Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå juni


Kokospaniel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har visst fått kjæreste jeg

Fra viltkamera i skogen vår ovenfor oss. Da har vi fått fra februar til 1 juni både jerv, gaupe, ulv og Bjørn på kameraet Litt stillig.

Jeg skriver ikke så mye i Akkurat Nå lenger, men jeg vil så gjerne fortelle dere en historie, som bevis for at det skjer fine ting i verden: Jeg blei tipsa om Mortified-podcasten her på sonen for leng

Posted Images

London :cry:

Rart å dra til Manchester og Wolverhampton om ei uke nå. Får vel prøve å tenke, kynisk nok, at Manchester har fått sitt angrep og konserten i Wolverhampton er for liten til å være et mål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det sååååå langt til utgangsdøra. Hundene er et studie i venting, hodene er vendt bort fra meg men øynene er veldig rettet mot meg. Får vel snart lette på stumpen - til glede for :dog_running:

:icon_cry:London :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, tutle said:

 

Noen bergensere som vet om det er mulig å kjøpe innherredsost (brunost) i området? Prøver å lete rundt, men ser ikke ut til å finne. :icon_confused:

Coop extra på Åsane. Såg den der i går. ? (om eg ikkje tullar veldig med hukommelsen no.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Christine skrev:

Var på kurs hos ei svenske som var imponert over at man kunne ringe giftsentralen her til lands med spørsmål om hund. Den muligheten hadde de ikke i Sverige, så når de lurte på slike ting latet de som om hunden var et barn. De på tlf stusset innimellom på vekt, alder og ting som ble konsumert - men de fikk ihvetfall svar :aww: 

Hvor smart er det da, mtp at hva mennesker og hunder reagerer på, og i hvilke konsentrasjoner de evt tåler ting er vidt forskjellige?  Du vil ikke få et korrekt svar på om hunden din er alvorlig forgiftet om du later som om den er et barn.

 

Da anbefaler jeg heller å sjekke opp i listene selv, nederst på denne siden her ligger listene for forgiftninger av legemiddel, plante og andre ting hos dyr:

https://www.felleskatalogen.no/t/medisin-vet/forgiftninger

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Dette har VIRKELIG ikke vært min helg! 

Torsdag: Galning på parkeringsplass skriker og truer tilfeldig dame, og til slutt meg. 

Lørdag: Får kjeft av sur kunde som mener at å ta hensyn til at barn kan være allergiske mot noe og derfor skal være i følge foreldre er bare tull, for dette vet ungene under 10 år bedre enn meg, og jeg må bare se til å bytte jobb :pinch: 

Søndag: Bilen rister så kraftig at det er mer behagelig med sykkeltur uten støtdempere på ujevn brostein og hull i veien enn å kjøre den der.. Og så klart så var dekkene glovarme, så der har jaggu meg bremsene satt seg fast. 

Nå har jeg fått nok av dette voksengreiene for en stund. Jeg gir offisielt opp, låser meg inne på soverommet, og tramper og trasser litt, og nekter å snakke med folk. 

Hilsen Katrine, 3 år :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Her er det mye finere vær enn det som var varslet. Har en del retting på programmet, men skal være ute så mye vi kan!

Nå har jeg rettet i hele formiddag, så jeg er ferdig med alle heldagsprøvene i engelsk! :banana:  (At jeg har igjen noenogseksti eksamensoppgaver snakker vi ikke så høyt om :aww: )

Men nå skal vi ut på tur i sola :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Nå har jeg rettet i hele formiddag, så jeg er ferdig med alle heldagsprøvene i engelsk! :banana:  (At jeg har igjen noenogseksti eksamensoppgaver snakker vi ikke så høyt om :aww: )

Men nå skal vi ut på tur i sola :D 

Vi skal hute oss ut vi også, jeg ser at det kan bli regn senere på dagen!  h022.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
2 timer siden, Meg skrev:

Ut og kjør hund!

