Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

I dag var vi på første utstilling med Ronja! Vi var litt nervøse siden vi aldri har gjort dette før, men det var jo bare gøy. Hun vant over en annen tispe i klassen 4-6 mnd og fikk god kritikk. Dommeren syns blant annet at hun hadde nydelig pels, noe jeg ble veldig glad for å høre. I går gikk jeg nemlig gjennom et lite *der hvor djevelen bor* for å få badet, fønet og børstet henne. Ronja syns nok det var verst, men nå tror jeg vi har kommet over en liten kneik og at det går bedre neste gang. I tillegg stod det at hun ble vel fremvist, noe jeg tror samboeren min ble litt stolt over. Ronja gikk overraskende bra i ringen - og vi som ikke hadde rukket å øve så mye! Ellers  stod det at hun var en utmerket type og de likte både vinkler og proporsjoner. Kanskje skriver de det eller lignende hos mange, men jeg syns det var skikkelig stas. Veldig stolt over henne. Så er det jo så bra trening også. Vi drar tilbake igjen i morgen og gleder oss mer denne gangen. 

Endret av Koriander
Oops, et lite banneord
  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så teknisk tilbakestående.... Ringer C og sier det er noe galt med tv'en siden det ikke er lyd på noen av kanalene. Han ber meg ta strømmen og jaggu funket ikke det, det er vel kanskje første bud når noe er galt? Jaja, nå har jeg leid meg Kristin Lavransdatter ihvertfall.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på vinden og gruer meg til å gå de 30 meterne eller så bort til fjøset mitt. Heldigvis fint der inne da. Bonden legger barnet, så jeg skal ut en tur, må bare vente til magen min er ferdig med å krangle. :aww:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi ruslet oss en liten times tur i dag også. Litt Bambi på isen på jentene de første hundre meterne, til de skjønte at å gå der det heller ikke var så lurt. Resten av runden gikk fint :ahappy: Så godt å få gått seg en god tur annet enn i storbyen, selv om jeg gjerne skulle hatt med meg de bare veiene og gresset i grøfta.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Debbie skrev:

Masse lykke til.

Tusen takk!

Sitat

Her er det holke, og jeg kjenner jeg er bare sur og lei. Må lufte bikkja, men ho trynte i hagen i går og kom haltende inn..

Æsj, god bedring til frøkna! Det er så ekkelt føre nå, og jeg er så redd for at hundene skal få seg en strekk. Og jeg husker med gru at det snart er et år siden jeg hadde et enkelt fall på isen og brakk korsbeinet, det gjorde pokker meg så vondt i rumpa at jeg trenger ikke å gjenta det i år - men jeg har ikke lyst til å teste andre beinbrudd heller. 

Shit, nå hørtes jeg ut som den gamle kjerringa med dårlige bein - lårhalsen neste?

8 timer siden, Kaisen skrev:

Nå har jeg skrubba bikkja med douxo pyo og satser på at hun bare klødde fordi hun var skitten? Lov å håpe:lol: jeg er egentlig litt for dårlig å bade henne..kanskje man kan holde kløen i sjakk med jevnlige bad med anti-kløe shampo:icon_confused: nå løper hun i hvertfall villmann her inne fordi hun er våt, og sofaputene ligger strødd rundt om kring

Jeg trodde jevnlige bad var en av grunnpilarene for behandling/vedlikehold av allergisk hund? 

11 timer siden, Pixie skrev:

Fortsatt komfyrløs, og nå er jeg tom for rundstykker. Har rasjonert skikkelig de to siste ukene, og strukket en ukes beholdning dobbelt så langt som vanlig. Men i dag blir det bakedag hos eksen igjen. Tror det skal gå greit.

-14 ute her også, 15 pluss inne. Skru opp varmeovnene litt kanskje!

Nå er det mulig jeg har glemt noen vesentlige opplysninger, men hvorfor må du bake rundstykker når du ikke har komfyr? Er det ikke bedre å kjøpe noe på butikken, så du slipper å tilbringe en dag med eksen? Jeg tenker det må være bedre for å skåne deg selv?

For all del, hjemmelagde rundstykker er godt, men for en periode kan du vel spise brød, knekkebrød, lomper, frokostblanding eller noe annet fra butikken? 

7 timer siden, Snoffe skrev:

Da har jeg hatt to kunder i Snoffe's klipp og farg :aww:

Gubben og svigerfar som fikk seg en klipp. For en uke siden var det søster som fikk en klipp.

Bare meg selv som mangler nå, så får høre med søster når hun kan, og så må jeg farge etterveksten. 

Hahahahaha, min første tanke var at du hadde hatt pudler til klipp, og jeg tenkte "shit, vet hun ikke at det ikke er lov til å farge dårlig sortfarge?????"

1 time siden, Christine skrev:

På kveldens skitur befant jeg meg plutselig liggende i snøen med bikkjene løse rundt meg, men husker ikke å ha gått på trynet :aww:. Kom meg opp igjen og kjørte litt til før jeg kjente at det begynte å svartne, så da kjørte vi bare hjem. Nå tørr jeg ikke noe annet enn å holde sofaen resten av kvelden, men like greit når både ankel, håndledd, kne og hode har fått en trøkk i isete snø. Aner ikke om det svartnet for meg fordi jeg falt, eller om jeg falt fordi det svartnet for meg :lol: 

Uæææh, ta vare på deg selv!

