Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

@SFX var det ikke du som drømte om en Burger King langs E6 eller noe? Jeg tenkte på det når jeg kjørte oppover mot Hamar på fredag også vips på Tangen var det jo en Burger King... jeg kløp meg litt i armen for å være sikker... :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Blir litt oppgitt av og til... vi har jo forlengst funnet ut at vi har behov for større bolig, Uno trenger større uteområde og vi trenger mer plass. Vi er tom for hylleplass og tom for veggplass å sette hyller på, det ene ekstra rommet vi har er stappfullt og gubben er kronisk misfornøyd fordi det er for mange ting her. Problemet er jo at vi ikke har råd til å gå så fryktelig mye opp i pris, og gubben NEKTER å kjøpe noe som må gjøres noe særlig med... Han vil kunne flytte rett inn, til en standard som er lik som eller høyere enn den vi har nå, og til nød legge et par gulv eller male noen vegger. Så da kommer vi aldri til å få kjøpt noe som helst, for det som er i vår prisklasse trenger som regel litt mer TLC. Flere av dem er fine bygg, solide og med god planløsning og fine uteområder, men gubben nekter å se på dem engang. Han klarer ikke se forbi det daterte kjøkkenet eller brystningspanelet på veggen eller den buede døråpningen, til potensialet som ligger der. Jeg er villig til å ta den jobben jeg, har da malt, etterisolert og lagt nye gulv før...

Så da går vi oppå hverandre her da, han sur fordi han syns det er for rotete og jeg sur fordi han ikke gidder å løfte en finger selv for å få det mindre rotete. Mens han venter på boligen som er stor nok, har ferdig inngjerdet hundevennlig hage, stor veranda, nok rom, nytt kjøkken, nytt flislagt bad, riktige farger og moderne innredning og el-anlegg, og nekter å innse at det han forventer aldri vil dukke opp innenfor vår prisramme.

Gah. Noen ganger hadde det vært lettere å være singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Blir litt oppgitt av og til...*

*klippeklipp*

Gah. Noen ganger hadde det vært lettere å være singel.

Nei, Uno trenger ikke større uteområde, han har hele verden utenfor hjemmet sitt så det skal du ikke tenke på.:)

 ...men dere har muligens en liten utfordring mht kommunikasjon når det gjelder både det ene og det andre, du og gubben din:hug:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Mumlernoeomatdetikkebareernoengangerdeterlettereåværesingel* :P 

Sånn aprops det, så forsvant kjærsten til datterbarnet ut døra nå fordi han skulle på fest, så jeg spør datterbarnet hvorfor ikke hun skulle, samtalen videre ble sånn ->
D: Jeg kan jo ikke det, du må jo ha bilen i morra
J: Men du kunne jo sitti på med han nå? 
D: Nei, jeg kan jo ikke det, for jeg må jo ha Ali og Nora i morra 
J: Jeg hadde tenkt å ta med meg Nora, da
D: Ja, men Ali da! 
J: Åh, jeg kunne tatt med meg henne og om du ikke hadde tenkt å være hjemme
D: Ja, men jeg har egentlig ikke lyst til å dra på fest..
J: Jeg veit det, så ikke skyld på meg
D: Jo, jeg prøver å gi deg dårlig samvittighet
J: Ja, men det får jeg ikke
D: Jeg VEIT det! 

:lol: 

Hun må gjerne legge skylda på meg om hun trenger en unnskyldning for å være asosial til andre altså, men jeg får ikke dårlig samvittighet av den grunn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som gir seg er en dritt! Graver dypt i lommeboka og slenger inn et siste bud med frist på tirsdag, siste krampetrekning! Men han skal ikke få det lett den kødden hvis han byr over oss igjen, da hiver vi bare inn en klage til kommunen når han skal søke konsesjon, mohaha!

Mumler noe om at jeg hater folk som kjøper opp bygdeNorge uten og bo og drive der! Kun interresert i jakt og fiskerettigheter :getlost:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget en rar ting på telefonen, og lurer på hvorfor det skjer.. Når jeg ringer lillebroren min, så får jeg opp et annet nummer enn hans i anropsloggen min. Altså ser det ut som at jeg aldri har ringt han, men et helt annet nummer. Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, laikamor skrev:

Oppdaget en rar ting på telefonen, og lurer på hvorfor det skjer.. Når jeg ringer lillebroren min, så får jeg opp et annet nummer enn hans i anropsloggen min. Altså ser det ut som at jeg aldri har ringt han, men et helt annet nummer. Noen som vet hvorfor?

