Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er veldig godt å komme hjem til tørre klær og varmt hus når man er gjennomvåt etter tur da. Men jeg ville vel kanskje erstattet isen med en varm kopp te. (Eller, hvem prøver jeg å lure, det er ikke mye som trumfer rabarbrapai med is).

Det æ'kke det vøtt... spesielt ikke når rabarbra'n er selvdyrka og paien er hjemmelaga :drool: Også med sånn smuldretopping med valnøtter i!!! 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Nå kom jeg på en liten samtale mellom to av mine venninner for noen år siden:

Eva: Jeg la merke til at du hadde en flekk bak på skjørtet på foreldremøtet i dag, mensen?

Elin: Ånei! Var det flere som så det?

Eva: Du, jeg foretok ikke noen håndsopprekning!

:lol::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

Just now, Mardina said:

Ja, men tirsdag da... Var ikke det jeg lurte på da... :P

Arbeidsavklaringspenger

Hvis du mottar arbeidsavklaringspenger i juni, er du fritatt for forskuddstrekk i to 14-dagersperioder. De trekkfrie utbetalingene skjer i uke 24 og 26 eller 25 og 27 avhengig av hvilken meldesyklus du har. Det vil si at dette gjelder for periodene 22/23 og 24/25 for den ene meldekortgruppen og for periodene 23/24 og 25/26 for den andre meldekortgruppen. Første utbetaling av arbeidsavklaringspenger i desember er også trekkfri. Avhengig av meldesyklusen din vil dette enten være uke 47/48 eller uke 48/49.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 2ne skrev:

Arbeidsavklaringspenger

Hvis du mottar arbeidsavklaringspenger i juni, er du fritatt for forskuddstrekk i to 14-dagersperioder. De trekkfrie utbetalingene skjer i uke 24 og 26 eller 25 og 27 avhengig av hvilken meldesyklus du har. Det vil si at dette gjelder for periodene 22/23 og 24/25 for den ene meldekortgruppen og for periodene 23/24 og 25/26 for den andre meldekortgruppen. Første utbetaling av arbeidsavklaringspenger i desember er også trekkfri. Avhengig av meldesyklusen din vil dette enten være uke 47/48 eller uke 48/49.

Jeg har ikke aap, men dagpenger... :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mardina said:

Jeg har ikke aap, men dagpenger... :) 

Det sto om dagpenger i linken også: 

Dagpenger

Første utbetaling av dagpenger i desember er trekkfri. Avhengig av meldesyklusen din vil dette enten være uke 47/48 eller uke 48/49.

Opptjening av ferietillegget til dagpengene opphørte med virkning fra 1. januar 2015.

Ser ikke ut som det er noen skattefri utbetaling i juli for dagpenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det sto om dagpenger i linken også: 

Dagpenger

Første utbetaling av dagpenger i desember er trekkfri. Avhengig av meldesyklusen din vil dette enten være uke 47/48 eller uke 48/49.

Opptjening av ferietillegget til dagpengene opphørte med virkning fra 1. januar 2015.

Ser ikke ut som det er noen skattefri utbetaling i juli for dagpenger. 

Får heller bare vente å se, evt. ta en tlf til dem... :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå kom jeg på en liten samtale mellom to av mine venninner for noen år siden:

Eva: Jeg la merke til at du hadde en flekk bak på skjørtet på foreldremøtet i dag, mensen?

Elin: Ånei! Var det flere som så det?

Eva: Du, jeg foretok ikke noen håndsopprekning!

Præhæhæhæhæhæ! Nå lo jeg RÅTT! :D 

48 minutter siden, Siri skrev:

Det æ'kke det vøtt... spesielt ikke når rabarbra'n er selvdyrka og paien er hjemmelaga :drool: Også med sånn smuldretopping med valnøtter i!!! 