29 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Vi har vært på langtur, i nedre del av hagen. Faktisk ikke fysisk mulig å gå noe annet sted uten å krype på alle fire. I dag er jeg bare fornøyd med at Symra fikk tissa og bæsja, så får vi ha litt høyere ambisjoner i morgen. 

Vi har herja oss småslitne begge to da, med å leke med Rattus Norvegicus, Ikearotta til Symra. Symra ler når vi herjeleker, jeg kan banne på at hun ler!

Det er noe magisk med den rotta, det fikk jeg erfare i dag!

Hjemme fra rallystevne, og har rukket en times sløving på sofaen med koselystne hunder, og deretter bikket jeg over og sov i tre timer. Da jeg våknet var jeg så kald at jeg skiftet klær, og det slår meg alltid hvor rart det er at å skifte klær gjør en varmere. Men det var som om kulda satt fast i det jeg hadde på meg under stevnet - som var innestevne i ikke-oppvarmet hall, så jeg hadde flere lag med ull og andre varme saker, og likevel er tærne isbiter. Men det hjalp å ta av seg ullsokkene. Det hjelper forhåpentligvis enda mer at jeg fyrer i peisen igjen, den hadde vært frekk nok til å slukne mens jeg sov. Skal ikke tre vedkubber vare evig heller, nå da?

Jeg var en liten setning unna å bli hjemme i dag, forresten, våknet så fullstendig trøtt og lite uthvilt at jeg lurte på hvorfor jeg skulle dra. Hadde fått en melding på Messenger fra ei venninne, svarte på den, skrev noe om stevnet, og hun ga meg en grunn til å dra. Så da var det å stå opp, fôre hunder, dusje, komme ut og se at Glam har spist opp pålegget til frokosten min (han var grisefornøyd, han hadde plukket ned en boks nugatti fra kjøkkenbenken og slikket i seg, det var bare litt igjen, og han hadde nugatti på nesa), kjøre avgårde, og belage seg på Statoil-frokost. 

Foenix var første hund ut i dag, og vi hadde masse moro! Et par skilt jeg vet hun ikke kan, så det ble en del føring og kroppsspråk for å ro det i land - og de har vi også fått IT på, så vi må jobbe med de, hehehehe. Vi disket på to skilt. Vi hadde ikke hinder i dag, typisk etter all praten i går, men hadde tunnel, og den har hun nok ikke trent nok på, så hun var på vei forbi, jeg kalte henne til meg - og da har en visst disket? Jeg må finlese det der, uten at jeg vet hva annet jeg kunne gjort - enn å lære henne tunnelen bedre. Vi ble stående sammen foran tunnelen en stund og se på den, mens jeg forsøkte å få henne gjennom uten å ta på henne, hun logret og syntes jeg hadde tidenes teiteste idé, og jeg tenkte at screw it, du skal gjennom når jeg vet at du kan, jeg tar heller fram godbit og disker oss på det bare du får kommet gjennom - vi disker jo om vi går forbi. Men så fant hun ut at hun kunne gå gjennom, og på andre siden ble jo jeg så glad at jeg jublet og klappet litt for henne, og da ble Foenix driiiiiiiitfornøyd med egen innsats, og gjorde noe hun ikke har gjort før - hun stakk fra meg i stedet for å henvende seg til meg for ros/kos/belønning! Neste skilt var åttetall med fristelse, så hun stupte rett i det, grep IKEA-rotta flere meter fra meg, og kom tilbake med den. Hun har aldri sett en IKEA-rotte før... Hun slapp den, vi begynte å gå i åttetallet, hun oppdaget matskåla, og jeg ble så fiksert på å stoppe henne fra å snuse at jeg endte med å gå feil i åttetallet, jeg klarte å gå slalåm mellom de to kjeglene og matskåla som sto igjen :D Dommeren hadde aldri sett den måten å gå før :P Jeg var så sikker på at hun ville være fullstendig uinteressert, hun har alltid så maksimal kontakt på meg og ignorerer ting rundt oss, så jeg har bare trent på åttetallet et par ganger, og aldri har hun forsøkt å se på noe en gang. Men det ble vel litt for sterkt å forsere tunnelen og ha en liten fest etterpå. Så da vet jeg hva vi må trene på framover. Hun gjorde mange, mange fine moment også, og jeg var godt fornøyd med gjennomkjøringen og spiriten hennes. Det er gode disker og dårlige disker, og dette var uansett soleklar disk :P 