Har han tvilling-SIM? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Pixie skrev:

Blir litt oppgitt av og til... vi har jo forlengst funnet ut at vi har behov for større bolig, Uno trenger større uteområde og vi trenger mer plass. Vi er tom for hylleplass og tom for veggplass å sette hyller på, det ene ekstra rommet vi har er stappfullt og gubben er kronisk misfornøyd fordi det er for mange ting her. Problemet er jo at vi ikke har råd til å gå så fryktelig mye opp i pris, og gubben NEKTER å kjøpe noe som må gjøres noe særlig med... Han vil kunne flytte rett inn, til en standard som er lik som eller høyere enn den vi har nå, og til nød legge et par gulv eller male noen vegger. Så da kommer vi aldri til å få kjøpt noe som helst, for det som er i vår prisklasse trenger som regel litt mer TLC. Flere av dem er fine bygg, solide og med god planløsning og fine uteområder, men gubben nekter å se på dem engang. Han klarer ikke se forbi det daterte kjøkkenet eller brystningspanelet på veggen eller den buede døråpningen, til potensialet som ligger der. Jeg er villig til å ta den jobben jeg, har da malt, etterisolert og lagt nye gulv før...

Så da går vi oppå hverandre her da, han sur fordi han syns det er for rotete og jeg sur fordi han ikke gidder å løfte en finger selv for å få det mindre rotete. Mens han venter på boligen som er stor nok, har ferdig inngjerdet hundevennlig hage, stor veranda, nok rom, nytt kjøkken, nytt flislagt bad, riktige farger og moderne innredning og el-anlegg, og nekter å innse at det han forventer aldri vil dukke opp innenfor vår prisramme.

Gah. Noen ganger hadde det vært lettere å være singel.

Jeg og exen snakket mye om å kjøpe noe mot slutten. Jeg tror man tenker at "bare vi flytter så blir alt bra". Alt bli likt, du har bare mer plass. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ikke kjøpe noe som trenger oppussing. Du må garantert gjøre alt selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Stine said:

Den som gir seg er en dritt! Graver dypt i lommeboka og slenger inn et siste bud med frist på tirsdag, siste krampetrekning! Men han skal ikke få det lett den kødden hvis han byr over oss igjen, da hiver vi bare inn en klage til kommunen når han skal søke konsesjon, mohaha!

Mumler noe om at jeg hater folk som kjøper opp bygdeNorge uten og bo og drive der! Kun interresert i jakt og fiskerettigheter :getlost:

Heiar på deg! Så kjipt med flotte gardar som folk berre skal "ha" for jakt og fiske. Drømmegarden min forsvann til ein som aldri kjem til å bu der. ? Eg har ønskt meg den sidan eg var lita. 

Laste ned den norsk-tipping appen var det, ja. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg sitter og ser etter bilbur nå som jeg muligens får bruk for mer enn et skille mot baksetene, og synes det var ufattelig vanskelig å finne noe. 
Greit nok at størrelsene ser ok ut. Men når de forskjellige tilbyderne sier på nettsidene sine at f.eks et bur med målene 92,5x57,5x65,5cm passer til en boxer på 35 kg da begynner jeg å lure på hvordan de har kommet frem til det. En boxer har vel danseplass inni der? Må jeg virkelig lage til med kun skillevegg, og en egen løsning for å sette inn dør? Er det virkelig så vanskelig å finne ferdige løsninger? :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Jeg sitter og ser etter bilbur nå som jeg muligens får bruk for mer enn et skille mot baksetene, og synes det var ufattelig vanskelig å finne noe. 
Greit nok at størrelsene ser ok ut. Men når de forskjellige tilbyderne sier på nettsidene sine at f.eks et bur med målene 92,5x57,5x65,5cm passer til en boxer på 35 kg da begynner jeg å lure på hvordan de har kommet frem til det. En boxer har vel danseplass inni der? Må jeg virkelig lage til med kun skillevegg, og en egen løsning for å sette inn dør? Er det virkelig så vanskelig å finne ferdige løsninger? :blink: 

Jeg prøvde, gav opp, og henter Kelaburet mitt i morgen...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, mushi skrev:

Jeg prøvde, gav opp, og henter Kelaburet mitt i morgen...