:lol::lol: 

Du, husker du at jeg hadde fest for å feire at pianoet hadde flyttet inn med meg der jeg bodde før? Jeg tror du må ha en innflyttingsfest for den bobilen din... :whistle: 

Hjemme fra jobb og teater, hundene virker ikke noe mer forstyrret av at de var alene hjemme i 11 timer enn når det er 9, så da overlevde de dette unntaket. Jeg har fått lapp på døra om at det nå er strøm i strømgjerdet rundt sauebeitet, så da regner jeg med at vi har fått nye oksenaboer i dag. Men de har ikke presentert seg enda. Uhøflige stuter.

Nei, lage meg noe mat, og fortsette på to do-lista? Then again så må jeg legge meg om søtti minutter, så jeg rekker ikke akkurat nå veldig mye i dag. Må være tidlig på jobb i morgen for å rekke et møte klokka fire. Men da kommer jeg i det minste tidligere hjem. Møtet skulle egentlig vært klokka syv, men ble av ulike årsaker framskyndet. Denne uka er så sykt hektisk, jeg kjenner meg svimmel. Men jeg belønnes forhåpentligvis med en herlig langhelg i den andre enden, ei pinse i hundens tegn - som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig funnet noe som funker litt for å minske smertene under beina etter lange dager på beina, med tung blyfrakk. Har slitt veldig med det denne praksisperioden. Men nå har jeg i et par dager lagt is under beina med en gang jeg kommer hjem. Det hjelper ikke så mye der og da, men smertene dabber av etter hvert. Og nå klarer jeg å ligge helt i ro, uten å riste på beina :D

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan noe om elg her? :teehe: Gikk meg på den elgoksen på tur i dag. Kom rundt en sving i skogen og der stod den midt på stien, gitt. Den la seg på løp etter oss og sparka med frembena. Må si jeg fikk litt skrekken i meg etter dette :rolleyes:

Har jo bodd her i 15 år og aldri møtt på en elg så tett og aldri en som har angrepet. Men nå tror jeg jo det kommer til å skje hver dag, altså. 

Vandrer elger mye? Sannsynligheten for å møte den samme sinte elgen på samma stien i morgen,liksom? Slår de seg til ro og blir der? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anooni skrev:

Noen som kan noe om elg her? :teehe: Gikk meg på den elgoksen på tur i dag. Kom rundt en sving i skogen og der stod den midt på stien, gitt. Den la seg på løp etter oss og sparka med frembena. Må si jeg fikk litt skrekken i meg etter dette :rolleyes:

Har jo bodd her i 15 år og aldri møtt på en elg så tett og aldri en som har angrepet. Men nå tror jeg jo det kommer til å skje hver dag, altså. 

Vandrer elger mye? Sannsynligheten for å møte den samme sinte elgen på samma stien i morgen,liksom? Slår de seg til ro og blir der? :ahappy:

Store eller bittesmå gevir? Dette er tiden på året at fjorårskalvene (små gevirknotter)blir jaget fra moren. Da kan de være sure/forvirrede/halvtamme i en periode. Og holder seg i samme området en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Store eller bittesmå gevir? Dette er tiden på året at fjorårskalvene (små gevirknotter)blir jaget fra moren. Da kan de være sure/forvirrede/halvtamme i en periode. Og holder seg i samme området en stund.

Som sjiraffens, ganske små med andre ord :rolleyes: Æsjda. Det eeer så fint å gå der, men fikk brått litt ekstra respekt for de dyra der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anooni skrev:

Noen som kan noe om elg her? :teehe: Gikk meg på den elgoksen på tur i dag. Kom rundt en sving i skogen og der stod den midt på stien, gitt. Den la seg på løp etter oss og sparka med frembena. Må si jeg fikk litt skrekken i meg etter dette :rolleyes:

Har jo bodd her i 15 år og aldri møtt på en elg så tett og aldri en som har angrepet. Men nå tror jeg jo det kommer til å skje hver dag, altså. 

Vandrer elger mye? Sannsynligheten for å møte den samme sinte elgen på samma stien i morgen,liksom? Slår de seg til ro og blir der? :ahappy:

 Litt skrekken :shocked: ? Den elgen hørtes ikke særlig menneskevennlig ut. 