Så var det å vente leeenge, før Glam var i gang langt ut i rekka av 38 i klasse 1. Da begynte jeg å bli sånn passe sliten og kald, holdt på å sovne i stolen, og forsøkte å spille piano med tærne i skoene. Midt i klasse 1 ble de ferdig i den andre ringen, så da ble den ringen frigitt som oppvarmingsområde for oss som ikke var ferdig, og det er jo supert i trange hallen på Hadeland hvor en ikke får varmet opp og knapt akklimatisert hunden - det pleier å være shita trangt, men i dag var det romslig, selv mens det var bedømmelse i den andre ringen. Så jeg tok inn Glam i god tid, han fikk landet, vi fikk repetert litt, også jobbet vi egentlig mest ro, kontakt og "ikke snus". Jeg hadde skikkelig god følelse, fordi han var så veldig på, minimalt interessert i andre, og jeg kjente at enten går dette veldig bra fordi han er der han skal være, eller så går dette veldig dårlig fordi han har brukt opp konsentrasjonsevnen før vi er i gang. Men Glam ROCKA banen, heck han var heit og på i dag (til seg å være), han bare danset avgårde og var helt med, jeg jobba perfekt med ham og følte vi for første gang var et samarbeidende team gjennom så godt som hele banen, og selv da vi som nestsiste skilt fikk spiralen (booooorrriiiiiing, synes Glam) så hadde han fremdeles øynene på meg og acet det siste skiltet som jeg ikke visste at han kunne siden det var nytt og jeg bråtrente på det for første gang i dag :P Vi fikk en repetisjon fordi han så på meg og fikk helt skeiv sitt som gjorde det vanskelig å gjennomføre et skilt, og ett eneste sted datt han ut og måtte snuse så vi fikk det, stram line og DK (det var akkurat ved døra der folk forlot hallen, og i ettertid tenkte jeg at jeg skulle vært mer på der så han ikke fanget opp om det var mistede godbiter og mye lukter der). Men fyttipokker jeg var høy på adrenalin da vi kom ut, jeg følte at vi hadde gjort et knalløp - eller disket på noe idiotisk jeg hadde oversett.

Så jeg var jo så nervøs under premieutdelingen, må de bruke så lang tid på å dele ut kritikkene til brutte løp og disker? Det er et mareritt å stå der og se de nærme seg bunken med røde sløyfer, og håpe du er blant dem! Men vi var blant dem!!!! Glamtastic og jeg gikk inn til 182 poeng, 11.plass av 38, og vår andre førstepremie - weee! Nå blir det barselpermisjon i heimen, men den hunden skal ha RL1-tittelen i år, det er det ingen tvil om nå. Jeg må slutte å si at han bare er dum og deilig, for han har faktisk fin arbeidskapasitet når han bare får bli tørr bak øra. Han har vist det på flere treninger nå også, en helt annen ro og konsentrasjon og arbeidsmoral enn før. Jeg begynner sikkert å bli flinkere til å føre ham og kjenne ham også. Dette er bare vårt femte stevne, så han kan ikke kalles rutinert. 

Nå er han tilgitt at han spiste nugattien min også :wub: 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
16 minutter siden, Koriander skrev:

I dag var vi på første utstilling med Ronja! Vi var litt nervøse siden vi aldri har gjort dette før, men det var jo bare gøy. Hun vant over en annen tispe i klassen 4-6 mnd og fikk god kritikk. Dommeren syns blant annet at hun hadde nydelig pels, noe jeg ble veldig glad for å høre. I går gikk jeg nemlig gjennom et lite *der hvor djevelen bor* for å få badet, fønet og børstet henne. Ronja syns nok det var verst, men nå tror jeg vi har kommet over en liten kneik og at det går bedre neste gang. I tillegg stod det at hun ble vel fremvist, noe jeg tror samboeren min ble litt stolt over. Ronja gikk overraskende bra i ringen - og vi som ikke hadde rukket å øve så mye! Ellers  stod det at hun var en utmerket type og de likte både vinkler og proporsjoner. Kanskje skriver de det eller lignende hos mange, men jeg syns det var skikkelig stas. Veldig stolt over henne. Så er det jo så bra trening også. Vi drar tilbake igjen i morgen og gleder oss mer denne gangen. 

Gratulerer med bra kritikk og vel gjennomført utstilling :)

Debuten er alltid verst. Den aller første utstillingen jeg var på var jeg skikkelig nervøs for. Helt skjelven, og så sikkert ut som om jeg hadde panikk :lol:

Første utstilling med Sjef var jeg også skikkelig nervøs (og diverse andre ting påvirket den dagen). Da var det jo noe helt annet med større valp hvis valpefakter og få treninger ble mye mer synlige. :P  Men det gikk nå greit da selv om Sjef prøvde å sitte i fanget til dommer og var veldig opptatt av det faktum at dette ukjente mennesket tok tak i privaten :lol:

 

Nå er snøen borte allerede. Nå er det ren og 6 grader her ute igjen. Vestlandsvinter! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, mokken skrev:

Hvem sine valper? :wub: Bæra? 

 

Stemmer :) Så kul gjeng! Dog noe manglende selvoppholdelsesdrift og jeg er litt satt ut over klatreferdighetene :lol:. Så små, men allerede så kapable til å komme seg i fjes-høyde for å hilse, I'm amazed! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

 

Hahahahaha, min første tanke var at du hadde hatt pudler til klipp, og jeg tenkte "shit, vet hun ikke at det ikke er lov til å farge dårlig sortfarge?????"

Hæ!? :o og jeg som hadde lyst på blå puddel :aww: burde kanskje kjøpt en hvit en da, litt lettere å farge dem :aww::lol:

Her er det "klipp og farg" for mennesker, og "klipp og føn" for hunder :aww::lol: 

 

Gratulerer med en flott dag på rallybanen :ahappy:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tonje skrev:

Stemmer :) Så kul gjeng! Dog noe manglende selvoppholdelsesdrift og jeg er litt satt ut over klatreferdighetene :lol:. Så små, men allerede så kapable til å komme seg i fjes-høyde for å hilse, I'm amazed! 

