Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Nei, det er dyrt og de burde hatt UL tilgjengelig når du spesifikt bestiller time til sjekk av testikler. Det burde være åpenlyst at du trenger noe mer enn skvis-skvis, det klarer du jo sjøl. Jeg hadde gått tilbake til min faste klinikk om jeg var fornøyd med dem, uten å tenke noe større over den nye klinikken. De innbyr jo ikke akkurat til tillit når de sier "det er kanskje kreft, kom tilbake seinere så vi kan loppe deg for litt mer penger". 
Sånn utover det - krysser fingrene for at det ikke er kreft :hug: 
--
Jeg er tilbake på å hate vinter. Jeg HATER vinter. Selv når den leker vestlandsvinter. Eller særlig da. Alt ettersom. 
Godt det ikke bare er meg som føler dette var litt rart!
Takk :-)
Helt klart... og om det er høytrykk eller lavtrykk også... Vind eller ikke vind, vått eller tørt underlag... snøtekstur... regn eller snøvær.. eller oppholds... 
Fikk med feil quote men. Jeg er usikker, kanskje litt begge deler? Den ene har kanskje blitt litt mindre og, irriterer meg st jeg ikke har full oversikt over tidligere ballestørrelse [emoji14]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ikke egentlig, jeg har ikke hatt hund der rustflekker vil være spesielt skjemmende :P Men et kjapt googlesøk og jeg finner en artikkel som foreslår eplesidereddik, rå potet, lime, brann og folie. Jeg foreslår å ikke teste brann :aww: 

SELVSAGT :D 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg er tilbake på å hate vinter. Jeg HATER vinter. Selv når den leker vestlandsvinter. Eller særlig da. Alt ettersom. 

Vestlandsvinter er ikke vinter... det er bare skrekkelig dårlig sommer :aww: 

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Jeg tror nok det blir det faste veterinærkontoret... vi har jo brukt dem i 10 år og alltid vært fornøyd. Føler jeg har rotet meg inn i et trekantdrama. Der den eneste parten som har drama er meg da. Frekt altså...Ja når du sier det på den måten høres valget veldig enkelt ut!

Sorry, men :lol: 

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Jeg er egentlig ikke en sånn som kommenterer prisen på ting, men akkurat i dag klarte jeg ikke la vær, følte det var så urimelig.

Jeg bruker sjelden å kommentere pris, med mindre det er billigere enn forventet, men sist jeg var hos veterinær for ormekur ble jeg så sjokka over at de hadde lagt på prisen med 200 kr siden sist jeg var der, at det bare ramla ut av meg hva jeg betalte sist og at jeg syntes det var drøyt... :aww: Jeg har ikke vært der siden... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Takk :-)Fikk med feil quote men. Jeg er usikker, kanskje litt begge deler? Den ene har kanskje blitt litt mindre og, irriterer meg st jeg ikke har full oversikt over tidligere ballestørrelse emoji14.png

Det KAN jo hende han bare begynner å bli litt mindre mann på sine eldre dager - sånn at balla krymper... *holde hardt på positiviteten*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN jo hende han bare begynner å bli litt mindre mann på sine eldre dager - sånn at balla krymper... *holde hardt på positiviteten*
Hihi ja godt mulig. Men samtidig så spurte de om han har håravfall, og han er faktisk litt skabbete i pelsen for tiden... men det har han jo vært i perioder tidligere og så trenger jo ikke være en sammenheng...
Jeg bruker sjelden å kommentere pris, med mindre det er billigere enn forventet, men sist jeg var hos veterinær for ormekur ble jeg så sjokka over at de hadde lagt på prisen med 200 kr siden sist jeg var der, at det bare ramla ut av meg hva jeg betalte sist og at jeg syntes det var drøyt... :aww: Jeg har ikke vært der siden... 
Det er passe drøyt altså... tror prisene er omtrent like på de to stedene jeg vingler imellom, og er egentlig ikke den det står på heller, selv om jeg ikke ønsker å bli loppa heller da. Mer at jeg kjenner jo de som jeg pleier å gå til, Casper har gått dit siden han var 3 mnd og har jo blitt endel besøk, og jeg føler meg trygg der... de andre er jo endel større da, så mulig mer kompetanse på ting? Aner ikke... men kastrering er jo uansett et vanlig inngrep da, om det skulle komme til det. Magefølelsen sier iallefall at det er dit jeg skal.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
3 timer siden, SFX skrev:

Det funket! Så nå skal jeg se på et show med Trevor Noah :wub:

Jeg har lurt på om jeg må gjøre noen grep her, det er myyye snø. Men jeg tør jo ikke å gå på taket. Jeg forsøker å fyre masse, kanskje alt bare smelter og renner ned. I forgårs rant det så hardt fra taket at det slo på utelampa med bevegelses-sensor :P 

Så utrolig irriterende! De burde ikke fått komme inn...

Foenix har vært hos veterinær for en sjekk og vaksine - hun ble ikke vaksinert i fjor pga medisiner og et immunforsvar som hadde nok annet å gjøre, så da gjorde vi det nå.

Nå skal jeg hive i meg noe mat, sørge for at vedovnen har nok å gjøre, også ut i snøen og bearbeide noen dårlige nyheter med snøskuffe og manuelt arbeid. I hvert fall så lenge senebetennelsen orker; armene verker som bare ******* i dag, og jeg begynner å bli bekymret for om jeg vil klare å ta imot valpene til Gloria, hvor mye kraft har jeg å slynge med om det trengs?

Det er en takmåker hvor du står nede på bakken men vet ikke om du rekker helt opp med dem siden du har 1,5 etg eller 2 etg. De fungerer nok best når det er løssnø vil jeg tro. 

Men siden det er mye is på taket er det også lurt å sjekke for isolasjon så du ikke fyrer for kråka, ja selv om det er kos med fugler i nærheten så er det greit å bare betale for varmen inne i huset.

2 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Var hos dyrlegen, og han sa det muligens kunne være testikkelkreft:/ Må ta UL for å se nærmere. Men det var ikke mulig i dag. Er det bare meg, eller er det litt dumt at når man bestiller time spesifikt for å sjekke ballene, så har de ikke mulighet for å sjekke ordentlig? Skvis skvis, 840kr, bestille ny time til UL... Jeg hadde kanskje forventet å få det avklart på samme time, eller iallefall komme et skritt nærmere ett svar enn bare en kjapp skvis? Var hos ny dyrlege pga åpningstidene, jeg troe min faste hadde tatt UL på samme time... men kanskje ikke. Har ikke mulighet i morgen til timen jeg fikk, så avbestilte, er jeg fæl om jeg går tilbake til fast veterinærklinikk? Føler jeg var utro nå, men samtidig føler jeg at jeg har bundet denne runden til nytt kontor, fordi de var greie og slo av prisen fordi jeg påpekte at jeg følte jeg fikk litt lite for pengene... og de var superhyggelige og sikkert veldig flinke...

Gah... hvorfor er jeg sånn! Det er sånne ting jeg sitter og bekymrer meg for akkurat nå, ikke for om hunden min muligens har kreft...
Eller... jeg er jo veldig redd for det om jeg kjenner etter, så er kanskje derfor jeg henger meg opp i uvesentligheter nå.

Krysser fingrene for at han bare er begynt å være gammelmann og ja jeg hadde gått tilbake til det gamle vet kontoret

 

Jaja her har det vært vår i dag. Har i hvertfall fått tint vekk 

snø på terassen og inngangspartiet  det er jo praktisk men nå blir det så hardt at alle turer med hundene på beina må foregå med brodder på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Hihi ja godt mulig. Men samtidig så spurte de om han har håravfall, og han er faktisk litt skabbete i pelsen for tiden... men det har han jo vært i perioder tidligere og så trenger jo ikke være en sammenheng...

Håravfall kan jo være tegn på at noe er galt, men det kan jo bare være tilfeldig også selvsagt, så det er jo ikke godt å si. 

