar en halvtime eller noe, enn at det skal gå åtte timer. De fleste arbeidsplasser vil vel gi "omsorgspermisjon" i sånne tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Det var ikke snakk om riv men at hunden går under pinnen, hvis jeg forsto @SFX rett :)

Jupp, du forsto det korrekt. 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Og om det skulle være noe galt, så er det jo bedre å dra hjem selv om det tar en halvtime eller noe, enn at det skal gå åtte timer. De fleste arbeidsplasser vil vel gi "omsorgspermisjon" i sånne tilfeller.

Ja, det er det jeg tenker også, at om jeg ser det er vedvarende uro så kan jeg komme meg hjem. Men jeg satser jo på at det går bra - er det ikke oppnådd harmoni i valpekassa i løpet av den uka jeg er hjemme så finner jeg alternative løsninger. Men på en uke bør selv førstegangsfødende finne ut av det meste.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

 c050.gif

Må'kke se deg tilbake når du flyr!!! 
Bilderesultat for Hekse kræsj

2 timer siden, Betty skrev:

De som jobber med det til vanlig bytta litt mellom ulike oppgaver, og hadde mer oppgaver utenom å svare på telefoner også - tror det gjør at de trives greit nok med jobben (noen liker og å jobbe sånn da). Verre med oss Adeccovikarer som hadde veldig snevert arbeidsfelt. :P 

Ja, det er vel rullering mellom jobber for de som jobber fast :) 

2 timer siden, Betty skrev:

Vanlig problem med bobiler og veteranbiler og kontrollmnd i "feil" årstid. Da kan man søke SVV i sitt distrikt om å få permanent flyttet kontrollmåned til en mer passende tid på året. Det kommer an på når siste frist er om du rekker å søke og få endret fra og med denne perioden, for det er jo litt saksbehandlingstid på det.

Men altså, om det er april som er kontrollmåned så har du til og med siste dag i mnd på å få utført kontrollen da, det kan jo gå med sommerdekk da, sånn akkurat? Og så har man jo 2 mnd etter kontrollmåneden også på seg, da får du jo bare et sånt hyggelig brev fra SVV med "har du glemt eu-kontrollen" før brevet blir mindre hyggelig og de sier de vil ha skilta dine. :P Men du kan altså søke om permanent utsettelse av kontrollmåned. :) Så med de 4 månedene før (kan tas fra 1.1 4 måneder før), ut hele kontrollmåneden OG 2 måneder ekstra, så hadde jeg ikke så mye medfølelse med de som ikke "rakk" å få bilen godkjent altså. :whistle: Men jeg skjønner problemet til veteranbiler som ikke brukes på vinteren, og bobiler. 

Takk for god info :) Jeg burde vel greie det i løpet av april håper jeg... vi kan jo håpe på en periode med skikkelig vår :D 

1 time siden, SFX skrev:

Æsj, så kjipt! Kan det være en forsikringssak? Det er jo det når det er mye regn og vind som skaper ødeleggelser.

Man er nok selv ansvarlig for å måke tak og sørge for at snøen ikke blir for tung... tror jeg. Dette er jo noe man kan kontrollere selv :) Men jeg aner egentlig ikke da :P 

Vi har gått en god tur i kveld, og jeg takker og bukker til den som har vært gæern nok til å kjøre bilen sin opp skogsbilvegen i en halvmeter snø. Det laget en finfin sti å gå på for hundene og meg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Må'kke se deg tilbake når du flyr!!! 
Bilderesultat for Hekse kræsj

:D 

Akkurat nå, Siri skrev:

Man er nok selv ansvarlig for å måke tak og sørge for at snøen ikke blir for tung... tror jeg. Dette er jo noe man kan kontrollere selv :) Men jeg aner egentlig ikke da :P 

Men hvis de dekker for ting som blir borte/ødelagt av sterke vindkast, når du strengt talt visste at det var orkan på vei og kunne ha sørget for å sette hagemøblene i garasjen, så er vel ikke det noe annerledes? 

...er middagen snart ferdig, og den er varm. Det synes i hvert fall lillefingeren som jeg la på stekepanna. Fucking moron...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk. :blink:

 

Det positive: Gubben fikk ryddeånden over seg og gikk hardt inn for å rydde og vaske kjølehjørnet i dag. 