Kengurugenet er ganske morsomt ja, ingenting å si på innsatsen til disse kelpiedyrene!  @Hoppetussa har et artig bilde av klatrende babyHumla :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Kengurugenet er ganske morsomt ja, ingenting å si på innsatsen til disse kelpiedyrene!  @Hoppetussa har et artig bilde av klatrende babyHumla :P 

Tydeligvis! Jeg hadde jo sett for meg at Felix kunne få ha senga vår som friplass når han blir lei, for den er ganske høy, men oppdretter lo godt da hun hørte det og jeg skjønte fort hvorfor :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Tydeligvis! Jeg hadde jo sett for meg at Felix kunne få ha senga vår som friplass når han blir lei, for den er ganske høy, men oppdretter lo godt da hun hørte det og jeg skjønte fort hvorfor :lol:

Optimistisk du!  Kelpiebarn er ikke som andre barn :lol:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, SFX skrev:

Tusen takk!

Æsj, god bedring til frøkna! Det er så ekkelt føre nå, og jeg er så redd for at hundene skal få seg en strekk. Og jeg husker med gru at det snart er et år siden jeg hadde et enkelt fall på isen og brakk korsbeinet, det gjorde pokker meg så vondt i rumpa at jeg trenger ikke å gjenta det i år - men jeg har ikke lyst til å teste andre beinbrudd heller. 

Shit, nå hørtes jeg ut som den gamle kjerringa med dårlige bein - lårhalsen neste?

Jeg trodde jevnlige bad var en av grunnpilarene for behandling/vedlikehold av allergisk hund? 

Nå er det mulig jeg har glemt noen vesentlige opplysninger, men hvorfor må du bake rundstykker når du ikke har komfyr? Er det ikke bedre å kjøpe noe på butikken, så du slipper å tilbringe en dag med eksen? Jeg tenker det må være bedre for å skåne deg selv?

For all del, hjemmelagde rundstykker er godt, men for en periode kan du vel spise brød, knekkebrød, lomper, frokostblanding eller noe annet fra butikken? 

Hahahahaha, min første tanke var at du hadde hatt pudler til klipp, og jeg tenkte "shit, vet hun ikke at det ikke er lov til å farge dårlig sortfarge?????"

Uæææh, ta vare på deg selv!

Det er noe magisk med den rotta, det fikk jeg erfare i dag!

Hjemme fra rallystevne, og har rukket en times sløving på sofaen med koselystne hunder, og deretter bikket jeg over og sov i tre timer. Da jeg våknet var jeg så kald at jeg skiftet klær, og det slår meg alltid hvor rart det er at å skifte klær gjør en varmere. Men det var som om kulda satt fast i det jeg hadde på meg under stevnet - som var innestevne i ikke-oppvarmet hall, så jeg hadde flere lag med ull og andre varme saker, og likevel er tærne isbiter. Men det hjalp å ta av seg ullsokkene. Det hjelper forhåpentligvis enda mer at jeg fyrer i peisen igjen, den hadde vært frekk nok til å slukne mens jeg sov. Skal ikke tre vedkubber vare evig heller, nå da?

Jeg var en liten setning unna å bli hjemme i dag, forresten, våknet så fullstendig trøtt og lite uthvilt at jeg lurte på hvorfor jeg skulle dra. Hadde fått en melding på Messenger fra ei venninne, svarte på den, skrev noe om stevnet, og hun ga meg en grunn til å dra. Så da var det å stå opp, fôre hunder, dusje, komme ut og se at Glam har spist opp pålegget til frokosten min (han var grisefornøyd, han hadde plukket ned en boks nugatti fra kjøkkenbenken og slikket i seg, det var bare litt igjen, og han hadde nugatti på nesa), kjøre avgårde, og belage seg på Statoil-frokost. 

Foenix var første hund ut i dag, og vi hadde masse moro! Et par skilt jeg vet hun ikke kan, så det ble en del føring og kroppsspråk for å ro det i land - og de har vi også fått IT på, så vi må jobbe med de, hehehehe. Vi disket på to skilt. Vi hadde ikke hinder i dag, typisk etter all praten i går, men hadde tunnel, og den har hun nok ikke trent nok på, så hun var på vei forbi, jeg kalte henne til meg - og da har en visst disket? Jeg må finlese det der, uten at jeg vet hva annet jeg kunne gjort - enn å lære henne tunnelen bedre. Vi ble stående sammen foran tunnelen en stund og se på den, mens jeg forsøkte å få henne gjennom uten å ta på henne, hun logret og syntes jeg hadde tidenes teiteste idé, og jeg tenkte at screw it, du skal gjennom når jeg vet at du kan, jeg tar heller fram godbit og disker oss på det bare du får kommet gjennom - vi disker jo om vi går forbi. Men så fant hun ut at hun kunne gå gjennom, og på andre siden ble jo jeg så glad at jeg jublet og klappet litt for henne, og da ble Foenix driiiiiiiitfornøyd med egen innsats, og gjorde noe hun ikke har gjort før - hun stakk fra meg i stedet for å henvende seg til meg for ros/kos/belønning! Neste skilt var åttetall med fristelse, så hun stupte rett i det, grep IKEA-rotta flere meter fra meg, og kom tilbake med den. Hun har aldri sett en IKEA-rotte før... Hun slapp den, vi begynte å gå i åttetallet, hun oppdaget matskåla, og jeg ble så fiksert på å stoppe henne fra å snuse at jeg endte med å gå feil i åttetallet, jeg klarte å gå slalåm mellom de to kjeglene og matskåla som sto igjen :D Dommeren hadde aldri sett den måten å gå før :P Jeg var så sikker på at hun ville være fullstendig uinteressert, hun har alltid så maksimal kontakt på meg og ignorerer ting rundt oss, så jeg har bare trent på åttetallet et par ganger, og aldri har hun forsøkt å se på noe en gang. Men det ble vel litt for sterkt å forsere tunnelen og ha en liten fest etterpå. Så da vet jeg hva vi må trene på framover. Hun gjorde mange, mange fine moment også, og jeg var godt fornøyd med gjennomkjøringen og spiriten hennes. Det er gode disker og dårlige disker, og dette var uansett soleklar disk :P 