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Det er passe drøyt altså... tror prisene er omtrent like på de to stedene jeg vingler imellom, og er egentlig ikke den det står på heller, selv om jeg ikke ønsker å bli loppa heller da. Mer at jeg kjenner jo de som jeg pleier å gå til, Casper har gått dit siden han var 3 mnd og har jo blitt endel besøk, og jeg føler meg trygg der... de andre er jo endel større da, så mulig mer kompetanse på ting? Aner ikke... men kastrering er jo uansett et vanlig inngrep da, om det skulle komme til det. Magefølelsen sier iallefall at det er dit jeg skal.

Magefølelsen skal man ikke kimse av, så jeg ville nok fulgt den ja :ahappy: Jeg har havna på veterinærkontoret der Willy "vanket" før jeg kjøpte ham - med bare en veterinær og ingen kveldsåpning eller sånt. Synes det er trygt og greit der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Var hos dyrlegen, og han sa det muligens kunne være testikkelkreft:/ Må ta UL for å se nærmere. Men det var ikke mulig i dag. Er det bare meg, eller er det litt dumt at når man bestiller time spesifikt for å sjekke ballene, så har de ikke mulighet for å sjekke ordentlig? Skvis skvis, 840kr, bestille ny time til UL... Jeg hadde kanskje forventet å få det avklart på samme time, eller iallefall komme et skritt nærmere ett svar enn bare en kjapp skvis? Var hos ny dyrlege pga åpningstidene, jeg troe min faste hadde tatt UL på samme time... men kanskje ikke. Har ikke mulighet i morgen til timen jeg fikk, så avbestilte, er jeg fæl om jeg går tilbake til fast veterinærklinikk? Føler jeg var utro nå, men samtidig føler jeg at jeg har bundet denne runden til nytt kontor, fordi de var greie og slo av prisen fordi jeg påpekte at jeg følte jeg fikk litt lite for pengene... og de var superhyggelige og sikkert veldig flinke...

Gah... hvorfor er jeg sånn! Det er sånne ting jeg sitter og bekymrer meg for akkurat nå, ikke for om hunden min muligens har kreft...
Eller... jeg er jo veldig redd for det om jeg kjenner etter, så er kanskje derfor jeg henger meg opp i uvesentligheter nå.

Er dert ikke sånn at testikkelkreft ikke sprer seg så lett, så hvis de fjerner en testikkel så er ofte problemet løst? Problemet når det gjaldt Pippin var at han var for gammel og hadde for dårlig nyrefunksjon til å gjennomgå operasjon. Men ellers, så trenger det vel ikke være kreft heller, det kan vel være en godartet svulst? Ikke ta sorgene på forskudd du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 minutes ago, Siri said:

Vestlandsvinter er ikke vinter... det er bare skrekkelig dårlig sommer :aww: 

Hmm.. Nei? Den bleike etterligninga vi hadde av sommer i fjor, var en skrekkelig dårlig sommer :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Siri skrev:

Helt klart... og om det er høytrykk eller lavtrykk også... Vind eller ikke vind, vått eller tørt underlag... snøtekstur... regn eller snøvær.. eller oppholds... 

Kanskje pelsen hans egentlig er en værstasjon, du må bare dekode den? 

12 minutter siden, lijenta skrev:

Det er en takmåker hvor du står nede på bakken men vet ikke om du rekker helt opp med dem siden du har 1,5 etg eller 2 etg. De fungerer nok best når det er løssnø vil jeg tro. 

Men siden det er mye is på taket er det også lurt å sjekke for isolasjon så du ikke fyrer for kråka, ja selv om det er kos med fugler i nærheten så er det greit å bare betale for varmen inne i huset.

Jeg vet det finnes, men for det første så har jeg ikke råd til å bruke flere tusen på sånt nå, og for det andre så vil jeg ikke nå over så veldig mye av taket på huset, det aller meste er på to etasjer. Jeg vet ikke om jeg har så mye is, jeg ser det henger snø utfor kanten, og jeg hadde istapper ned fra det henget, men de har smeltet nå i tøværet før jeg fikk tatt bilde av "fengselsgitteret" til @Siri Jeg vet jo at i hvert fall deler av huset er dårlig isolert, det holder å kjenne på trekken i veggen for å avklare det - men igjen, jeg driter ikke penger, så det er langt nede på prioriteringslista over hva jeg kan få til. Nå skal jeg få rumpa i gir og måle opp hvor langt trappegelender jeg må ha opp til annen etasje; en planke og noen skruer har jeg råd til å mekke i stand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agurk er veldig godt å ha på brødskiva... men fysj så sur jeg blir i magen av det :hmm: Ligger i sofaen og syns synd på meg selv, med aua-mage, aua-arm og aua i skuldre og nakke som ikke liker all snømåkinga den siste tiden. Nå hadde det vært godt med badekar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider



Er dert ikke sånn at testikkelkreft ikke sprer seg så lett, så hvis de fjerner en testikkel så er ofte problemet løst? Problemet når det gjaldt Pippin var at han var for gammel og hadde for dårlig nyrefunksjon til å gjennomgå operasjon. Men ellers, så trenger det vel ikke være kreft heller, det kan vel være en godartet svulst? Ikke ta sorgene på forskudd du.


Det har jeg og lest. Og snakket med ei på tlf nå som hsr hatt det på sin hund, hun sa at dette var noe de døde med og ikke av, og jeg må jo være realistisk, Casper er snart 10 år så det er ikke sikkert det gjør noe fra eller til uansett hva det er. Men det beste er jo såklart å ikke ha kreft..
Nyrene hans er bra så vidt jeg vet, er jo en stund siden siste sjekk, men han har ikke gått mye på medisiner heller siden forrige prøve så satser på at de er fit for fight..

Magefølelsen skal man ikke kimse av, så jeg ville nok fulgt den ja :ahappy: Jeg har havna på veterinærkontoret der Willy "vanket" før jeg kjøpte ham - med bare en veterinær og ingen kveldsåpning eller sånt. Synes det er trygt og greit der [emoji4]. 


Ikke sant, magefølelsen har ofte rett. Den sier og at dette går bra, så håper virkelig den er til å stole på denne gangen :)

Krysser fingrene for at han bare er begynt å være gammelmann og ja jeg hadde gått tilbake til det gamle vet kontoret
 
Jaja her har det vært vår i dag. Har i hvertfall fått tint vekk 
snø på terassen og inngangspartiet  det er jo praktisk men nå blir det så hardt at alle turer med hundene på beina må foregå med brodder på


Takk :) gjør nok det.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, SFX skrev:

Kanskje pelsen hans egentlig er en værstasjon, du må bare dekode den? 

Jeg vet det finnes, men for det første så har jeg ikke råd til å bruke flere tusen på sånt nå, og for det andre så vil jeg ikke nå over så veldig mye av taket på huset, det aller meste er på to etasjer. Jeg vet ikke om jeg har så mye is, jeg ser det henger snø utfor kanten, og jeg hadde istapper ned fra det henget, men de har smeltet nå i tøværet før jeg fikk tatt bilde av "fengselsgitteret" til @Siri Jeg vet jo at i hvert fall deler av huset er dårlig isolert, det holder å kjenne på trekken i veggen for å avklare det - men igjen, jeg driter ikke penger, så det er langt nede på prioriteringslista over hva jeg kan få til. Nå skal jeg få rumpa i gir og måle opp hvor langt trappegelender jeg må ha opp til annen etasje; en planke og noen skruer har jeg råd til å mekke i stand. 

Ja når du har to etg så tror jeg du sparer penger med å ikke kjøpe den. Fortalte om den fordi det er enda mange som ikke kjenner til  at et er redskap som gjør snømåkingen lettere. Jeg er i tankeboksen om jeg skal bruke de  ca 1600 på en til neste år men jeg har bare en etg

Jeg  går nå i vinter og sjekker kuldebroer fra vinduene. Har finnet et som skal få mer isolasjon rundt vinduet ved å lette på listene og fore mer. Det tror jeg faktisk blir en overkommelig investering jeg vil få igjen for. Har heller ikke flust med  penger så alle kuldebroer må finnes og tettes. Her er taket tett nok finner ikke is enda.