Det ikke fullt så positive: Han kasta ALT! Inkludert alle marmelader og chutnyer jeg har laga for å ha i matlaging...:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SFX said:

Ja, det er det jeg regner med også - uansett bedre å repetere om en er usikker, men det er jo en idiotisk problemstilling når hunden vanligvis hopper 70 cm uten problem, og utfordringen i LP er et hindersug som gjør at hun tjuvstarter :D 

Og tusen takk - jeg tar morgendagen som en statussjekk, så vet jeg hva vi skal trene mer på, hun har ikke konkurrert i rally siden november 2016. Det eneste hun gjorde i fjor var en ferdselsprøve, også har hun gått to uoffisielle rallystevner hvor det var lov med belønning underveis. Så det er på en måte comeback etter at hun var sykemeldt i fjor. Håper vi kan få gjort mye moro i år, hun er en herlig hund å jobbe med :wub: 

Jeg tror ikke jeg har vært borti denne problemstillingen før, typisk Foenix å finne på noe eget. Men en skulle jo tro at hunden må over et hinder for at en hoppøvelse skal være godkjent. Men så lenge en ikke disker på riv så synes jeg det er vanskelig å vite helt hva som er logisk rød tråd i rally, for å være ærlig. Du trenger egentlig ikke å ha en hund som kan hoppe, hvis den kan brøyte :P 

Hun er jo mellom vangene om hun går under - og hun rev først på 30 cm om onsdag, hun får jo eventuelt høyere hinder enn det i morgen. Så hva da?

Jeg måtte fundere litt på det selv, og tenker umiddelbart at jeg ville dømt riv. Men det KAN tekisk sett dømmes disk for feil gjennomføring av hinder (det er meningen at hunden skal HOPPE selvstendig ;) ). Så spør dommer for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Siri skrev:

Må'kke se deg tilbake når du flyr!!! 
Bilderesultat for Hekse kræsj

 

:lol::lol:

Jeg har balansert en tur på holka. Har et tre med lange greiner som jeg holder meg fast i når jeg går ned bakken fra huset mitt, det har jeg nesten brukt opp denne vinteren.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SFX skrev:

Men hvis de dekker for ting som blir borte/ødelagt av sterke vindkast, når du strengt talt visste at det var orkan på vei og kunne ha sørget for å sette hagemøblene i garasjen, så er vel ikke det noe annerledes? 

Ditt ansvar å måke

Vi regner med at de fleste har sjekket at de er forsikret, mot både brann og uvær, etter vinterens stormer. Du er imidlertid ikke forsikret mot latskap. Det er ditt ansvar å sørge for at taket er i god stand, og at det ikke får for mye å jobbe med.

- Det er eiers ansvar å følge med på økning i snømengde på hyttetaket og iverksette snørydding før hytta skades av snøtyngde, understreker Nilsen.

I tillegg til mye bryderi og en hytte som ikke kan brukes, kan en slik skade også føre til redusert erstatning fra forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, simira skrev:

Jeg måtte fundere litt på det selv, og tenker umiddelbart at jeg ville dømt riv. Men det KAN tekisk sett dømmes disk for feil gjennomføring av hinder (det er meningen at hunden skal HOPPE selvstendig ;) ). Så spør dommer for sikkerhets skyld.

Jeg håper jo at det bare var en brainfart fra hennes side, vi trente tunnel og hinder etter hverandre for å jobbe med kontroll på hunden mellom morsomme moment :P Så mulig hun var i så godt driv at hun derfor gikk under noen ganger, hun hopper som sagt opp til 70 i LP med tjuvstart. Men greit å spørre just in case, om det er hinder i morgen. 

Akkurat nå, Siri skrev:

Ditt ansvar å måke

Vi regner med at de fleste har sjekket at de er forsikret, mot både brann og uvær, etter vinterens stormer. Du er imidlertid ikke forsikret mot latskap. Det er ditt ansvar å sørge for at taket er i god stand, og at det ikke får for mye å jobbe med.

- Det er eiers ansvar å følge med på økning i snømengde på hyttetaket og iverksette snørydding før hytta skades av snøtyngde, understreker Nilsen.

I tillegg til mye bryderi og en hytte som ikke kan brukes, kan en slik skade også føre til redusert erstatning fra forsikringsselskapet.