Jeg tenkte det faktisk :lol: 
Volvoforhandlere har jo egne løsninger. Men det vil jo antakelig bli like dyrt, om ikke dyrere, enn å faktisk kjøpe et bur og montere selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg sitter og ser etter bilbur nå som jeg muligens får bruk for mer enn et skille mot baksetene, og synes det var ufattelig vanskelig å finne noe. 
Greit nok at størrelsene ser ok ut. Men når de forskjellige tilbyderne sier på nettsidene sine at f.eks et bur med målene 92,5x57,5x65,5cm passer til en boxer på 35 kg da begynner jeg å lure på hvordan de har kommet frem til det. En boxer har vel danseplass inni der? Må jeg virkelig lage til med kun skillevegg, og en egen løsning for å sette inn dør? Er det virkelig så vanskelig å finne ferdige løsninger? :blink: 

Jeg har ca de målene til Pigg på 24 kg og han har god plass, men synes det er fint med tanke på at han ligger mye i bil på treninger. Tror ikke en boxer på 35 kg har danseplass på det altså. Synes det var så vanskelig å få bur med den fleksibiliteten jeg ville ha så da ble det Kelabur. Veldig fornøyd med det iallefall... 
Og ja, de ferdige burene har mye rare mål... Har du sett på artfex? Large kan kanskje passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Blir litt oppgitt av og til... vi har jo forlengst funnet ut at vi har behov for større bolig, Uno trenger større uteområde og vi trenger mer plass. Vi er tom for hylleplass og tom for veggplass å sette hyller på, det ene ekstra rommet vi har er stappfullt og gubben er kronisk misfornøyd fordi det er for mange ting her. Problemet er jo at vi ikke har råd til å gå så fryktelig mye opp i pris, og gubben NEKTER å kjøpe noe som må gjøres noe særlig med... Han vil kunne flytte rett inn, til en standard som er lik som eller høyere enn den vi har nå, og til nød legge et par gulv eller male noen vegger. Så da kommer vi aldri til å få kjøpt noe som helst, for det som er i vår prisklasse trenger som regel litt mer TLC. Flere av dem er fine bygg, solide og med god planløsning og fine uteområder, men gubben nekter å se på dem engang. Han klarer ikke se forbi det daterte kjøkkenet eller brystningspanelet på veggen eller den buede døråpningen, til potensialet som ligger der. Jeg er villig til å ta den jobben jeg, har da malt, etterisolert og lagt nye gulv før...

Så da går vi oppå hverandre her da, han sur fordi han syns det er for rotete og jeg sur fordi han ikke gidder å løfte en finger selv for å få det mindre rotete. Mens han venter på boligen som er stor nok, har ferdig inngjerdet hundevennlig hage, stor veranda, nok rom, nytt kjøkken, nytt flislagt bad, riktige farger og moderne innredning og el-anlegg, og nekter å innse at det han forventer aldri vil dukke opp innenfor vår prisramme.

Gah. Noen ganger hadde det vært lettere å være singel.

Hva med da å evt finne noe med utleie eller noe da? Det kan jo hjelpe til å forsvare et større lån :) 

En annen løsning er jo å pakke ned eller selge tingene man ikke trenger eller bruker så ofte. Da frigjør man mye plass. Lage andre oppbevaringssystemer osv. Et større hus er ikke automatisk bedre plass ;) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Turb skrev:

Jeg har ca de målene til Pigg på 24 kg og han har god plass, men synes det er fint med tanke på at han ligger mye i bil på treninger. Tror ikke en boxer på 35 kg har danseplass på det altså. Synes det var så vanskelig å få bur med den fleksibiliteten jeg ville ha så da ble det Kelabur. Veldig fornøyd med det iallefall... 
Og ja, de ferdige burene har mye rare mål... Har du sett på artfex? Large kan kanskje passe?

