Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Gratulerer med dagen Raksha 

Hjemmekontor i dag og det er deilig. Masse å gjøre på jobben, så får ikke gjort alt jeg har lyst til. Men digg at det er fredag. 
Ble ikke noe tur på gutta i går, så i dag blir det tur i skogen. Her er det ikke innført ekstra båndtvang så da skal de få løpe løse. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Så siden jeg må kvitte meg med noen sko... er det noen som vil ha et par stallsko/ridestøvler str 37? - de ble kjøpt inn når jeg drev med hest, men ble bare brukt ca to ganger før jeg ramlet av og slo ryggen
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

37. Altså omtrent så ung som jeg tror at jeg er, unntatt når jeg ser meg i speilet. :lol:

Oj..ja altså jeg så for meg at  DU var  sånn i bgynnelsen av tjueårene.. Bomma altså bittelitt..:P Jeg er sjelden eller omtrent aldri interessert i å finne ut hvem som er 'bak' nickene på ulike fora. Jeg danner meg 'bilder' av hvordan vedkommende er, basert på bilder og tråder. Dette skjer mer eller mindre ubevisst. Som man ser her så kan disse 'bildene' kræsje en smule med IRL..:D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Turb skrev:

Så siden jeg må kvitte meg med noen sko... er det noen som vil ha et par stallsko/ridestøvler str 37? - de ble kjøpt inn når jeg drev med hest, men ble bare brukt ca to ganger før jeg ramlet av og slo ryggen
 

Du kunne ikke hatt litt større poter enn det liksom :P sånn 38-39 :lol:

...liggerjeg i sofaen og spiser mandler. Snu døgn etter nattevakt og fri uke. Så fikk jeg akkurat bekreftet at jeg fikk bruke turnus fridagene mine neste helg. Og bytter lag etter neste helg som går i fri uke. Ergo 2,5 uke fri med bare 3 fri dager brukt *fantastisk* og vi flytter hestene til helgen så da får jeg god tid til å ri inn den ene ordentlig før det blir pause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, QUEST skrev:

Oj..ja altså jeg så for meg at  DU var  sånn i bgynnelsen av tjueårene.. Bomma altså bittelitt..:P Jeg er sjelden eller omtrent aldri interessert i å finne ut hvem som er 'bak' nickene på ulike fora. Jeg danner meg 'bilder' av hvordan vedkommende er, basert på bilder og tråder. Dette skjer mer eller mindre ubevisst. Som man ser her så kan disse 'bildene' kræsje en smule med IRL..:D

Det der er så rart. Jeg krangla med en sonis en gang, og så fant jeg ut at hun var 13 år. Jeg ville liksom ikke ha snakka til en trettenåring på den måten irl. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Nå var jeg hjemme igjen etter å ha fått start på min egen bil, kjørt den til bror, skrapet is av brors bil, og hentet kjøtt. Nå må jeg bare sitte litt før jeg begynner å pakke 60 kg hjerter og tunger i passelige dagsporsjoner. Jeg oppdaget jo at jeg hadde litt ekstra av bein og innmat, så det hoppet jeg over denne gang. 

Og siden @Kangerlussuaq sikkert dør på seg av spenning: 
Audi er helt OK å kjøre. Ligger godt på veien når det ikke er glatt, akselerer kjapt nok for meg, og er romslige. Enkelte ting er ikke på de plassene jeg mener de skal være (for eksempel spaken for å dra fram setet. Veldig viktig når du selv er 163 høy og bror er nærmere 190 høy :| ), og jeg følte den var veldig tung på en måte. Men jevnt over god komfort og ikke noe stort å sette fingeren på. 

Edit: 
Inntrykket kan være noe farget av at det var DAB i bilen, og jeg har hørt på Radio Rock i over en time og fått stilt mitt lenge utilfredstilte behov for David Bowie, Kiss, Billy Idol, Evanesence, Dire Straits, og sånn. :aww: 

På grunn av plassen kan det være at det blir en Audi neste gang jeg skal ha bil. V70 er jo ikke i produksjon mer, den er det V90 som har erstattet. Og den hadde så rar fasong bak at selv om bagasjerommet er dypt så har jeg ikke sjans til å stappe 2 hunder bak der. :P Så mulig jeg blir A6 eier en gang i tiden. Hvis jeg ikke finner en Mercedes som er velholdt og ikke ruster. :P 

Og gratulere med dagen, @Raksha :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er ferdig med det som må gjøres på jobb før helga. Ute skinner sola, og hvis vi ser bort fra holkeføret så er livet egentlig helt ålreit. :P

Og når det gjelder bilforsikring har jeg fått beskjed fra Tryg om at avslutning på forsikringen på solgt bil blir registrert automatisk hos forsikringsselskapet når Statens vegvesen har registrert eierskifte, og gjelder da fra salgsdato. 