Greit å vite, men det er jo forskjell på råttent tak som er ignorert i 17 år, og 40 cm snø over natta som blåser overende pipe og takrenne. 

Jeg har begynt på ny serie på Netflix, og det er skikkelig mental whiplash når jeg ser skuespillere med tydelige roller fra andre serier/filmer dukke opp. Hyggelig at de som skuespillere får andre jobber, selvfølgelig, men det fucker litt med hodet mitt :D Og jeg lurer på om han ene kanskje ikke er så god skuespiller, for han er nesten helt lik som i filmene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Greit å vite, men det er jo forskjell på råttent tak som er ignorert i 17 år, og 40 cm snø over natta som blåser overende pipe og takrenne. 

Vel - taket detter ikke sammen av 40 m snø på ei natt. Men når det begynner å bli en meter snø som har bygd seg opp over litt tid, som er pakket og kompakt, DA blir det tungt. Og DET kommer ikke som julaften på kjerringa liksom :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mokken skrev:

Ja ingen problem!  Sendte mail fredag ettermiddag med mål og fargeønske, natt til mandag fikk jeg melding om at selen  var ferdig og med betalingsinfo. Torsdag lå den i postkassen her :)Betalte 396 skk inkl frakt. 

MR koppel :)

  

 

...ee vi hjemme fra litt smeller og lp trening. Harly har tatt an helt ut i belønningssituasjoner og ryggen ser så langt helt fin ut. Venter nok halvannen til to uker før vi prøver noe agility, for sikkerhets skyld :ahappy:

 

 

åh hørtes jo herlig ut. Og så mye billigere da.. dæven. Hvorfor har jeg ikke sjekket de før...Bra du er fornøyd.

3 timer siden, SFX skrev:

Æsj, så kjipt! Kan det være en forsikringssak? Det er jo det når det er mye regn og vind som skaper ødeleggelser.

Jeg er klar over at jeg var i London i desember, men jeg er likevel vilt sjalu, London er magisk og bare fantastisk, og jeg blir aldri lei av byen. Jeg skulle ønske jeg kunne bodd der et halvt år. Kos deg masse i siste innspurten!

Jeg lager også taco av og til, og en må jo da ha alt tilbehør - en kan jo ikke spise taco med bare en grønnsak, for eksempel. Men ja, det hender at jeg også spiser for to, selv om jeg sier til meg selv at jeg kan heller spise det i to dager :P Taco er DIGG!

Hjemme fra jobb og litt shopping - fikk endelig byttet en julegave, så det var nesten bare "gratis" shopping. Det ble to nye ullpledd til meg, det jeg har var en gave fra eksen jula 2001, så jeg fant ut at det er lov til å bytte dem ut hvert syttende år uten å bidra til klimaproblematikk. Det er liksom ikke like mykt og tykt og sånt lenger. Kid hadde salg på ullpledd, så da fikk jeg to for den gaven jeg returnerte - og jeg var så shallow at jeg valgte pledd ut fra farge nå, så de matcher døra jeg malte i sommer... Så kan det gamle bli hundepledd i stedet, kanskje.

Også har jeg kjøpt meg leketøy - overvåkingskamera, så jeg kan følge med i valpekassa når jeg er på jobb. Jeg må få testet hvordan det fungerer, kanskje teste med hundene som er hjemme alene på mandag? Greit å kunne sjekke at ting er som de skal i valpekassa. Jeg syntes kamera var teit før, for en får jo ikke gjort noe om det skjer noe akutt - men det kan strengt talt skje noe akutt mens jeg står i dusjen også, og jeg kan ikke la være å dusje i åtte uker. Den første uka er jeg hjemme og ved valpekassa, så får vi improvisere etter hvert - men greit å kunne se i kamera at mor og valper er rolige, så gjør jeg en bedre jobb på jobben også, kom jeg fram til. 