Så var det å vente leeenge, før Glam var i gang langt ut i rekka av 38 i klasse 1. Da begynte jeg å bli sånn passe sliten og kald, holdt på å sovne i stolen, og forsøkte å spille piano med tærne i skoene. Midt i klasse 1 ble de ferdig i den andre ringen, så da ble den ringen frigitt som oppvarmingsområde for oss som ikke var ferdig, og det er jo supert i trange hallen på Hadeland hvor en ikke får varmet opp og knapt akklimatisert hunden - det pleier å være shita trangt, men i dag var det romslig, selv mens det var bedømmelse i den andre ringen. Så jeg tok inn Glam i god tid, han fikk landet, vi fikk repetert litt, også jobbet vi egentlig mest ro, kontakt og "ikke snus". Jeg hadde skikkelig god følelse, fordi han var så veldig på, minimalt interessert i andre, og jeg kjente at enten går dette veldig bra fordi han er der han skal være, eller så går dette veldig dårlig fordi han har brukt opp konsentrasjonsevnen før vi er i gang. Men Glam ROCKA banen, heck han var heit og på i dag (til seg å være), han bare danset avgårde og var helt med, jeg jobba perfekt med ham og følte vi for første gang var et samarbeidende team gjennom så godt som hele banen, og selv da vi som nestsiste skilt fikk spiralen (booooorrriiiiiing, synes Glam) så hadde han fremdeles øynene på meg og acet det siste skiltet som jeg ikke visste at han kunne siden det var nytt og jeg bråtrente på det for første gang i dag :P Vi fikk en repetisjon fordi han så på meg og fikk helt skeiv sitt som gjorde det vanskelig å gjennomføre et skilt, og ett eneste sted datt han ut og måtte snuse så vi fikk det, stram line og DK (det var akkurat ved døra der folk forlot hallen, og i ettertid tenkte jeg at jeg skulle vært mer på der så han ikke fanget opp om det var mistede godbiter og mye lukter der). Men fyttipokker jeg var høy på adrenalin da vi kom ut, jeg følte at vi hadde gjort et knalløp - eller disket på noe idiotisk jeg hadde oversett.

Så jeg var jo så nervøs under premieutdelingen, må de bruke så lang tid på å dele ut kritikkene til brutte løp og disker? Det er et mareritt å stå der og se de nærme seg bunken med røde sløyfer, og håpe du er blant dem! Men vi var blant dem!!!! Glamtastic og jeg gikk inn til 182 poeng, 11.plass av 38, og vår andre førstepremie - weee! Nå blir det barselpermisjon i heimen, men den hunden skal ha RL1-tittelen i år, det er det ingen tvil om nå. Jeg må slutte å si at han bare er dum og deilig, for han har faktisk fin arbeidskapasitet når han bare får bli tørr bak øra. Han har vist det på flere treninger nå også, en helt annen ro og konsentrasjon og arbeidsmoral enn før. Jeg begynner sikkert å bli flinkere til å føre ham og kjenne ham også. Dette er bare vårt femte stevne, så han kan ikke kalles rutinert. 

Nå er han tilgitt at han spiste nugattien min også :wub: 

Rally høres så gøy ut når du forteller! Stor grattis med fin plassering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
2 timer siden, Siri skrev:

Oi, skummelt :o 

Utakknemlige beist :lol: 

Kunne fort blitt skummelt ja. Spurte kjæresten da jeg kom hjem om hvor lang tid jeg kunne vært borte uten at han hadde reagert. I følge svaret hans kunne jeg ha ligget der enda sånn om ingen andre hadde funnet meg :aww: typisk mannfolk :lol: 

1 time siden, Stine skrev:

Jeg er så teknisk tilbakestående... Ringer C og sier det er noe galt med tv'en siden det ikke er lyd på noen av kanalene. Han ber meg ta strømmen og jaggu funket ikke det, det er vel kanskje første bud når noe er galt? Jaja, nå har jeg leid meg Kristin Lavransdatter ihvertfall.