Det er litt elg rundt her. Et år var det daglig ei ku med kalv på et bestemt jorde. Det har også vært elg bare en eneste gang på sporadiske plasser. Så det er ikke godt å si.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

 Litt skrekken :shocked: ? Den elgen hørtes ikke særlig menneskevennlig ut. 

Det er litt elg rundt her. Et år var det daglig ei ku med kalv på et bestemt jorde. Det har også vært elg bare en eneste gang på sporadiske plasser. Så det er ikke godt å si.  

Er masse masse elg her, men aldri møtt de på en slik avstand hvor jeg kan strekke ut arma og stryke den. Vi gikk oss bokstavelig talt rett på den rundt svingen:teehe: Ser jo hvor alvorlig galt det kunne ha gått, og tror det er bare flaks den ble satt ut av mitt dødshyl, det kunne gått riktig galt, dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk... i dag er det 20 år siden jeg ble vekket opp kl 23 på kvelden av mamma med beskjed om at det var noen som ville snakke med meg. Jeg skjønte det, jeg visste det inderst inne, for jeg spurte nesten ikke hvorfor, bare fulgte med henne ned. I kjellerstua satt en fremmed mann i dress, og min bror. Min bror så himmelfallen ut, men jeg husker ikke om han gråt. Mannen fortalte at noen hadde funnet min far død. Jeg husker jeg visste, men jeg spurte likevel om hva som hadde skjedd. Men jeg visste. 

20 år. Det er lenge. Det er 20 år med spørsmål jeg aldri får svar på, 20 år med sorg og savn, 20 år med merkedager der han ikke er med, 20 år med gode minner og vonde minner. 20 år med selvbebreidelse, for hva om hvis om atte dersom hvis bare?  Det er en lang og komplisert forhistorie for min kjære pappas død, han hadde sine problemer som han ikke så noen muligheter for å klare å løse, og valgte den eneste løsningen han så - han valgte å forlate oss ved å ta sitt eget liv. Jeg var 13. Bror var nesten 17.  

20 år senere har jeg en fantastisk samboer og en enda mer fantastisk datter, og jeg skulle så ønske at det var min pappa min datter kaldte morfar. Skulle ønske det var han jeg ringte når jeg trengte svar på ting bare pappaer kan hjelpe med... 

Hvorfor jeg skriver dette her? Fordi jeg vet det er flere her som har vært gjennom det samme som meg, og jeg vet det er folk her som sitter med de samme tankene som han hadde, og håper de vet og tror på at det finnes hjelp, at det ikke er den rette løsningen... 

Jeg tenner et lys for pappaen min i kveld, og et lys for alle der ute som sitter med slike vonde tanker :hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Monab88 skrev:

Naboen til mamma bestilte samtidig som oss og hun fikk 28 kg. levert på døra i forige uke. Jeg har ikke fått eller hørt noe..

Ikke fått noe her.

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nå kom jeg på en liten samtale mellom to av mine venninner for noen år siden:

Eva: Jeg la merke til at du hadde en flekk bak på skjørtet på foreldremøtet i dag, mensen?

Elin: Ånei! Var det flere som så det?

Eva: Du, jeg foretok ikke noen håndsopprekning!

å den var gild:D

 

Nuh skal jeg gå og legge meg, og håper jeg får sove. Prima er trøtt, og snorker jevnt ved siden av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anooni skrev:

Som sjiraffens, ganske små med andre ord :rolleyes: Æsjda. Det eeer så fint å gå der, men fikk brått litt ekstra respekt for de dyra der!

Da er det nok en liten, forvirret fjortis :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha :hug:

Det er få ting som gjør meg så forbanna som når noen sier de som tar selvmord er feige. De aller, aller fleste gjør det fordi de oppriktig mener at de rundt dem, de de er glad i, får det bedre uten dem. Det er kjærlighet det, ikke feighet.

Jeg tror også at ingen som ikke har vært der kan forstå hvor tomt alt kan bli.

Sånn ellers har vi sett en episode av Twin Peaks og bestemt oss for å avslutte kvelden med noe litt lettere, så nå ser vi Bloodline.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...