Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Søting! Og patetisk glad i egen hund, det er det sonen handler om. :lol:

 

Jammen de er jo søte små bebbiser og mammas små gull og og og... :icon_redface:

Det er virkelig godt å ha andre småskrullete hundefolk å støtte seg på :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jammen de er jo søte små bebbiser og mammas små gull og og og... :icon_redface:

Det er virkelig godt å ha andre småskrullete hundefolk å støtte seg på :lol:

 

Min egen søster ser rart på meg når jeg kaller Symra Snupsetupsen til mamman sin! Ingen forståelse å få!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så latterlig glad i Casper at jeg ved flere annledninger har begynt å gråte fordi jeg bare er så glad for at han er hunden min:icon_redface::heart: 

Føler det bare er hundefolk på sonen som forstår sånt, vi er liksom et eget folkeslag :aww:

 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå lurer jeg på om NKK krangler hvis jeg sender avgårde tittelsøknad nå før resultatene er registrert, slik at de har den liggende til de foreligger? Lite fristende å måtte betale 200kr for å registrere tittel hvis vi må vente på at resultatene registreres og jeg ikke får det med meg.

To klasse 3-hunder i hus i dag, gårdsbikkja begynner å bli litt sportshund også :wub: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anette skrev:

BIR og BIG2 på sitt første valpeshow :)

Men gud hvor mye folk må legge seg opp i at man stiller en malle, folk bare stille?? :o malle? :o:o ja for den kan ikke være pen OG brukbar?? :P

Jeg fikk med meg en mallevalp på valpeshow en gang, sammens med min egen pyrrevalp. Begge ble bir og mallen knuste pyrren min i gruppa og ble big1. I bis ble hun shortlista, så de trenger ikke å være så værst de mallene :lol:. Tror faktisk den er i slekt med din å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og ser etter bilbur nå som jeg muligens får bruk for mer enn et skille mot baksetene, og synes det var ufattelig vanskelig å finne noe. 
Greit nok at størrelsene ser ok ut. Men når de forskjellige tilbyderne sier på nettsidene sine at f.eks et bur med målene 92,5x57,5x65,5cm passer til en boxer på 35 kg da begynner jeg å lure på hvordan de har kommet frem til det. En boxer har vel danseplass inni der? Må jeg virkelig lage til med kun skillevegg, og en egen løsning for å sette inn dør? Er det virkelig så vanskelig å finne ferdige løsninger? :blink: 

Jeg har 90x55x60 (innvendige mål) til min border på 57 cm/22 kg, og jeg syntes personlig ikke han kunne hatt noe mindre så lenge han ligger i bilen på treninger og slikt. Det er akkurat stort nok til at han kan ligge behagelig på siden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, maysofie skrev:

Akkurat nå lurer jeg på om NKK krangler hvis jeg sender avgårde tittelsøknad nå før resultatene er registrert, slik at de har den liggende til de foreligger? Lite fristende å måtte betale 200kr for å registrere tittel hvis vi må vente på at resultatene registreres og jeg ikke får det med meg.

Jeg har og sendt inn en søknad, men forventer at de klarer å registrerte alt før 1.Juli. Hvis ikke kan de beholde de bokstavene for seg selv, den prisøkningen var helt hull i hodet... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Anette said:

BIR og BIG2 på sitt første valpeshow :)

Men gud hvor mye folk må legge seg opp i at man stiller en malle, folk bare stille?? :o malle? :o:o ja for den kan ikke være pen OG brukbar?? :P

Det er opplest og vedtatt at hunder generelt ikke kan være både pene og brukbare, særlig ikke belgere og spesielt ikke malleballer :aww: 

4 hours ago, maysofie said:

Akkurat nå lurer jeg på om NKK krangler hvis jeg sender avgårde tittelsøknad nå før resultatene er registrert, slik at de har den liggende til de foreligger? Lite fristende å måtte betale 200kr for å registrere tittel hvis vi må vente på at resultatene registreres og jeg ikke får det med meg.

To klasse 3-hunder i hus i dag, gårdsbikkja begynner å bli litt sportshund også :wub: 

Bare å søke det, det er jo ikke din feil at arrangøren er treg med å sende inn resultater? 

Lurer på hvordan de har tenkt å løse det i praksis forresten, med trege arrangører og heng på søknadene? Jeg antar de har tenkt på at det kan bli litt problematisk i en overgangsfase? 