Det er vel det eneste positive med denne våren :lol: Enda ikke en eneste dag hvor jeg i det hele tatt har måttet vurdere om det er for varmt å trene :lol: Men i dag og i går kom nedbøren som regn istedenfor snø, så jeg bør vel være fornøyd med utviklinga :lol: 

Nå har bikkjene vært løs i hundegården i to timer mens jeg har gravd opp netting etter en annen gammel hundegård. Da får klærne henge til tørk noen timer mens jeg later meg og etterhvert støvsuger og vasker her. Prøver å utsette treninga til i kveld i håp om at det blir litt mindre vått ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Vi skal hute oss ut vi også, jeg ser at det kan bli regn senere på dagen!  h022.gif

Begynner å se noen mørke skyer nå ja, men var veldig godt og varmt ute :ahappy: 

Jeg må finne en søndagsåpen butikk. "Noen" glemte nemlig å kjøpe ris før helgen, og curry uten ris er litt kjipt :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrudd opp temperaturen på varmepumpa, funnet frem tjukksokkene og tatt frem vinterjakka igjen i dag. Siden det ikke finnes dårlig vær og all det bullshitet der, og jeg hater å fryse, liksom :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Line skrev:

Begynner å se noen mørke skyer nå ja, men var veldig godt og varmt ute :ahappy: 

Jeg må finne en søndagsåpen butikk. "Noen" glemte nemlig å kjøpe ris før helgen, og curry uten ris er litt kjipt :aww: 

Vi fikk oss en fin liten tur. Veldig godt og varmt ja, vurderer å sitte på verandaen og rette en stund.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Vi fikk oss en fin liten tur. Veldig godt og varmt ja, vurderer å sitte på verandaen og rette en stund.

Jeg synes det er vanskelig å se skjermen når jeg sitter ute, så for meg er retting innearbeid. 

Men nå tror jeg jaggu at jeg skal lage middag - sulten jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg synes det er vanskelig å se skjermen når jeg sitter ute, så for meg er retting innearbeid. 

Men nå tror jeg jaggu at jeg skal lage middag - sulten jeg! 

Jeg har skrevet ut alle tekstene fra Itslearning jeg, bakstreversk og skaufientlig. :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Lyn og torden, og pøsende regn... 

Pøsregn kan jeg styre meg for, men lyn og torden skulle jeg hatt mer av :D 

Middagen er inntatt, og nå slapper vi bare av. Det blir snart tur på Sjef og så skal jeg prøve å la være å tenke på hvor dyrt det vil kunne bli å fikse hva enn det er som feiler bilen :aww: 
Mannen sitter og tråler finn.no og ser etter ny bil for nå er han lei. Helt greit for meg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte ut og gikk tur i dag. Ikke så mange folk der som det pleier så det var deilig:) men turstien går rett nedfor noen hus på et punkt, og noen hadde barneselskap. 10 skrikende barn løper rundt oss på stien, og jeg tenkte bare shit... bikkja er jo redd barn. Forberedte meg på utfall men hun gjorde ingenting?? Ikke en lyd en gang. Men har konkludert med at det kanskje ble så mye for henne at hun bare kobla helt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk heldigvis tur hjemme hos mamma før det ble regn, eller ble akkurat regn når vi gikk tilbake igjen (mamma klagde som en foss for hun ble våt på håret - jeg lo :P )  

Nå er jeg hjemme i sofaen, fikk med meg kjempefint sybord hjem fra mamma :D Nå skal det bli orden i sysakene (bokstavelig talt)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Monikawt skrev:

Har du smakt Mesterbakerens knekkebrød? Feks den med urter og havsalt? Den er god den :D

Nei, er ikke det de som er skrekkelig dyre?

18 timer siden, Monikawt skrev:

Gratulerer med fine resultater :)

Tusen takk!

17 timer siden, Sbtlita skrev:

Er i Nörrkøping på show og kom egentlig for å få Cacib da Iben er svensk champion. På dag 1 karra hun til seg det så får vi håpe at dag 2 og 3 er like bra emoji16.pngemoji16.png
2e beste tispe, junior tispe som vant. Dommer satte opp to junior i amstaffringen som BIR og BIM, og gjorde det samme med staff i dag.

Gratulerer! Vi er ved ring 16 i morgen, om du trenger å snakke norsk med noen :D 

Dag 2 av trippelen er over, og dagens dommer var mer sjenerøs, kan du si. Vi tror absolutt alle bernere fikk excellent. Det var "bare" 13 påmeldte i åpen klasse, men Glam ble tatt ut til en semifinale av syv i klassen, og alle disse syv fikk CK. Ingen plassering, men han klarte i hvert fall å skille seg ut for dommeren. Han er jo så ung enda, blir litt liten i en diger rekke av velvoksne gutter. 25 måneder, det er ikke voksent, langt derifra. Men, han gjør en god figur. Målet med turen var å få avlsklarert Gloria og få vist fram Glam som potensiell avlshannhund i Sverige, og det har jeg jo klart. Selv om jeg er konkurransesugen nok til å håpe på mer heder og ære i morgen, før vi drar hjem igjen :P Jeg går alltid inn i ringen for å vinne :whistle: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...