Absolutt første bud. Kjæresten min spørr alltid i nedlatende tone om jeg har skrudd av/på, evnt tatt strømmen om noe ikke fungerer :P Det fungerer nesten hver gang, men det hjelper ikke når jeg prøver ørten andre ting først. 

37 minutter siden, SFX skrev:

Tusen takk!

Æsj, god bedring til frøkna! Det er så ekkelt føre nå, og jeg er så redd for at hundene skal få seg en strekk. Og jeg husker med gru at det snart er et år siden jeg hadde et enkelt fall på isen og brakk korsbeinet, det gjorde pokker meg så vondt i rumpa at jeg trenger ikke å gjenta det i år - men jeg har ikke lyst til å teste andre beinbrudd heller. 

Shit, nå hørtes jeg ut som den gamle kjerringa med dårlige bein - lårhalsen neste?

Jeg trodde jevnlige bad var en av grunnpilarene for behandling/vedlikehold av allergisk hund? 

Nå er det mulig jeg har glemt noen vesentlige opplysninger, men hvorfor må du bake rundstykker når du ikke har komfyr? Er det ikke bedre å kjøpe noe på butikken, så du slipper å tilbringe en dag med eksen? Jeg tenker det må være bedre for å skåne deg selv?

For all del, hjemmelagde rundstykker er godt, men for en periode kan du vel spise brød, knekkebrød, lomper, frokostblanding eller noe annet fra butikken? 

Hahahahaha, min første tanke var at du hadde hatt pudler til klipp, og jeg tenkte "shit, vet hun ikke at det ikke er lov til å farge dårlig sortfarge?????"

Uæææh, ta vare på deg selv!

Det er noe magisk med den rotta, det fikk jeg erfare i dag!

Hjemme fra rallystevne, og har rukket en times sløving på sofaen med koselystne hunder, og deretter bikket jeg over og sov i tre timer. Da jeg våknet var jeg så kald at jeg skiftet klær, og det slår meg alltid hvor rart det er at å skifte klær gjør en varmere. Men det var som om kulda satt fast i det jeg hadde på meg under stevnet - som var innestevne i ikke-oppvarmet hall, så jeg hadde flere lag med ull og andre varme saker, og likevel er tærne isbiter. Men det hjalp å ta av seg ullsokkene. Det hjelper forhåpentligvis enda mer at jeg fyrer i peisen igjen, den hadde vært frekk nok til å slukne mens jeg sov. Skal ikke tre vedkubber vare evig heller, nå da?

Jeg var en liten setning unna å bli hjemme i dag, forresten, våknet så fullstendig trøtt og lite uthvilt at jeg lurte på hvorfor jeg skulle dra. Hadde fått en melding på Messenger fra ei venninne, svarte på den, skrev noe om stevnet, og hun ga meg en grunn til å dra. Så da var det å stå opp, fôre hunder, dusje, komme ut og se at Glam har spist opp pålegget til frokosten min (han var grisefornøyd, han hadde plukket ned en boks nugatti fra kjøkkenbenken og slikket i seg, det var bare litt igjen, og han hadde nugatti på nesa), kjøre avgårde, og belage seg på Statoil-frokost. 

Foenix var første hund ut i dag, og vi hadde masse moro! Et par skilt jeg vet hun ikke kan, så det ble en del føring og kroppsspråk for å ro det i land - og de har vi også fått IT på, så vi må jobbe med de, hehehehe. Vi disket på to skilt. Vi hadde ikke hinder i dag, typisk etter all praten i går, men hadde tunnel, og den har hun nok ikke trent nok på, så hun var på vei forbi, jeg kalte henne til meg - og da har en visst disket? Jeg må finlese det der, uten at jeg vet hva annet jeg kunne gjort - enn å lære henne tunnelen bedre. Vi ble stående sammen foran tunnelen en stund og se på den, mens jeg forsøkte å få henne gjennom uten å ta på henne, hun logret og syntes jeg hadde tidenes teiteste idé, og jeg tenkte at screw it, du skal gjennom når jeg vet at du kan, jeg tar heller fram godbit og disker oss på det bare du får kommet gjennom - vi disker jo om vi går forbi. Men så fant hun ut at hun kunne gå gjennom, og på andre siden ble jo jeg så glad at jeg jublet og klappet litt for henne, og da ble Foenix driiiiiiiitfornøyd med egen innsats, og gjorde noe hun ikke har gjort før - hun stakk fra meg i stedet for å henvende seg til meg for ros/kos/belønning! Neste skilt var åttetall med fristelse, så hun stupte rett i det, grep IKEA-rotta flere meter fra meg, og kom tilbake med den. Hun har aldri sett en IKEA-rotte før... Hun slapp den, vi begynte å gå i åttetallet, hun oppdaget matskåla, og jeg ble så fiksert på å stoppe henne fra å snuse at jeg endte med å gå feil i åttetallet, jeg klarte å gå slalåm mellom de to kjeglene og matskåla som sto igjen :D Dommeren hadde aldri sett den måten å gå før :P Jeg var så sikker på at hun ville være fullstendig uinteressert, hun har alltid så maksimal kontakt på meg og ignorerer ting rundt oss, så jeg har bare trent på åttetallet et par ganger, og aldri har hun forsøkt å se på noe en gang. Men det ble vel litt for sterkt å forsere tunnelen og ha en liten fest etterpå. Så da vet jeg hva vi må trene på framover. Hun gjorde mange, mange fine moment også, og jeg var godt fornøyd med gjennomkjøringen og spiriten hennes. Det er gode disker og dårlige disker, og dette var uansett soleklar disk :P 