Og for meg så fant jeg en børstemark (tetningslist til skyvedør) som har vært gull vært. Er sikker på at den har spart meg for noen kroner allerede selv om den ble montert i vinter. Og siden jeg har mange vinduer så er jeg blitt manisk hehe på å kunne isolere tingene best mulig så jeg slipper å fyre for kråka har andre ting jeg kan bruke pengene på. Kråka bor forresten i mønet på garasjen. ELLER det var skjæra det som bor der.

Nei nå får jeg flytte bilen inn i garasjen og finne fram broddene så jeg får gått en tur med udyra. JA en galskap foran og en liten koseklump i beina så en må passe på hvor en går ser det ut til. Uvandt med hund rundt beina så jeg har til stadighet leitet etter han og han har stått to cm fra beina mine hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag på jobb, og jeg presterte å glemme at vi skulle vært på kurs i kveld :icon_redface: Jaja, Twist har fått en grisehale som kompensasjon og er vel egentlig bare glad han slapp den bussturen :P 

Bok, pledd og kakao høres egentlig ut som en bra plan for kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Just now, Pixie said:

Agurk er veldig godt å ha på brødskiva... men fysj så sur jeg blir i magen av det :hmm: Ligger i sofaen og syns synd på meg selv, med aua-mage, aua-arm og aua i skuldre og nakke som ikke liker all snømåkinga den siste tiden. Nå hadde det vært godt med badekar!

Hva slags agurk? Sur agurk?
I så fall så er det ikke agurken som er problemet - da er det eddikken den ligger i.
FOR - agurk er en grønnsak som er kjent for å REDUSERE magesyre/sure oppstøt osv.
Så om du hadde rå agurk på brødet, så hadde du kanskje noe UNDER agurken som fører til sure oppstøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Siri said:

Omtrent slik vinteren er på Vestlandet :P 

Så det vi hadde i går, med vind og regn ispedd is, det er hva da? Bare en helt enkelt ræva vinter? 

Jeg hater den uansett :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Hva slags agurk? Sur agurk?
I så fall så er det ikke agurken som er problemet - da er det eddikken den ligger i.
FOR - agurk er en grønnsak som er kjent for å REDUSERE magesyre/sure oppstøt osv.
Så om du hadde rå agurk på brødet, så hadde du kanskje noe UNDER agurken som fører til sure oppstøt.

Rå agurk, og det som var på brødskiva ellers er det samme jeg ellers spiser uten problemer. Det er langt fra første gang jeg blir sånn av vanlig agurk, og ja- jeg har også lest at agurk skal funke mot sure oppstøt. Men jeg har også lest at agurk er nei-mat om man har stille reflux?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Hva slags agurk? Sur agurk?
I så fall så er det ikke agurken som er problemet - da er det eddikken den ligger i.
FOR - agurk er en grønnsak som er kjent for å REDUSERE magesyre/sure oppstøt osv.
Så om du hadde rå agurk på brødet, så hadde du kanskje noe UNDER agurken som fører til sure oppstøt.

Vet om flere som reagerer med sure oppstøt av rå agurk. Gjør det selv, men skreller jeg den merker jeg ingen ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

Vet om flere som reagerer med sure oppstøt av rå agurk. Gjør det selv, men skreller jeg den merker jeg ingen ting. 

Interresant! Har alltid vasket skallet, men kan prøve å skrelle den!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Interresant! Har alltid vasket skallet, men kan prøve å skrelle den!

Jeg og flere andre reagerer på kjøpte agurker med skallet på. Derimot reagerer jeg ikke på hjemmavlede USPRØYTEDE agurker i det hele tatt. Samme med jordbær, blir uvel og nummen i munnen av å spise kjøpebær, mine egne ( usprøytede) er bare nam :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Er det noen som vet hva sånne pyntebånd på halsbånd o.l heter?

På engelsk tenker du? Da pleier jeg å søke på "grosgrain ribbon" og eventuelt hvis jeg leter etter noe spesifikt så legger jeg på det ordet, også prøver jeg meg frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

På engelsk tenker du? Da pleier jeg å søke på "grosgrain ribbon" og eventuelt hvis jeg leter etter noe spesifikt så legger jeg på det ordet, også prøver jeg meg frem :)

Takk! DET hadde jeg aldri klart å gjette meg til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...