--

Jeg skulle bare på do, også skulle jeg bare sjekke hundesonen, og nå kan jeg snart droppe å sove litt mer, hvilket er teit, for i dag skal jeg ha et liv (jeg skal se på valper :jump: ), så jeg trenger jo ikke å starte dagen med å være trøtt og sliten :aww: Det ser ut til at det blir pent vær da! Sola er oppe alt og greier :D Men jeg har sett det noen tidligere morninger før jeg, uten at det har vært gjeldende for resten av dagen, så jeg tipper jeg kler på meg nok klær i dag allikevel :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
6 timer siden, maysofie skrev:

Akkurat nå lurer jeg på om NKK krangler hvis jeg sender avgårde tittelsøknad nå før resultatene er registrert, slik at de har den liggende til de foreligger? Lite fristende å måtte betale 200kr for å registrere tittel hvis vi må vente på at resultatene registreres og jeg ikke får det med meg.

To klasse 3-hunder i hus i dag, gårdsbikkja begynner å bli litt sportshund også :wub: 

Nei, ingen krangling. Resultater oppnådd før datoen, og søknad mottatt er ok.

Betaling kommer på søknadsbiten. Så får du søkt uten å betale så blir søknaden behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Pixie skrev:

Blir litt oppgitt av og til... vi har jo forlengst funnet ut at vi har behov for større bolig, Uno trenger større uteområde og vi trenger mer plass. Vi er tom for hylleplass og tom for veggplass å sette hyller på, det ene ekstra rommet vi har er stappfullt og gubben er kronisk misfornøyd fordi det er for mange ting her. Problemet er jo at vi ikke har råd til å gå så fryktelig mye opp i pris, og gubben NEKTER å kjøpe noe som må gjøres noe særlig med... Han vil kunne flytte rett inn, til en standard som er lik som eller høyere enn den vi har nå, og til nød legge et par gulv eller male noen vegger. Så da kommer vi aldri til å få kjøpt noe som helst, for det som er i vår prisklasse trenger som regel litt mer TLC. Flere av dem er fine bygg, solide og med god planløsning og fine uteområder, men gubben nekter å se på dem engang. Han klarer ikke se forbi det daterte kjøkkenet eller brystningspanelet på veggen eller den buede døråpningen, til potensialet som ligger der. Jeg er villig til å ta den jobben jeg, har da malt, etterisolert og lagt nye gulv før...

Så da går vi oppå hverandre her da, han sur fordi han syns det er for rotete og jeg sur fordi han ikke gidder å løfte en finger selv for å få det mindre rotete. Mens han venter på boligen som er stor nok, har ferdig inngjerdet hundevennlig hage, stor veranda, nok rom, nytt kjøkken, nytt flislagt bad, riktige farger og moderne innredning og el-anlegg, og nekter å innse at det han forventer aldri vil dukke opp innenfor vår prisramme.

Gah. Noen ganger hadde det vært lettere å være singel.

Med tanke på mängden drama ni kan få till över en sådan sak som vems tur det är att gå ut med hunden kan jag faktiskt förstå din sambos tankar kring husköp. Hur lång tid från att ni köpt hus tar det tills du beklagar dig över att han inte orkar göra någonting för att få det i ordning?
 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er en lysende kule på himmelen her...og jeg kan ha kortermet på uten å fryse. Hva skjer!?! Skal skynde meg til bensinstasjonen og fylle litt til gressklipperen. Kanskje får vi en dag der bakken igjen synes, ikke den jungelen som er der ute nå :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planer om å sove leenge i dag, kroppen var tydeligvis ikke enig. Nå må jeg garantert ha 2 timer midt på dagen, så langt tenkte ikke kroppen nei.

 

Møtte på en tidligere kompis (var en gjeng som alltid var i lag før vi dro hvert til vårt for å studere), og jeg fikk litt bakoversveis. Fyren, en bergenser, har lagt om dialekten til en sogndal aktig bergensdialekt:blink: er ikke mange årene han har bodd i sogn heller liksom. Også kommer jeg å har bodd i Bergen i 17 år, har bergenser mor og familie, men fremdeles så snakker jeg bra nok trøndersk til at det ikke er mulig å ikke høre at det er der jeg fikk dialekten fra. Merkelig greier det der! Men kjekt å se han igjen, selvom det bare var i forbifarten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er en lysende kule på himmelen her...og jeg kan ha kortermet på uten å fryse. Hva skjer!?! Skal skynde meg til bensinstasjonen og fylle litt til gressklipperen. Kanskje får vi en dag der bakken igjen synes, ikke den jungelen som er der ute nå [emoji3]