Så var det å vente leeenge, før Glam var i gang langt ut i rekka av 38 i klasse 1. Da begynte jeg å bli sånn passe sliten og kald, holdt på å sovne i stolen, og forsøkte å spille piano med tærne i skoene. Midt i klasse 1 ble de ferdig i den andre ringen, så da ble den ringen frigitt som oppvarmingsområde for oss som ikke var ferdig, og det er jo supert i trange hallen på Hadeland hvor en ikke får varmet opp og knapt akklimatisert hunden - det pleier å være shita trangt, men i dag var det romslig, selv mens det var bedømmelse i den andre ringen. Så jeg tok inn Glam i god tid, han fikk landet, vi fikk repetert litt, også jobbet vi egentlig mest ro, kontakt og "ikke snus". Jeg hadde skikkelig god følelse, fordi han var så veldig på, minimalt interessert i andre, og jeg kjente at enten går dette veldig bra fordi han er der han skal være, eller så går dette veldig dårlig fordi han har brukt opp konsentrasjonsevnen før vi er i gang. Men Glam ROCKA banen, heck han var heit og på i dag (til seg å være), han bare danset avgårde og var helt med, jeg jobba perfekt med ham og følte vi for første gang var et samarbeidende team gjennom så godt som hele banen, og selv da vi som nestsiste skilt fikk spiralen (booooorrriiiiiing, synes Glam) så hadde han fremdeles øynene på meg og acet det siste skiltet som jeg ikke visste at han kunne siden det var nytt og jeg bråtrente på det for første gang i dag :P Vi fikk en repetisjon fordi han så på meg og fikk helt skeiv sitt som gjorde det vanskelig å gjennomføre et skilt, og ett eneste sted datt han ut og måtte snuse så vi fikk det, stram line og DK (det var akkurat ved døra der folk forlot hallen, og i ettertid tenkte jeg at jeg skulle vært mer på der så han ikke fanget opp om det var mistede godbiter og mye lukter der). Men fyttipokker jeg var høy på adrenalin da vi kom ut, jeg følte at vi hadde gjort et knalløp - eller disket på noe idiotisk jeg hadde oversett.

Så jeg var jo så nervøs under premieutdelingen, må de bruke så lang tid på å dele ut kritikkene til brutte løp og disker? Det er et mareritt å stå der og se de nærme seg bunken med røde sløyfer, og håpe du er blant dem! Men vi var blant dem!!!! Glamtastic og jeg gikk inn til 182 poeng, 11.plass av 38, og vår andre førstepremie - weee! Nå blir det barselpermisjon i heimen, men den hunden skal ha RL1-tittelen i år, det er det ingen tvil om nå. Jeg må slutte å si at han bare er dum og deilig, for han har faktisk fin arbeidskapasitet når han bare får bli tørr bak øra. Han har vist det på flere treninger nå også, en helt annen ro og konsentrasjon og arbeidsmoral enn før. Jeg begynner sikkert å bli flinkere til å føre ham og kjenne ham også. Dette er bare vårt femte stevne, så han kan ikke kalles rutinert. 

Nå er han tilgitt at han spiste nugattien min også :wub: 

I will! Formen har absolutt ikke vært på topp i det siste, men tipper jeg falt og at det gjorde at jeg svartnet litt, også i etterkant. Uansett imponert og overrasket - for setteren hadde ikke øynet muligheten til å løpe ut i skauen, for han sto faktisk like ved meg! 

Gratulerer med 1.premie på kjekkasen! Høres ut som om runden med F også var gøy - og det er jo det som teller :D (selv om bokstaver også er kjekt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, enna skrev:

Nå har jeg overtatt hytta, og jeg og datter slapper av foran peisovnen og venter på gubben. Stille... O salige stillhet. INGEN trafikk-støy! Sjelefred! Minus 10 ute, pluss 23 grader inne. 

26991753_10155027137466761_7974265949139703954_n.jpg.a61609152e9f5c3a27d0eaffe49c7dd8.jpg27067362_10155027137446761_2553179649633534804_n.jpg.e8a77e7268e89c1d001191917d4af3c2.jpg

Fjellet i bakgrunnen er Storskarven. En av flere topper jeg har planlagt å bestige til våren og sommeren. 

27331883_10155027137166761_4415876352489256770_n.jpg.74d1a8e8d8860540db81bd1f29a0f443.jpg

Så fiiint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Kunne fort blitt skummelt ja. Spurte kjæresten da jeg kom hjem om hvor lang tid jeg kunne vært borte uten at han hadde reagert. I følge svaret hans kunne jeg ha ligget der enda sånn om ingen andre hadde funnet meg :aww: typisk mannfolk :lol: 

Skikkelig betryggende liksom :lol: 

Trekkhunden min :ahappy:
Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Har du gitt Redbull nå igjen? :lol:

:lol::lol::lol: 

Akkurat nå, Christine skrev:

Ikke sant :aww:

Tsk tsk tsk! Tror du må ta en alvorsprat med han der altså :aww: 

Akkurat nå, Christine skrev:

Fy flate for et vakkert landskap, og flotte løyper! :wub: 

Det er fantastisk herlig der - og de er utrolig flinke til å kjøre opp løyper så snart det blir snø :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Symra&Pippin said:

Vi har vært på langtur, i nedre del av hagen. Faktisk ikke fysisk mulig å gå noe annet sted uten å krype på alle fire. I dag er jeg bare fornøyd med at Symra fikk tissa og bæsja, så får vi ha litt høyere ambisjoner i morgen. 