Det kan tenkes at jeg undervurderer størrelsen på en boxer med tanke på at alle andre ser små ut i forhold til Sjef :lol: 
Jeg skal sjekke Kelabur! :)  Og så skal jeg til Laastad på tirsdag uansett for å levere fra meg nøkkel og forhåpentligvis få en leiebil frem til reparasjon er ferdig. Så da får jeg mål og priser på deres originale også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg tenkte det faktisk :lol: 
Volvoforhandlere har jo egne løsninger. Men det vil jo antakelig bli like dyrt, om ikke dyrere, enn å faktisk kjøpe et bur og montere selv. 

Jeg har v70 2009 og har kjøpt et dobbelt bur med nødutgang. Kostet 4.100,- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Et større hus er ikke automatisk bedre plass ;) 

Helt sant!

Vi flyttet fra en enebolig til et rekkehus. I kvm ca like store, men dette virker så vanvittig mye mindre, pga planløsningen.

I eneboligen hadde vi blant annet 5 soverom, to bad, romslig stue og kjøkken. Her vi bor nå går mye av plassen til boder (3 boder i kjelleren) pluss et romslig vaskerom og kjellerstue. Så har bare tre (små) soverom, lite bad og lite kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, mushi skrev:

Jeg har v70 2009 og har kjøpt et dobbelt bur med nødutgang. Kostet 4.100,- 

Kelabur? 
Er det mer plass i bagasjerommet utenom buret? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Helt sant!

Vi flyttet fra en enebolig til et rekkehus. I kvm ca like store, men dette virker så vanvittig mye mindre, pga planløsningen.

I eneboligen hadde vi blant annet 5 soverom, to bad, romslig stue og kjøkken. Her vi bor nå går mye av plassen til boder (3 boder i kjelleren) pluss et romslig vaskerom og kjellerstue. Så har bare tre (små) soverom, lite bad og lite kjøkken.

Ikke sant! Vi har et gjennomsnittlig stort hus med 3 soverom, men det føles så lite ut allikevel fordi upraktisk stue og veldig lite skapplass..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg sitter og ser etter bilbur nå som jeg muligens får bruk for mer enn et skille mot baksetene, og synes det var ufattelig vanskelig å finne noe. 
Greit nok at størrelsene ser ok ut. Men når de forskjellige tilbyderne sier på nettsidene sine at f.eks et bur med målene 92,5x57,5x65,5cm passer til en boxer på 35 kg da begynner jeg å lure på hvordan de har kommet frem til det. En boxer har vel danseplass inni der? Må jeg virkelig lage til med kun skillevegg, og en egen løsning for å sette inn dør? Er det virkelig så vanskelig å finne ferdige løsninger? :blink: 

Jeg har 83×65×67 (artfex medium bred) til min lille jaktgolden på 23 kg (altså ti cm bredere og ti cm kortere på lengden) og han har greie plass, ikke akkurat danseplass. Tror du undervurderer størrelsen som kreves. :) I hvert fall hvis hunden skal ligge litt i bur på trening osv. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, plutte skrev:

Heiar på deg! Så kjipt med flotte gardar som folk berre skal "ha" for jakt og fiske. Drømmegarden min forsvann til ein som aldri kjem til å bu der. ? Eg har ønskt meg den sidan eg var lita. 

Laste ned den norsk-tipping appen var det, ja. ?

Sånne folk gjør meg forbanna :sint_01:

Heldigvis er det her i en kommune som er ganske strenge på bo og driveplikten! Så selv om han mest sannsynlig byr over oss så gir vi ikke helt opp :ahappy: selv om jeg skjønner at det er liten sjangs for at vi får det... Planen var jo og kjøpe det før så mange fikk nyss om det, men ting tar jo så ***** lang tid når det er dødsbo og 18 arvinger...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Turb skrev:

@SFX var det ikke du som drømte om en Burger King langs E6 eller noe? Jeg tenkte på det når jeg kjørte oppover mot Hamar på fredag også vips på Tangen var det jo en Burger King... jeg kløp meg litt i armen for å være sikker... :D:D

Jeg TRODDE jeg drømte det, etter å ha drømt mye annet bil-relatert, så jeg ble satt ut da jeg kjørte forbi noe som ikke var der sist jeg kjørte, og måtte sjekke om jeg var våken :D

Jeg sov et par timer, jeg. Egentlig veldig deilig. En blir trøtt og sliten av sånn utstilling. Jeg tror jeg bare skal spise noe kveldsmat, pakke litt, fôre og lufte hunder, og legge meg igjen. Opp 0530 i morgen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...