Og grattis med dagen til Raksha! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Maten er ferdig pakket, og nå sitter jeg og er helt tom. Hodepinen begynner å komme også. Og så viser det seg ikke overraskende at TV2 ikke var helt ærlige om at det skulle bli så flott i dag. Nå når jeg er ferdig med alt og enda litt til så er er hagl og regn igjen. 

Egentlig tenker jeg at jeg har godt av å bare slappe av i dag. Det har vært så mye som har ligget og gnagd bak i bevisstheten at jeg føler meg veldig ferdig med denne uka allerede nå. 
Næh, vi tar en velfortjent pause og bare en passe tur i dag. Så får vi ta en lang tur i morgen i ruskevær. Det er jo forfriskende det også! :) 


Image may contain: dog

Jeg tror også Sjef har skjønt hva "matkasse" er. I det minste forstod han kjapt hva som var oppi disse eskene :P 
Når han ikke fikk forsyne seg selv underveis så gikk han vekk fra meg, la seg med hodet strukket fram og sukket. Han har ikke noen grunn for å klage uansett. Han skulle bare visst hvor heldig han er som får gourmetmat hver eneste dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen @Raksha :)

 

Vært å tatt masse blodprøver i dag for å finne ut om jeg har blødersykdom og for å finne ut hvorfor kolesterolet mitt er så høyt. Først ble det endel glass hos fastlegen før jeg måtte inn på sykehuset å ta flere glass. I tillegg må jeg tilbake på mandag å ta flere prøver, lykke :sheldon:

Var litt vittig, for når jeg satt å ventet på å komme til på sykehuset så tenkte jeg at jeg helt sikkert kom til å treffe på min venninne som er medisinstudent. Gjett hvem jeg traff på da jeg var på vei ut da :lol: har vist litt synske evner :aww:

 

Melvin har blitt litt bilsyk de siste dagene, håper det ikke er noe som vedvarer. Ikke noe kjekt når begge beina og brystet has en klissvåt av slev :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, mokken skrev:

Wow!  Bestilte sele på mål fra Sverige fredag ettermiddag og i dag lå den i postkassen. For en service! :D

 

Var det enkelt og greit å bestille? Ca samme pris som Minapina feks?

5 timer siden, Turb skrev:

De siste dagene når jeg har kommet hjem fra jobb så har jeg synes at det har vært så rotete i skapet mitt - skoene har ramlet ut når jeg har åpnet skapet og det har vært litt kaos (har skyvedørsgarderobe) - men jeg er så distre at jeg ikke helt har tenkt noe mer på det...

Men igår fant jeg ut hva som har skjedd. Hører noe romstere fra gangen og ser da Idde skyve opp skapdøra hoppe inn i skapet, skyve skoene unna så han får laget seg et lite hundehull  og legger seg ned og sovner... så eh... jeg har skaphund... 

27335489_10159790180465304_1999282114_o.jpg

Så skjønn:wub:

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Er det Joy og Sol?

Ja

4 timer siden, Piglet skrev:

 

Er det rart jeg digger hunder? :wub:

Skulle til å spørre om det samme. 

 

Ja

Og jeg lurer på hvordan dere vet det?????

Grattis med dagen til Raksha.

 

Vært på trening, og det er så irriterende når det dukker opp ting som du trodde var bankers. Men så har plutslig bikkja "fått slag" eller noe sånt- for hun kunne ingenting hun... Godt det snart er stevne:no:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis. @Raksha:D

Ferdig på jobb, og spiser "middag". Dårlig tid, så da ble det Cruesli :lol: Jeg er uansett så matlei at frokostblanding var egentlig det eneste jeg hadde lyst på nå :P 

På tirsdag skal en av hestene på jobb avlives, glad jeg har fri den dagen. Jeg unner henne å slippe, for hun er gammel, stiv og sliten, men det er trist uansett. Rart hvor fort man blir glad i dyr egentlig. Hun har jo vært en del av arbeidsdagen min i 10 mnd nå, og er en skikkelig real og trivelig hest. Tenker jeg skal ta med noe skikkelig godt til henne på mandag. Fine, lille Misty. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Debbie skrev:

Og jeg lurer på hvordan dere vet det?????