Vi har herja oss småslitne begge to da, med å leke med Rattus Norvegicus, Ikearotta til Symra. Symra ler når vi herjeleker, jeg kan banne på at hun ler!

Tør jeg foreslå brodder eller piggsko? :ustol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Hæ!? :o og jeg som hadde lyst på blå puddel :aww: burde kanskje kjøpt en hvit en da, litt lettere å farge dem :aww::lol:

Her er det "klipp og farg" for mennesker, og "klipp og føn" for hunder :aww::lol: 

Det er mye morsomt en kan gjøre med puddelpels, men jeg vet ikke om det er i overensstemmelse med utstillingsklipp :D

1 time siden, Snoffe skrev:

Gratulerer med en flott dag på rallybanen :ahappy:

Tusen takk!

30 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Rally høres så gøy ut når du forteller! Stor grattis med fin plassering!

Tusen takk! Det er moro å jobbe med hundene mine, og det er både positive og negative ting ved rally. Noen sykt irriterende ting, og noen veldig fine ting. Men så lenge hundene har det gøy og jeg ikke blir gråhåret, så forsøker vi videre. Også har jeg god evne til å finne det positive i alle løpene vi går, og være fornøyd med sånt som kanskje mer ambisiøse hundeidrettsutøvere hadde fått grå hår av. Men jeg savner LP, så jeg håper Foenix kan få gått litt det i sommer og, vi må bare få på plass det siste som mangler i ruta. 

28 minutter siden, Christine skrev:

Kunne fort blitt skummelt ja. Spurte kjæresten da jeg kom hjem om hvor lang tid jeg kunne vært borte uten at han hadde reagert. I følge svaret hans kunne jeg ha ligget der enda sånn om ingen andre hadde funnet meg :aww: typisk mannfolk :lol: 

Og de sier romantikken er død... Det burde i hvert fall vært en peiler på deg, så han visste hvor han kunne lete etter 24 timer!

28 minutter siden, Christine skrev:

Gratulerer med 1.premie på kjekkasen! Høres ut som om runden med F også var gøy - og det er jo det som teller :D (selv om bokstaver også er kjekt!)

Tusen takk! Foenix klarer sikkert flere bokstaver senere, men nå vet jeg mer om hva vi må trene på mens vi har barselpermisjon i heimen. Fem minutter stuegulvstrening om dagen i åtte uker kan gi god effekt, i hvert fall på andre ting enn tunnelen :P 

Nå er det natta. Sov godt!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
7 minutter siden, Siri skrev:

:lol::lol::lol: 

Tsk tsk tsk! Tror du må ta en alvorsprat med han der altså :aww: 

Det er fantastisk herlig der - og de er utrolig flinke til å kjøre opp løyper så snart det blir snø :) 

Hvor er det? :) 

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er mye morsomt en kan gjøre med puddelpels, men jeg vet ikke om det er i overensstemmelse med utstillingsklipp :D

Tusen takk!

Tusen takk! Det er moro å jobbe med hundene mine, og det er både positive og negative ting ved rally. Noen sykt irriterende ting, og noen veldig fine ting. Men så lenge hundene har det gøy og jeg ikke blir gråhåret, så forsøker vi videre. Også har jeg god evne til å finne det positive i alle løpene vi går, og være fornøyd med sånt som kanskje mer ambisiøse hundeidrettsutøvere hadde fått grå hår av. Men jeg savner LP, så jeg håper Foenix kan få gått litt det i sommer og, vi må bare få på plass det siste som mangler i ruta. 

Og de sier romantikken er død... Det burde i hvert fall vært en peiler på deg, så han visste hvor han kunne lete etter 24 timer!

Tusen takk! Foenix klarer sikkert flere bokstaver senere, men nå vet jeg mer om hva vi må trene på mens vi har barselpermisjon i heimen. Fem minutter stuegulvstrening om dagen i åtte uker kan gi god effekt, i hvert fall på andre ting enn tunnelen :P 

Nå er det natta. Sov godt!

Han hadde heldigvis satt i gang leteaksjon   om ikke lang tid dersom jeg hadde ligget der enda :aww: 

Det har jeg troa på at hun/dere klarer :) Og ja - 5 min stuegulvtrening om dagen kan gi veldig godt effekt! Du får kjøpe deg en tunell å ha liggende i stua :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg helt rar. Målte temp - 36.3, og er litt sånn stiv i kroppen på en måte. Kjennes nesten støl ut enkelte steder, men det kan jo ha noe med x antall mil på asfalt og betonggulv i støvletter de siste dagene. Hjelper jo ikke at jeg er stiv i nakken i tillegg. Krype under dyna kanskje, og håpe på bedre tilstander i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...