Er ikke lov til å klippe plenen i dag [emoji55][emoji41]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2017 at 9:59 PM, Snoffe skrev:

Jeg har det du listet opp oppi, i tillegg til at jeg har i avokado, feta, sukkererter, pinnekjerner/solsikkekjerner og soltørkede tomater også har jeg ofte i kjøtt/fisk/kikkerter :)

 

Denne er god:

1 pakke valgfri pasta, 1 'beger' ruccola, en grillet kylling revet i småbiter, soltørket tomat, 1 pakke bacon og 1 glass pesto. 

Omnommmm:drool:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, frk-franzen skrev:

Denne er god:

1 pakke valgfri pasta, 1 'beger' ruccola, en grillet kylling revet i småbiter, soltørket tomat, 1 pakke bacon og 1 glass pesto. 

Omnommmm:drool:

Hvis du gjør om glasset med pesto til hjemmelaget pesto er jeg enig! Pesto på glass er ikke godt :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TrasselTrollet skrev:

Med tanke på mängden drama ni kan få till över en sådan sak som vems tur det är att gå ut med hunden kan jag faktiskt förstå din sambos tankar kring husköp. Hur lång tid från att ni köpt hus tar det tills du beklagar dig över att han inte orkar göra någonting för att få det i ordning?
 

Det er så fint når folk som ikke vet en dritt om meg, om oss eller samlivet vårt likevel uttaler seg med skråsikkerhet om hvordan jeg er:sheldon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Det er så fint når folk som ikke vet en dritt om meg, om oss eller samlivet vårt likevel uttaler seg med skråsikkerhet om hvordan jeg er:sheldon:

@TrasselTrollet uttaler seg jo ikke om kritikken er berettiget, for det kan det jo meget godt være. Du deler jo det du ønsker at vi skal vite, får vi gå ut ifra, og det er jo det Trassel kommenterer basert på. Så hvis samboeren din faktisk er veldig hjelpsom og arbeidsom så hadde det kanskje vært greit at ikke bare det negative blir presentert.

 

AN prøver jeg å bli enig med meg selv om hva jeg skal gjøre i dag. Har en haug med burder som venter. Sortere og sette på en klesvask først kanskje :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
12 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Min egen søster ser rart på meg når jeg kaller Symra Snupsetupsen til mamman sin! Ingen forståelse å få!

Søsteren din må være rar :aww: 

11 timer siden, Snoffe skrev:

Jeg er så latterlig glad i Casper at jeg ved flere annledninger har begynt å gråte fordi jeg bare er så glad for at han er hunden min:icon_redface::heart: 

Føler det bare er hundefolk på sonen som forstår sånt, vi er liksom et eget folkeslag :aww:

 

 

Jeg har begynt å forstå hvorfor jeg foretrekker hundefolk fremfor.. eeh.. folk :lol: Folk som ikke har samme forhold til hunder som jeg har er jo bare rare. Hvordan går det an? :blink:  :lol: 

Og angående bur så har vi kommet frem til at vi lar forhandler ta seg av det. Så det blir gitter mellom bakseter og bagasjerom, skillevegg, og antakelig dør. Så brukes den største delen av bagasjerommet de gangene det faktisk blir venting, og den minste delen når bilen er i fart. Krok til å holde bagasjeromsluka åpen uten at han kommer ut også. Jeg tror det blir en bra løsning, som fungerer til de fleste situasjoner. Så har vi frigjort en del plass samtidig som han har den plassen han trenger tilgjengelig :)  

Sen frokost inntatt, og jeg hører det snakkes om å rydde og vaske bil. Var det nå jeg skulle bli veldig opptatt med noe...? :whistle: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

*sukk* gjetingen i sverige jeg var påmeldt til ble avlyst :( Og flyttet til en uke jeg ikke kan.

Men da blir det NKK Trondheim og rasespesial. Godt det kom før PM gikk ut på NKK (spesialen var jeg alt påmeldt til bare for å sponse klubben.)

Lurer på hva Talli, nå straks 10,5 år, skal finne på denne gangen i ringen :lol:  Her er hun 9... 

13403761_10156997146900072_3324204652376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...