Beardismiljøet i Norge er ikke så kjempestort, og mamman til Joy og Sol legger ut så mange fantastiske bilder på FB. Jeg har truffet henne noen få ganger, men først og fremst er vi FB-venner.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøen har rast av taket og dratt med seg takstiger, takrenner og vindski :( jeg vet ikke hvor stor skaden er enda. Jeg har såpass bratt tak at jeg ble frarådet å fjerne snø alene, fordi det rett og slett er uforsvarlig. Gruer meg til å finne ut hvor dyrt dette blir :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Turb skrev:

Kult :D jeg underviser om radioktivitet og bakgrunnsstråling så si ifra hvis du får morsom informasjon da. Kunne faktisk godt tenkt meg litt mer kursing i det der selv :D 

Morsom og morsom... det var kanskje å ta i :P Det var vel mer frustrerende fordi ingen kan si noe om hvordan vi faktisk kan skille ut alunskifer fra litt mindre reaktiv svartskifer, dvs vi vet hvordan vi kan klassifisere masser vha xrf, men vi får aldri noe svar på hvilke verdier vi kan legge til grunn for å skille mellom massetypene *sukk*. Vi kan ende opp med å måtte kjøre enorme mengder masser som egentlig ikke er radioaktive eller syredannende til deponi bare fordi vi ikke vet om vi kan bruke dem på stedet eller må deponere dem *sukk* Vi ble ikke klokere etter dagens seanse, for å si det sånn :aww: 

7 timer siden, Turb skrev:

De siste dagene når jeg har kommet hjem fra jobb så har jeg synes at det har vært så rotete i skapet mitt - skoene har ramlet ut når jeg har åpnet skapet og det har vært litt kaos (har skyvedørsgarderobe) - men jeg er så distre at jeg ikke helt har tenkt noe mer på det...

Men igår fant jeg ut hva som har skjedd. Hører noe romstere fra gangen og ser da Idde skyve opp skapdøra hoppe inn i skapet, skyve skoene unna så han får laget seg et lite hundehull  og legger seg ned og sovner... så eh... jeg har skaphund... 

27335489_10159790180465304_1999282114_o.jpg

:lol: Herlig :lol: 

7 timer siden, Betty skrev:

Jeg holdt ut i hele 9 måneder, kun fordi jeg trengte pengene. :P Ble ganske lei av å få kjeft for ting jeg ikke kunne gjøre noe mer, spesielt for at jeg ikke kunne bare gi utsettelse på EU-kontroll. Det måtte da gå an å være litt forståelsesfull der liksom, at en har et halvår på seg på å få det i orden er jo slettes ikke god nok tid når en tar det i siste liten og plutselig må bestille deler. Fikk til og med kjeft engang for at det var noe veiarbeid en eller annen plass i Oslo, og for at vegtrafikksentralen ikke hadde et ordentlig telefonnummer. :lol: 

:lol: Jeg tror det må være en helt spesiell type mennesker som liker å ha det der som jobb :D Apropos utsettelse av EU-kontroll... min bobil skal EU-kontrolleres mellom 1. desember (i fjor) og 1. april i år (mener jeg det var). Det er jo umulig å komme seg til eu-kontroll på sommerdekk i den perioden der :o Lurer litt på hvordan jeg skal fikse det... 

7 timer siden, Betty skrev:

Det som dog var mest slitsomt var å svare på de samme spørsmålene om og om igjen, om EU-kontroll, forsikring, og hvor i pokker vognkortene blei av osv. Rundt 100-150 telefoner hver dag ... 

:lol: 

4 timer siden, QUEST skrev:

Oj..ja altså jeg så for meg at  DU var  sånn i bgynnelsen av tjueårene.. Bomma altså bittelitt..:P Jeg er sjelden eller omtrent aldri interessert i å finne ut hvem som er 'bak' nickene på ulike fora. Jeg danner meg 'bilder' av hvordan vedkommende er, basert på bilder og tråder. Dette skjer mer eller mindre ubevisst. Som man ser her så kan disse 'bildene' kræsje en smule med IRL..:D

Nå begynte jeg å lure på... ehhhh... Nei, det vil jeg ikke vite :P 

4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det der er så rart. Jeg krangla med en sonis en gang, og så fant jeg ut at hun var 13 år. Jeg ville liksom ikke ha snakka til en trettenåring på den måten irl. 

:lol::lol: Slemme Symradamen :lol: 

Akkurat nå, Teserere skrev:

Snøen har rast av taket og dratt med seg takstiger, takrenner og vindski :( jeg vet ikke hvor stor skaden er enda. Jeg har såpass bratt tak at jeg ble frarådet å fjerne snø alene, fordi det rett og slett er uforsvarlig. Gruer meg til å finne ut hvor dyrt dette blir :(

Æsj, så kjipt. Jeg er redd en lufteventil har fått seg en trøkk her... jeg har ikke fått sjekket ennå, jeg heller, men håper den bare ser skeiv ut på avstand :aww: 

Gratulerer med dagen @Raksha :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...