Nå skal jeg mekke meg noe mat, også skal vel kvelden fylles med hund og hundeting. Det står 20 kg vom og tiner, som må deles opp. Også må jeg få lest regelverket i RL før vi starter i morgen, i fall det er noen endringer i år jeg har oversett. Foenix skal debutere i klasse 2, og jeg håper ikke vi får hinder, for hun tullet så innmari med hinderet på trening om onsdag. Tosken fôr under hinderet gang på gang! Hun hopper 70 cm i LP, men på 50 cm i RL så valgte hun å gå under. Det klarte hun også på 40, og hun klarte det nesten på 30, men det ble riv. Jeg lurte jo på om jeg måtte melde henne på i et limbomesterskap. Så jeg satte hinderet helt nede på 10 cm og jobbet oss oppover, så vi fikk avsluttet med at hun hoppet. Men JEG kommer til å være nervøs i morgen for at hun skal begynne å krype igjen. Så jeg må finlese regelverket, for å finne ut om en skal ta hinderet på nytt når hunden strengt talt ikke har vært over det - river hun, så skal jeg jo bare gå videre. Men er å krype under en vegring (altså noe du repeterer) eller er det et forsert hinder? @mokken - har du innspill?

Jeg ville nok gått for riv, og da bare går du videre i banen.

2 timer siden, maysofie skrev:

Hvor lett går fremmedlegmer gjennom systemet til hundene? :icon_redface:

Skulle kaste en ostebit til Keo, landet på strikkinga mi og han dro med seg en 30cm lang bomullstråd i samme slengen... Burde han få noe ekstra mat nå, 12t siden sist måltid? :lol: 

Vi har jo hatt hunder som har spist sokker og tauknuter tidligere uten problemer, men hønemor!

Så på Norge Rundt i dag, og da var det gjeterhundprøve. Er det ingen minste aldersgrense der som i andre grener...????

 

Grei fredagskveld, og tror jommen naboen holder seg i ro også..(halleluja)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ventet på en vase som skal komme inn hos brødrene pedersen i 2 mnd! Jeg har vært der 1-2 ganger i uken og sjekket. For jeg skulle virkelig ha denne vasen:P de kunne aldri gi meg et svar på når de fikk den inn. Ikke sånn cirka en gang.

så i dag fikk de varelevering. Vasen var kommet inn i alle farger, unntatt svart, som selfølgelig var den jeg skulle ha...:aww: "neeei vi vet ikke når vi får inn den svarte. En eller annen gang. Kanskje om 1 mnd, kanskje om 6 mnd". Jeg var lettere irritert over at jeg ikke fikk tak i vasen min...men før jeg visste ordet av det så gikk jeg der i fra med en hvit en.. og da måtte man jo kjøpe blomster også. Ingen vase uten blomster liksom. Og så bare ballet det på seg og nå har jeg brukt opp alle gavekortene mine:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

nå har jeg ventet på en vase som skal komme inn hos brødrene pedersen i 2 mnd! Jeg har vært der 1-2 ganger i uken og sjekket. For jeg skulle virkelig ha denne vasen:P de kunne aldri gi meg et svar på når de fikk den inn. Ikke sånn cirka en gang.

så i dag fikk de varelevering. Vasen var kommet inn i alle farger, unntatt svart, som selfølgelig var den jeg skulle ha...:aww: "neeei vi vet ikke når vi får inn den svarte. En eller annen gang. Kanskje om 1 mnd, kanskje om 6 mnd". Jeg var lettere irritert over at jeg ikke fikk tak i vasen min...men før jeg visste ordet av det så gikk jeg der i fra med en hvit en.. og da måtte man jo kjøpe blomster også. Ingen vase uten blomster liksom. Og så bare ballet det på seg og nå har jeg brukt opp alle gavekortene mine:icon_redface:

Ønsker folk seg VASER??? :lol: Det er liksom bare noe man får i gave, det, er det ikke? :lol: Eller vinner på hundeutstilling :aww: Tror alle mine vaser stammer fra hundeutstillinger :aww: 

Akkurat nå, QUEST skrev:

Er du nå heeelt sikker på det? :D

Defintivt helt sikker :P 
Jeg definerer meg forøvrig inn under begrepet HGK... humørløs gammal kjerring :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Debbie Nei, i Norge har vi ikke noen nedre aldersgrense, selvsagt omdiskutert. I Sverige tror jeg det er 12mnd :) 

Vet om flere tilfeller hvor 6mnd gamle hunder har fått godkjent gjeterhundprøve, godkjent klasse 3 (høyeste) i en alder av 7-8mnd. Instinkter og egenskapene kan man hente frem mye tidligere enn kroppene deres er klare for det, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...